newme
Kvinna ·
27 dec, 2012
Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!
BukplastikTänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
Sortera efter
oroan
Kvinna ·
27 jan, 2013
Min tur den 19/2! Det känns overkligt att något man gått och drömt om i så många år men inte vågat ska bli av...Men sen har jag hemska tankar om att jag ska bli förkyld och att det inte kan bli av! Tänker ni inte så??? Eller vinterkräk...BLÄÄ!!! Jag börjar få smått basillskräck!!! Bara jag som tänker så??
Gilla
newme
Kvinna ·
27 jan, 2013
Jag är också orolig för att bli sjuk till op... Har två små barn som får massa baciller från dagis med, just nu är den minsta sjuk.. Men jag ska hålla igång med träningen så hoppas jag på att hålla mig frisk!! :))
Gilla
Sherif
Kvinna ·
28 jan, 2013
Ja jag har läst det med, det som känns underligt var att i torsdags hade jag som ont och det stramade uppifrån och ner, somnade sedan och vaknade med ett ryck av telefonen, (inget stort, bara såhär oväntat) sen på eftermiddagen samma dag kändes det som om jag fått ett knytnävsslag på höger sida, det gjorde ont, men det stramade inte längre uppifrån och ner.. På fredagen när jag vaknade så var det onda slaget borta och sen har det inte stramat mer, det enda som nu stramar är en lite del under naveln... Och sen har jag även blivit svullen!?! Hmm.. Jag väntar på samtal från kirurgen ska även på återbesök på fredag, så får väl veta då förhoppningsvis... Känns ju retligt och jobbigt, jag hoppas att allt är ok och sen att om det inte är det att jag får det fixat, får ångest med tanke på alla pengar och sjukskrivning och ordna med allt praktiskt osv.
Jag käkar oxå zink, kanske det som fixat bort allt ont ;)
Lycka till på skolan, du verkar ju må bra och vara pigg så det går nog smidigt för dig :)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
28 jan, 2013
Hej tjejer! Varit i skolan idag hela dagen och ligger nu med frossa under tre täcken och fryser inifrån! Vet inte om jag håller på o få influensan eller om det beror på att jag överansträngt mig idag. Ingen feber men fryyyyyyser! Med facit i hand borde jag stannat hemma, åkte kommunalt i en timme till skolan och en timme tillbaka och efter lunch började jag få ont i ärret och sen blev det värre ich värre. Dumt :(
Är det fara tror ni? Även om jag inte har feber?
Gilla
SandrisL
Kvinna ·
28 jan, 2013
Åååååå nej, kan säkert vara utmattning, Lovely Lily! Ta Alvedon och försök sova, bästa sättet för kroppen att läka.
Hoppas du snart blir bättre !
Gilla
oroan
Kvinna ·
28 jan, 2013
Säger det samma!VILA!!!!!Ta hand om dig:)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
28 jan, 2013
Tack! Mår bra nu, varm och ingen frossa. Däremot svullen och ont i ärret. Fan att man ska vara så duktig jämt! Nu sätter jag min läkning på prio ett!
Hur går det för er andra? Nervositet inför och läkning efter? :)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
30 jan, 2013
Tips på gördel någon? Gillar inte min. Vill ha riktigt bra stöd och som inte korvar eller bucklar sig :/ Alla tips mottages med glädje!
En vecka sen op och min mage ser konstig ut, gravid mage men nedanför naveln trumskinn ich ovanför naveln bara slappt :( Kan detta bli bra? Jag har ju blivit försäkrad att hela skinnet upp till revben lossats men har full känsel i den delen oxå... :(
Gilla
oroan
Kvinna ·
02 feb, 2013
Hur är det med er nu, ni som går i väntans tider inför op?? Här är det snart 2 veckor kvar och det är skräckblandad förtjusning:D! Råkade se ett Plastikkirurgerna igår då man fick se bilder från en bukplastikop.Märkligt...för jag har sett sånt innan utan att reagera, men nu framkallade det värsta ångesten! Hjärtat började slå som tusan! Ska de göra så med mig??? Tänk om jag inte sover utan känner det??Ja...jag vet....helt SJUKA tankar och jag bara måste lugna ner mig om jag ska klara detta som jag drömt om så länge!!!Är det bara jag som oroar mig så? Ni som är klara, berätta så mycket ni kan! Tror att jag behöver vara förberedd på hur man upplever sövning, uppvak och smärtor! Förlåt en ängslig eländig typ;)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
02 feb, 2013
Hej oroan! Jag har lagt 1,5 vecka bakom mig och HITTILS (peppar peppar) har allt gått bra. Åt citodon en dag efter op sen behövde jag inget smärtstillande (men ej fettsuger och ej sytt muskler) Tillbaka i skolan efter 6 dagar och går nu bara lätt framåtlutad. Jobbigast just nu är att all svullnad "ramlat" ner under naveln och huden är äckligt spänd, blå, öm... Jag blir nervös över att huden ska spricka, nekros, infektion etc etc :/
Men ont har jag inte, bara äcklig känsla där det är spänt och det sliter och drar i ärret.
Men själva op och narkos är ju bara najs, jag var jättelycklig när jag låg redo att sövas och det sista jag sa till kirurgen var "få bort den där degen nu" ;)
Tyvärr är jag väldigt rädd för resultatet, massa lös hud ovanför naveln fortfarande och tror tyvärr att mitt slutresultat inte kommer bli det jag önskade... Pratat m kirurgen om detta men det är en annan historia, nu ska det koncentreras på att läka ihop först och främst :)
Slutsats: var inte nojjig utan var glad och förväntansfull! Kolla med kirurgen att han förstått 100% vad du önskar för resultat, ladda upp hemma med Alvedon, laktulos, probiotika, proviva, vitaminer (zink ska vara bra för läkning), gördel, mjukabyxor/leggings, långa tröjor (som döljer dubbelrumpan man får av trodgördeln) Ja det var väl det jag kan tänka nu... Och kuddar om du inte har många och öva redan nu på att ta dig upp ur soffa/säng utan att använda magen ;)
Slutligen lycka till! Känslan när man vaknar upp ur narkosen är underbar
Gilla
perlan
Kvinna ·
02 feb, 2013
Oroan!! jag har 10 dagar kvar till op!! tittar på tv4 play Plastkirurgerna!!! jag är oxå orolig för resultatet!! jag tänker hela tiden på att det ska vara fin linje!!! Helst vill jag gärna rita själv;)
Stackars LOVELY LILY!!Jag tycker verkligen synd om dig!vilken mardröm att vakna o har fler snittar än man har räknat med!!!! jag är väldigt rädd för det!!När jag tittar på bukplastik så kom tårarna:( annars är jag inte lipig!!!!
När man betala så mycket pengar så borde alla vara nöjda ,,hoppas att min läkare lyssnar på mig!!!!
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
02 feb, 2013
Perlan, inte rädd för ärren alls men fick ju inte veta innan vilket betydde att det blev en surprise, onödigt. Sen är jag som sagt jätterädd att det är hud kvar... Det betyder platt nertill och sladder ovan navel... Kommer se galet ut och jag kommer inte korrigera och göra om. Men doktorn säger att det blir bra så då hoppas jag det... :)
Gilla
eve
Kvinna ·
02 feb, 2013
hej.. kommer göra bukplastik antagligen slutet av feb..
på konsultationen rekommendera han stor buk men jag vill hellre ha lilla så valde den.
behöver sy magmusklerna o ta bort hängig hud under navelpartiet..
när man gör stor blir det ärr upp till naveln då???
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
02 feb, 2013
Nej, ett horisontellt från höft till höft men lågt så det döljs av trosor/byxor :) om man har för lite hud att dra i kan man även få ett medellinje ärr.
Gilla
oroan
Kvinna ·
03 feb, 2013
Lovely Lily,jag tror att du kommer att bli jättefin när du läkt färdigt! Så härligt det låter att inte ha ont direkt,men vad jag kan förstå så kommer mycket smärta av fettsugning och sydda magmuskler som du ju slapp :) Jag har en pyttedelning, men jag TROR att han syr ändå...någon sa att de brukar göra det även om det bara rör sig om några millimeter. Men sen har jag MASSOR av fett som ska sugas på samma gång...både på flankerna och ovanmagen.Jag var rädd för att det ska vara farligt att ta så mycket på en gång, men min kirurg lugnade mig och sa att han tar så mycket som behövs och det ska jag vara trygg med.
Tack för bra tips om det som ska köpas hem:) Kuddar...hur många?? Tänkte köpa joggingbrallor och en kortare munkjacka till, men då är det kanske osmart?? Bättre med nåt längre kanske?
Perlan! Snart din tur! Vi får bubbla av oss vår oro här inne! Så skönt att dela med någon annan i samma situation!
Gilla
Katja74
Kvinna ·
03 feb, 2013
Hej! Får man hänga med här? Ska göra stor bukplastik 26 februari och är väldigt spänd. Fyller trettionio i år, har två barn som båda fötts med ks. Tydligen ska det sys ihop magmuskler i övre delen av bilen eftersom de är delade. Fotbollsmage... Kram på er!
Gilla
newme
Kvinna ·
03 feb, 2013
Nu har jag klickat iväg grymt mycket pengar... fy sjutton sån störd känsla... man tänker på hur mycket man kan göra för dessa pengar.. galet.. och det känns så jäkla nära och verkligt nu.. Bara två veckor kvar!! Nervööst! Åhhh så rädd att nåt ska gå fel, tänker på mina älskade barn.. fyy.. men jag vet jag måste tänka positivt.. men sitter här med gråten i halsen nu.. Det ska bli bra det här.. :)
Välkommen Katja74!! :)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
03 feb, 2013
Välkommen Katja74! Kul med fler i tråden :)
Newme, nu är du ett steg närmare...
Gilla
newme
Kvinna ·
03 feb, 2013
Lovely Lily, satt just och kollade dina bilden, sjutton så snygga brösten blev! :) Mina ser ut som dina innan op! Jag kommer bara lyfta så vi får se hur det blir! Om det blir nåt kvar av dom!:) Ska lägga upp bilder någon dag före operation, så ni får se!
Gilla
newme
Kvinna ·
03 feb, 2013
BILDER ska det stå...:)
Gilla