Uniica
Kvinna ·
09 nov, 2010
Vi som op i Januari 2011:-D
BröstförstoringVar bara tvungen att öppna en tråd och se om det är några mer en lilla jag:-D har tid den 10:de
Sortera efter
Uniica
Kvinna ·
13 jan, 2011
Anonym användare
13 jan, 2011
Anonym användare
13 jan, 2011
Ja eller hur, lite märkligt är det.. Men ja, det är väl bara att gilla läget. Får köpa med mig en tidning eller nått och vänta snällt. :)
White Chocolate
Kvinna ·
14 jan, 2011
Uniica; Förstår att det är värt det :O) Vill att den här veckan ska gå foooooort, och det kommer den säkert att göra också. ;) Shit, fattar inte att jag snart är där, snart har jag äntligen bröst! Yey! :)
White Chocolate_84: Men hjälp vad fina bröst du har! Precis så som jag vill ha! Skitsnygga! Måste passa på att fråga om du upplever dem som hårda eller mjuka, jag ska ju ha menotrs och har hört att de är hårdare än Allergan, men ändå. Är du nöjd i övrigt med anatomiska?
Hoppas det går över med värken snart och att du blir supernöjd! :)
Hej Lina V83!
Tack för kommentaren!! :D Jag upplever dem som rätt hårda, men sen vet jag vad som uppfattas hårt, men jag har den hårdaste varianten (cohesive 3). Sen har jag inte så mycket fett kring bröstpartiet så kanske därför också... :) Anatomiska hjälpte mig att få en snygg skidbacke; fyllde volym ovanför bröstvårtan.
Anonym användare
14 jan, 2011
jag ska va där kl 11.00 :)
Anonym användare
14 jan, 2011
Nu sitter tuttarna på plats, kome hem för en liten stund sen. Och är förvånad men jag har knappt ont, kanske kommer.. :)
pepsi80
Kvinna ·
14 jan, 2011
jag ska op mig på tisdag. och nu är jag verkligen såååå nervös, jag mår nästan illa. Går omkring helt pirrig hela tiden. Är ganska rädd för att sövas ner och smärtan efteråt. Jag hatar smärta, och jag har aldrig blivit nedsövd förut så man blir lite rädd.
Någon mer som känner så?
Är det någon mer här i den här tråden som ska op på tisdag? den 18e.
Vill bara få det överstökat så jag kan slippa oroa mig sen! fast då börjar man väl oroa sig för hur det läker, hur slutresultatet ska bli, med mera?!?
pepsi80
Kvinna ·
14 jan, 2011
vad får ni med er hem efter op för smärtstillande? jag skulle få citodon. (och alvedon)
någon mer som får det? är de bra mot sm'ärtan?
sover de flesta över på sina kliniker?
Ni skriver att ni ska duscha dagen efter op? men får ni duscha brösten?
i brochyren jag fått står det iaf att bandage ska sitta på gärna 3-4 dagar efter op, menas det att jag inte kan tvätta håret och överkroppen???
Jess29
Kvinna ·
14 jan, 2011
jag ska op mig på tisdag. och nu är jag verkligen såååå nervös, jag mår nästan illa. Går omkring helt pirrig hela tiden. Är ganska rädd för att sövas ner och smärtan efteråt. Jag hatar smärta, och jag har aldrig blivit nedsövd förut så man blir lite rädd.
Någon mer som känner så?
Vill bara få det överstökat så jag kan slippa oroa mig sen! fast då börjar man väl oroa sig för hur det läker, hur slutresultatet ska bli, med mera?!?
Ja jag mådde illa i 3 veckor nu innan jul och tills den dagen jag fick mitt op datum bestämt till 100%, då släppte det helt plötsligt.. Men fy va jobbigt det var. Nu har det övergått i nåt slags lugn och som du vill jag bara få det gjort!
Är också lite nervös inför att sövas ner, men när jag har läst här att man bara är nedsövd så kort tid blev jag lite lugnare, så det kommer gå galant!
Men nu fick ju jag min tid framflyttad till 3 feb så måste vänta ännu längre och nervositeten kommer säkert mer snart igen 😀
Men tänk så snygga vi skall vara till sommaren på beachen...🤭
Anonym användare
14 jan, 2011
OCH jag har duschat idag med mina boobs! :)
Va helt livrädd innan jag och min pojkvän skulle dra av lindningen,
men det gick bra, fick en nog en chock när jag såg dom
för där på min kropp satt verkligen ett par bröst.
Ett par riktiga HÅRDA bröst.. :P
Och min första tanke var att de var för stora,
MEN eftersom jag knappt hade nåt innan så kan man ju inte
reagera på något annat sätt tycker jag :P
och det var ju första gången jag såg dom så jag nöjd
än så länge. :)
Mrs V
Kvinna ·
14 jan, 2011
vad får ni med er hem efter op för smärtstillande? jag skulle få citodon. (och alvedon)
någon mer som får det? är de bra mot sm'ärtan?
Ja citadon is niice :P haha nej skoja.. men ja det är bra.. det är morfin i dem så. Så det är starka tabletter så tar man för mycket så dosar man av, hihi. Läkare brukar ge citadon och alvedon i kombination för två citadon är ganska kraftigt att ta.
Jag hade fått citadon med mig hem jag skulle ha efter en annan op. men jag använde aldrig dem.. men behöll dem hemma sen, man vet ju aldrig om man behöver någon annan gång.. och tur va det.. efter op. ut en visdomstand höll jag på dö av smärta i en vecka, endå som hjälpte då va citadonen.. muhähä
Anonym användare
14 jan, 2011
Jag fick citodon och alvedon med mig hem,och ska jag vara ärlig så tyckte inte jag att de hjälpte mot min smärta de första dagarna.
Idag är första dagen jag mår BRA och inte känner knappt någonting alls, och jag opade mig i måndags.. :/
Mrs V
Kvinna ·
14 jan, 2011
Då skulle du tryckt i dig lite mer.. haha skoja :P
Uniica
Kvinna ·
14 jan, 2011
Gos
Kvinna ·
14 jan, 2011
Någon mer som känner så?
Jag har op på tisdag!! =)
Jag är också väldigt nervös över just narkosen och att ev komplikationer :/
Och för storleken haha!
Det finns nog inget man är helt lugn över ;)
Vart ska du göra din op?
pepsi80
Kvinna ·
14 jan, 2011
jess29
ja man måste försöka fokusera på vad man får ut av det, vilken sommar det ska bli alltså! äntligen kan i alla fall jag ligga på stranden utan mindervärdeskomplex eller känna mig som en...jag vet inte, men ibland känns det som att jag bara är tjock och utan bröst. de har försvunnit helt efter barnen, inte för att de var stora innan heller men de dög.
på kvällarna är jag lugnare. men på dagarna är jag helt nervös heeela tiden.... synd att man inte kan få en op tid klockan 23 elelr nåt! hehe.
hade varit perfekt för mig.
sofie
hehe men vilken underlig känsla det måste vara, jag kommer nog vara helt rädd innan man ska ta bort bandaget.
mrs V
åh vad bra, jag vill ha starka saker så jag slipper smärtan. låter lovande då att man inte får nåt halvdant som diklofenak eller nåt svammel!
eller de funkar ju också, men kanske inte mot den starka smärtan jag inbillar mig jag kommer få efter op...
pepsi80
Kvinna ·
14 jan, 2011
gos
åh vad kul att vi opas samma dag :-)
jag ska opas i Luleå. så det är säkert int epå samma ställe som du ska till förmodar jag. hehe.
Kamlai
Kvinna ·
15 jan, 2011
Phew!
I onsdags opererades jag och idag börjar det kännas bättre. Har mått helt asdåligt och känt mig som den mest lidande individen på planeten.
Tur så är min kille den underbaraste i världen, han har hjälpt mig med allt, åka taxi hem, bygga högar av kuddar åt mig i sängen, hämtat tabletter tröstat osv.
Igår var det skönt att han bara satt med mig på golvet medan jag hade huvudet över spyfatet xD Det var tryggt liksom.
Men jag är supernöjd!!!!! JEEEE! :D
Svullnaden håller på minskar. Hmm, annars är boobsen nu där.
Högra bröstvårtan vill inte riktigt visa att den fryser, men den vänstra funkar som den ska. Man får ju se sen hur det blir!
Känns som att storleken är precis passlig, och jag som velade ännu en vecka före och tänkte på mindre...
Och jag lider med er andra som mått dåligt, det har nog varit en utmaning!
elsvu
Kvinna ·
15 jan, 2011
Jag op mig 26 hos Örjan på proforma :) :)
pepsi80
Kvinna ·
15 jan, 2011
kamlai
oj kan man kräkas i flera dagar efter op? varför? pga smärtan eller pga medicinerna?