Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Elsa12345 profilbild

Elsa12345

Kvinna ·

15 mar, 2017

Vi som opereras i maj 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss maj 2017! Här kan vi dela funderingar och frågor. Ge varandra stöd och tips! Osv! Ser att det är fler som fått tider för operation i maj. Jag har fått tid för operation den 11 maj på Aleris i Umeå. Det lutar åt mentor 295 anatomiska, men känner mig fortfarande inte säker på storleken. skulle vilja ha ett naturligt resultat. Inte för stort men inte heller för litet. Lagom liksom. :) Längtas sjukt mkt.

317

Sortera efter

Habi86

Kvinna ·

30 apr, 2017

I anvisningen står det att man inte får raka sig i närheten av op. området. Senast en vecka före op. dag får man dock det. Gäller det även under armarna om man ska ha snittet under brösten? Nån som vet? :)
Gilla

Tussen

Kvinna ·

01 maj, 2017

Jag skulle tro det. Har ska ha snitt under bröstet och får inte raka under armarna 1 vecka innan operation. Idag är det exakt 1 vecka tills jag opereras!
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

01 maj, 2017

Va det har inte jag läst någonstans! Iofs så rakar jag mig inte då jag har gjort laserhårborttagning.... Men vad gäller kring det då är är någon som vet?
Gilla

Alice100

Kvinna ·

01 maj, 2017

Habi86 skrev:

I anvisningen står det att man inte får raka sig i närheten av op. området. Senast en vecka före op. dag får man dock det. Gäller det även under armarna om man ska ha snittet under brösten? Nån som vet? :)

Detta va helt nytt för mig. Måste va olika på olika kliniker då? Varför skulle man inte få raka sig i armhålorna om man ska ha snittet under bröstet?
Gilla

Tussen

Kvinna ·

02 maj, 2017

Som vanligt så är det förmodligen olika restriktioner hos olika kliniker :) För mig känns det logiskt så man inte får någon irriterad hårsäck som kan öka risken för infektioner eller så. Jag blir lätt röd och pluppig av rakning så för mig är det nog bra att jag undviker rakning inför op.
Gilla

Emma89

Kvinna ·

02 maj, 2017

Färdig opererad :) Allt gick hur smidigt som helst.. sövningen va inge problem. Hackade tänder för att ja va nervös & Ja frös nå så gruvligt innan. Hoppade upp fick nå medel så ja blev helsnurrig hann inte tänka, blunda för att slippa se rummet snurra sen är ja borta, uppvaket inge minne alls, inge minne av att ja pratat m min syster elr min ena barnvakt. Tur ja hade sambon här som kunde säga de. Nu har ja inte speciellt ont för ja jag har inte ont överhuvudtaget förutom att det känns som att brösten ska sprängas pga svullnaden. Är lindad runt om så ska bli skönt att få ta bort den imorn. Min läkarbh slutade jag på 65G efter några provningar ;p Ska sova nu så det blir fort ny dag! :)
Gilla

Mnlsn

Kvinna ·

03 maj, 2017

Är också färdigopererad! Känns jättebra :) är ganska dåsig av smärtstillande och det spänner som tusan i brösten men annars så haha :) Sövningen gick bra, han sprutade in nåt i armen som kändes lite sen blev det svart fram tills uppvaket ungf 1 timme senare. Mådde dock ganska illa efteråt trots att de gav "åksjuke" medicin. Men det här med rakning visste jag ej? Jag rakade armhålorna dagen innan op i samband med descutan duschen eftersom de gjorde snittet där, tänkte att det var enklare för dem utan hår där? De sa ingenting om det iaf!
Gilla

Tussen

Kvinna ·

03 maj, 2017

Grattis till er som är klara! Jag längtar så jag spricker samtidigt som jag vill svimma bara jag tänker tanken, haha!! Är så himla rädd för komplikationer... även nervös inför alla frågor som jag kommer få från vänner familj kollegor. Vill bara att det ska bli måndag nu så det blir överstökat..
Gilla

Opbröst

Kvinna ·

03 maj, 2017

Grattis till alla :)
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

03 maj, 2017

Om 10 dagar är det min tur! Skönt att höra att det gick bra för er som är klara. Jag är så nervös för narkosen eller rädd att inte vakna! Men det kommer säkert gå bra! Ska blir skönt o få det gjort nu! D:)))
Gilla

Viola78

Kvinna ·

03 maj, 2017

grattis till alla ny opade:) själv har ja op tid den 23 maj på nordiska kliniken av patrik höjjer.
Gilla

Habi86

Kvinna ·

03 maj, 2017

Och jag den 24 maj :) Är inte nervös över narkosen utan mer att typ vakna en timme senare och känna mig annorlunda Är det ingen mer som kan tycka att det också är lite sorgligt att säga hejdå till sina gamla bröst? :)
Gilla

Habi86

Kvinna ·

03 maj, 2017

Det här med att man inte får raka sig nära området stod på anvisningarna som jag fick från AK. Kanske inte gäller alla kliniker. Det jag undrade var vad som räknas som 'nära' operationsområdet? Ska ringa och höra med dom :) Får man nåt att äta efter op.?
Gilla

Mnlsn

Kvinna ·

04 maj, 2017

Habi86 skrev:

Det här med att man inte får raka sig nära området stod på anvisningarna som jag fick från AK. Kanske inte gäller alla kliniker. Det jag undrade var vad som räknas som 'nära' operationsområdet? Ska ringa och höra med dom :)
Får man nåt att äta efter op.?

Jaha ja det är egentligen logiskt att man inte ska vara där och irritera hårsäckarna men äsch jag tror det gick bra ändå haha! Ja när jag var på uppvakningen kom sköterskan in med smörgåsar och lite sånt så det får man! :)
Gilla

Elsa12345

Kvinna ·

04 maj, 2017

Precis en vecka kvar för mig nu. Har inte hunnit tänka så mkt på det de senaste veckorna men nu är det bara att inse att det inte är länge kvar alls. Narkosläkaren ringde häromdagen och då blev det som ännu verkligare. Kommer vara grymt nervös tror jag.
Gilla

villvillinte

Kvinna ·

04 maj, 2017

Jag hoppar in här med.. Har operation bokad på lördag den 6/5. Känns helt galet overkligt. Har längtat efter den här dagen i 13 år nu
Gilla

Mimms

Kvinna ·

05 maj, 2017

Fannyli skrev:

Jag har operation 2 maj hos Patrik på Nordiska kliniken. Känns så overkligt och nästan som att det inte är sant! Ska resa över nästan hela sverige för operationen och har endast haft konsultation via telefon med Patrik men fick så bra intryck då! De enda som känns lite tråkigt är att jag än inte vet vad det blir för implantat, det bestämmer vi på operationsdagen. Det jag är ganska säker på är att det blir Motiva Round, mellan 300-400cc :)

Dock så sa Patrik när han såg bilderna att han skulle rekomendera bakomplacering på mig och det är de som jag velar lite om.. jag skulle hellre göra en framförplacering, har hört så mycket om muskelpåverkan, trasig muskel, längre återhämtningstid mm. Men jag tror att vi kommer att komma överrens om något bra, som jag kommer bli nöjd med.. de kändes så :)

Hej! Jag opererades den 4maj alltså igår och har så fruktansvärt ont idag nu när ja vaknade om man jämför med igår. Såg att du skulle göra 2maj.. hur känns de för dig just nu? Hur mycket la du in? :)
Gilla

Sinnen

Kvinna ·

05 maj, 2017

Här har vi en till som ska opereras i maj. Ska på konsultation den 23 och op den 29 så jag vet varken ut eller in om storlek eller inlägg. Men är såå förväntansfull och längtar
Gilla

sem71

Kvinna ·

06 maj, 2017

Car81 skrev:

Jag bokade tid för op idag och det blir 17 maj!!! Känner mig så förväntansfull men även pirrigt. Mycket tankar som snurrar runt i huvudet. För mig blir det ett lyft och en förstoring efter två graviditeter. Har kontorsjobb och kommer därför inte att berätta för min chef då jag beräknar att vara borta en vecka bara och då behöver man ju inte lämna intyg.

Hej, Ska göra samma Op som du den 16 maj! Jag börjar bli riktigt nervös! Hur känns det för dig?
Gilla

Emma89

Kvinna ·

07 maj, 2017

villvillinte skrev:

Jag hoppar in här med..
Har operation bokad på lördag den 6/5. Känns helt galet overkligt. Har längtat efter den här dagen i 13 år nu

Hur mår du & gick operationen bra tyckte du? :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem