Elsa12345
Kvinna ·
15 mar, 2017
Vi som opereras i maj 2017
BröstförstoringHej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss maj 2017! Här kan vi dela funderingar och frågor. Ge varandra stöd och tips! Osv! Ser att det är fler som fått tider för operation i maj. Jag har fått tid för operation den 11 maj på Aleris i Umeå. Det lutar åt mentor 295 anatomiska, men känner mig fortfarande inte säker på storleken. skulle vilja ha ett naturligt resultat. Inte för stort men inte heller för litet. Lagom liksom. :) Längtas sjukt mkt.
Sortera efter
Jaanah87
Kvinna ·
24 maj, 2017
Habi86
Kvinna ·
24 maj, 2017
punka
Kvinna ·
24 maj, 2017
På måndag är det min tur att lägga sig på operationsbordet. Känner mig lite nervös faktiskt! Dels för hela operationen, smärtan oroar mig inte så mycket, har ju trots allt fött 2 barn! Men jag är orolig för hur jag ska hantera dessa två barn tiden efter operationen, att undvika lyft osv. När jag läser vad andra skrivit här så blir jag absolut lite lugnare. Sen är Jag så klart orolig för hur resultatet ska bli, kommer Jag få komplikationer osv. Jag tycker även att det känns lite jobbigt att berätta för människor i min närhet att jag ska göra detta eller har gjort de. Min familj vet ju så klart men de finns ju andra, men jag har bestämt mig för att skita i vad andra tycker och tänker, behöver bara påminna mig själv om det emellanåt!
Efter operationen får jag nån bh jag ska ha 2 veckor tror jag (lite osäker) men sen ska jag ha en sport bh utan sömmar....nån som har bra tips!? Tycker det verkar konstigt att ha en sport bh på sig när implantaten ska sjunka ner? Men tar gärna emot tips på bekväma fina sport bh's, gärna med vanliga axelband alltså inte brottarygg, vill kunna ha normala kläder.
Känns helt sjukt, ska verkligen göra detta nu! Ahhhh! :)
[/quote Berätta gärna om hur det går sen (har oxå småbarn och är väldigt orolig för hur det ska funka efter). Hoppas allt går jättebraZoh
Kvinna ·
24 maj, 2017
Habi86
Kvinna ·
24 maj, 2017
Jaanah87
Kvinna ·
24 maj, 2017
Tack Jaanah :)
Jag var först ut och Paolo såg utvilad ut så det kändes också skönt :)
Fick en svart sport bh som jag nu ska ha. Bör jag kanske införskaffa en till så jag kan byta?
När kommer du börja använda vanlig bh?
Alltså jag mår förvånansvärt jättebra, inget illamående eller så. De ska dock insistera på att jag ska dricka fruktsoppa för att hjärnan behöver socker. Är inte ett dugg övertygad :)
Jaanah87
Kvinna ·
24 maj, 2017
Hej, jag opererade mig i måndags på Akademikliniken i Sthlm. Har just nu panik över att brösten är så stora och sitter så högt upp. Vill inte att någon ska se mig men kommer att behöva gå till jobbet på måndag. När blir det bättre? Fler som känner lika?
Jaanah87
Kvinna ·
24 maj, 2017
På måndag är det min tur att lägga sig på operationsbordet. Känner mig lite nervös faktiskt! Dels för hela operationen, smärtan oroar mig inte så mycket, har ju trots allt fött 2 barn! Men jag är orolig för hur jag ska hantera dessa två barn tiden efter operationen, att undvika lyft osv. När jag läser vad andra skrivit här så blir jag absolut lite lugnare. Sen är Jag så klart orolig för hur resultatet ska bli, kommer Jag få komplikationer osv. Jag tycker även att det känns lite jobbigt att berätta för människor i min närhet att jag ska göra detta eller har gjort de. Min familj vet ju så klart men de finns ju andra, men jag har bestämt mig för att skita i vad andra tycker och tänker, behöver bara påminna mig själv om det emellanåt!
Efter operationen får jag nån bh jag ska ha 2 veckor tror jag (lite osäker) men sen ska jag ha en sport bh utan sömmar....nån som har bra tips!? Tycker det verkar konstigt att ha en sport bh på sig när implantaten ska sjunka ner? Men tar gärna emot tips på bekväma fina sport bh's, gärna med vanliga axelband alltså inte brottarygg, vill kunna ha normala kläder.
Känns helt sjukt, ska verkligen göra detta nu! Ahhhh! :)
[/quote
Berätta gärna om hur det går sen (har oxå småbarn och är väldigt orolig för hur det ska funka efter). Hoppas allt går jättebra
Habi86
Kvinna ·
24 maj, 2017
Jaanah87
Kvinna ·
24 maj, 2017
Jaanah87 får se vad det lutar åt. Har du tips på nåt speciellt märke på mjuk bh? Tänker att den ska enbart användas när den andra tvättas och de torkar fort så dom. Det är ingen pengafråga egentligen. När man lagt ner så mycket pengar på operationen är 400 kr till inget. Just nu känner jag bara, Hur fasiken ska den av, och sen på igen? Haha! Är mest stel och känns som att jag gått 10 träningspass på rad. Har inte mer ont nu än jag hade några timmar efter op. Smärtan är uthärdlig tack och lov och jag tar smärtstillande. Ska ligga lite högt och se hur det går i natt.
De var lite paff att jag sa nej till allt de hade i matväg förutom te och lite pålägg. Äter lågkolhydratkost och ville definitivt inte stoopa i mig socker. Gick hur bra som helst ändå :)
Hur mår du själv?
Grattis till kommande examen :)
punka
Kvinna ·
24 maj, 2017
Jaanah87
Kvinna ·
25 maj, 2017
punka
Kvinna ·
25 maj, 2017
Punka ja så har jag också uppfattat det :)
Testa att barnet kanske får ligga med huvudet mot knäet eller magen om du sitter/halvsitter vid läggning? Om kudden mot bröstet inte hjälper tänker jag. Tripp trapp stolen är fantastisk som matstol då barnet enkelt kan klättra upp och ner själv :) Vad gäller tröstande så var det jätte tufft då jag inte kunde bära upp och trösta när han var jätte ledsen, fick så ont i hjärtat. Satte jag mig på soffan och tröstade och på golvet och "avledde" från bröstet.
Men det krävs mycket fantasi för att pussla ihop det haha, men förhoppningsvis går det jätte bra. Barn är ju så fantastiska och anpassar sig lätt efter några dagar :)
Lycka till!
Alice100
Kvinna ·
25 maj, 2017
Deadpool
Kvinna ·
25 maj, 2017
KickiFine
Kvinna ·
25 maj, 2017
malikali77
Kvinna ·
25 maj, 2017
Jaanah87
Kvinna ·
25 maj, 2017
Jag ska operera mig på Akademikliniken på måndag 28/5 hos Paulo Montemurro. Sista veckan har jag börjat få lite nerver men annars har jag kännt mig väldigt lugn och bara sett fram emot att få operationen gjord. Har tagit semester 2 veckor från jobbet. Tänker en hel del på hur det kommer kännas efteråt och hur pass med i leken jag kommer kunna vara på hemmaplan första veckan/veckorna då jag har barn. Är man i princip sängliggandes hemma dem första dagarna?
Cha
Kvinna ·
25 maj, 2017
Sandra1234
Kvinna ·
26 maj, 2017
Visar 241 till 260 av total 317 objekt