Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

DorisP

Kvinna ·

30 mar, 2017

Jag la precis upp bild på mina fyra veckors, dem börjar verkligen få en naturlig form nu! Jag är också ordentligt sugen på träning! Mitt vänstra bröst rör sig när jag spänner bröstmusklerna, antagligen sån muskelpåverkan, men det är ganska obehagligt ;p
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

31 mar, 2017

Eller hur! Det kommer att bli bättre med brösten. När det gått 3 månader kan man belasta brösten som vanligt igen. Just nu får man träna andra kroppsdelar. Men känns som att man kommer att Belasta pattarna även om man bara tränar ben hahah. Är så rädd! Var på återbesök för några dagar sen. Allt gick kanon, fick en Motiva t-shirt haha så söta. Passade även på att gå en sväng i stan, gick in på hunke Möller o provade bh. Landade på 75 D. Känner mig nöjd. Men när ja stirrar mig blind på tuttarna så känns dom små... Tror säkert att dom flesta känner så! : P
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

31 mar, 2017

Jag har nu lagt ut en ny bild på mina bröst! Gilla att göra collage så ha överseende med det! Dom har verkligen blivit mycket finare och bättre blir det för varje dag som går! : D Medan ni kollar in på min sida ska jag passa på o kolla in mina pattlisor och era nya bilder! : ) spännande!
Gilla

Alma7

Kvinna ·

31 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Eller hur! Det kommer att bli bättre med brösten. När det gått 3 månader kan man belasta brösten som vanligt igen. Just nu får man träna andra kroppsdelar. Men känns som att man kommer att
Belasta pattarna även om man bara tränar ben hahah. Är så rädd!

Var på återbesök för några dagar sen. Allt gick kanon, fick en Motiva t-shirt haha så söta.
Passade även på att gå en sväng i stan, gick in på hunke Möller o provade bh. Landade på 75 D.
Känner mig nöjd. Men när ja stirrar mig blind på tuttarna så känns dom små...

Tror säkert att dom flesta känner så! : P

Jag tycker träningen är knepig. Jag vill vänta tills brösten inte längre är svullna och jag kan gå i normal, snabb takt utan att få andnöd. Är i vecka 3 nu och tänker att jag kan börja träna på gym i vecka 8-10. Ang strl tycker jag mina tuttar är stora, om jag har tight tröja ser de gigantiska ut. Jag tänkte mig max C-kupa som slutresultat men än så länge har jag D. Jag är dock nöjd med utseende o formen o mina har oxå börjat mjukna lite.
Gilla

Shewolf72

Kvinna ·

31 mar, 2017

Igår vågade jag titta på mina nya bobis då var dom två dagar gamla formen hoppas jag verkligen blir bättre annars blir jag besviken men jag tror att storleken blir bra , lägger upp både före och efterbilder i collage snälla säg att dom blir bättre med tiden . Och dom är stenhårda som om man pumpat upp dom med en cykelpump . Är det någon mer som svällt upp i magen och är stenhård är som man satte ett implantat där åxå :))
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

31 mar, 2017

Shewolf72 skrev:

Igår vågade jag titta på mina nya bobis då var dom två dagar gamla formen hoppas jag verkligen blir bättre annars blir jag besviken men jag tror att storleken blir bra , lägger upp både före och efterbilder i collage snälla säg att dom blir bättre med tiden . Och dom är stenhårda som om man pumpat upp dom med en cykelpump . Är det någon mer som svällt upp i magen och är stenhård är som man satte ett implantat där åxå :))

Vad är det du inte är nöjd med? Tycker de ser bra ut, de kommer ju att förändras med. Min mage har också svällt upp, upptill.
Gilla

Gammbeno

Kvinna ·

31 mar, 2017

Jenjen skrev:

Shewolf72 skrev:

Vad är det du inte är nöjd med?
Tycker de ser bra ut, de kommer ju att förändras med.
Min mage har också svällt upp, upptill.

Min mage var helt uppsvälld i 4 dagar.. var hemskt. Är plommon å allt som är lösande!! Lycka till!!!
Gilla

Shewolf72

Kvinna ·

31 mar, 2017

Jenjen skrev:

Shewolf72 skrev:

Svårt att förklara men jag tycker dom ser avlånga ut , och magen är som man vore gravid annars är allt bra orkar röra mig mer normalt nu hur går det för dej ?
Gilla

Dina82

Kvinna ·

31 mar, 2017

Nu har jag varit hos kirurgen. Såren såg bra ut. Hon tyckte det var konstigt att jag hade så ont. Så nu skulle jag skippa tejpen och sportbh en vecka och se om det vart bättre. Fick en ny spirtbh som va större men jag kände att det fortfarande gjorde ont. Vi får väl se hur det slutar.
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

31 mar, 2017

Shewolf72 skrev:

Jenjen skrev:

Shewolf72 skrev:

Svårt att förklara men jag tycker dom ser avlånga ut , och magen är som man vore gravid annars är allt bra orkar röra mig mer normalt nu hur går det för dej ?

Det brukar ju vara så i början, innan de hamnar på plats. Tror typ alla bilder jag sett varit så. Jag är mer orolig för min form. Visst jag vet att med mitt tidigare häng så blir det inga höga fylliga bollar utan ett lyft men jag valde ändå det då jag är rädd för ärren av ett lyft. Mina bröst är inte avlånga eller "sitter uppe vid halsen" som många beskriver det i början och även mina kommer att sjunka ner fastän jag är nöjd med höjden nu. De är lite för stora men det kanske hjälper när svullnaden går ner eller när jag vänjer mig. Jämför jag mina före och efter bilder så är jag väldigt nöjd redan! Smärtan i ryggen är jättejobbig samt att jag har ganska ont i snittet på höger sida. Var och tog bort förbandet idag och allt såg bra ut iaf.
Gilla

Shewolf72

Kvinna ·

01 apr, 2017

Jenjen skrev:

Shewolf72 skrev:

Jenjen skrev:

Shewolf72 skrev:

Det brukar ju vara så i början, innan de hamnar på plats. Tror typ alla bilder jag sett varit så.
Jag är mer orolig för min form.
Visst jag vet att med mitt tidigare häng så blir det inga höga fylliga bollar utan ett lyft men jag valde ändå det då jag är rädd för ärren av ett lyft.
Mina bröst är inte avlånga eller "sitter uppe vid halsen" som många beskriver det i början och även mina kommer att sjunka ner fastän jag är nöjd med höjden nu.
De är lite för stora men det kanske hjälper när svullnaden går ner eller när jag vänjer mig.
Jämför jag mina före och efter bilder så är jag väldigt nöjd redan!

Smärtan i ryggen är jättejobbig samt att jag har ganska ont i snittet på höger sida.
Var och tog bort förbandet idag och allt såg bra ut iaf.

Tittade på dina bilder tyckte formen och placeringen på dina är bra du behöver inte vara orolig att du inte gjorde ett lyft skulle inte jag heller gjort . Men dina ser ju ut som normala bröst redan , ryggmärken är riktigt jobbig . Hur hårt sitter din b-h och bröstbandet jag får djupa märken i huden som kliar och gör ont :(
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

01 apr, 2017

Shewolf72 skrev:

Jenjen skrev:

Shewolf72 skrev:

Jenjen skrev:
Shewolf72 skrev:

Det brukar ju vara så i början, innan de hamnar på plats. Tror typ alla bilder jag sett varit så.
Jag är mer orolig för min form.
Visst jag vet att med mitt tidigare häng så blir det inga höga fylliga bollar utan ett lyft men jag valde ändå det då jag är rädd för ärren av ett lyft.
Mina bröst är inte avlånga eller "sitter uppe vid halsen" som många beskriver det i början och även mina kommer att sjunka ner fastän jag är nöjd med höjden nu.
De är lite för stora men det kanske hjälper när svullnaden går ner eller när jag vänjer mig.
Jämför jag mina före och efter bilder så är jag väldigt nöjd redan!

Smärtan i ryggen är jättejobbig samt att jag har ganska ont i snittet på höger sida.
Var och tog bort förbandet idag och allt såg bra ut iaf.

Tittade på dina bilder tyckte formen och placeringen på dina är bra du behöver inte vara orolig att du inte gjorde ett lyft skulle inte jag heller gjort . Men dina ser ju ut som normala bröst redan , ryggmärken är riktigt jobbig . Hur hårt sitter din b-h och bröstbandet jag får djupa märken i huden som kliar och gör ont :(

Jag tycker bh-n sitter bra, rädd att det är för slappt. Ska kolla med dem på återbesöket på onsdag. Jag har inget bröstband. Att det sitter så hårt så det blir märken är ju inte kul, förstår att det gör ont och kliar men det kan ju vara så att det är för att det är svullet nu och blir mer lagom sen.
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

02 apr, 2017

Slängt upp en bild på mina 17 dagars Motiva som äntligen börjar runda till sig och forma sig. Riktigt nöjd faktiskt. Lite funderingar, hur gör ni när ni byter tejp? Rengör ni såret/ärret med nått?
Gilla

Uskan

Kvinna ·

02 apr, 2017

Jenkan91 skrev:

Slängt upp en bild på mina 17 dagars Motiva som äntligen börjar runda till sig och forma sig. Riktigt nöjd faktiskt. Lite funderingar, hur gör ni när ni byter tejp? Rengör ni såret/ärret med nått?

Rengör det som ännu inte läkt med natriumklorid.
Gilla

Tuttflickan

Kvinna ·

02 apr, 2017

Jag hade tejpen efter operationsdagen i 1 vecka, sen tog jörg bort den på återbesöket & så va det inte mer med det. :)
Gilla

Uskan

Kvinna ·

02 apr, 2017

Uskan skrev:

Jenkan91 skrev:

Rengör det som ännu inte läkt med natriumklorid.

[/quote Jättefint resultat måste jag få säga. Jag var på återbesök och Birgitta sa jag skulle tvätta det nom inte läkt ihop med nacl. Det ser ff sådär bra ut så imorgon ska jag höra med en sjuksköterska på jobbet vad hon tycker.
Gilla

Beauty2017

Kvinna ·

02 apr, 2017

Har op i maj också på art clinic i Göteborg av Richard Levin. Är igång och söker tips inför op. Jag tar 320 ml :)
Gilla

Uskan

Kvinna ·

02 apr, 2017

Nu har jag ny bild på en månads boobs
Gilla

Marie

Kvinna ·

02 apr, 2017

Uskan skrev:

Nu har jag ny bild på en månads boobs

Vilken skillnad! Härligt att se när det händer så mkt! Jag har också slängt upp mina 5 veckors bröst. (eller de blir 5 veckor imorgon)
Gilla

Estet

Kvinna ·

03 apr, 2017

Hej Marie! Super fint! Jag förstår att du är nöjd!:-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem