Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Uniica profilbild

Uniica

Kvinna ·

09 nov, 2010

Vi som op i Januari 2011:-D

Bröstförstoring

Var bara tvungen att öppna en tråd och se om det är några mer en lilla jag:-D har tid den 10:de

385

Sortera efter

Kamlai

Kvinna ·

15 jan, 2011

pepsi80,

jag tror det var pga narkosen. Har aldrig förr blivit sövd och jag blev nog rätt så omtöcknad av det. Känner andra som haft lika mycket kräkas  efter narkos. :S

Idag har det däremot varit en superbra dag, inte alls mått någå dåligt och då är det bara dag 3 med boobisarna hihi

Gilla

Anonym användare

16 jan, 2011

Man kräks utav morfinet man får på kliniken :)

Man kan även må dåligt utav tabletterna man får med sig hem,

men då får man alvedon istället att ta :)

Gilla

Anonym användare

16 jan, 2011

Usch vad jobbigt, jag hatar att kräkas, något av det värsta jag vet... 😕

I natt drömde jag så knäppt, jag var nyopad och skulle ta av bandaget och tyckte brösten var jättefina, i typ 1 minut sen sprack huden och implantaten ramlade ut... Haha, helt absurd dröm... 💋 Inget blod eller så utan de bara ramlade ut och där stod jag alldeles förvånad framför spegeln och undrade vad jag skulle göra.. Hehe... Är det fler som drömmer knasigt inför op?  😉

Gilla

Anonym användare

16 jan, 2011

Hahaha, ja jag drömde att de hade opererat in legobitar tillsammans med implantet :P

Och sen när jag kände på bröstet så gick det sönder som en finne.. blää!

Så du är inte ensam om att drömma knäppt :P

så du är verkligen inte ensam :P

Gilla

Mrs V

Kvinna ·

16 jan, 2011

Ja jag har också haft flera sjuka drömmar. Drömt att efter min op så blev brösten sjukt hängiga, gick och snubblade på dem. En annan gång så drömde jag att brösten hade blivit runda förutom vid klyftan, där sjönk det inåt istället och min läkare sa att det är så det ska vara så.

Och nu sist drömde jag att mina bröst va hyffsat fina men att högra bröstvårtan satt under naveln och den gången gick jag med till min läkare men han sa "det gör väl inget, låtsas bara om som det är en leverläck så".

Och varför drömmer jag bara dåliga drömmer, tänker så.. är det ett tecken på jag inte ska op. eller :P

Gilla

Anonym användare

16 jan, 2011

Hahaha, ja man kan drömma så sjuka saker alltså! Speciellt inför större händelser i livet. :) Skönt att höra att man inte är ensam om tokigheterna iaf. ;)

Tror inte det är ovanligt att drömma "dåliga saker" utan det är nog rätt naturligt, hjärnan går igenom och sorterar alla tankar och rädslor, och då kan det bli lite galet i drömmarna... :) När jag var gravid första gången drömde jag också massa tok, att jag födde bebisen i toaletten och ja allt möjligt mysko.. Min kompis drömde att hon födde, men det kom ut fem hundvalpar istället för en bebis..  💋

Så ja, jag tror det är helt naturligt. ;)

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

16 jan, 2011

Kamlai skrev:

pepsi80,

jag tror det var pga narkosen. Har aldrig förr blivit sövd och jag blev nog rätt så omtöcknad av det. Känner andra som haft lika mycket kräkas  efter narkos. :S

Idag har det däremot varit en superbra dag, inte alls mått någå dåligt och då är det bara dag 3 med boobisarna hihi

inget kul må så illa att man kräks. har du kunnat äta alls?

Är det någon av er som opererat er nu som haft frossa efter ni vaknat upp ur narkosen? hur vanligt är det att ha frossan och hur länge brukar den sitta i? någon timme?

Gilla

Kamlai

Kvinna ·

17 jan, 2011

Jo har nog kunnat äta vanligt igen. Mår hur bra som helst nu :) Såklart så spänner det om brösten, men man vänjer sig.

Gilla

Anonym användare

17 jan, 2011

Idag har jag varit på apoteket och handlat litegrann, descutan, sårtejp, sårtvätt mm.. Imorrn kväll efter jobbet ska jag skriva ut kvittot på betalningen och ett värdebevis som jag ska ha med mig till kliniken, packa väskan, ta bort nagellack och piercingar och ja, göra allt klart. På onsdag jobbar jag halvdag och sen åker jag till Sthlm, och morgonen därpå, torsdag, är det fan dags alltså! Shit va nervös jag börjar bli.. Snart har jag ÄNTLIGEN bröst! Har redan tjuvkikat på sidor med BH och bikinis och drömmer mig bort! 😛

Gilla

Anonym användare

17 jan, 2011

Vad är det mer man kan behöva ha hemma... Nu blev jag stressad när du redan har hunnit vara o handla, haha!
Gilla

Anonym användare

18 jan, 2011

Haha, sorry! Nej men jag jobbar så mycket nu innan, plus att jag har två barn som ska hämtas/lämnas och middag ska fixas osv, så för att hinna utan att stressa ihjäl mig så gör jag lite varje dag. Sen åker jag till Sthlm dagen innan så jag måste ju va "klar" och färdigpackad redan då. :) Så du hinner!

Jag fick en massa bra tips på vad man kan behöva ha hemma/köpa, har inte köpt allt detta jag heller, men klistrar in en del av listan här;

Descutan, alvedon/panodil, sårtejp (micropore), kompresser, koksaltlösning, något mot förstoppning (dulcolax), lactal/vaginalgel (återställa ph-värde vid antibiotika), lypsyl, halstabletter, nässpray, ljudbok, dvd-boxar, vetekudde.

Finns massa bra tips under "Av intresse"-fliken ocks. :)

Gilla

Anonym användare

18 jan, 2011

sådärja, nu är jag också klar! Har letat sport-bh hela dagen. Om inte den här kommer passa nu blir jag tokig, haha! :)

Gilla

siana

Kvinna ·

18 jan, 2011

Va? Skulle man inhandla en sport-bh?! Örjan sa till mig att man får det där. Nu blev jag stressad haha

Gilla

elsvu

Kvinna ·

18 jan, 2011

Man får en sportbh av dem på proforma, och jag antar att det är den man ska ha den första tiden så man kan ju köpa en bh i efterhand..

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

18 jan, 2011

idag blev jag op.

var inte så nervös faktiskt, jo först på morgonen hemma höll jag på att dör av nervositet men när jag kom till kliniken var jag under kontroll iaf.

sövningen som jag var så rädd för gick bra, de var så proffesionella och jag känd emig lugn, somnad eoch drömd eom dottern! minne ej vad jag drömde men det var om henne. fint. hade ont, bad om smärtstillande. fick morfin. vilade. fick några tabletter innan jag for hem. kunde gå och röra mig helt bra men sen på kvällen har jag fått ondare igen...ska ta citodonliknande preparat snart.

har ej vågat kolla på brösten i spegeln!

har inget bandage, enl kirurgen min ska man bara ha sportbh....och tjepen som sitter över snittet som jag ej vågat titta på, haha.

hur ska bh sitta`?????? tajt? hårt? löst?

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

18 jan, 2011

gos

hur har det gått för dig?

ni andra som redan op er, gör det ännu ondare imorgon dag 2? då morfinet och sånt gått ur kroppen????

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

18 jan, 2011

gos

hur har det gått för dig?

ni andra som redan op er, gör det ännu ondare imorgon dag 2? då morfinet och sånt gått ur kroppen????

Gilla

Anonym användare

18 jan, 2011

28 januari, läkarhuset Norr i Umeå.
Längtar!!!!!!!!!!!!!!

Gilla

Kamlai

Kvinna ·

19 jan, 2011

pepsi80 skrev:

Jag hade nog likadan värk de första två dagarna, inte mer eller mindre. Säkert också mycket för att jag främst mådde illa så det var mest det jag tänkte på.

Efter det har det känts som otrolig träningsvärk mest. För några år sedan hårdtränade jag på gym, så jag var van vid att ha sjuka bröstmuskler, lite så känns det nu också.

Och förresten, idag när jag vaknade var mina bröst mitt i allt mycket, mycket mjukare! Idag är det exakt en vecka sedan op. I början var de nämligen superspända, sköterskorna tittade på dem och läkaren hade också sagt att de kommer vara mycket spänt. Det är roligt när de blir mjukare!

Hurdana råd har ni fått för massage? Jag har inte fått några anvisningar alls om det än så länge.

Iimorgon ska stygnen tas bort och då får jag sport-bh + ett band som ska trycka ner boobisarna och fixa skidbacken.

Gilla

Anonym användare

19 jan, 2011

Jo man får en där också, men jag ville gardera mig :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem