Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

DorisP

Kvinna ·

13 mar, 2017

jhojho skrev:

Doris - Gick det bra med tejpen? Och bilderna visar att du verkligen har fått jättefina bröst, grattis!:)

Tack va glad jag blir :D Alltså det där med att byta tejpen.. det gick bra att ta bort den gamla tejpen. Men att se vart man ska sätta den nya va lite svårare :) jag har aldrig sett stygn förut, så jag vet inte hur det ser ut om de blir en sårskorpa? Men jag tror det gick bra! Det såg väldigt fint ut :)
Gilla

jhojho

Kvinna ·

13 mar, 2017

Be någon hjälpa dig som kan se bättre, en nära vän ska hjälpa mig för hon har själv opererat sig och sa som du att det kan vara svårt att se själv. Skönt att det verkade se bra ut iaf!:) plastikguiden.se står det lite om tejpen har jag sett.
Gilla

jhojho

Kvinna ·

13 mar, 2017

När på ett ungefär kan man ligga på sidan och sova igen, att ligga på rygg är ingen hitta för mig. Ligger gärna helst på mage men det förstår jag kommer ta tid:)
Gilla

jynx_

Kvinna ·

14 mar, 2017

Kul att höra att du är så nöjd med dina nya bröst.
Jag ska också göra min bröst hos Johan om en månad. ska lägga in 355cc.

Det är verkligen som alla säger med, personalen är hur trevlig som helst. Känner mig verkligen trygg i deras händer, var inte alls nervös innan op konstigt nog!! Tror det är precis en C du komme få :-D nu har jag inte kollat om du har förebilder, men du kan se mina om du vill och jag tror jag kommer till att landa på en stor C-kupa. Kanske att jag får ha D i bh, men de ser ut som C iaf nu när de är svullna med och som sagt helt naturliga till min kropp! :-) all lycka till!!!!!
Gilla

DorisP

Kvinna ·

14 mar, 2017

jhojho skrev:

Be någon hjälpa dig som kan se bättre, en nära vän ska hjälpa mig för hon har själv opererat sig och sa som du att det kan vara svårt att se själv. Skönt att det verkade se bra ut iaf!:) plastikguiden.se står det lite om tejpen har jag sett.

Ja, jag går in där hela tiden :p Johan kan sin sak!! Såg att du undra om när man kan ligga på sidan igen, jag har börjar försöka ligga på sidan för nån dag sen men det går inte helt för min del. Det är obehagligt :)
Gilla

Kasam

Kvinna ·

14 mar, 2017

Tack för svar!!Jag var lite orolig för om jag skulle få i mig jättemycket morfin, men tydligen så är det bara lokalt, slangen sitter runt inplantatet och har små små hål som sipprar ut morfin. Så nu är eg min stora skräck att ta ut den, min man ska göra det. Den ska dras ut bara sådär efter 72 timmar och hålet ska läka ihop a9b sig självt :S låter det som det ska?
Gilla

Kasam

Kvinna ·

14 mar, 2017

För övrigt så mår jsg oförskämt bra?? Jag var klar kl 10 igår, vaknade 10 min senare och mådde kanon. Morfinet gjorde såklart sitt för på kvällen hade jag svårt att röra mig. Men imorse när jag vaknade så mår jag sådär bra igen? Jag ska dock inte ropa hej ännu då det kan vända närsom:)
Gilla

efilnickufecin

Kvinna ·

14 mar, 2017

Hej :) Jag opererades den 8/3, har fått tillbaka lite känsel i bröstvårtan på högra bröstet men inte på det vänstra. Mitt vänstra bröst är mer svullet och spänner mer oxå. Känns konstigt utan känsel, kommer inte ihåg hur det var förra gången jag opererades, om det tog lång tid innan känseln var tillbaka igen. Har du känsel?
Gilla

norrlandsjente

Kvinna ·

14 mar, 2017

Jag gjorde mina igår på polarkliniken i Umeå. Hur känns dina idag? Jag har ont och har knappt sovit inatt, svårt att sova sittandes! Men är pigg och glad i övrigt :)
Gilla

norrlandsjente

Kvinna ·

14 mar, 2017

Jenkan91 Jag gjorde mina igår på polarkliniken i Umeå. Hur känns dina idag? Jag har ont och har knappt sovit inatt, svårt att sova sittandes! Men är pigg och glad i övrigt :)
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

14 mar, 2017

Hej shewolf72! Dr. Layth Gurgia är super bra! Var skeptisk till honom först när dom bokade in mig på konsultationen..var helt inne på att ha Bo. Men varför det? Layth är där och är utbildad precis som alla andra. Annars hade han inte jobbat där. Så när ja kom dit så kändes allt så himla rätt! :) Har dock motivas implantat 350 cc bakomplacering. Man blir väldigt storleks blind..när Jag ser på dem så tkr jag att dom ser små ut. Men när jag provar bh så har jag D i kup storlek..innan hade jag A..så det är ju super skillnad! ! Har du fler frågor är det bara att pma mig! Svarat gärna : D lycka till!
Gilla

Qwdfyy87

Kvinna ·

14 mar, 2017

Opererades igår. Och så förvånad då jag verkligen ställde in mig på det värsta!!! Märkte inte ens när som sövde mig, innan när jag vart sövd har dom sagt man skall räkna typ. Inget sånt alls. Jag la mig dom satte på nål, och elektroder.. Sen vakna jag med nya tuttar... Personalen var helt fantastisk!!! Hade ont när jag vakna, dom fråga på en skala på 1-10... då var de 5-6 kanske, och fick morfon. Men tyckte ej de hjälpte så mkt.. Fick lite smått panik.. Skall det göra så här ont.. Har mest ont över bröstet och sidorna... Efter en stund fick jag en spruta till.. SLuddrade lite å var yr.. Men inte ont... Klart det känns.. dom följde en till toa då ma var tvungen att kissa innan.. Sen somnade jag.. Åkte hem vid 15:30 (var där 8:30.) Kunde gå själv till bilen, knäppa bälte också... Lite sluddrig på orden. Kom hem, med min kompis. Vi babbla och såg på tv. Lagade mat. Jag hade inga problem att sträcka på mig.. Fick mer bli tillsagd att vara still.. Var vaken hela kvällen. vid 21 tog jag tabletterna man skulle. Hoppade över Oxynorm. Sov till 05 ca Och då kunde jag inte riktigt resa mig u sängen och fick hjälp. Tog då en Oxynorm. Sen sov jag till 09. Då hade min kompis åkt och jag kom upp ur sängen, gjort kaffe. Gjort rent för kaninen så mkt jag kan. Tänkte ta en promenad.. Tog medicin där vid 9 som man skall.. Väntar fortfarande på själva ajajaj.. men nej inget sånt.. Mår oförskämt bra som dom sa där med ;-) Kan bära, men försöker å ejj göra de då jag e lite skakig å klumpig. Förberett enkla kläder och matlådor. Mest ont i ryggen då jag är van att sova på magen. Duscha fick jag göra 2-3 dygn efteråt. Har ingen bh nu utan bara massa tejp runt om och ett band över brösten. (la en bild pådet.) Däremot har tejpe släppt på ena sidan så jag kan se bröstet... Det är väll inte så bra?? Skall man ta på bhn då? Tycker dom känns små... haha... men lagt in 370cc det var max.. Han testade med en provprotes innan för se om de gick, Har gått upp 2,4 kg sen igår??? men antar bröst och en del vatten? känner dom där luftbubblorna... knakar lite å kittlas. Nu är jag mest rastlös... Det var mitt första dygn :-)
Gilla

Tjej82

Kvinna ·

14 mar, 2017

Nu ligger de uppe före och efterbilder på mina operationer om någon är nyfiken
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

14 mar, 2017

Tänk att det är min sista tisdag med taxöron. Näääära nu! Tips till dom som inte opererat sig och vill att tiden ska gå fort, storstäda hemma! Rensa bland barnens kläder, tvätta fönsterna och röjj i källaren! Det är mina nöjen hela dagarna nu och jag måste säga att det fungerar. Man behöver ju ha något annat att tänka på också än bara tuttar tuttar tuttar! I morgon ska jag ta tåget till Stockholm och träffa min kirurg för att välja storlek. Hoppas det kommer gå bra. Är lite svårt det där tycker ja. Om man lägga implantatet på bröstet så blir det ju inte samma som när man har opererat sig, ska man välja större då? Hoppas verkligen kirurgen kan leda mig rätt.....
Gilla

Qwdfyy87

Kvinna ·

14 mar, 2017

Ni som gjort op.. varför går man upp så i vikt?! Jag är så ledsen.. 2,5 kg på ett dygn.. över60kg nu.. kämpat som en dåre för att ligga på 57-59kg.. hur kan mediciner göraså? Eller vad e de? Gick 1km förut idag..' men var kallt.. inte tagit något smärtstillande sen 9 i morse..
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

14 mar, 2017

Jag tror man går upp i vikt för att man samlar på sig gansma mkt vätska? Man sitter mer stilla än vanligt o rör sig mindre. Vilket man ska göra för att läka i lugn o ro. :) Oroa dig inte, stirra dig inte blind på vågen. Om ett par veckor kmr du gå mer igen när du kan röra dig normalt igen. Man får även tänka på vad man stoppar i sig. Man kanske inte kan äta den där kladdkake biten som innan operatonen..för du rör dig inte lika aktivt nu. Men det kmr du kunna göra när du läkt klart!
Gilla

Tjej82

Kvinna ·

14 mar, 2017

Qwdfyy87 skrev:

Ni som gjort op.. varför går man upp så i vikt?! Jag är så ledsen.. 2,5 kg på ett dygn.. över60kg nu.. kämpat som en dåre för att ligga på 57-59kg.. hur kan mediciner göraså? Eller vad e de? Gick 1km förut idag..' men var kallt.. inte tagit något smärtstillande sen 9 i morse..

[/ De är bara vätska. Kroppen har genomgått ett ingrepp och då samlar man på sig vätska . Samt att du har fått dropp och de i sig är vätska som binder vätska. Ta de lugnt så ska du se att du tappar dom kilona om ett par dagar.
Gilla

Qwdfyy87

Kvinna ·

14 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Jag tror man går upp i vikt för att man samlar på sig gansma mkt vätska? Man sitter mer stilla än vanligt o rör sig mindre. Vilket man ska göra för att läka i lugn o ro. :)

Oroa dig inte, stirra dig inte blind på vågen. Om ett par veckor kmr du gå mer igen när du kan röra dig normalt igen. Man får även tänka på vad man stoppar i sig.
Man kanske inte kan äta den där kladdkake biten som innan operatonen..för du rör dig inte lika aktivt nu. Men det kmr du kunna göra när du läkt klart!

Hoppas de!! Vad kommer vätskan från?
Gilla

Lua31

Kvinna ·

14 mar, 2017

efilnickufecin skrev:

Hej :)
Jag opererades den 8/3, har fått tillbaka lite känsel i bröstvårtan på högra bröstet men inte på det vänstra. Mitt vänstra bröst är mer svullet och spänner mer oxå. Känns konstigt utan känsel, kommer inte ihåg hur det var förra gången jag opererades, om det tog lång tid innan känseln var tillbaka igen. Har du känsel?

Hej! Opererades den 7/3 och har det senaste dygnet börjat få tillbaka känseln i högerbröstvårta. Inte optimalt men väldigt glad för att det händer saker där. Men i vänster känner jag inget :(. Jag hoppas det börjar hända saker i det vänstra väldigt snart!
Gilla

Coffie

Kvinna ·

14 mar, 2017

Idag fyller tutrarna åtta dagar. Jag mår väldigt bra. Har klarat av två dagar på jobbet utan problem. Det kan strama lite men inget tryck är kvar och ingen smärta. De har börjat mjukna lite och känseln i vänster tutte börjar återvända. Hade tappat känseln helt i det bröstet. Bröstbandet är jobbigt och bh-n är för liten. Men annars är det bra. Hur mår ni?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem