Elsa12345
Kvinna ·
15 mar, 2017
Vi som opereras i maj 2017
BröstförstoringHej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss maj 2017! Här kan vi dela funderingar och frågor. Ge varandra stöd och tips! Osv! Ser att det är fler som fått tider för operation i maj. Jag har fått tid för operation den 11 maj på Aleris i Umeå. Det lutar åt mentor 295 anatomiska, men känner mig fortfarande inte säker på storleken. skulle vilja ha ett naturligt resultat. Inte för stort men inte heller för litet. Lagom liksom. :) Längtas sjukt mkt.
Sortera efter
Alice100
Kvinna ·
18 maj, 2017
Opbröst
Kvinna ·
18 maj, 2017
Jag opererades igår och de är väldigt svullna och stora nu haha. Det obehagliga är att när jag rör mig för mycket eller ska sätta mig upp så knakar det över brösten. Knakar det för er också?
Gjorde mina i måndags. Och det knakar och knarrar i mina med. Men det är normalt. Det är luft och väntska som ligger kvar som kroppen själv tar hand om.
Dock är jag inne på dag 4 och undrar när det ska sluta spänna så jävligt.
Kan inte ens röra armarna utan att det blir hårt. Sitta rakt upp kan jag en liten stund men sen känns de som brösten ska sprängas.
Någon som testat is i en olastpåse som Sen är placerad i handduk?
Har det hjälp mot svullnad?
Åh vad skönt att det är normalt!
Kan inte heller röra armarna typ haha och hur mycket får man lyfta upp dom med tanke på stygnen i armhålorna, känns som att dom ska gå upp ju..
Alice100
Kvinna ·
18 maj, 2017
Jag opererades igår och de är väldigt svullna och stora nu haha. Det obehagliga är att när jag rör mig för mycket eller ska sätta mig upp så knakar det över brösten. Knakar det för er också?
Gjorde mina i måndags. Och det knakar och knarrar i mina med. Men det är normalt. Det är luft och väntska som ligger kvar som kroppen själv tar hand om.
Kan inte ens röra armarna utan att det blir hårt. Sitta rakt upp kan jag en liten stund men sen känns de som brösten ska sprängas.
Har det hjälp mot svullnad?Åh vad skönt att det är normalt!
Kan inte heller röra armarna typ haha och hur mycket får man lyfta upp dom med tanke på stygnen i armhålorna, känns som att dom ska gå upp ju..
Man ska ju helst inte röra armarna så mycket första veckan. Men jag gör de i mellan åt och försöker få in luft där, då det klibbar ihopa sig :/
Jag sträcker ut tills jag tycker det är obehagligt och tycker de tar emot.
Alice100
Kvinna ·
18 maj, 2017
I morgon är det dags :D
jag är nervööös:) omg. Fattar inte att jag ska göra detta
Lycka till idag! Allt kommer gå bra!
Opbröst
Kvinna ·
18 maj, 2017
Har det hjälp mot svullnad?Åh vad skönt att det är normalt!
Kan inte heller röra armarna typ haha och hur mycket får man lyfta upp dom med tanke på stygnen i armhålorna, känns som att dom ska gå upp ju..Man ska ju helst inte röra armarna så mycket första veckan. Men jag gör de i mellan åt och försöker få in luft där, då det klibbar ihopa sig :/
Jag sträcker ut tills jag tycker det är obehagligt och tycker de tar emot.
Menar du att man inte ska röra armarna så mkt när man har snittet i armhålorna? För de på min klinik sa att jag ska röra på armarna :S
Habi86
Kvinna ·
18 maj, 2017
punka
Kvinna ·
18 maj, 2017
Tessans78
Kvinna ·
18 maj, 2017
I morgon är det dags :D
jag är nervööös:) omg. Fattar inte att jag ska göra dettaLycka till idag! Allt kommer gå bra!
Allt har gått fint :)
Hoppas att slutresultatet blir bra också. Just nu är jag jävligt nöjd :D
Tessans78
Kvinna ·
18 maj, 2017
Hej hopp,
Ni som är fardigopererade, hur många dagar efter op. får man börja duscha igen?
Jag är sååå nervös. På onsdag nästa vecka är det min tur :)
KickiFine
Kvinna ·
18 maj, 2017
Tuttfia89
Kvinna ·
18 maj, 2017
Hej tjejer!
Opererade mig idag (jippi) med bröstlyft och fettransplantation, men när börjar man få ont? op var klar 11:00 och har fortfarande inte ont någonstans?! Kommer smärtan till kvällen tror Ni?
Fick Alvedon vid 14:30 Innan hemgång och har tabletter jag ska ta ikväll vid 22-23...
Hej,
Grattis till dina nya bröst.
Alla får inte så ont så du har kanske tur som inte får det. Hoppas på det. Hur känns det nu?
Matildamm
Kvinna ·
18 maj, 2017
Hej!
Har läst eran tråd då jag själv ska opas i juni. Jag ser att flera har barn och det är min största oro, hur jag ska fixa att vara med barnen. Min minsting är bara ett år och förstår ju inte alls om mamma har ont o inte får bära. Min man är hemma 9dar dock och jag ska "bara" byta implantat (lite större) pga att ett gått sönder efter 14 år. Hur har ni med småbarn fixat första tiden?
punka
Kvinna ·
18 maj, 2017
Hej!
Har läst eran tråd då jag själv ska opas i juni. Jag ser att flera har barn och det är min största oro, hur jag ska fixa att vara med barnen. Min minsting är bara ett år och förstår ju inte alls om mamma har ont o inte får bära. Min man är hemma 9dar dock och jag ska "bara" byta implantat (lite större) pga att ett gått sönder efter 14 år. Hur har ni med småbarn fixat första tiden?
Efter 9 dagar tror jag nog inte det ska vara någon fara. Nu har jag visserligen bara gått 3 dagar sen operation men jag kan utföra de flesta sysslor, sträcka upp armarna och tom lyfta min minsta upp i stolen ex utan att få ont. Efter ett tag måste jag dock vila eftersom jag blir spänd och trött. Men som sagt bara inne på dag 3. Jag har två barn på 9 månader och snart 2 år. Min kirurg sa att detta inte skulle vara någon fara och allt som känns bra går bra. Sen är ju smärtan jätteindividuell såklart. Min man kan jobba hemifrån relativt mycket och jag har fått hjälp av min mamma och svärmor. Men måndag jobbar min man på som vanligt igen så då får jag nog lösa det mesta själv. Min största oro var också barnen. Nu går det ju bra men det jobbigaste för mig är det emotionella att inte kunna lyfta upp och trösta och ha hand om dom på natten osv. Jag har alltid svårt att släppa över något som har med barnen att göra på någon annan (tom min man) så det är inte kul alls. Men förhoppningsvis är det snart tillbaka till normalt..
punka
Kvinna ·
18 maj, 2017
Punka 9 dagar är mer än tillräckligt tycker jag. :))
Min mamma var hos mig i 3 dagar nu vilket var till stor hjälp. Imorgon blir det dag nr 4 och mannen jobbar hemifrån. Så lite extra hjälp där men tror att man kan klara sig hyfsat bra själva efter de första 3-4 dagar. Sen är det ju väldigt olika hur mycket ont man får, hur fort det läker, hur noga man tar sin medicin osv.
Fifi101
Kvinna ·
18 maj, 2017
Vildan
Kvinna ·
18 maj, 2017
KickiFine
Kvinna ·
18 maj, 2017
KickiFine
Kvinna ·
18 maj, 2017
Opbröst
Kvinna ·
19 maj, 2017
Lagt ut bild på mina boobs 7 dagar gamla nu, tycker att det ena sjunkit ner aningens men det andra sitter lika högt... Nervöst lagd som man är så blir man ju lite stressad av att dom inte synkroniserat sig i läkningen, tycker även att det som inte sjunkit känns spännt och gör lite ondare när jag rör mig.. Någon mer som tycker att brösten känns olika mycket?
Roséringen
Kvinna ·
19 maj, 2017