newme
Kvinna ·
27 dec, 2012
Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!
BukplastikTänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
Sortera efter
SandrisL
Kvinna ·
23 jan, 2013
Nämen..... Usch att det känns så..... Det var stor bukplastik? Alltså, ovanför naveln? Har du inte träffat läkaren efter operationen igår?
Hur mycket togs bort?
Gilla
newme
Kvinna ·
23 jan, 2013
Nej, va trist.. Hoppas det blir bättre, kan de inte vara för förbandet? Undrar oxå har du träffat läkarn efteråt??
Gilla
oroan
Kvinna ·
23 jan, 2013
Men vännen....så ledsen jag blir jag med:(!!!! Säger som SandrisL, du måste få prata med läkaren så han kan förklara!
SandrisL hur är det med dig nu? Känner du dig mer "normal" nu? Smärtor?
Gilla
SandrisL
Kvinna ·
23 jan, 2013
Oroan- var på åb igår, och allt såg bra ut :)
Smärtan avtar mer och mer och mer, börjar verkligen likna mig själv igen:)
Gilla
äntligen
Kvinna ·
23 jan, 2013
Skummat igenom och ville bara kasta in lite tips från en som nu är inne på vecka 8 efter op - lactulos, ja - kan börjas med samma dag man kommer hem, sätter igång magen på 24h ;) och jag hade bara en gördel, den jag fick på kliniken, och den var av så pass kanonkvalité så den räckte gott o väl! :) Och vad jag förstått så är komplikationer inte så vanligt - oroa er inte i onödan. Räkna med att det går bra. Går det inte lika bra, ja då tar man det därifrån. Ok? ;)
Tejpen man får - be om ett par extra rullar! Man ska ju tejpa ett par månader framöver :)
Stort lycka till!
Gilla
Sherif
Kvinna ·
23 jan, 2013
Lovely Lily skrev:
Hej brudar allt känns hemskt just nu, fick en snabb titt på magen när jag bytte gördel och huden är inte sådär stram och snygg utan sladdrig och hängig och lös... :( känns skit!Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
23 jan, 2013
Tack sherif, dom sa inte vikten utan tio cm... Vet inte om det är mkt men huden räckte inte att dra ner hela vägen så jag har även ett medellinje snitt. Fattade aldrig varför och blev så förvånad att jag inte lyssnade på förklaringen. Jag menar vadå räckte inte?
Gilla
Sherif
Kvinna ·
23 jan, 2013
Lovely Lily skrev:
Tack sherif, dom sa inte vikten utan tio cm... Vet inte om det är mkt men huden räckte inte att dra ner hela vägen så jag har även ett medellinje snitt. Fattade aldrig varför och blev så förvånad att jag inte lyssnade på förklaringen. Jag menar vadå räckte inte?Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
24 jan, 2013
Tio cm på längden förstod jag, nej syddes inga magmuskler, och snittet blev en surprise. :/ Tur att jag hängt här så att jag hade någonstans i bakhuvudet att det hade blivit så för någon annan här... Inte hela världen dock. Mest rädd att min volang på "övermagen" är kvar... Visar sig på lördag då jag ska duscha.
Gilla
Sherif
Kvinna ·
24 jan, 2013
Okey! Frågade samma fråga i en annan tråd :) Ja du får se å kom ihåg att de säger att det tar tid innan man ser resultatet!!
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
27 jan, 2013
Hej alla! Nu här det gått 5 dagar sen op, inga värktabletter sen i fredags och inte ont alls. Det kommer lite vätska ur ärret men inga mängder och jag upplever mig mest uppblåst och inte så jättesvullen. Står inte helt rakt så jag har ont i ryggen men det handlar nog mest om rädsla för jag har testat att sträcka ut helt och det går. Magen finns det bilder på i mitt galleri och jag är lite oroad över resultatet men tänker vänta och se. Återbesök på tisdag och stygn tas veckan efter. Så allt under kontroll. Hur är det med alla er andra? Så längesedan någon skrev! Vill veta hur ni mår och vem som e nästa på tur ;)
Gilla
Sherif
Kvinna ·
27 jan, 2013
Jag har lagt upp fler bilder på min mage, ni kan ju titta in på min sida och kolla, känner mig uppblåst och nygravid, och mina "lovehandles" är det för mkt kvar av i dagsläget iaf :( men det kanske bara är svullnad!?! Är superorolig även över min muskler, det känns inte rätt.. Tycker att magen putar ut.. I övrigt mår jag bra, käkar inga smärtstillande och har inte ont alls!!
Gilla
SandrisL
Kvinna ·
27 jan, 2013
Hej,
Skönt att höra att det går så bra Lovely Lily..jag själ har lite trubbel med sårvätska, sedan igår morse.. Skvalpar rejältmpå vänster sida och på ner på "snippan". Ska tillbaka på onsdag em på återbesök får se om jag står ut till dess eller om jag får dit tidigare. Jag tar 2 st 665 g Alvedom morgon o kväll, och 1 st Tradil. Ska göra så till jag varit på återbesöket.
Imon ska jag börja jobba är det tänkt, ska bli intressant.
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
27 jan, 2013
Sherif, har läst här att efter två tre veckor svullnar man upp som mest för att allt invändigt läker på djupet. Så det är nig normalt att du känner dig gravid :) Vad e det som känns skumt i magen? Har du pratat m doktorn? Skönt att du mår bra iaf och så skönt och kul att följa er som ligger strax före :)
SandrisL, sårvätskan töms bara på min klinik om det är jättemycket på ett ställe som en fylld plastpåse typ, annars får kroppen ta hand om det. Känns det bättre nu eller är det samma? Håller tummar! Ska till skolan hela dagen imorgon och göra grupparbete.... Skitnervös! Har ju bara gått sex dar efter op... Men det går säkert bra och det kommer det göra för dig med. Vad jobbar du med?
För övrigt har jag läst massor om att ta extra zink, jag har det i min multivitamin tablett, kan man överdosera tro? Eller ska jag köpa extra zink oxå? Köpte ett prosilstift från England idag till alla mina jädra ärr... Får ju inte börja än men hoppas det funkar sen :) kram på er!!!
Gilla
newme
Kvinna ·
27 jan, 2013
Gick köpet igenom denna gång lovely Lily? :)
Jag är på tur den 19/2.. Och det är värst att vara sist ut känns det som. När man får läsa om era läkningar och allt omkring!! :) jag hoppas ni alla blir nöjda i slutändan!
Gilla
perlan
Kvinna ·
27 jan, 2013
Jag opereras 12/2;) längtar ,men lite rädd:)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
27 jan, 2013
Ha ha, jag hade glömt trycka "place order" (idiot...) och sist ut är ju perfekt, då har du ju oss som levande lexikon :)
Perlan, tiden flyger... ;)
Gilla
newme
Kvinna ·
27 jan, 2013
Haha :)
Jo det är ju bra på ett sätt att jag kan fråga alla er,ni har ju koll på det mesta!! Och vet vad man går igenom sen! :-) det ska nog bli bra det! Men jag önskar tiden var inne nu!!! :-)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
27 jan, 2013
Förstår det! Jag log hela dagen då jag skulle opas, när jag skulle sövas var jag helt upprymd :)
Gilla
perlan
Kvinna ·
27 jan, 2013
Newme! Det är bara en väcka i mellan;) kul!! Ohh jag tittar på bilder hela tiden,o oroar mig:( jag vill ha en fin snitt( vem vill inte det?) jag har ju nästan tvångstankar om något är inte jämt!! Ohh snälla Gud o Peter Cosmo !! Hjälp ! vill inte reta mig på det!! Oh vilka problem man har ha ha !! Ibland få man dålig samvete,tänk de som inte har någon syn :(
Gilla