Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Uniica profilbild

Uniica

Kvinna ·

09 nov, 2010

Vi som op i Januari 2011:-D

Bröstförstoring

Var bara tvungen att öppna en tråd och se om det är några mer en lilla jag:-D har tid den 10:de

385

Sortera efter

Anonym användare

24 jan, 2011

Idag är det min tur :) om en timme så åker vi :)
Gilla

Anonym användare

24 jan, 2011

Lycka tiil!!!:)
Gilla

pepsi80

Kvinna ·

24 jan, 2011

Alx.ja jag lägger upp bild snart....
Gilla

Anonym användare

24 jan, 2011

För mig går det jättebra! Får lite ont på nätterna/morgonen när jag ligger ner

blir som ett stort tryck mot hela bröstkorgen men idag är 

mina boobs är 2 veckor idag, la upp en ny tråd eller kolla på min profil :))

Gilla

Gos

Kvinna ·

24 jan, 2011

Sassiana, Alx, Sofie: har kollat på era bilder och era bröst ser ju jättefina ut allihopa. inte mycket blåmärken och så. Och när de hänger till sig så blir de ännu snyggare.  👍

Idag mår man mycket bättre tycker jag, åt mina sista tabletter mot infektion igår och de sista smärtstillande i fredags :) Så nu är det mest begränsingar i rörelseförmågan och såren som gör ont. Imorgon blir det nog att gå till jobbet :) 

Det känns helskumt att man har gjort en bröstoperation, helt galet, trodde aldrig jag skulle göra detta. Och nu sitter man här med ett par svullna bröst!

Förresten, någon som har frågat sin kirurg om hur lång tid efter op man får dricka alkohol? :)

Gilla

Anonym användare

24 jan, 2011

Lycka till nu Fillidutt! :)

Idag är det dag 4 efter op, mår också helt ok, stel osv då men kan småplocka lite här hemma utan problem, men fick liiiite städnoja och skulle göra rent handfatet + spegel i badrummet men nja, rent blev det, men det tog tid och gjorde lite för ont för att vara ok. Så jag får sitta på händerna en stund till.. Maken blev tokig på mig och skällde lite när han kom hem med lunch till mig nu.. Oooops. ;) Men han har ju rätt, hemmet får faktiskt vara lite skitigt ibland herregud... :)

Jag äter tramadol och alvedon 3 gg per dag fortfarande, och bara alvedon på natten om det behövs. Ska börja trappa ner på tramadolen nu, är skillnad bara från igår till idag tycker jag.

Gilla

siana

Kvinna ·

24 jan, 2011

Jag äter oxå bara tramadol och alvedon, har funderat varför vi inte ska äta något mot infektion som man brukar göra efter en operation..hmm

Tycker det gör ondare idag dag 4 än det gjorde första dagarna :-S Ibland skulle jag vilja ha ngt starkare mot smärtan tex citadon.

Gilla

Anonym användare

24 jan, 2011

Jag op:ades i torsdag av Riika Veltheim på Akademikliniken. Allt har gått över förväntan bra! Körde alla piller enligt rek i fredags, men sedan i lördags kör jag bara vid behov. Ett piller (smärtstillande/anti-inflammatoriskt) ska jag äta varje dag i en vecka.

Brösten är svullna och hårda, men värker inte. Ärren (under bröst) känner jag inte ens av! Det enda jobbiga är sömnen. Har vaknat varje natt. Då har brösten varit så ömma och jag har fått kämpa mig upp ur sängen. Tror det beror på tejpen ovanför brösten. Efter bara några minuter känns dock allt bra igen. Jag somnar om i sittande ställning i soffan. Ingen bra sömn alltså, vilket jag märker på dagarna. Började två högskolekurser förra måndagen och bör studera fyra timmar per dag, men huvudet hänger liksom inte med.

På torsdag är det dags för återbesök och stygnborttagning. Och jag hoppas att tejpen åker då också!

Jag har inte skärskådat mina nya bröst så mycket, det dröjer ju ett bra tag innan jag kan se vilket slutresultat det blir. Är bara så glad att det äntligen är gjort :-)

Gilla

Gos

Kvinna ·

24 jan, 2011

LinaV83: du får ta det lite lungt så du inte överanstränger dig och dina bröst. du behöver kanske inte städa precis nu, du lär ju inte ha något fint besök i veckan direkt ;) Men jag förstår dig, man blir lite rastlös och vill fixa och dona lite när man ändå går hemma. Jag rotade fram en pall och klättrade upp på denna för att plocka ner saker från köksskåpet. Kanske inte det bästa, med tanke på att man kan falla ner och slå sig rejält! Förresten, kollade bilder på dina nya vänner, de ser väldigt fina ut. Redan dag1 fanns ju inga blåmärken eller något!👍

Här om natten vaknade jag att jag slog mig själv så hårt på ena bröstet, ajajaj va ont jag fick. Å rädd blev jag att något hade skadat bröstet. Men vad kan man göra, man kan ju inte hjälpa vad man gör i sömnen. :P

Sasiana: Är du säker på att några av dina tabletter inte innehåller antiflamatoriskt? Jag har ätit tabletter mot infektion 3x dagligen i 5 dagar. Så det känns som du borde ha något sådant också.

Gilla

siana

Kvinna ·

24 jan, 2011

Fick bara alvedon och Tradolan utskrivet på Proforma. Läser jag på Tradolan-info så står det bara att det är ett morfinliknande smärtstillande läkemedel och att det används för behandling av måttlig till svår smärta. Precis som dom sa även på Apoteket att det var. Alltså inget om något antiinflamatoriskt.

Skumt...ska nog ringa Proforma och fråga för säkerhets skull. Eller mejla Örjan kanske är bättre.

Gilla

Gos

Kvinna ·

24 jan, 2011

Ja det kan nog vara bra att ringa och fråga dem. Men det är säkert som det ska vara, man kanske använder olika tekniker och medicinering bara. Men det kan vara lugnande för dig om du får veta varför du inte äter något mot infektion.

Gilla

siana

Kvinna ·

24 jan, 2011

Nu har jag mejlat Örjan. Verkar som om alla tjejer som opererades av Örjan förra veckan fått samma, dvs endast smärtstillande.

Återkommer när jag fått svar.

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

24 jan, 2011

Jag har bara ätit citodon. 2 st, tre gånger per dygn. Nu tar jag 1 st, tre ggr dygn. Försökte utan men hade ont i natt och morse. Tycker mina blivit finare nu men framifran ser de ganska små ut...jag la bara in 300 cc, så ni vet. Haha. Ska lägga in bilder sen, men mina bröst är nog inte lika stora sök de flesta andras här. Jag ville bara kunna ha bh igen och bikini. Inga superstora då jag tror det kan medföra mer risker o jag vill inte ta några.risker.
Gilla

pepsi80

Kvinna ·

24 jan, 2011

Jag har bara ätit citodon. 2 st, tre gånger per dygn. Nu tar jag 1 st, tre ggr dygn. Försökte utan men hade ont i natt och morse. Tycker mina blivit finare nu men framifran ser de ganska små ut...jag la bara in 300 cc, så ni vet. Haha. Ska lägga in bilder sen, men mina bröst är nog inte lika stora sök de flesta andras här. Jag ville bara kunna ha bh igen och bikini. Inga superstora då jag tror det kan medföra mer risker o jag vill inte ta några.risker.
Gilla

pepsi80

Kvinna ·

24 jan, 2011

Gos, Hehe mehn du måste vara ganska rörlig om du kan slå dig själv mitt i natten! Hihi.
Gilla

Liiina

Kvinna ·

24 jan, 2011

sasiana skrev:

Fick bara alvedon och Tradolan utskrivet på Proforma. Läser jag på Tradolan-info så står det bara att det är ett morfinliknande smärtstillande läkemedel och att det används för behandling av måttlig till svår smärta. Precis som dom sa även på Apoteket att det var.s Alltså inget om något antiinflamatoriskt.

Hej.jag är opad av Örjan och fick också bara Alvedon och tradolan utskrivet men narkosläkaren gav en antibiotikakur under narkosen, så du behöver nog inte oroa dig :) Skumt...ska nog ringa Proforma och fråga för säkerhets skull. Eller mejla Örjan kanske är bättre.

Gilla

Liiina

Kvinna ·

24 jan, 2011

sasiana skrev:

Fick bara alvedon och Tradolan utskrivet på Proforma. Läser jag på Tradolan-info så står det bara att det är ett morfinliknande smärtstillande läkemedel och att det används för behandling av måttlig till svår smärta. Precis som dom sa även på Apoteket att det var.s Alltså inget om något antiinflamatoriskt.

Hej.jag är opad av Örjan och fick också bara Alvedon och tradolan utskrivet men narkosläkaren gav en antibiotikakur under narkosen, så du behöver nog inte oroa dig :) Skumt...ska nog ringa Proforma och fråga för säkerhets skull. Eller mejla Örjan kanske är bättre.

Gilla

siana

Kvinna ·

24 jan, 2011

Pepsi80: Jag la oxå bara in 300cc :-)

Gilla

Liiina

Kvinna ·

24 jan, 2011

Hej.jag är opad av Örjan och fick också bara Alvedon och tradolan utskrivet men narkosläkaren gav en antibiotikakur under narkosen, så du behöver nog inte oroa dig :)
Gilla

siana

Kvinna ·

24 jan, 2011

Aha..under narkosen...så fiffigt :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem