Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fannah profilbild

fannah

Kvinna ·

13 sep, 2016

Vi som opereras i oktober 2016

Bröstförstoring

Äntligen börjar det närma sig! Efter lite strul med jobb så har det slutliga datumet för operation blivit mitt på dagen den 5 oktober, Patrik höijer på laser och estetik i Stockholm, motiva 425/450 cc round HP, + bröstlyft. Vilka andra ska opereras i oktober?

288

Sortera efter

fannah

Kvinna ·

05 okt, 2016

Nu ligger jag i rummet o äter .. äntligen haha!! Jag gick ner i storlek faktiskt, till 400/425! Det trodde jag verkligen inte, va beredd på att eventuellt gå upp i storleken, men när Patrik mätte o ritade så kom han fram till att en större storlek skulle hamna för högt upp, är ganska liten upptill liksom, litade på honom o just nu känns det riktigt bra även om jag inte riktigt kan uttala mig än egentligen :) mår oförskämt bra också! Knappt ont o inge illamående osv. Måste be om ursäkt till min rumskompis också! Var heeeelt borta haha, men vad trevlig du var :) hoppas det gått bra för dig! <3
Gilla

maarlenemaria

Kvinna ·

05 okt, 2016

Lika bra att lyssna på honom. Mina är inte så charmiga än.. pga mitt utgångsläge så är de lite speciella nu och har fått extrema blåmärken :( värken är hemsk men får väl stå ut.. Jag fick faktiskt liten blödning igår jag med även om jag inte skulle ha mens än. Skitskumt!
Gilla

LLW73

Kvinna ·

05 okt, 2016

Hemma igen . Groggy , känns som ett tryck . Ingen smärta ( starka värktabletter , morfin) , stel . Ser inte ut så mycket . Tror jag kommer bli nöjd . Säkert lite små .
Gilla

ltll

Kvinna ·

05 okt, 2016

Nu har jag varit hemma ett par timmar, va inte allt pigg efter op var så snurrig och yrslig . Men allt har gått bra och jag tror stoleken passar mig bra.... snart dags att slänga i sig smärtstillande och hålla tummarna för att natten går bättre än förra.
Gilla

fannah

Kvinna ·

06 okt, 2016

Så tjejer! Nu har jag lagt upp en operationsberättelse (som tydligen blev superlång haha!), har även lagt ut en förebild och en färsk efterbild - klädda. Hoppas det kommer till nytta för någon! :)
Gilla

LLW73

Kvinna ·

06 okt, 2016

Färdig opad igår. Nya bröst och fettsug lovehandels . Mår finfint . Ingen smärta utan bara ett tryck över brösten. Har varit uppe flera gånger. Det västa är att ta sig ur och in säng och att min syn är helt blurrig. Så evtuella fel i texten ser jag inte hahaha. . Det är riktigt spänt och svullet nu . Någon som vet av erfarenhet att man svullnar efter. Jag vägde mig på skoj igår och idag . 54,9 kg idag 56,3. Brösten väger väll 650 gram . Så något kilo i svullad för det har väll också tagits bort lite fett på höfterna som borde dra ner vikten lite.
Gilla

Amerigo

Kvinna ·

06 okt, 2016

LLW73 skrev:

Färdig opad igår. Nya bröst och fettsug lovehandels . Mår finfint . Ingen smärta utan bara ett tryck över brösten.
Har varit uppe flera gånger. Det västa är att ta sig ur och in säng och att min syn är helt blurrig. Så evtuella fel i texten ser jag inte hahaha. .
Det är riktigt spänt och svullet nu .
Någon som vet av erfarenhet att man svullnar efter. Jag vägde mig på skoj igår och idag . 54,9 kg idag 56,3. Brösten väger väll 650 gram . Så något kilo i svullad för det har väll också tagits bort lite fett på höfterna som borde dra ner vikten lite.

Grattis! Skönt att ha det gjort? Jag skulle tro det är din kropp som samlat på sig vätska, kan bero på operationen i sig (svullnaden) eller medicinerna, skulle tro du blir av med "vattenvikten" inom 2 veckor. :)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

06 okt, 2016

fannah skrev:

Nu ligger jag i rummet o äter .. äntligen haha!! Jag gick ner i storlek faktiskt, till 400/425! Det trodde jag verkligen inte, va beredd på att eventuellt gå upp i storleken, men när Patrik mätte o ritade så kom han fram till att en större storlek skulle hamna för högt upp, är ganska liten upptill liksom, litade på honom o just nu känns det riktigt bra även om jag inte riktigt kan uttala mig än egentligen :) mår oförskämt bra också! Knappt ont o inge illamående osv.
Måste be om ursäkt till min rumskompis också! Var heeeelt borta haha, men vad trevlig du var :) hoppas det gått bra för dig!

Haha, du behöver inte be om ursäkt, innan du kom in i rummet så var jag minst lika vimsig som dig ;) Du var också supertrevlig :) Allt har gått bra för mig, och så länge jag tar mina smärtstillande i tid så har jag inte så ont heller :) Hur har det gått för dig? :)
Gilla

Betsii

Kvinna ·

06 okt, 2016

De blir ingen operation för mej imorgon har haft feber sen i tisdags kväll och inte blivit bättre :-/ Men fått en ny tid den 12 så hoppas att jag är frisk å pigg då! Kul att se att de gått så bra för er som opererat er i veckan! :)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

06 okt, 2016

Åh vad tråkigt Betsii! Men då hoppas jag verkligen att du kryar på dig tills dess :)
Gilla

Betsii

Kvinna ·

06 okt, 2016

Hyacinth skrev:

Åh vad tråkigt Betsii! Men då hoppas jag verkligen att du kryar på dig tills dess :)

Tack snälla du! :) Känns bra att jag fick en ny tid så nära iaf! :) Har allt gått bra för dej? Känns storleken bra? :)
Gilla

Hästtjej

Kvinna ·

06 okt, 2016

Trist Betsii:( Krya på dej!
Gilla

Betsii

Kvinna ·

06 okt, 2016

Hästtjej skrev:

Trist Betsii:(
Krya på dej!

Ja har man inte vart sjuk innan i år så blir man det självklart nu! Min vanliga tur! :-P Tack så mycket ja kämpar på! :)
Gilla

fannah

Kvinna ·

06 okt, 2016

Hyacinth- vad skönt o höra :) de e samma för mig! Är väldigt noga med medicinerna nu i början o hittills har de inte varit några problem, vågade mig på en långsam promenad till Ica idag också :)
Gilla

fannah

Kvinna ·

06 okt, 2016

Men åh, stort krya på dig Betsii, håller tummarna för att du ska hinna friskna till! Perfekt att du fick en så snabb ny tid ändå!! :))
Gilla

Betsii

Kvinna ·

06 okt, 2016

fannah skrev:

Men åh, stort krya på dig Betsii, håller tummarna för att du ska hinna friskna till! Perfekt att du fick en så snabb ny tid ändå!! :))

Tack fannah! :) Ja det var verkligen inte lång väntetid! Skönt de nu när man är så inställd på att göra det! Vill ju bara få de gjort! :)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

06 okt, 2016

Betsii skrev:

Hyacinth skrev:

Tack snälla du! :) Känns bra att jag fick en ny tid så nära iaf! :)
Har allt gått bra för dej? Känns storleken bra? :)

Ja, verkligen, skönt att du slipper vänta så länge. Ja, det har gått superbra och storleken känns perfekt. Är sååå nöjd :)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

06 okt, 2016

fannah skrev:

Hyacinth- vad skönt o höra :) de e samma för mig! Är väldigt noga med medicinerna nu i början o hittills har de inte varit några problem, vågade mig på en långsam promenad till Ica idag också :)

Det är nog bra att vara det, så slipper man ha ont i onödan liksom :) Det är bra, jag har också gått en låååångsaam promenad till och från bilen :) Det var skönt att få frisk luft måste jag säga :) Men jag vet inte varför men är så himla rädd att jag ska råka skada brösten hela tiden, blir typ supernojig så fort det gör lite ont att jag typ "förstört" någonting, kan du också känna så eller är jag bara nojjig?
Gilla

fannah

Kvinna ·

06 okt, 2016

Hahah känner exakt likadant! Råkade spänna till bröstmuskeln lite o blev skiträdd att jag sabbat något..! Haha, och började typ noja om att ja gick för fort o sänkte farten o allt möjligt :') är så glad att dom är på plats, så man är såå rädd av att förstöra nåt! Känns fortfarande overkligt att man genomgått det här :) allt gick så smidigt!
Gilla

Betsii

Kvinna ·

06 okt, 2016

Hyacinth skrev:

Betsii skrev:

Hyacinth skrev:

Tack snälla du! :) Känns bra att jag fick en ny tid så nära iaf! :)
Har allt gått bra för dej? Känns storleken bra? :)

Ja, verkligen, skönt att du slipper vänta så länge.
Ja, det har gått superbra och storleken känns perfekt. Är sååå nöjd :)

Va härligt! :) Hoppas att jag känner likadant när jag fått mina gjorda! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem