Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
newme profilbild

newme

Kvinna ·

27 dec, 2012

Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!

Bukplastik
Tänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
550

Sortera efter

SandrisL

Kvinna ·

21 jan, 2013

Lovely Lily- jag hade räknat med att börja jobba på onsdag, sötsur 8 dgr post op, men så blir det inte! Tänker stanna hemma denna veckan ut, bara för att ge mig själv en chans att läka på bästa sätt..att var på jobbet +8h känns inte som en möjlighet idag.... Kapp,svullnar trots gördel..detta är helt normalt. Jag har en byxgördel, med skåra i grenen för att kunna gå på toa..den går ned till knäna, inte snyggt om jag vill gå i leggings så syns det. Vanliga jeans är nog inte alternativ just nu, måste fixa kortare gördel, ska fråga på återbesöket imon :)
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

21 jan, 2013

Sandris, varför byxgördel? Ja jag får nog pallra mig till skolan om jag mår ok, men jag ska ju bara sitta ner och lyssna i tre timmar samt lite grupparbete ett par timmar... Skulle du ha orkat det? :) fortsätt läka bra, vad får du för antibiotika och hur länge åt du det?
Gilla

SandrisL

Kvinna ·

21 jan, 2013

Det var den gördel Art Clinic hade, det är ett märke som används mycket ser jag i forumet :) skulle dock vilja ha kortare ben. Se länk nedan http://showcase.designveronique.com/designveronique/index.php/zippered-body-girdle.html Alltså läkningen och hur man mår är ju så individuellt, men jag tror nog att du fixar det i skolan! Antibiotika fick jag endast intravenöst vid 2 tillfällen, äter endast Alvedon och Tradil hemma..
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

21 jan, 2013

Ok, hoppas du fortsätter att må bra!
Gilla

SandrisL

Kvinna ·

21 jan, 2013

Stort Lycka till imon, Lovely Lily=D
Gilla

oroan

Kvinna ·

21 jan, 2013

SandrisL! Vad hade du på dig när du åkte hem? Jag hade bara tänkte leggings och en luftig klänning och en go kofta...Eller ska man gå och inhandla en klassisk jogging...mjuk och skön...
Hur känns det idag Loverly Lily? När ska du vara på kliniken?
Jag har suttit och läst en massa operationsberättelser nu, för att liksom riktigt fatta hur det kommer att bli...
Gilla

newme

Kvinna ·

21 jan, 2013

Spännande lovely Lilly!! Det kommer gå bra! :) all lycka till nu!!
Gilla

SandrisL

Kvinna ·

21 jan, 2013

Leggings o kofta blir super :)
Gilla

Sherif

Kvinna ·

21 jan, 2013

Lycka till imorrn Lovely Lily :)
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

21 jan, 2013

Tack brudar!!! Så nervös! Dessutom har jag fått mens....
Gilla

strumpan1

Kvinna ·

21 jan, 2013

Den 26/2 är det dax för mig. Det blir på Art clinic i Göteborg och Peter Zachrisson ska göra de. Det blir stor buklpastik, bröstlyft och 250 cc runda inplantat.
Gilla

oroan

Kvinna ·

21 jan, 2013

Tänker på dig i morgon Loverly Lily! Lyckospark:)!
Och strumpan 1, så kul att vi hittat varandra här som tisdagarna efter varandra ska opereras på samma klinik och av samma kirurg!
Gilla

SandrisL

Kvinna ·

22 jan, 2013

Peter är så proffsig :) Ska bli skoj att följa er!
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

22 jan, 2013

På plats... Nu dusch igen! Tredje gången m descutan...
Gilla

newme

Kvinna ·

22 jan, 2013

Kul strumpan att du hittat hit! :)) Ohhhh spännande lovely Lily!! Tänker på dig idag och väntar med spänning på när det är klart o du är tillbaka! :) Idag har jag varit och handlat lite "sköna" kläder.. Leggings större t-shirts, trosor! Så det är klart! :) woho vad jag längtar!!
Gilla

perlan

Kvinna ·

22 jan, 2013

oroan skrev:
Loverly lily...jag förstår dg precis! Jag är skiträdd och ibland ser jag framför mig att jag ska dö på kuppen under op...snacka om att måla fan på väggen! Men nu ska vi vara logiska!!! Det är störst sannorlikhet att det kommer att gå hur bra som helst och att vi kommer att jubla över att vi vågade när det är gjort och vi får lite perspektiv på det!! Bubbla av dig här inne i morgon om du behöver det! Nu ska vi hjälpa varandra! PEPPKRAM:)!

SÅ känner jag oxå ! väldigt rädd!!! kram på er!!!
Gilla

newme

Kvinna ·

22 jan, 2013

Jag tror jag kommer ligga o gråta på op bordet för jag kommer vara så rädd och ha panik! För att jag inte har någon kontroll... Creapy att vakna upp o se helt annorlunda ut, men hur rädd jag än är så kommer jag ångra mig om jag inte gör det.. Avskyr allt hängande på denna 27åriga kropp... Vill bara bli av med det.. Helst igår!! Vi tar oss igenom det här tjejer! Vi känner nog lika allihop, då är det riktigt skönt att inte vara ensam!! :))
Gilla

oroan

Kvinna ·

22 jan, 2013

Undrar hur du har det nu Lovely Lily?? Hoppas allt är väl! Tänker på dig i kväll....
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

23 jan, 2013

Ont ont ont ont är allt jag kan säga! Kram ixh tack för att ni tänker på mig
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

23 jan, 2013

Hej brudar allt känns hemskt just nu, fick en snabb titt på magen när jag bytte gördel och huden är inte sådär stram och snygg utan sladdrig och hängig och lös... :( känns skit!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem