Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Uniica profilbild

Uniica

Kvinna ·

09 nov, 2010

Vi som op i Januari 2011:-D

Bröstförstoring

Var bara tvungen att öppna en tråd och se om det är några mer en lilla jag:-D har tid den 10:de

385

Sortera efter

pepsi80

Kvinna ·

19 jan, 2011

Kamlai. Ok jobbigt haha jag tycker det är asjobbigt ha så här ont!!!
Gilla

pepsi80

Kvinna ·

19 jan, 2011

Kamlai. Ok jobbigt haha jag tycker det är asjobbigt ha så här ont!!!
Gilla

Anonym användare

19 jan, 2011

Jag hade skitont i 4-5 dagar. sen släppte det  :)

Gilla

Anonym användare

19 jan, 2011

Usch... Sitter på tåget till Sthlm, imorrn är dagen D, och när jag pussade mina barn och min man hejdå fick jag en klump i halsen, hua vad nervös jag är... :( Jag vet ju att det med största säkerhet kommer gå bra men ändå, tankarna snurrar... Ska duscha med descutan ikväll hos syrran och sen imorrn igen innan man beger sig till kliniken. Pust, vill mest att det bara ska va klart nu, kommer nog inte kunna sova alls i nat känns det som, har bara vridit och vänt mig den här natten som varit också... :P

Gilla

Anonym användare

19 jan, 2011

Nu är jag färdig med min operation!=) Mår jätte bra och ska väl skriva mer sen :D

Gilla

Gos

Kvinna ·

20 jan, 2011

pepsi80 skrev:

gos

hur har det gått för dig?

ni andra som redan op er, gör det ännu ondare imorgon dag 2? då morfinet och sånt gått ur kroppen????

Jodå, själva op gick jättebra! Jag mådde inte illa efter och hade inte något ont nästan. Jag var till och med ute och åt middag på kvällen med min sambo. Men dagen efter hade jga meeega ont, och idag likaså! :/ Jobbigt att må lite smått illa hela tiden och inte kan röra sig. Det tog typ 40min för mig att komma upp ur sängen imorse :P Så nu sitter man framför tv och dator och kan inte göra så mycket annat.

Igår skulle jag hämta mina tabletter på apoteket, precis när apotekaren registrerar mina recept så mår jag så illa så jag kutar ut ur apoteket :P Som tur var hade jag min sambo med som fick hämta ut dom åt mig och betala. Hon måste tyckt jag var helknepig :P

Hur mår du idag pepsi?

Gilla

Maria_S

Kvinna ·

20 jan, 2011

Nu har jag fått veta att jag ska vara på Proforma kl 11 den 27e =)

Gud va ja längtar.

Hur gåre för de som ska opas idag?

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

20 jan, 2011

Gos skrev:

pepsi80 skrev:

gos

hur har det gått för dig?

ni andra som redan op er, gör det ännu ondare imorgon dag 2? då morfinet och sånt gått ur kroppen????

Jodå, själva op gick jättebra! Jag mådde inte illa efter och hade inte något ont nästan. Jag var till och med ute och åt middag på kvällen med min sambo. Men dagen efter hade jga meeega ont, och idag likaså! :/ Jobbigt att må lite smått illa hela tiden och inte kan röra sig. Det tog typ 40min för mig att komma upp ur sängen imorse :P Så nu sitter man framför tv och dator och kan inte göra så mycket annat.

Igår skulle jag hämta mina tabletter på apoteket, precis när apotekaren registrerar mina recept så mår jag så illa så jag kutar ut ur apoteket :P Som tur var hade jag min sambo med som fick hämta ut dom åt mig och betala. Hon måste tyckt jag var helknepig :P

Hur mår du idag pepsi?

igår var ingen bra dag, ont som fan. skrek av smärta då jag skulle lägga mig i sängen. och i förrgårkväll, opdagen på kvällen så höll jag på att svimma av smärtan. men idag är det bättre, så skönt. jag har armarna ganska stilla, nära kroppen men kan ställa mig upp från sittandes i soffan utan hjälp. så jag ser en ljusning. avskyr smärta så jag hoppas det bara blir bättre från och med nu.

min man fick hämta ut medicinerna jag kunde inte följa med.

brösten är så svullna och ser läskiga ut, obehagligt, haha. hur ser dina ut? hur mycket la du in? jag la in 300cc.

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

20 jan, 2011

gos

oj såg att du skrivit att du skulle lägga in 325cc :o)

Gilla

Anonym användare

20 jan, 2011

Nu är jag opad och klar, har gått jättebra allting. Ligger i rummet i skön säng och har ätit goda mackor och dricker cola, delar rum med "luw" härifrån så vi ligger och småpratar här. Jättemysigt! :) Smärtan är helt ok, extrem träningsvärk och tryck över bröstet men uthärdligt. Skönt att det är klart! :) Har tjuvkikat lite p brösten och gillar det jag ser. ;) JAG HAR ÄNTLIGEN ETT PAR BRÖST!!!!! YEEEEEYYYY!
Gilla

Maria_S

Kvinna ·

20 jan, 2011

LinaV83 skrev:
Nu är jag opad och klar, har gått jättebra allting. Ligger i rummet i skön säng och har ätit goda mackor och dricker cola, delar rum med "luw" härifrån så vi ligger och småpratar här. Jättemysigt! :) Smärtan är helt ok, extrem träningsvärk och tryck över bröstet men uthärdligt. Skönt att det är klart! :) Har tjuvkikat lite p brösten och gillar det jag ser. ;) JAG HAR ÄNTLIGEN ETT PAR BRÖST!!!!! YEEEEEYYYY!

Grattis =)

va skönt allt gick bra =)

Gilla

siana

Kvinna ·

20 jan, 2011

Jag är oxå opererad och klar, liggger på rummet och har det mycket bra!

Emma C och LinaV83: Jag tror inte jag har sett er  men vi borde ju ligga vägg i vägg antar jag :)

Lina, du låg bredvid mig på uppvaket för jag minns att syrrorna sa Lina och Sabina (mitt namn) till oss, och jag hade blivit opererad som nr 2 av oss tre så antar att du opererades precis efter mig :) och att Emma antagligen redan fått rulla in på sitt rum eller så var du nummer ett kanske och Emma sist ut :)

Hur mår ni? Jag blev mest förvånad av att det inte gjorde särklit ont direkt när jag vaknade och mådde inte alls illa. Spände lite men helt ok, hade föreställt mig den värsta smärta. Fast jo när man skulle resa sig ur sängen första gången gjorde det riktigt ont, men skönt att få påfyllning av morfin i kanylen då och då :)

Det ären så lugn och skön stämning, alla är verkligen genuint gulliga och omhändertagand som jobbar här. Lägger upp nya bilder imorgon :)

Gilla

siana

Kvinna ·

20 jan, 2011

Ja just ja vi är ju 4st härifrån forumet. Luw du är ju oxå här, du var vär här kl 11 vad jag minns du sa :)

Jag har ett eget rum, delar inte med någon. Får kommunicera med er såhär istället hihi

Gilla

Anonym användare

20 jan, 2011

Sasiana: Hej! Ja men då var det alltså du och jag på uppvaket då, men jag gick förbi en tjej alldeles innan op, var det du då kanske? Eller EmmaC kanske..? Jaja, shit jag var alldeles borta så jag minns inte.. Skönt att du också mår bra, jag tycker också det har gått över förväntan bra, men nu vill jag snart ha mera medicin för nu börjar det kännas mer och mer, men nattsköterskan borde komma snart... :) Jag är hungrig igen också... Ska gå och ta mig en skorpa och så..
Gilla

siana

Kvinna ·

20 jan, 2011

Hej, jag minns inte att jag gick förbi någon faktiskt. Tyckte det var mest sjuksyrror i korridoren men men kan ha fel :)

Men vem vet vi kanske syns vid skorpbordet snart haha :)

Gilla

Anonym användare

20 jan, 2011

Japp här är jag :D mår helt ok, men som sagt va typ skönast direkt när man vaknade om man jämför med nu... Är mest rädd för hur det kommer att kännas imorgon:S jag blev nog opererad nummer 4 men var här vid halv 9 :) hoppas det går bra för dig sasiana!!
Gilla

Anonym användare

20 jan, 2011

Nej du missade mig, redan varit där! ;)
Gilla

pepsi80

Kvinna ·

20 jan, 2011

2 dagar sen op nu. Jag förstår inte hur man ska lägga sig i sängen utan smärta??? Fan jag får ångest bara av att tänka på att jag ska lägga mig snart. Hur gör ni ??? Ja inte.ni som är.på klinik ff med.sängar som går höja och sänka. Hehe. Sånt fusk finns inte hemma.
Gilla

Anonym användare

20 jan, 2011

Usch då pepsi80, hoppas du hittar ett sätt, många kuddar kanske..? :S Ja det är verkligen svårast att resa/lägga sig. Jag ska stretcha lite nu igen, sen försöka sova, har precis fått medicin igen så kanske läge att passa på. ;) Morgondagen verkar ju bjuda på nya smärtor.. :P Men är fortfarande så jäkla glad, jag har bröst! Wiiiee! :) Godnatt på er proformabrudar och alla andra!
Gilla

pepsi80

Kvinna ·

20 jan, 2011

Lina, har du fått "order" om att stretcha? Hur då? Ska man göra det? Ja fy för att lägga sig...JAG hoppas verkligen det är ännu bättre imorgon.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem