Lolitamin
Kvinna ·
21 okt, 2019
Vi som opereras i Jan 2020
BröstförstoringHej, Jag ska göra ett implantatsbyte den 2/1 på Nordiska Kliniken hos Mattias Elmér. Vid min första operation (mars 2019) uppskattade jag den här typen av tråd, så kul att dela upplevelsen med andra. Är det fler som ska opereras i Jan, berätta gärna lite om er upplevelse :) Mvh Loli
Sortera efter
Niccis123
Kvinna ·
04 jan, 2020
Lolitamin
Kvinna ·
04 jan, 2020
Har också 5 dagar kvar till op och får verkligen rysningar av tanken på att ha luftbubblor under huden? Varför hör man inte mer om detta fenomen?! Men som sagt, tack för att du delar med dig! Är det nå fler konstiga saker man borde förbereda sig på? ?
Ja, det där med förstoppning är ju också en grej. Sen kan man må illa av både smärtlindringen och av antibiotikan. Jag äter en annan antibiotika nu än förra gången och den får mig att känna mig lite åksjuk. Sen kör jag bara Alvedon för jag spyr när jag äter morfin.
Sen kan det klia som attan när huden töjer sig, då kan det vara skönt att ha något bra att smörja in med, gärna något som är bra mot bristningar också så man inte får det (tror inte det är så vanligt men ändå). Jag använder kakaosmör från the body shop (gjorde jag på magen under alla graviditeter och har inte en enda bristning).
Sen är man bara löjligt otålig och vill bara tittade på brösten i spegeln hela tiden, eller det kanske bara är jag haha.
Att brösten kan se helt tokiga ut direkt efter kan också vara bra att veta så man inte får panik första gången man ser dem. Finns en sida på Instagram som heter @edenknowsimplants där finns det massa olika bilder på bröst och även exempel på drop and fluff. Jag var glad att jag hade sett det innan jag opererade mig så jag förväntade mig att de skulle se lite tokiga ut från början.
Sen har bröstvårtorna en tendens att stå raaakt ut, de kan vara superkändis och även helt bortdomnade. Jag hade ett åtsittande linne på mig under kläderna för att inte bröstvårtorna skulle sticka ut under tiden jag hade första OP behån men den här gången håller behån in dem lite bättre :)
Tror jag fick med det mesta hehe.
Men oroa er inte. Det är så himla värt och tiden går ändå fort så snart är ni OPade och även färdigläkta och då blev det som det blev. Förmodligen en jätteförbättring, se till att ta förebilder för egen del. Man glömmer lätt bort vad man hade från början :)
Lycka till!
Wow, tack för all info! Superbra! Tänker att jag får skicka min karl till apoteket om det sker plötsliga behov? Vad får man för mediciner på recept från kliniken?
Kakaosmör, är det typ body butter eller vad är det för nåt? :)
Amhn
Kvinna ·
04 jan, 2020
Cezzy
Kvinna ·
05 jan, 2020
Selines
Kvinna ·
05 jan, 2020
Jkagdn
Kvinna ·
05 jan, 2020
Dum fråga men varför sitter man å sover? Är det för att man inte får ligga ner eller är det för att man ska kunna ta sig upp lättare?
Lolitamin
Kvinna ·
05 jan, 2020
Dum fråga men varför sitter man å sover? Är det för att man inte får ligga ner eller är det för att man ska kunna ta sig upp lättare?
Cezzy
Kvinna ·
05 jan, 2020
Jag blev tillsagd nu att sova sittandes så att tyngdlagen får sköta sitt, men det går typ inte att ligga platt på rygg till en början för att det stretchar muskeln för mycket när axlarna faller bak och gör alldeles för ont. Man går ju typ omkring med böjd rygg och framåtlutande axlar i början :)
Knasen
Kvinna ·
05 jan, 2020
Amhn
Kvinna ·
05 jan, 2020
Niccis123
Kvinna ·
05 jan, 2020
NettanSpättan
Kvinna ·
05 jan, 2020
Lolitamin
Kvinna ·
05 jan, 2020
Tack för alla tips Lolitamin! Tror det blir att sova i soffan för min del, har en liten hemma som har karatesparkar och sängen är dessutom ganska mjuk så tar mig väl aldrig därifrån om jag väl lägger mig där haha!
Är det förresten uråldrigt att man ska massera brösten efter op eller ska man göra det?
Vilken sportbh/läk.bh är att föredra? ?
Suss89
Kvinna ·
06 jan, 2020
Amhn
Kvinna ·
06 jan, 2020
Lylly
Kvinna ·
06 jan, 2020
Lolitamin
Kvinna ·
06 jan, 2020
Har lagt upp 10 dagar gamla bröst nu på mina sida om nån vill kika hur de kan se ut med svullnad, blåmärken och skavsår ?
Lolitamin
Kvinna ·
06 jan, 2020
Hej tjejer! Påväg till mitt sista träningspass innan operationen. Mycket tankar och nervositet som snurrar nu, vad som kommer hända framöver och hur man kommer må, om allt kommer bli som man tänkt. Skönt att fått läsa era erfarenheter och tankar innan så man är lite mer förberedd, dock känns det som man aldrig blir riktigt förberedd men men bara att köra nu! En dag kvar ? stort lycka till till er alla!
Amhn
Kvinna ·
06 jan, 2020
Lolitamin
Kvinna ·
07 jan, 2020
Tack Lolitamin, tror också resultatet kommer bli fint bara svullnaden släpper och brösten får droppa! Redan efter operationen hade op personalen satt skavsårsplåster på vissa ställen men jag har kompletterat eftersom med sterila kompresser som andas för jag reagerade så hemskt på klistret både på fixeringstejpen dom lindar in hela bröstkorgen med och skavsårsplåsterna. Men jag kompletterade för sent kan jag ju konstatera nu när jag ser bilderna på mig själv ?
Jag tog bort den där vita fixeringstejpen för vi hade kommit överens att jag skulle skicka bilder till återbesöket(gör återbesök via mail då jag bor 40 mil bort) och hade fått instruktioner att jag skulle ta bort tejpen. Då svarade en annan sköterska på mailet än den som bad mig att ta bort tejpen och undrade om vi kommit överens på uppvaket om att ta bort tejpen så här tidigt? Blev jätte nojig att jag riskerat något men jag följde ju deras instruktioner på ett mail samtidigt? Hoppas på att få svar snabbt imorrn och kanske skickar de ett bröstband lite snabbt om jag gjort något galet ? hur fick du göra när du gick via armhålan första operationen med den där tejpen? Kommer du ihåg?
Ja, det där med förstoppning är ju också en grej. Sen kan man må illa av både smärtlindringen och av antibiotikan. Jag äter en annan antibiotika nu än förra gången och den får mig att känna mig lite åksjuk. Sen kör jag bara Alvedon för jag spyr när jag äter morfin.
Sen kan det klia som attan när huden töjer sig, då kan det vara skönt att ha något bra att smörja in med, gärna något som är bra mot bristningar också så man inte får det (tror inte det är så vanligt men ändå). Jag använder kakaosmör från the body shop (gjorde jag på magen under alla graviditeter och har inte en enda bristning).
Sen är man bara löjligt otålig och vill bara tittade på brösten i spegeln hela tiden, eller det kanske bara är jag haha.
Att brösten kan se helt tokiga ut direkt efter kan också vara bra att veta så man inte får panik första gången man ser dem. Finns en sida på Instagram som heter @edenknowsimplants där finns det massa olika bilder på bröst och även exempel på drop and fluff. Jag var glad att jag hade sett det innan jag opererade mig så jag förväntade mig att de skulle se lite tokiga ut från början.
Sen har bröstvårtorna en tendens att stå raaakt ut, de kan vara superkändis och även helt bortdomnade. Jag hade ett åtsittande linne på mig under kläderna för att inte bröstvårtorna skulle sticka ut under tiden jag hade första OP behån men den här gången håller behån in dem lite bättre :)
Tror jag fick med det mesta hehe.
Men oroa er inte. Det är så himla värt och tiden går ändå fort så snart är ni OPade och även färdigläkta och då blev det som det blev. Förmodligen en jätteförbättring, se till att ta förebilder för egen del. Man glömmer lätt bort vad man hade från början :)
Lycka till!