newme
Kvinna ·
27 dec, 2012
Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!
BukplastikTänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
Sortera efter
Lovely Lily
Kvinna ·
03 feb, 2013
Åh vad snäll du är! Tack :) Höger blev ju lite konstig efter korr men det får vara så för jag vill inte korra mer. Jag ville oxå bara lyfta först men doktorn sa att då blir det bara platt pannkaka eftersom jag inte hade någon vävnad så jag tänkte om och la in blygsamma 250cc samtidigt. Nu är det precis som mina egna fast fastare ;)
Tror bara lyft blir bra men kanske inte så fylligt? Allt beror ju på egen vävnad. Skönt att slippa silikon dock, nån gång måste dom ju bytas ut eller tas ut.
Gilla
newme
Kvinna ·
03 feb, 2013
Mina är fylligare än dina, men lika mycke häng!! :) Blir det för lite lägger jag in silikon vid senare tillfälle, (hopps på att slippa det) jag har gärna små, men inte detta häääng!! Blir tokig när dom inte stannar kvar i bh:n.. blir skönt att bli av med dom!! :D
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
03 feb, 2013
Jag förstår dig helt! Men om du har vävnad så kommer det bli jättesnyggt tror jag. :) var, när och vad får du betala?
Gilla
oroan
Kvinna ·
04 feb, 2013
Välkommen Katja 74:) Kul med fler i båten!
Känner igen tankarna Newme...både om allt man kunde gjort för pengarna och ångesten över att smått kalkylera med att man kommer att kola av ;)Tänker hur det ska bli när jag blir lämnad på kliniken, att jag inte får börja gråta...Får jag vänta så kommer jag be om något lugnande SOLKLART! Här ska inte lidas mer än nödvändigt! Men tänk vilken skön känsla när man vaknar och det är gjort!!!! DEN ska jag fokusera på:)
Komplikationer får man ta när de kommer...OM de kommer:)
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
04 feb, 2013
JA det låter jätte kul har op fullbukplastik 17 Jan på ART-kliniken
😎 Domdamen 1
Gilla
oroan
Kvinna ·
04 feb, 2013
Domdamen1, i vilken stad? Jag ska göra min stora bukis på Art Clinic i Göteborg den 19 feb:)
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
04 feb, 2013
Lycka till det kommer att gå bra .
håller alla tummar för dig
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
04 feb, 2013
Jag gjorde min op i Uppsala
Dr Anders Liss
😇 D1
Gilla
newme
Kvinna ·
04 feb, 2013
Lovely Lily gör på Improva kirurgcentrum19/2. Magnus Hober. Betalar 95.000 för full bukplastik, bröstlyft. Ingår fettsugning och gördlar!
Domdamen1: hur mår du nu efter op? Har allt gått bra för dig? :)
Gilla
Katja74
Kvinna ·
04 feb, 2013
Tack för välkomnandes hörrni! Så skönt att jag hittat den här tråden. Ni som har små barn hemma. Hur tänker ni kring det? Min mamma ska ha barnen några dagar efter operationen, men sen fyller det ju på med all narksevice som vanligt.;)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
04 feb, 2013
Mina barn är två och fem och min man har fixat det mesta med dom den första veckan men nu gör jag allt utom lyfter. Stora killen hjälper mig massor och är så omtänksam :) och lilla killen är ju så pass stor att man kan be honom klättra upp i knät/bilen/stolen själv. Så det funkar bra. Hur små är dina barn?
Gilla
SandrisL
Kvinna ·
05 feb, 2013
Hej Katja,
Vad roligt att du hittat hit :)
Jag skulle säga att om du har små barn hemma, som behöver lyftas, så behöver du hjälp länge. Du får inte lov att lyfta mer än 1kg, de första veckorna. Bar att ta sig i/ur säng o soffa är jobbigt. Att då behöva upp o ned för att hjälpa barn, tror jag blir en pärs för dig. Detta är min erfarenhet, jag hade då mina barn hemma, som jag bästa skickar till skolan.
Lycka till =D
Gilla
newme
Kvinna ·
05 feb, 2013
Mina barn är 1,5 och 3,5. Min man tar allt med barnen, hämtning och lämning från dagis mm. Sen kommer jag bo hos mina föräldrar de första dagarna tills jag känner mig stabil! Så det kännas bra! Jag har tur att min man kan vara lite flexibel på sitt jobb! Och sen bor mina föräldrar ca 5min promenad från oss! :)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
05 feb, 2013
Newme, då kommer det gå hur bra som helst! Idag är det två v efter op för mig och jag gör allt hemma o m barnen utom att lyfta. Första tiden är värst. :)
Gilla
newme
Kvinna ·
05 feb, 2013
Va skönt att du är så pigg! Hoppas jag också är det! Skönt att komma igång igen efter att vara begränsad..
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
05 feb, 2013
Ja jag tog stygnen idag och det visade sig att det partiet jag är så spänd och blå/svart är en blödning. Kroppen skulle ta hand om det själv men jag skulle coola ner lite ;) Annars såg allt bra ut :) Är du nervös inför op? Det närmar sig... ;)
Gilla
newme
Kvinna ·
05 feb, 2013
Åh vilken lättnad för dig!! Hoppas det försvinner fort! Ja jag är nervös, men längtar ändå massor!! Blandade känslor liksom! :) kommer väl böla på op bordet.. Men jäklar va snygg man ska bli sen! Nästan så jag längtar till att prova bikini!! :))
Gilla
Katja74
Kvinna ·
06 feb, 2013
Mina barn är två och snart sex. Stora killen klarar mycket själv, men lilla behöver en del hjälp ännu. Sambon får nog hugga in och göra det mesta första tiden. Man vill ju inte paja läkningen... Plus att det måste göra ont som tusan också. Jag jobbar på förskola till vardags så det gäller nog att inte ha för bråttom tillbaka till jobbet för det är mycket fysiskt arbete där. Tack för svaren! Lovely Lily, vad gött att stygnen är borta nu.:)
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
07 feb, 2013
Hej oroan !
Nu har det gått lite drygt 3 veckor sen jag opererade mig och jag känner mig bra, inte så svullen, men fick en liten infektion under vä bröst( jag gjorde ett bröstlyft på samma gång som buk-plastiken) jag sms:ade och skickade med en bild till doktorn och han ringde till mig 10 min senare och satte in penicillin. Känns skönt att dom hör av sig så snabbt jag skall skicka en ny bild till honom imorgon så hör han av sig, själv tycker jag att infektionen har lagt sig så just nu känns det lungt Håller tummarna för dig den 19:de
😇 D1
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
07 feb, 2013
newme skrev:
Åh vilken lättnad för dig!! Hoppas det försvinner fort! Ja jag är nervös, men längtar ändå massor!! Blandade känslor liksom! :) kommer väl böla på op bordet.. Men jäklar va snygg man ska bli sen! Nästan så jag längtar till att prova bikini!! :))Jag skrev ett jättelångt inlägg till dig men det försvann tydligen... Hur som helst så kommer du inte böla på opbordet, möjligtvis glädjetårar för nu jäklar ryker volangerna! =)
Domdamen, vad skönt att du mår bra men har redan svullnaden lagt sig? Jag är jättesvullen och sen har jag som en bubbla på ca i dm i diameter som bubblar ut och verkar vara fylld med vätska. Är ganska konstig och bucklig överhuvudtaget på nedre delen av magen. Råkade läsa om en tjej härinne som fått luftbubbla vid läkning som mäste korrogeras genom att öppna igen... Tänk om det är det... Alla andras magar verkar så jämnsvullna och min nedre del är som sagt helt bucklig...
Gilla