Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
newme profilbild

newme

Kvinna ·

27 dec, 2012

Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!

Bukplastik
Tänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
550

Sortera efter

norskan78

Kvinna ·

06 mar, 2013

Tack:-)

Jo, jag är väldigt nöjd. Såren är inte smala överallt(tyvärr), men nu kan jag iallafall ha kläder och känna mig fin.

Dom fettsög 800ml fett och tog bort 1,8 kg hud. Dom sydde även lite av muskelvävnaden( ca 4 cm).
Att dom kan göra så här är otroligt imponerande. Jag har haft ont, ångest för att inte kunnat träna, men skulle jag välja igen, så hade jag gjort om det.

:-)

Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

06 mar, 2013

Norskan, är du inte svullen längre? Vi opades ju nästan samtidigt så jag blir avis ;) Jag ör svullen som en tunna och ffa på em/kväll. När började du träna? Kram och grattis till fint resultat :)
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

06 mar, 2013

Är er hud helt hel sträckt och tajt över hela magen? Även när ni var svullna?
Gilla

perlan

Kvinna ·

06 mar, 2013

LOVELY LILY!!min är inte så träckt,du kan titta på mina bilder,o jag är enorm svullen fortfarande efter3v,,har bulor där han började sy! jag väger mer o midjemåttet visar mer oxå!,,Man börja undra???
Lovely Lily,, jag hoppas att det vänder för dig ,att det ska ske en mirakel!!jag tänker på dig ibland,även om vi inte känner varandra,,den besvikelsen när du såg att de har öppnat dig ovanför navelen:(( jag fasade för det också!!jag fattar inte varför!! du väger ju så lite,har ingen fett på dig,, Massor med styrke kramar
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

06 mar, 2013

Perlan! Vad fiiiiiin du är! Så gullig, blir så glad! :) Jag förstår inte riktigt heller men väntar till återbesöket i april innan jag drar några slutsatser. Jag hoppas oxå på mirakel och tycker däremot att ditt resultat är bra! Du ser jämn ut, men msn ser nog alla skavanker mest själv :) Tack igen, you made My day! <3
Gilla

perlan

Kvinna ·

06 mar, 2013

Lovely Lily<3
Gilla

Noob

Kvinna ·

06 mar, 2013

Hej, måste tacka er alla här. Har plockat upp massa nyttig info inför eventuell op, ska på konsultation för en kombinerad bukplastik samt ankarlyft och förstoring nästa vecka den 13 mars och är så förväntansfull! Opticruise, tänkte kolla med dig vad du har för implantat ? Av bilderna att döma så har du mina drömbröst ;)
Gilla

domdamen1

Kvinna ·

07 mar, 2013

perlan skrev:
Hej Domdamen!! hur är det?
Använder du Prosil eller tejp??jag har lagt upp bilder,vill du var snäll o titta på de,ska det bli varig efter lite över 2v eller den har läkt o kan använda prosil på ,,
Tack👍

Ja det kan bli lite varit ganska lång tid  efter operationen; använd inte tape där utan gör rent med tvål o H2O, lutfa ofta ,lägg på sterila torra kompresser finns på apoteket. När det sedan blir torra skorpor ta inte bort dom direkt ,utan låt de sitta tills du märker att dom börjar lossa lite från såret, då petar du bort dom. Sedan skall du se att såret läker på en vecka c:a. Lycka till !!!
Jag använder bara tape byter den var 10 dag.
Prosel vill jag inte använda då jag inte kan hitta några kliniska undersökningar på detta ämne (och jag har letat och frågat doktorer på mitt jobb ingen verkar känna till det)
😇 D1

Gilla

perlan

Kvinna ·

07 mar, 2013

Domdamen!!Tusen Tack för svaret!! stort kram!
Gilla

pingasnuda

Man ·

07 mar, 2013

Hej Perlan och Domdamen ! Jag blev opererad på Akademikliniken i Malmö och dom rekommendera BARA tejp. Prosil säljer dom men rekommendera enbart tejp....hmmm? Men det var beskedet jag fick. Tejp Tejp Tejp sa dom INGET annat. Byta var femte sjätte dag. Och som du sa domdamen tejpa inte där det "läcker" utan tvätta ofta istället. 2,5 veckor sedan min operation och det läker kanon hos mig även utan Prosil.....hihi
Gilla

Magu

Kvinna ·

07 mar, 2013

Pingasundan, hur länge kommer du att använda din gördel? Har du trappat ner på promenaderna? Hur mycket rör du dig nu? Är du svullen.... Förlåt för alla frågor men är så nyfiken eftersom vi ligger så nära i tiden,  idag är det 2v för mig.

Hoppas du orkar svara.😉
Ha en bra dag!!!
Gilla

newme

Kvinna ·

07 mar, 2013

Prosil ska man inte använda förrän ärret är helt färdigläkt, för att släta ut det så det inte buktar samt att dra ihop det så det blir smalare. Det är inte förren senare stadie! Kör på tejp ett bra tag! Mina ärr läker superbra än så länge!
Gilla

pingasnuda

Man ·

07 mar, 2013

Hej !
Klart jag orkar svara, har inget annat för mig ju....*L*
Gördel på i ca 8 veckor, kan ta av mig den på natten sa dom. Rör mig förmodligen rent för mycket..*L*
Men det funkar för mig. Fick lite bannor nu sist att jag gått för upprätt. Den såg dom på ärret INte lönt att försöka ljuga.....hihi Promenerar väl en 2-3 promenader om dagen på en 20-30 min. Svullen blir jag på eftermiddag / kväll när jag varit igång för mycket. Men det funkar i det stora hela kanon för mig tycker jag. Jag är ju en sådan människa som HATAR att gå och skrota så jag är förmodligen igång rent för mycket. Men som sagt det funkar för mig. Hoppas du fick svar på en del frågor iallafall. Och det dom rekomendera mig var tejp och inget annat..... Sen vet jag inte vad du eller andra fått för rekomendationer vad det gäller det där stiftet. Kul att snacka liknande "problem" ....*L*
Gilla

eve

Kvinna ·

07 mar, 2013

Nu är det 2 dagar sen min op. Jag har nått slem i halsen jag ej får upp med försiktiga harklingar. Det kommer ofta tillfällen då det kliar o känns som man ska kvävas. Helskumt. Dricker då det blir så men hjälper inte mycket. Gör så förbannat ont att hosta o nysa. Nån som har nått tips?
Gilla

perlan

Kvinna ·

07 mar, 2013

Tack för alla goda råd👍
Gilla

domdamen1

Kvinna ·

08 mar, 2013

👍 så lite så
😇 D1
Gilla

Katja74

Kvinna ·

08 mar, 2013

Idag ska stygnen bort. Så skönt ( och väldigt spännande!). Egentligen skulle det gjorts i onsdags men de bokade om pga personalbrist. Hur länge blev ni sjukskrivna efter operationen? Ha en fin dag alla!
Gilla

norskan78

Kvinna ·

08 mar, 2013

Hej och tack:-)

Joda, nu är jag svullen:-) Men hellre det än hängmagen.

Jag var ute och gick, dag 2. Sen fick jag serom( kan ha varit för aktiv), och fick vila ett tag. Nästa pass var 3,5 vecka efter OP. Kunde inte göra hopp.

vecka 5 var jag på skridskoplanen ( är hjälptränare i ett barnhockeylag) och åkte skridskor, samt gick på 2 Zumbapass. Och sen har det bara rullat på.

Tidigare kunde jag göra 13 armhävningar( vanliga), och testade igår.. Bara 3, och då fick jag sluta för att det gjorde ont. Och plankan gick bara 10 sek. Så det tar tid att komma tillbaka, men jag ger mig inte:-)
Gilla

eve

Kvinna ·

08 mar, 2013

Fick se min mage nu . Jättefin o platt men tyvärr blev ärret ett ankarärr o väldigt högt upp så kommer nog ha svårt o dölja det tyvärr. Men magmusklerna är sydda o all lös hud borta o bristningarna var borta. Så får vara nöjd ändå. Hellre ärr ;). Känner ingen smärta förutom när jag hostar. Nått knäppt med halsen..kliar o jag måste hosta väldigt ofta. Antagligen blir det så efter tub i hals. Nån som hade liknande?? Hur länge kan man få ha det så ??
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

08 mar, 2013

Eve, vad härlig känsla! Grattis till platt mage!!! Och hoppas hostan blir bra! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem