Uniica
Kvinna ·
09 nov, 2010
Vi som op i Januari 2011:-D
BröstförstoringVar bara tvungen att öppna en tråd och se om det är några mer en lilla jag:-D har tid den 10:de
Sortera efter
pepsi80
Kvinna ·
25 jan, 2011
pepsi80
Kvinna ·
25 jan, 2011
Pepsi80: Japp, bakom muskeln. En kompis till mig opade sig för drygt 15 år sen, bakom muskeln hon också. Hon mådde pyton och hade fruktansvärd värk. Men hon var ung, hade inte fött barn eller ammat. Och hon hade i stort sett bara två bröstvårtor. Vältränad var hon också.
Jag är ju snart 45, har ammat två barn och gått upp och ner i vikt under flera år. Så jag hade lite hmmm.... överskottsskinn. Plus att jag är otränad. Detta sammantaget gör förmodligen att det inte gjort så ont på mig.
Trots att jag är superkänslig för smärta!
men jag har också fött och ammat 2 barn, hade inga bröst nästan innan op. pendlat iaf ca 40 kilo i vikt senaste 10 åren (räknar med tiden då jag avr gravid också)...men jag har haft superont ändå nu efter op. inte som att föda barn såklart men ONT! idag 7e dagen är första dagen utan citodon. jag är en mes hehe.
Anonym användare
25 jan, 2011
Då konstaterar jag att jag haft en jäkla tur, helt enkelt ;-)
Gos
Kvinna ·
25 jan, 2011
Jag sätter mig inte framför bilen än, min rörelseförmåga är väldigt begränsad. Visst, smärtan i brösten överlever jag, men jag kan inte ta på mig kläder själv osv. Så det blir inte bilen för min del än på några dagar. Att göra snabba rörelser är så läskigt och det känns som stygnen går upp eller något..usch!
Imorgon blir det att gå till jobbet!!
Hur länge ska ni andra vara hemma och "lediga"?? =)
Anonym användare
25 jan, 2011
Jag är student på halvtid och distans, och "hemarbetande" resterande tid. Har villa, vovve och Nissan ;-) Två barn, 9 och 19, och en make.
Även om jag känner mig pigg och är värkfri har jag problem att fokusera på studierna just nu. Har ju sovit ganska dåligt sen op, så det är ju inte så konstigt. Känner lite stress över det, men försöker att inte tänka så mycket på det. Jag får ta igen det senare.
Anonym användare
25 jan, 2011
Jag sätter mig inte framför bilen än, min rörelseförmåga är väldigt begränsad. Visst, smärtan i brösten överlever jag, men jag kan inte ta på mig kläder själv osv. Så det blir inte bilen för min del än på några dagar. Att göra snabba rörelser är så läskigt och det känns som stygnen går upp eller något..usch!
Imorgon blir det att gå till jobbet!!
Hur länge ska ni andra vara hemma och "lediga"?? =)
Jag kommer nog hålla mig från bilen så länge jag inte behöver.. känns onödigt och "testa" om något skulle hända. u never know:P
Jag är sjukskriven 3 veckor, får vara hemma en extra vecka om det behövs =)
pepsi80
Kvinna ·
25 jan, 2011
satt in före och efterbild nu....
Anonym användare
26 jan, 2011
Pepsi80: Ser jättefint ut redan nu ju, kommer bli kanonsnyggt när musklerna släpper! Grattis! :)
Jag stod framför spegeln igår efter jag duschat och bara tittade, fan vad glad jag är att jag äntligen gjort detta. :) Och en bonus utöver sj'lva storleken och formen på brösten är att jag äntligen är så nöjd med mina vårtgårdar. Just vårtgårdarna har stört mig mycket förut, de var visserligen små, men alldeles för små, ihopdragna som russin och väldigt mörka i färgen. Jag kunde dölja hela vårtgården med ett pekfinger när jag frös, och när jag var varm så "rynkade" de sig, det blev lixom veck under vårtan men de blev inte mycket större ändå. Nu när implantaten spänner ut huden igen så har de fått snyggare form, färg och ja allt! :) Så skönt för självförtroendet. :)
Klarar ni av att tvätta håret osv själva än? Jag kan ha händerna ovanför huvudet en stund men sen är det som om jag "tappar känseln" i armarna, när jag sänker dem så pulserar blodet i dem, lite som "tusen nålar" känsla när armen somnat, fler som har så? Maken fick hoppa in i duschen och hjälpa mig tvätta ur håret till slut, -men han klagade inte direkt. ;) Hehe, han som inte varit någon "bröst-kille" är nu väldigt fashinerad av dem. ;) Hihi!
Kamlai
Kvinna ·
26 jan, 2011
Enligt mina anvisningar får jag inte köra bil på två veckor. Saknar att kunna röra mig fritt överallt. Men jag har nog ingen lust att fara ut i trafiken och riskera något.
LinaV83: Duschandet har jag kunnat sköta rätt bra själv ända sedan dag 4 och idag är det dag 14. Går hur bra som helst att tvätta håret.
Oj nej, nu började jag också fundera på det där med symmastia :S. Ska se om jag också lägger något mellan brösten för säkerhets skull, även om det som du sa, kanske inte hjälper.
Igår var jag en längre stund ute på stan och jag tror att det blev lite för mycket för boobisarna. Gick en del mellan olika byggnader och satt på café med kompisar. Idag värker allting mera. Ugh.
Och att sova är nog ingen fröjd. Ett berg med dynor som man åker ner från under natten. Nu har det blivit värre för jag kan vakna mitt i natten och sedan går det inte att somna för att det är en så obekväm sovställning. Har alltid varit en som sover på mage eller sida, saknar det så himla mycket! Och att kunna sträcka på sig i sängen ordentligt! :)
Ååå! Måste bara säga att det är så skönt att läsa om er andra också. Jag är alltså finlandssvensk(har alltid bott i Finland, men svenska är mitt modersmål) och här finns inga forum för bröstoperationer. Tur att jag hittade hit.
pepsi80
Kvinna ·
26 jan, 2011
LinaV83
tack :-)ja jag hoppas det! jag ser faktiskt att de blir snyggare för varje dag alltså! för första dagarna var det mest hejkomochhjälpmig! :o)
som sagt jag hade ingenting alls innan op, de hade försvunnit nästan helt, och var dessutom rynkiga tycker jag, små men totalt ur-ammade tyckte jag. La bara in 300 cc så det kommer som sagt inte bli några jättestora saker, men mitt mål med op är att få bröst, så att jag kan välja bikini..inte att bikinin väljer mig, att jag är hänvisad till en med ilägg som ändå sitter värdelöst ja NI VET! :o)
Jag längtar tills de är färdigläkta och jag kan köpa en bikini!!!
Och undekläder. Fatta att köpa BHr som passar och inte är för stora haha.
Idag duschade jag som vanligt för första gången. drog bort tejpen/bandaget. det ser nog bra ut men jag vågade inte röra i stygnen (de ska försvinna av sig självt), sen efter duschen satte jag ny micropore tejp bara. - vad ska ni andra sätta för tejp?
pepsi80
Kvinna ·
26 jan, 2011
linav83
jag tvättade ju håret idag som jag skrev men nä jag kan inte schamponera sådär supernoga, det gick ganska fort, är svag i armarna särskilt vänster som ajg använt mindre. tycker höger bröst är mer svullet än det vänstra - säkert för att jag använt höger arm till allt. vänster har bara hängt på sidan tills för ngn dag sedan då jag börjat försöka använda vänster arm/hand mer... hehe.
men det känns verkligen som att inom en vecka kommer jag nästan vara helt återställd!
äter inga citodon alls nu, tog den sista igårkväll och jag har inte alls ont!!!
bara på morgonen då jag ligger i sängen och då jag ska sätta mig upp - med hjälp, fruktansvärt ont ännu! varför är det så?
Fått ett par slag av 1 åringen i brösten ocjkså de senaste dagarna...blir lite rädd att det ska skada läkningen eller uppstå en blödning i bröstet men risken borde vara liten??? inte lätt säga till en 1 åring att vara försiktig tyvärr. och man VILL ju krama och leka i dne mån det går men h*n är snabb och ibland råkar hon slå till....
Anonym användare
26 jan, 2011
Kamlai: Ja visst är det här forumet bra! Man får skriva av sig och vädra sina känslor och orosmoment. :)
Pepsi80: Aha skönt ändå att det går framåt. Jag har bara sån "brun" tejp, vet inte vad den heter, men såg på dina bilder att du hade något annat, är väl bara olika vad de använder. :)
Ja mornarna är absolut värst! Man är såååå stel och allt gör ont. Hoppas det går över snart. :S Blir väl så efter natten när man legat still och nerlutad. Jag saknar också att sova på sidan! Provade igår kväll och visst, jag KAN ligga så utan att dö av smärta, men det är inte alls skönt i längden, så det får bli upphöjt ryggläge ett tag till. :P Sover i soffan än så länge så vår minsta gärna klättrar över till vår säng vid 03-05 på morgonen så jag ågar inte än. Vår mista är strax över 2 år så det går att förklarar att krama snällt osv men svårt att gosa ordentligt och busa.. :( Men får ta igen det sen! Och jäklar vad vi ska bada i sommar!!! :) Utan oro för brösten och i en snygg bikini, känner igen alla dina känslor pepsi80!
Åh förresten, har precis skrivit klart mi op-storie! :)
Gos
Kvinna ·
26 jan, 2011
Håller med föregående, de ser jättefina ut Pepsi! Det är fint med lite "mindre" implantat tycker jag. Blir en mer naturlig känsla. Nu börjar jag bli riktigt nyfiken på hur mina ser ut under all tejp, nu när ni alla har fått så fina =))
Det där med att duscha är ju ingen midsommardröm direkt. At duscha nedre delen går bra, för då kan man ju bara hålla i munsstycket. Men att duscha under armhålorna gör ont, samt att duscha håret är problematisit. Det är ju väldigt anträngande för armarna och rygg, och det gör ont lite varstans.
Jag tycker det är lite faschinerande att smärtan på något sätt rullar runt mellan olika delar. Först har man ont i brösten och sen försvinner det, sen har man ont i stygnen och vips är det borta, sen har man ont vid sidan under armarna 1-2 dagar, sen bränner det till i nerverna osv. smärtan liksom flyttar sig från del till del och tycks inte vilja ta allt på en gång utan en sak i taget..hehe..why!? Det liksom förlänger ju hela smärtperioden :P
Lina: Hahah det du skrev var klockrent! Jag känner igen det där med ingen "bröst-kille".och vips så var dt väldigt intressant med brösten.
"undrar hur hårda de kommer kännas?, "Jasså, har du ingen känsel på bröstvårtan, då vet jag vart jag kan vara utan att du märker det!" osv.. ;P
Anonym användare
26 jan, 2011
Gos: haha ja precis så är det! Min käre karl erbjöd sig med glimten i ögat att agera bh åt mig när jag stod i duschen.. ;) Hihi.
Det med smärtan känner jag också igen! Bara idag har jag gått från att ha ont inuti "muskeldelen" av brösten, till att det stramar och smärtar i stygnen, sen gick det över till att värka på sidorna under armarna och sen mellan brösten... Jättekonstigt.. men kan det vara hjärnan som spelar en ett spratt kanske? Vet ju att om man har ont på ett ställe men slår sig värre nån annanstans så skickar hjärnan signaler därifrån istället, eller ja, ni fattar säkert vad jag svammlar om. Man kanske har ont överallt runt bröstet men känner bara där det känns somn värst så att säga...?
Gos
Kvinna ·
26 jan, 2011
Haha ja karlrar är karlar! Ja så kanske det är, vi har eg ont överallt hela tiden, haha!, det var ju en tröst ;)) Men så är det säkert.
Idag har jag travat mig iväg till jobbet iaf, det ligger med gångavstånd som tur är. Jag hade extremt ont när dagen var över iaf :S usch, man rör mycket mer på sig än vad man tror, trots att jag har ett kontorsjobb. Jag fick knappt upp dörrar och min administratör fick hjälpa mig på med jackan när jag skulle gå hem :/
Imorgon blir det ännu värre, ska åka tåg 3h för att gå på ett möte med jobbet till göteborg och sedan 3h hem igen på kvällen, usch :S jag känner redan nu hur mycket det kommer dunka i brösten på tåget hem. Det är så svårt att stressa när man går runt som en krokig 90-åring (eller, jag kan nog sträcka mig till att jag utvecklats till 80-åring i detta läge). Det blir liksom svårt att hänga med när kollegorna stressar från möte till möte. Inte vanligt att den yngsta på jobbet blir så kallad "lasten" i gänget, haha!
pepsi80
Kvinna ·
26 jan, 2011
lina83,
ja när jag tog bort omläggningen imorse så såg jag att det var kirurgisk tejp under.
så efter dusch satte jag bara på kirurgisk tejp (micropore heter den jag valde på apoteket), det är nog typ samma som den bruna, men vit.
ja gud vad man hoppas på sol i sommar! hehe.
Gos,
tack =0)
ja de blir då bara bättre och bättre för var dag som sagt, verkar lovande!
spännande för dig sen att få se dina med!
vilken dag skulle du dit och ta bort bandaget? för visste skulle det göras på kliniken sa du?
Jess29
Kvinna ·
27 jan, 2011
Va kul det är att följa er tjejer.. Jag har 1 vecka kvar nu, sen är det jag som skall börja klaga över smärtor och annat 😀
Men genom att följa er dag för dag, vet man ju ungefär vad man har att vänta sig... haha
Kan knappt tro att det är sant fortfarande, det blir nog inte verkligt förrän man ligger där och skall bli sövd... :-/
Anonym användare
27 jan, 2011
Imorgon är det min tur, börjar nog bli lite nervös.. :S
Har försökt att inte tänka på det så hysteriskt mycket men nu är det oundvikligt!
Direkt efter jobbet idag sätter jag mig på bussen mot Umeå!
Kamlai
Kvinna ·
27 jan, 2011
Gos: Det där med att man rör sig mer än man tror på ett kontorsjobb misstänker jag att jag också hamnar ut för. På tisdag 1 februari ska jag till jobbet och med den här ständiga värken måste man ju vara helt degig när dagen väl är slut!
Jag har egentligen intyg på sjukledighet fram till 9 februari, så om det blir helt hemskt kan jag lägga pappret framför näsan på chefen :P
Idag vaknade jag tidigt för jag hade tänkt gå köpa bh:ar men det är minst -15 ute och jag gillar inte alls att frysa. Jag är så bh-sjuk! Har alltid gillat underkläder och det ska bli så roligt med nytt.
Har ni tjejer varit till någon bh-butik redan? Kommenterade personalen på brösten/stygnen? Antar att de som jobbar i bh-butiker nog ser sin beskärda del av silikonbröst också, men jag är ändå lite osäker med att visa halvfärdiga bröst med stora ärr :S
Kamlai
Kvinna ·
27 jan, 2011
dubbla inlägg
Pepsi80: Japp, bakom muskeln. En kompis till mig opade sig för drygt 15 år sen, bakom muskeln hon också. Hon mådde pyton och hade fruktansvärd värk. Men hon var ung, hade inte fött barn eller ammat. Och hon hade i stort sett bara två bröstvårtor. Vältränad var hon också.
Jag är ju snart 45, har ammat två barn och gått upp och ner i vikt under flera år. Så jag hade lite hmmm.... överskottsskinn. Plus att jag är otränad. Detta sammantaget gör förmodligen att det inte gjort så ont på mig.
Trots att jag är superkänslig för smärta!
men jag har också fött och ammat 2 barn, hade inga bröst nästan innan op. pendlat iaf ca 40 kilo i vikt senaste 10 åren (räknar med tiden då jag avr gravid också)...men jag har haft superont ändå nu efter op. inte som att föda barn såklart men ONT! idag 7e dagen är första dagen utan citodon. jag är en mes hehe.