Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Elsa12345 profilbild

Elsa12345

Kvinna ·

15 mar, 2017

Vi som opereras i maj 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss maj 2017! Här kan vi dela funderingar och frågor. Ge varandra stöd och tips! Osv! Ser att det är fler som fått tider för operation i maj. Jag har fått tid för operation den 11 maj på Aleris i Umeå. Det lutar åt mentor 295 anatomiska, men känner mig fortfarande inte säker på storleken. skulle vilja ha ett naturligt resultat. Inte för stort men inte heller för litet. Lagom liksom. :) Längtas sjukt mkt.

317

Sortera efter

Alice100

Kvinna ·

17 maj, 2017

I morgon är det dags :D jag är nervööös:) omg. Fattar inte att jag ska göra detta
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

17 maj, 2017

Kände precis likadant som dig, och nu är det tredje dagen och jag fattar fortfarande inte att jag gjort det :)
Gilla

Tuttfia89

Kvinna ·

17 maj, 2017

Hej tjejer! Opererade mig idag (jippi) med bröstlyft och fettransplantation, men när börjar man få ont? op var klar 11:00 och har fortfarande inte ont någonstans?! Kommer smärtan till kvällen tror Ni? Fick Alvedon vid 14:30 Innan hemgång och har tabletter jag ska ta ikväll vid 22-23...
Gilla

Sinnen

Kvinna ·

17 maj, 2017

Någon här som ska opereras på polarkliniken i Umeå eller redan hunnit göra det kanske?
Gilla

Visa

Kvinna ·

17 maj, 2017

heej! jag ska operera mig nu den 29 maj hos bellakliniken, ska göra lyft och inlägg:) är super nervös, finns det något som är bra att köpa hem eller som kan lindra smärta eller vad som? något jag ska tänka på? tips? :D
Gilla

Vildan

Kvinna ·

17 maj, 2017

Visa skrev:

heej!
jag ska operera mig nu den 29 maj hos bellakliniken, ska göra lyft och inlägg:)
är super nervös, finns det något som är bra att köpa hem eller som kan lindra smärta eller vad som?
något jag ska tänka på? tips? :D

Alltså jag har en nackkrage i tempur(såndär resenackkudde som kan ha på flyget/i bilen osv) har sovit med den varje natt första veckan, så skönt att kunna ha huvudet lite på sniskan fast man sover på rygg om man som jag är van att sova på sidan/mage :)
Gilla

Vildan

Kvinna ·

17 maj, 2017

Är det någon här (av er som opererats för mer än en vecka sedan) som upplever att brösten känns hårdare efter att svullnaden börjat lägga sig? Känns så ologiskt också börjar man ju tänka på kapselbildning och sånt där hypokondriker som man är..... :p
Gilla

Wallenblad123

Kvinna ·

17 maj, 2017

Tjohooo! Dags för mig på måndag den 22a. Velar mellan moderat profil och hög. Vill ju ha den där "silikontuttar"looken. Så snyggt!! Nervöööööööös!
Gilla

Visa

Kvinna ·

17 maj, 2017

Åh tack Vildan!:) Är precis som dig men jag sover typ bara på magen/sidan, så såg det som ett ganska stort problem. Men ska definitivt testa nackkrage och hoppas det funkar lika bra för mig. Tack!:D
Gilla

rose.rem

Kvinna ·

17 maj, 2017

opererade mig 12:e Maj, bröstförminskning, carlanderska sjukhuset, Göteborg
Gilla

sem71

Kvinna ·

18 maj, 2017

Tessans78 skrev:

Vad bra! Hur känns det att vara hemma? Hur ont har du nu?

Det känns helt ok att vara hemma, men det gäller att sysselsätta sig bäst man kan nu för att inte bli alltför rastlös. Har inte ren smärta i brösten, det spänner mest och de är enormt svullna och varma! Hur många dagar tar det innan svullnaden lägger sig?
Gilla

Tessans78

Kvinna ·

18 maj, 2017

sem71 skrev:

Tessans78 skrev:

Vad bra! Hur känns det att vara hemma? Hur ont har du nu?

Det känns helt ok att vara hemma, men det gäller att sysselsätta sig bäst man kan nu för att inte bli alltför rastlös. Har inte ren smärta i brösten, det spänner mest och de är enormt svullna och varma! Hur många dagar tar det innan svullnaden lägger sig?

Skönt att du inte har den smärta i brösten. Jag vet inte hur lång tid det tar innan svullnaden lagt sig. Mina bröst blev mindre svullna efter några dagar men igår och nu är de svullna igen. Vet inte varför faktiskt.
Gilla

Tessans78

Kvinna ·

18 maj, 2017

Alice100 skrev:

I morgon är det dags :D
jag är nervööös:) omg. Fattar inte att jag ska göra detta

Lycka till idag! Allt kommer gå bra!
Gilla

Tessans78

Kvinna ·

18 maj, 2017

Tuttfia89 skrev:

Hej tjejer!

Opererade mig idag (jippi) med bröstlyft och fettransplantation, men när börjar man få ont? op var klar 11:00 och har fortfarande inte ont någonstans?! Kommer smärtan till kvällen tror Ni?
Fick Alvedon vid 14:30 Innan hemgång och har tabletter jag ska ta ikväll vid 22-23...

Hej, Grattis till dina nya bröst. Alla får inte så ont så du har kanske tur som inte får det. Hoppas på det. Hur känns det nu?
Gilla

Tussen

Kvinna ·

18 maj, 2017

Sinnen skrev:

Någon här som ska opereras på polarkliniken i Umeå eller redan hunnit göra det kanske?

Jag opererades där 8 maj :) Operationsberättelse finns att läsa.
Gilla

Millan1

Kvinna ·

18 maj, 2017

Jag opererades igår och de är väldigt svullna och stora nu haha. Det obehagliga är att när jag rör mig för mycket eller ska sätta mig upp så knakar det över brösten. Knakar det för er också?
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

18 maj, 2017

Knakar hurdå? Hos mog knakar det inte i brösten men det kan kännas i snittet ibland som en pulserande knuff. Nån gång typ som muskelflimmer typ fast i snittet... Usch
Gilla

Opbröst

Kvinna ·

18 maj, 2017

Millan1 skrev:

Jag opererades igår och de är väldigt svullna och stora nu haha. Det obehagliga är att när jag rör mig för mycket eller ska sätta mig upp så knakar det över brösten. Knakar det för er också?

Gjorde mina i måndags. Och det knakar och knarrar i mina med. Men det är normalt. Det är luft och väntska som ligger kvar som kroppen själv tar hand om. Dock är jag inne på dag 4 och undrar när det ska sluta spänna så jävligt. Kan inte ens röra armarna utan att det blir hårt. Sitta rakt upp kan jag en liten stund men sen känns de som brösten ska sprängas. Någon som testat is i en olastpåse som Sen är placerad i handduk? Har det hjälp mot svullnad?
Gilla

Millan1

Kvinna ·

18 maj, 2017

Opbröst skrev:

Millan1 skrev:

Gjorde mina i måndags. Och det knakar och knarrar i mina med. Men det är normalt. Det är luft och väntska som ligger kvar som kroppen själv tar hand om.

Dock är jag inne på dag 4 och undrar när det ska sluta spänna så jävligt.
Kan inte ens röra armarna utan att det blir hårt. Sitta rakt upp kan jag en liten stund men sen känns de som brösten ska sprängas.
Någon som testat is i en olastpåse som Sen är placerad i handduk?
Har det hjälp mot svullnad?

Åh vad skönt att det är normalt! Kan inte heller röra armarna typ haha och hur mycket får man lyfta upp dom med tanke på stygnen i armhålorna, känns som att dom ska gå upp ju..
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

18 maj, 2017

Jag tycker det värsta med allt är att man inte kan andas normalt.. Känns som någon trycker på bröstkorgen....Är det något som tycker det är besvärligt?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem