Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fannah profilbild

fannah

Kvinna ·

13 sep, 2016

Vi som opereras i oktober 2016

Bröstförstoring

Äntligen börjar det närma sig! Efter lite strul med jobb så har det slutliga datumet för operation blivit mitt på dagen den 5 oktober, Patrik höijer på laser och estetik i Stockholm, motiva 425/450 cc round HP, + bröstlyft. Vilka andra ska opereras i oktober?

288

Sortera efter

Hästtjej

Kvinna ·

02 okt, 2016

Stort lycka till Erriia!!
Gilla

Leahlo

Kvinna ·

02 okt, 2016

Har inbokad op 21/10 ankarlyft+förstoring. Nu har jag (likt alla andra) panik över storleksvalet. Det är ju omöjligt att bestämma storlek genom att titta på andras resultat eftersom ingen har lika förutsättning som en själv (så känns det för mig iaf). Patrik rekommenderade runt 400-450cc, men att det blir som att stoppa in 300cc eftersom viss vävnad tas bort iom lyftet. 300cc känns ju pyttelitet för mig som alltid haft naturligt stora bröst. Nästa steg (pga av bröstbredd) var att lägga 650cc men han tyckte det var för stort. Det är ju inte så kul att betala massa pengar om det inte blir någon skillnad mot när man tidigare hade naturligt fylliga stora bröst (gratis), innan dom började hänga och blir tomma. Man vill ju ha lite wawawoom-effekt för pengarna utan att man blir två vandrande bröst. Hjälp! Det känns som jag aldrig kommer kunna bestämma mig! Hur har ni, framförallt ni som ska göra lyft samtidigt resonerat? För stort implantat ökar ju risken för att det blir hängigt igen.
Gilla

ltll

Kvinna ·

03 okt, 2016

Lycka till idag Erriia!!, jag känner som dig och de är min tur i morgon! tok nervös nu ^^
Gilla

CottonCandy

Kvinna ·

03 okt, 2016

Imorgon är det dags!!! ÄNTLIGEN!!! :D :D
Gilla

maarlenemaria

Kvinna ·

03 okt, 2016

CottonCandy skrev:

Åh vad skoj! Jag ska också opereras imorgon på Bellakliniken! Dock velar jag mellan storlekar 425 cc demi profil eller 500 cc hög profil :/
Gilla

CottonCandy

Kvinna ·

03 okt, 2016

maarlenemaria skrev:

CottonCandy skrev:

Åh vad skoj! Jag ska också opereras imorgon på Bellakliniken! Dock velar jag mellan storlekar 425 cc demi profil eller 500 cc hög profil :/

Vad roligt! Jag är också lite osäker. Men på konsultationen kändes 500 cc hög profil rätt så bra faktiskt. Ska du vara där tidigt eller senare på dagen? :)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

03 okt, 2016

Åh nu är det bara 2 dagar kvar! Så himla glad! Känner mig dock lite nervös för jag vet fortfarande inte om jag ska ha ergonomix eller round, eller om jag ska ha 440 eller 475 cc, det ska vi bestämma på operationsdagen. Hjälp, tänker om man väljer fel för stressen liksom!
Gilla

maarlenemaria

Kvinna ·

03 okt, 2016

CottonCandy skrev:

maarlenemaria skrev:

CottonCandy skrev:

Vad roligt!
Jag är också lite osäker. Men på konsultationen kändes 500 cc hög profil rätt så bra faktiskt. Ska du vara där tidigt eller senare på dagen? :)

[/ Men man får ju träffa Johan innan operationen så hoppas han gör mig lite mer säker :) ska vara där kl 13, när ska du vara där?
Gilla

CottonCandy

Kvinna ·

03 okt, 2016

maarlenemaria skrev:

CottonCandy skrev:

maarlenemaria skrev:

CottonCandy skrev:

Vad roligt!
Jag är också lite osäker. Men på konsultationen kändes 500 cc hög profil rätt så bra faktiskt. Ska du vara där tidigt eller senare på dagen? :)

[/

Men man får ju träffa Johan innan operationen så hoppas han gör mig lite mer säker :) ska vara där kl 13, när ska du vara där?

12 nånting, har kallelsen i bilen. Vi ska ju vara där nästan samtidigt. Ja, man får träffa Johan innan operation men det är inte säkert de har större implantat inne. Det blir nog bra!!
Gilla

lekmeddockan

Kvinna ·

03 okt, 2016

Imorgon är det äntligen dags igen!!! Gud vad jag längtar!
Gilla

maarlenemaria

Kvinna ·

03 okt, 2016

CottonCandy skrev:

maarlenemaria]

CottonCandy skrev:

maarlenemaria skrev:
CottonCandy skrev:

Vad roligt!

[/

Men man får ju träffa Johan innan operationen så hoppas han gör mig lite mer säker :) ska vara där kl 13, när ska du vara där?

12 nånting, har kallelsen i bilen.
Vi ska ju vara där nästan samtidigt.
Ja, man får träffa Johan innan operation men det är inte säkert de har större implantat inne. Det blir nog bra!!

[/quote skrev:
Ja men vad roligt :) har pratat med Mia och båda storlekarna ska finnas inne har hon sagt så det hoppas jag!
Gilla

Betsii

Kvinna ·

03 okt, 2016

Nu börjar jag bli lite nervös! Operation på fredag å velar mellan 400,450 eller 500cc! Vad tror ni blir bäst till min kropp? Har 13cm bröstbredd. Vill inte ha gigantiska men gärna liiiite större än "normalt" på gränsen liksom! Lycka till allihop! :D
Gilla

mamma_till_2

Kvinna ·

03 okt, 2016

Imorgonbitti är de min tur!! :) åh herregud, jag förstår inte att det verkligen händer!
Gilla

Hästtjej

Kvinna ·

03 okt, 2016

Betsii skrev:

Nu börjar jag bli lite nervös! Operation på fredag å velar mellan 400,450 eller 500cc!
Vad tror ni blir bäst till min kropp? Har 13cm bröstbredd. Vill inte ha gigantiska men gärna liiiite större än "normalt" på gränsen liksom!

Lycka till allihop! :D

Egentligen, kan ju bara du veta vad du ska ha;) Men JAG hade kört på 500 cc, det är inte så stor skillnad. ( provade själv 725 cc på konsultationen ,bild finns, och då sa kirurgen att vi tar 825, blir 2 msk mer..) Jag är själv ute efter " lite på gränsen" ;) Väger ju mer än dej och har urammade bröst så förför mer cc. Vill bara understryka att alla är olika och man väljer själv.
Gilla

fannah

Kvinna ·

03 okt, 2016

Betsii skrev:

Nu börjar jag bli lite nervös! Operation på fredag å velar mellan 400,450 eller 500cc!
Vad tror ni blir bäst till min kropp? Har 13cm bröstbredd. Vill inte ha gigantiska men gärna liiiite större än "normalt" på gränsen liksom!

Betsii har du bytt operationsdag? Om det fortfarande är den 6 oktober så är det på torsdag du opereras :D
Gilla

Betsii

Kvinna ·

03 okt, 2016

Hästtjej skrev:

Betsii skrev:

Egentligen, kan ju bara du veta vad du ska ha;)
Men JAG hade kört på 500 cc, det är inte så stor skillnad. ( provade själv 725 cc på konsultationen ,bild finns, och då sa kirurgen att vi tar 825, blir 2 msk mer..) Jag är själv ute efter " lite på gränsen" ;)
Väger ju mer än dej och har urammade bröst så förför mer cc.
Vill bara understryka att alla är olika och man väljer själv.

Tack för svar! :) Ja många säger ju att man ska gå på det större och att många ångrar att de inte tog större efteråt! Vill ju inte ångra varken att man tog för små eller för stora! I ristestet så tycker jag att 450 känns rätt lagom och 500 lite för stort. Men har hört att det blir mindre med implantaten än med riset! Inte lätt det här haha! Får ha is i magen å helt enkelt se vad kirurgen säger innan operationen! Men också jobbigt att bestämma sej så nära inpå!
Gilla

Betsii

Kvinna ·

03 okt, 2016

fannah skrev:

Betsii skrev:

Betsii har du bytt operationsdag? Om det fortfarande är den 6 oktober så är det på torsdag du opereras :D

Det är den 7 har bara skrivit fel tydligen haha! Ska ändra de! :)
Gilla

ltll

Kvinna ·

03 okt, 2016

Ojojoj nu börjar de bli mer o mer nervöst! Största tanken just nu är om jag ska gå upp och äta frukost innan 06 00, ska ju vara där till 12... hur hade ni gjort?
Gilla

fannah

Kvinna ·

03 okt, 2016

Jag ska också va där vid 12, men jag kommer inte äta frukost innan, har en tendens att må illa av narkosen så ska bara dricka innan :) slutar äta vid 00
Gilla

ltll

Kvinna ·

03 okt, 2016

Men visst gäller fastan även dricka? Kanske är bst att göra så ändå... nu är en nära ^^
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem