Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Elsa12345 profilbild

Elsa12345

Kvinna ·

15 mar, 2017

Vi som opereras i maj 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss maj 2017! Här kan vi dela funderingar och frågor. Ge varandra stöd och tips! Osv! Ser att det är fler som fått tider för operation i maj. Jag har fått tid för operation den 11 maj på Aleris i Umeå. Det lutar åt mentor 295 anatomiska, men känner mig fortfarande inte säker på storleken. skulle vilja ha ett naturligt resultat. Inte för stort men inte heller för litet. Lagom liksom. :) Längtas sjukt mkt.

317

Sortera efter

Sinnen

Kvinna ·

26 maj, 2017

malikali77 skrev:

Jag ska operera mig på Akademikliniken på måndag 28/5 hos Paulo Montemurro. Sista veckan har jag börjat få lite nerver men annars har jag kännt mig väldigt lugn och bara sett fram emot att få operationen gjord. Har tagit semester 2 veckor från jobbet. Tänker en hel del på hur det kommer kännas efteråt och hur pass med i leken jag kommer kunna vara på hemmaplan första veckan/veckorna då jag har barn. Är man i princip sängliggandes hemma dem första dagarna?

Tror du menar måndagen den 29:) jag ska också operera mig då fast i Umeå. Är supernervös samtidigt som jag är väldigt förväntansfull. jag har också barn och min sambo ska bara vara hemma 2 dagar.. sen kommer min mamma och hjälper mig emellanåt. Lycka till med allt
Gilla

Habi86

Kvinna ·

26 maj, 2017

Jaanah87 tack för tipset ska kika på det :) Nu två dagar efter känns det bättre men fy vad jag kände riktigt handikappad igår. Till er som står på tur, rör på er efter op. Det hjälper, även om det är inomhus. Att bara ligga och vila bidrar till ännu mer stelhet och smärta. Jag funderar på att inte ta smärtstillande nåt mer. Tror jag kan kan fixa det eller iaf minska. Fick också antiinflammatoriska tabletter. Måste man ta alla dom? Äter väldigt lite men har ändå ökat i vikt. Ca 2.5 kg. Kan det vara så att mediciner binder vätska? Nån mer som upplevt detta?
Gilla

Sandra1234

Kvinna ·

26 maj, 2017

Jag gick upp ca 2,5 kg också men de var bara vätska! Hela jag svullnade upp efter operationen, blev jätte bred över ryggen och armarna! Tror de är för att man inte rör sig så mycket och alla smärtstillande man tar :) efter ca en vecka så sprang jag på toa hela tiden och kissade och nu 2 veckor senare är jag nere på min normala vikt :) så de kommer rätta till sig med tiden!
Gilla

Tussen

Kvinna ·

26 maj, 2017

Jag gick upp 4 kg första dagarna efter operation men det var ju vätska såklart :) Sen har jag väl gått upp typ 2 kg i övrigt också tyvärr för nu när man inte kan träna som man vill så äter jag som faan istället haha, så himla dumt.. Nu har det snart gått 3 veckor från operation och jag väntar fortfarande på att höger implantat ska trilla neråt, de är i olika höjd nu. Men det kan ta 2 månader om man har otur. Är less på att ha min läk-bh nu och har tittat lite på andra bhar. Blev ganska nöjd när jag insåg att D-kupa var för litet när jag var på h&m idag, haha! I övrigt har allt gått toppen. Jag har jobbat 1 vecka nu och det är inga problem alls. Och mina kollegor har inte märkt nåt och inte undrat för mycket varför jag varit borta heller. Jag har bara sagt att det är privat och dom har respekterat det. Emellanåt önskar jag att jag tagit större implantat då det ser ut precis som innan med kläder på, bara det att jag inte har en vadderad bh nu. Men vet att jag kommer göra om brösten om några år efter barn så då blir det större :) Man hade ju ingen aning innan så det känns skönt nu när man vet hur 450 ser ut på mig. Lycka till alla som står på tur :)
Gilla

Jaanah87

Kvinna ·

26 maj, 2017

Habi86 skrev:

Jaanah87 tack för tipset ska kika på det :)
Nu två dagar efter känns det bättre men fy vad jag kände riktigt handikappad igår. Till er som står på tur, rör på er efter op. Det hjälper, även om det är inomhus. Att bara ligga och vila bidrar till ännu mer stelhet och smärta.
Jag funderar på att inte ta smärtstillande nåt mer. Tror jag kan kan fixa det eller iaf minska. Fick också antiinflammatoriska tabletter. Måste man ta alla dom?
Äter väldigt lite men har ändå ökat i vikt. Ca 2.5 kg. Kan det vara så att mediciner binder vätska?
Nån mer som upplevt detta?

Vad jag förstod så måste man ta de antiinflammatoriska för att minska risken för inflammation, men ring och fråga om du är osäker :) Jag hade precis som dig, 0 matlust. Innan operation vägde jag 54kg, 2 dagar senare vägde jag 56kg, 2 veckor efter op 52kg, blev helt snurrig av all pendlande. Tror det beror på vätskan som du skriver. Vad skönt att du är på bättringsvägen :)
Gilla

Zoh

Kvinna ·

27 maj, 2017

Tack för tipset om att inte ligga platt. Det har jag gjort ganska mycket tyvärr... känns dock som att den extremt tighta sport-bh jag har trycker upp allt. Har försökt hitta kläder som kamouflerar, men det är inte så lätt i värmen.
Gilla

Opbröst

Kvinna ·

28 maj, 2017

Nu ligger bilder uppe på 2 veckor gamla bröst och ärr. :)
Gilla

Anonym användare

28 maj, 2017

Imorgon är det tre veckor sen operationen och det har inte varit helt problemfritt. Hemma får jag gå utan tejp och stödBH för att min hud gillar inte nån av dom. Sen har jag ätit Penicillin i två veckor för att bli av med en rodnad i en av fettransplantationerna. Men den vill inte ge med sig.... Tur att jag ändå är sjukskriven och kan ta det lugnt.
Gilla

Plopp

Kvinna ·

30 maj, 2017

Igår opererades jag på gpc. Värker lite grann än så länge ingen större fara. Tar ju smärtlindring Brösten ser fina ut och jag längtar till all smärta försvunnit och de har mjuknat och sjunkit ner!
Gilla

Alda

Kvinna ·

30 maj, 2017

Hej. Hoppar in här om de är okej :-) Opad 22/5 på proforma av magnus. 325cc bakom. Känner mig pigg så här en vecka efter. Men vid överansträgning kommer smärtan i musklerna. Måste hela tiden påminna mig om att ta de lungt.. Är de fler än jag problem med denna hmm läkbh som ska bäras i 4 veckor??
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

30 maj, 2017

Vad har du fått för någon?jag har också problem med min bygelbh som jag fått på nordiska kliniken märket freja... Som jag ska bära i 6 månader enligt rekomendationer från de men det kan jag glömma redan less på den efter bara 10 dagar.... Ska du bara ha din i fyra veckor? Vad ska du ha sen?
Gilla

Mjansson

Kvinna ·

30 maj, 2017

Klarade inte heller av bygelbhn från Freya som jag fick på Nordiska kliniken. Har bytt till en Abecita Kimberly som jag har dygnet runt.
Gilla

Toss

Kvinna ·

30 maj, 2017

Hej tjejer! Idag var det dags för min operation. Dagen började tidigt för att ta flyget 140 mil ner i landet, Citadellkliniken. Ankarlyft, 440cc course high, bakom muskeln. Det har gått över förväntan och jag är såå glad!! Har precis fått äta den godaste "frukost" i mitt liv efter en lång tids fastande. Är så spänd över att se resultatet!:-)
Gilla

Alda

Kvinna ·

30 maj, 2017

KickiFine skrev:

Vad har du fått för någon?jag har också problem med min bygelbh som jag fått på nordiska kliniken märket freja... Som jag ska bära i 6 månader enligt rekomendationer från de men det kan jag glömma redan less på den efter bara 10 dagar....

Ska du bara ha din i fyra veckor? Vad ska du ha sen?

Jag har fått en mjuk sporttopp carefix bianca heter den. Den är väl bekväm egentligen men jag är inte så bred så banden hammnar liksom på halsen. Och kanten syns trots tshisrt :-/ Och sen trycker den liksom på såret så den viker sog vilket är obekvämt. Sen är rekomendationen abecita kimberly efter 4veckor. Där kommer nästa problem då jag har 65 rumt och den finns från 70.. men tänkte bli utprovad och se om de finns nått liknande :-)
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

30 maj, 2017

Mjansson, Vad säger de på nordiska om att inte ha freyas bygelbh ? hur är kimberly i stl. Har den bra stöd? Jag ska egentligen ha 65e-f men sen finns ibte i 65!! :(( kanske skulle 70 funka?
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

30 maj, 2017

Heheh ja jag har också 65 :)
Gilla

Alda

Kvinna ·

30 maj, 2017

65 är de jobbiga i bh världen... haha men har alltid haft 65 så 70 i sporttopp lär bli stort på mig.. den ska gå och beställa i 65 från typ england.. men nu är ju problemet den nya kupan ;-)
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

30 maj, 2017

Jasså vad är det med kupan?
Gilla

Alda

Kvinna ·

31 maj, 2017

Jo vet inte vilken strl jag ska ha..haha ilands problem ;-)
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

31 maj, 2017

Fick du inte veta på återbesöket ?? Mig mätte de på och vi provade oss fram till stl 65F Så jag fick 65F men då var ju brösten ganska spända och svullna än så nu kan jag känna att F kupan inte är lika fylld som då....utan jag kommer satsa på 65E tänker jag :))) Ja det är svårt men annars kan du se på changes hemsida, man skriver in sina mått så hjälper den dig med stl. Det stämde verkligen på mig iaf :))
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem