Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
hemligönskan profilbild

hemligönskan

Kvinna ·

11 aug, 2013

Vi som opererar oss i September 2013

Bröstförstoring
Hej tjejer,  här är en tråd för oss tjejer opererar oss i September 2013. Min historia är rätt lång men för att göra saken kort så ; 1. Jag ska lägga in nya implantat, har haft 450 cc men ska lägga in 600 cc 2. Jag var med om en tråkig sak under en korrigering några månader sedan och var tvungena ta ut ena implantat så jag har gått utan ett bröst i 2-3 månader 3. Jag ska även lägga tillbaka till bakom muskeln istället då jag fick grov rippling av framförplaceringen.                  Så någon annan som ska operera sig i September ? Jag opererar mig den 4/9 på Proforma Clinic :D
215

Sortera efter

Eveliten

Kvinna ·

27 aug, 2013

Nu när klockan är över tolv är det bara en vecka kvar för mig!!! :')
Gilla

Twiggy19

Kvinna ·

27 aug, 2013

tutte: åhh så spännande. ja att vara rädd är helt normalt jag har typ aldrig varit så här jäkla nervös i hela mitt liv hah men det är en bra nervositet hoppas jag! och lycka till! :)

Eveliten: omg bara en vecka! gud vad härligt det måste kännas! lycka till :)
Gilla

Eveliten

Kvinna ·

27 aug, 2013

Twiggy19 skrev:
tutte: åhh så spännande. ja att vara rädd är helt normalt jag har typ aldrig varit så här jäkla nervös i hela mitt liv hah men det är en bra nervositet hoppas jag! och lycka till! :)

Eveliten: omg bara en vecka! gud vad härligt det måste kännas! lycka till :)
Ja det är ingenting!! Det är lite som en skräckblandad förtjusning :D pirrigt, läskigt men också så himla spännande :) är mest orolig för smärtan efter, själva operationen är ha inte ett dugg nervös inför (än) behöver jag säga att jag längtar??
Gilla

Sofias1

Kvinna ·

28 aug, 2013

haha jag jobbar på det!!! haha de ska se fina ut o stora!!!
Gilla

Amian

Kvinna ·

28 aug, 2013

Ni som opererar er på Proforma, kan inte komma ihåg att de stod nån ref man ska ange vid betalning, eller gjorde de?
Gilla

Sofias1

Kvinna ·

28 aug, 2013

Oj jag vet inte jag betalade med kort bara..
Gilla

Amian

Kvinna ·

28 aug, 2013

Jag tyckte att de stod att man skulle betala in på deras BG
Gilla

nillaa90

Kvinna ·

28 aug, 2013

opereras 9/9 på plastic surgery center i helsingfors. är jätte nervös redan!! :)
Gilla

Anonym användare

28 aug, 2013

jag hoppar oxå in här :) Jag har tid för operation den 16 september på citadellkliniken hos Jörg :)  ska lägga in 425cc bakom släta mentor via armhålan. hp men tvekar på storleken om det blir för stort och om jag ist ska ta uhp då planer för barn finns i framtiden och vill helst att de ska vara fina efter det med. v

Någon som vet hur stor skillnad det är på hp och uhp ? samt är de större risk för rippling vid textuerade? vad är det för skillnad på mentor och perthese? 

någon mer som ska till citadell då ? :)
Gilla

Katek

Kvinna ·

28 aug, 2013

Hoppar också in! Har op 13 september på Sensia i Luleå, Olafur Jakobsson. Blir 400 cc High profile. Vi har inte bestämt placering, utan bestämmer på op dagen. Har barn och gått upp och ner i vikt så nu äntligen blir dem mina! :)
Gilla

Amian

Kvinna ·

28 aug, 2013

Nu har jag betalat in!!!!! Trots att jag har ca 4 v kvar känbs de skönt att ha de gjort. Skrev namn och OP datum som ref. Kan ju inte bli fel då tycker man?!
Gilla

Amian

Kvinna ·

28 aug, 2013

siliconvalley skrev:
jag hoppar oxå in här :) Jag har tid för operation den 16 september på citadellkliniken hos Jörg :)  ska lägga in 425cc bakom släta mentor via armhålan. hp men tvekar på storleken om det blir för stort och om jag ist ska ta uhp då planer för barn finns i framtiden och vill helst att de ska vara fina efter det med. v

Någon som vet hur stor skillnad det är på hp och uhp ? samt är de större risk för rippling vid textuerade? vad är det för skillnad på mentor och perthese? 

någon mer som ska till citadell då ? :)
Välkommen :-) Om du väljer uhp måste du väl gå upp i cc för att få samma bredd på implantaten som du skulle få med hp? Vad jag förstår så minskar risken flr rippling med släta men då ökar risken för kapsel istället
Gilla

Anonym användare

28 aug, 2013

tack:)!  Ojj vad jag har tagit reda på fakta idag! blir ju helt knäpp av att sitta och läsa hela tiden! haha men det har du precis rätt i , implantaten blir smalare om man har uhp.  så då måste man ju gå upp :)  Ojj jasså men det har jag inte hört. då är det ju bättre med texturerade , vad gör lite rippling om man kan få kapsel lixom.. :/ 
Gilla

tutte

Kvinna ·

28 aug, 2013

Amian - du betalar in via bankgiro. där anger du ditt personnummer i meddelanderutan. spara "kvittot" för betalningen o ha med det på opdagen. ring även en vecka innan op för att se om pengarna har Kommit fram. de var den info jag fick! :)
Gilla

Amian

Kvinna ·

28 aug, 2013

tutte skrev:
Amian - du betalar in via bankgiro. där anger du ditt personnummer i meddelanderutan. spara "kvittot" för betalningen o ha med det på opdagen. ring även en vecka innan op för att se om pengarna har Kommit fram. de var den info jag fick! :)
Tack :).Har redan lyckats betala in på BG, men uppgav namn och OP datum. Måste ju funka d3 med, inte så många med samma namn som jag ;)
Gilla

midsommartjejen

Kvinna ·

29 aug, 2013

Jag har tid för op den 27 hos Patrik Höijer. Känns som en evighet tills dess!!
Gilla

Anonym användare

29 aug, 2013

Vad ska man säga, och hur ska man förklara för kirurgen om man vill ha lite mer fejklook på brösten än den här droppformen som citadell är kända för? Någon som vet om citadell använder allergan fortfarande? det står bara mentor och perthese på deras hemsida..

Gilla

Eveliten

Kvinna ·

29 aug, 2013

siliconvalley skrev:
Vad ska man säga, och hur ska man förklara för kirurgen om man vill ha lite mer fejklook på brösten än den här droppformen som citadell är kända för? Någon som vet om citadell använder allergan fortfarande? det står bara mentor och perthese på deras hemsida..

Säg som det är bara, kirurgen kommer ju knappast dömma dig :)
Gilla

sockerdricka

Kvinna ·

29 aug, 2013

siliconvalley skrev:

Säg som det är, dom kan säkert göra både droppformade och fejakde :) På min konsultation fick jag känna på både mentor, perthese och allergan :)
Gilla

Philadelphia

Kvinna ·

31 aug, 2013

6 dagar kvar. Hoppas lånet hinner komma in :S
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem