PumaBaby
Kvinna ·
06 feb, 2017
Vi som opereras oss i Mars 2017!
BröstförstoringHej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby
Sortera efter
DorisP
Kvinna ·
13 mar, 2017
Vildmusen
Kvinna ·
13 mar, 2017
Man blir ju inte lite otålig när man läser om er som redan gjort era operationer! ;) En och en halv vecka kvar för mig nu,, att tiden ska gå så långsamt när man ser fram emot något!! ;)
Gammbeno
Kvinna ·
13 mar, 2017
Spigg
Kvinna ·
13 mar, 2017
Ni som ska tillbaka relativt fort till arbetet, är det ett beslut ni tagit själva?
2 eller 3 veckor pratade kliniken om att jag skulle bli sjukskriven, jag hoppas vara ok efter 2 veckor så jag slipper bråka med försäkringskassan.
Uskan
Kvinna ·
13 mar, 2017
Hej! Jag ska opererar mig den 23/3. Undrar lite över ni som har hundar hur har ni gjort efter operation? Min sambo kommer ta hand om dom men undrar när jag lan börja ta promenader igen med dom. Har två stycken stora hundar.
Tjej82
Kvinna ·
13 mar, 2017
Linda21
Kvinna ·
13 mar, 2017
Hej! Jag ska opererar mig den 23/3. Undrar lite över ni som har hundar hur har ni gjort efter operation? Min sambo kommer ta hand om dom men undrar när jag lan börja ta promenader igen med dom. Har två stycken stora hundar.
Detta var min stora fasa. Vi har en schäfertik på 35 kg som är 11 månader och gärna drar om man inte rycker tillbaks och ändrar håll konstant och tränar henne med kontakt osv. Vi bytande dessutom sele efter den andre (knäppt frampå) gick sönder så man knäpper på ryggen och då får hon tyvärr mer kraft. Min man fick ta alla promenaderna med henne de första 8 dagarna. Tänkte inte gå ut med henne alls själv när han började jobba. Men samma dag som han började jobba kände jag att jag inte tyckte det var kul att bara släppa ut henne i trädgården. Så först provade jag att knyta kopplet runt midjan, men då lyssnade hon inte värst på mig eftersom min man klemat bort henne en del de 8 dagarna (jag som tränar henne annars). Men så satte jag på ett sånt stryp (snöre) och då skötte hon sig exemplariskt, så vi kunde gå. Nu på 13:e dagen fixar jag henne med sele och klarar av att röra mig i stort sett som innan med henne.
Lua31
Kvinna ·
13 mar, 2017
Jag opererades i tisdags med. Dag 6 idag. Inte behövt ta alvedon idag. Men gör ont på morgonen när jag ska upp från liggandes. Annars är det vissa rörelser som svider/bränner och hugger till. Var ute på promenad igår, och går i snigelfart för att det spänner ngt fruktansvärt och känns som om implantaten trycker på såren och vill trilla ut igen. Men jag är igång en del hemma.
Ska jobba imorgon, tror det kommer gå fint. Jobbar på kontor. Men önskar trycket försvinner när man går. Det gör väl det??
Jag känner oxå detta med att implantaten trycker på såren o känns som om de ska trilla ut. Så fruktansvärt obehagligt. Jag känner att jag inte kan promenera alls o som det är nu kan jag inte jobba på onsdag. Men du känner som om det kan funka att jobba?
CocoLove
Kvinna ·
13 mar, 2017
Alma7
Kvinna ·
13 mar, 2017
Jag opererades i tisdags med. Dag 6 idag. Inte behövt ta alvedon idag. Men gör ont på morgonen när jag ska upp från liggandes. Annars är det vissa rörelser som svider/bränner och hugger till. Var ute på promenad igår, och går i snigelfart för att det spänner ngt fruktansvärt och känns som om implantaten trycker på såren och vill trilla ut igen. Men jag är igång en del hemma.
Ska jobba imorgon, tror det kommer gå fint. Jobbar på kontor. Men önskar trycket försvinner när man går. Det gör väl det??Jag känner oxå detta med att implantaten trycker på såren o känns som om de ska trilla ut. Så fruktansvärt obehagligt. Jag känner att jag inte kan promenera alls o som det är nu kan jag inte jobba på onsdag. Men du känner som om det kan funka att jobba?
Hej, jag sitter på jobbet nu (lunchpaus) och det går fint att jobba, inte ont och har inte tagit några smärtstillande alls. Men som sagt, jag jobbar på kontor som inte kräver lyft eller annat tungt arbete. Dessutom har jag framförplacering- och det kortar ju ner läkningen mycket.
Har du ett lugnt jobb? hur känner du om dagarna nu? Du har ju delvis bakom muskeln- kanske du behöver några extra dagar?
Vildmusen
Kvinna ·
13 mar, 2017
Nu ligger man här och väntar på att bli iväg körd till oprationssalen. Trodde jag skulle vara mer nervös.
Kollade förra veckan om vi kunde köra en fettsugning av mage och kärlekshandtagen och de var ok . Så nu blir de bröstlyft , implantatbyte och fettsugning
Shewolf72
Kvinna ·
13 mar, 2017
Lua31
Kvinna ·
13 mar, 2017
Ska jobba imorgon, tror det kommer gå fint. Jobbar på kontor. Men önskar trycket försvinner när man går. Det gör väl det??Jag känner oxå detta med att implantaten trycker på såren o känns som om de ska trilla ut. Så fruktansvärt obehagligt. Jag känner att jag inte kan promenera alls o som det är nu kan jag inte jobba på onsdag. Men du känner som om det kan funka att jobba?
Hej, jag sitter på jobbet nu (lunchpaus) och det går fint att jobba, inte ont och har inte tagit några smärtstillande alls. Men som sagt, jag jobbar på kontor som inte kräver lyft eller annat tungt arbete. Dessutom har jag framförplacering- och det kortar ju ner läkningen mycket.
Har du ett lugnt jobb? hur känner du om dagarna nu? Du har ju delvis bakom muskeln- kanske du behöver några extra dagar?
Härligt att höra att det funkar bra för dig;) Jag har oxå kontorsjobb utan lyft. Jag äter inte heller mediciner nu o har inte ont men det är det här trycket över bröstet o lungorna som är så himla jobbigt. Idag har jag försökt andas med stora andetag för att liksom vidga o jag var även nyss ute på promenad. Funkar väldigt dåligt o det skrämmer mig, både att trycket är så kraftigt o jobbigt o att jag verkligen, verkligen behöver gå till jobbet på onsdag. Jag hoppas att det ska kännas bättre imorgon. På torsdag kommer mina två barn till mig oxå så då blir det full fart igen. Jag har varit i kontakt med min kirurg o han säger att det jag känner är helt normalt, inget att oroa sig för o att det blir bättre snart. Det går ju bara att hoppas, finns inget annat att göra.
jynx_
Kvinna ·
13 mar, 2017
jhojho
Kvinna ·
13 mar, 2017
jhojho
Kvinna ·
13 mar, 2017
Jenjen
Kvinna ·
13 mar, 2017
Emsve
Kvinna ·
13 mar, 2017
Nu har äntligen jag också fått mina tuttar! Känns faktiskt inte helt så ovant :-D gick ner lite i storlek o än så länge är jag superglad att jag gjorde det. De ser helt naturliga ut till min kropp, 360 cc. Blev även mellanprofil istället för hög iom att jag bytte storlek. Vad jag kan se från bh:n är de dessutom superfina!! Åååh.. Kul att höra att du är så nöjd med dina nya bröst. Jag ska också göra min bröst hos Johan om en månad. ska lägga in 355cc.
Lua31
Kvinna ·
13 mar, 2017
Alma7
Kvinna ·
13 mar, 2017
Har du ett lugnt jobb? hur känner du om dagarna nu? Du har ju delvis bakom muskeln- kanske du behöver några extra dagar?Härligt att höra att det funkar bra för dig;) Jag har oxå kontorsjobb utan lyft. Jag äter inte heller mediciner nu o har inte ont men det är det här trycket över bröstet o lungorna som är så himla jobbigt. Idag har jag försökt andas med stora andetag för att liksom vidga o jag var även nyss ute på promenad. Funkar väldigt dåligt o det skrämmer mig, både att trycket är så kraftigt o jobbigt o att jag verkligen, verkligen behöver gå till jobbet på onsdag. Jag hoppas att det ska kännas bättre imorgon. På torsdag kommer mina två barn till mig oxå så då blir det full fart igen. Jag har varit i kontakt med min kirurg o han säger att det jag känner är helt normalt, inget att oroa sig för o att det blir bättre snart. Det går ju bara att hoppas, finns inget annat att göra.
Jag var mkt sämre i lördags, men på två dagar hände mkt faktiskt så jag hoppas detsamma gäller dig!
Men finns det inget du kan göra för att ha en extra dag hemma? Ledig? Sjukskrivning? Hämta dator o jobba hemifrån?
Visar 381 till 400 av total 794 objekt