newme
Kvinna ·
27 dec, 2012
Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!
BukplastikTänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
Sortera efter
Katja74
Kvinna ·
08 mar, 2013
Hej alla! Idag tog jag bort bandagen och det känns jätteskönt! Eftersom jag är en mycket förvirrad människa så glömde jag såklart att fråga hur det är när man ska duscha... Det måste man väl kunna göra va? Och hur ofta byter man tejpen? Ja, ni hör ju själva. Helt sanslöst att jag inte kom mig för att fråga. Vet ni?
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
08 mar, 2013
Jag skulle duscha efter tre dagar. Då skulle det översta förbandet bort men den närmsta tejpen skulle sitta kvar till återbesöket efter en v
Gilla
Katja74
Kvinna ·
08 mar, 2013
Tack Lily! Jag längtar efter en riktig dusch.:) då kan jag duscha och sen ringa kliniken på måndag och höra vad dom säger.
Gilla
newme
Kvinna ·
08 mar, 2013
Luft torka tejpen efter dusch! Jag duschar varje dag och byter tejp 1ggr / vecka. När jag har duschat så ligger jag i soffan utan gördel o torkar! Det blev jag tillsagd att göra av kliniken! Så skönt att duscha och ara utan gördel en stund! :)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
08 mar, 2013
Ja, eller om man har bråttom så kan man blåsa torrt m hårfön :)
Allmänt, hur länge ska ni ha gördel och när får ni börja träna lite tyngre och inte bara prom? Jag fick sluta m gördel förr veckan men fortsätter eftersom jag är svullen som 17! Och träna fick jag göra sen i tisdags (6v) men blir så osäker eftersom jag läser på allmänna rekommendationer på nätet att 2-3 månader innan jobbigare träning som löpning ich styrka. Vad har dom sagt till er? Kram
Gilla
daphne
Kvinna ·
08 mar, 2013
Fem månader sen min op och alla magansträngningar gör ont! Gjorde en massa situps mm idag men varenda rörelse gör ont. Inte farligt, jag vet, men jäkligt irriterande. Sydde ihop ca 15 cm muskeldelning. Om du börjar träna mer än promenader så tycker jag att du ska ha gördel på dig. Om du har fler så ta gärna på dig en efteråt också.
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
08 mar, 2013
Ok, tack daphne!
Gilla
Katja74
Kvinna ·
08 mar, 2013
Tack newme! Då vet jag. :)
Gilla
Katja74
Kvinna ·
08 mar, 2013
Tillägger också att jag är bra svullen i buken menckirurgen verkar ha gjort ett toppenarbete för stygnen är liksom på insidan och det är slätt mellan hudfikarna. Toppen!:)
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
09 mar, 2013
perlan skrev:
Domdamen!!Tusen Tack för svaret!! stort kram!
Det var bara ett nöje att kunna hjälpa en syster i samma båt, om du har mer undringar så bara fråga !!!!
Ha en bra helg! promenera och njut i solen det förebygger proppar att röra på sig,,,,,,,,,,,,,,,,,
😇 D1
Gilla
norskan78
Kvinna ·
12 mar, 2013
Jag har tränat Zumba i nån vecka och har på mig en gördel( som jag köpte på lindex för länge sen), det är mest för att jag vill ha det där stödet:-) Situps och armhävningar gjorde jag förra veckan, men det gjorde för ont( situps) så jag avvaktar lite. Försöker med Zumaban då den är skonsamare, emn endå effektiv på magen. (iallafall mina koreografier);-)
Jag har fortfarande på mig gördel på dagtid, men det e oxå mest för att jag tycker det känns skönare. Men kanske skulle ta av den nu då.
Har haft probloem med såren, men nu kan jag ha tejp på hela magen, och det känns ju som värsta lyxen. Slippa bindor på magen;-)
Gilla
Opticruise
Kvinna ·
12 mar, 2013
Noob skrev:
Hej, måste tacka er alla här. Har plockat upp massa nyttig info inför eventuell op, ska på konsultation för en kombinerad bukplastik samt ankarlyft och förstoring nästa vecka den 13 mars och är så förväntansfull! Opticruise, tänkte kolla med dig vad du har för implantat ? Av bilderna att döma så har du mina drömbröst ;)Oj nu blir jag rörd😇 Jag ÄLSKAR dom!!! Jag har Mentor texurerade 550 high profile FRAMFÖR muskeln..
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
13 mar, 2013
Har äntligen lyckats få in en bild
😇 D1
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
13 mar, 2013
Domdamen, snyggt! Är det en morgonbild eller är du inte svullen längre? Fint iaf :)
Gilla
Magu
Kvinna ·
13 mar, 2013
Hej alla bukisar!!!
Jag har några frågor som jag hoppas att ngn av er vill/kan svara på!
Min mage är 3veckor nu, hur mycket och hur länge promenerar ni?
Har kännt mig mer uppsvälld de senaste dagarna, inte som att det är vätska utan mer som den där känslan när man har ätit alldeles för mycket (ovanför naveln). Någon annan som kännt så?
Har ni börjat sova på sidan än?
Hur länge ska ni ha gördel?
När kan man börja promenera lite längre?
Vad har ni fått för riktlinjer ang träníng, framför allt löpning?
När kan man börja köra en barnvagn igen?
Hoppas på några svar!
Ha en bra dag👍
Gilla
daphne
Kvinna ·
13 mar, 2013
domdamen1 skrev:
Har äntligen lyckats få in en bild
😇 D1
Snygg midja. Vill ha. 🙂
Gilla
perlan
Kvinna ·
13 mar, 2013
Domdamen! Vilken midja!!!! Gratulerer! o platt är du oxå! Väldigt fin resultat!
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
14 mar, 2013
Mille gretze för alla gulliga kommentarer till min midja , och Ja jag är mycket nöjd på bilden var jag lite lite svullen men
det kommer nya snart ..
Jag önskar er alla som är svullna och deppiga att ni skall bli fina och platta med tiden ,men det är ju så olika hur kroppen reagerar
och vissa kroppar behöver lång tid men ni skall se att det ordnar till sig till slut så håll ut ...
Ha en bra dag alla bukar .
😇 D1
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
14 mar, 2013
Magu skrev:
Hej alla bukisar!!!
Jag har några frågor som jag hoppas att ngn av er vill/kan svara på!
Min mage är 3veckor nu, hur mycket och hur länge promenerar ni?
Har kännt mig mer uppsvälld de senaste dagarna, inte som att det är vätska utan mer som den där känslan när man har ätit alldeles för mycket (ovanför naveln). Någon annan som kännt så?
Har ni börjat sova på sidan än?
Hur länge ska ni ha gördel?
När kan man börja promenera lite längre?
Vad har ni fått för riktlinjer ang träníng, framför allt löpning?
När kan man börja köra en barnvagn igen?
Hoppas på några svar!
Ha en bra dag👍
Jag började promenera efter 2 dagar och 3:dje dagen började jag med lång promenader c:a 45 min /dag snabbt tempo
på sidan sov jag så fort jag bara kunde tror det var efter 4-5 dagar
Gördeln hade jag på dygnet runt i 6 veckor nu bara på dagen då jag jobbar för det känns skönt med stödet jag står mycket då jag är operationssköterska.
Träning började jag med efter 5 veckor lungt i början sedan har jag trappat upp sakta
Barnvagn vet jag inget om men den måste man väl kunna köra så fort man kan ut och gå..
😇 D1
Gilla
Magu
Kvinna ·
14 mar, 2013
Tack för svaret D1😀
Gilla