Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Minna22 profilbild

Minna22

Kvinna ·

10 jan, 2013

Vi som ska göra bröstoperation i april 2013

Bröstförstoring
Detta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
677

Sortera efter

Linsen

Kvinna ·

17 apr, 2013

Nu börjar min nervositet komma, mindre än 24 timmar tills jag ligger på op bordet! Känns fortfarande overkligt! Nu ligger jag här och ska försöka sova med hela kroppen kliandes efter första descutan duschen! Någon annan som Opas på proforma imorgon?
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

18 apr, 2013

Nu är jag på väg! Ska vara på plats 8:30. Börjar pirra lite i magen! Lycka till alla ni andra som ska in idag!
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

18 apr, 2013

Lycka till, ni som ska få nya boobs idag! Tänk att om ett dygn ligger ni där och beundrar era nya underverk!

👍
Gilla

La Luna

Kvinna ·

18 apr, 2013

Flickor!🙂
Hur chockad lr ochockad blir man när man vaknar?😛🤭😀😲
Har ni tips på hur jag kan förbereda mig mentalt?!
Om en vecka är det min tur👍
Gilla

Minna22

Kvinna ·

18 apr, 2013

Jag var bara trött när jag vaknade, orkade knappt kolla på brösten och man ser ju inte så mycket heller då man har bh och bh band på sig. Jag tycker dom såg väldigt stora ut men dom var så svullna.
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

18 apr, 2013

La Luna skrev:
Flickor!🙂
Hur chockad lr ochockad blir man när man vaknar?😛🤭😀😲
Har ni tips på hur jag kan förbereda mig mentalt?!
Om en vecka är det min tur👍
Chockad... Nja... Jo lite men mer lycklig. Ligger på vaket och mår väldigt bra. Spänner lite runt om och vänstra bröstvårta ömmar men inte så farligt.
Gilla

Twiggy19

Kvinna ·

18 apr, 2013

Lycka till skruuf! :) kommer gå bra:)
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

18 apr, 2013

Twiggy19 skrev:
Lycka till skruuf! :) kommer gå bra:)
Tack :) snart å snart... 6 dagar kvar men det är snart :D
Gilla

Tuffs

Kvinna ·

18 apr, 2013

Hur går det för er tjejer som opade er för en vecka ssedan? hur känner ni er? Hur är eran rörlighet? är SÅ nyfiken och spänd! Nu är det bara 5 dagar kvar för mig!
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

18 apr, 2013

Ploppet skrev:
Hej tjejer Blir så avis er som är "klara". Jag har gått runt och trott att jag har op.tid på torsdag men pratade med kliniken idag och det var på fredag. Skit långt dit ju ;-) Hur är det med sportbehå. Räcker det att man har den som man får på kliniken?
Skriv gärna vilken klinik du ska till eftersom signaturen inte syns! Då får du bäst hjälp av de som har erfarenheten därifrån elr liknande! Själv är jag nu inlindad och tejpad. Får först en bh vid återbesöket och skulle onte ha med ngn egen. Stort lycka till imorgon och uppdatera oss gärna!
Gilla

Ploppet

Kvinna ·

18 apr, 2013

Flisan69 skrev:
Ploppet skrev:
Hej tjejer Blir så avis er som är "klara". Jag har gått runt och trott att jag har op.tid på torsdag men pratade med kliniken idag och det var på fredag. Skit långt dit ju ;-) Hur är det med sportbehå. Räcker det att man har den som man får på kliniken?
Skriv gärna vilken klinik du ska till eftersom signaturen inte syns! Då får du bäst hjälp av de som har erfarenheten därifrån elr liknande! Själv är jag nu inlindad och tejpad. Får först en bh vid återbesöket och skulle onte ha med ngn egen. Stort lycka till imorgon och uppdatera oss gärna!
Konstigt att sign inte syns. Ska opas på klinik 34 i Gbg i morgon kl.10. :-)
Gilla

Liin_da

Kvinna ·

18 apr, 2013

Tuffs skrev:
Hur går det för er tjejer som opade er för en vecka ssedan? hur känner ni er? Hur är eran rörlighet? är SÅ nyfiken och spänd! Nu är det bara 5 dagar kvar för mig!
Jag opererades den 9e och har sedan två dagar blivit nästintill lika rörlig som vanligt :) känns mest bara i såren nu. Försökte verkligen vara rörlig från första början, tror man tjänar på det :) men inte mer än man orkar såklart! Lycka till när det är dags för dig :)
Gilla

Liin_da

Kvinna ·

18 apr, 2013

Ni som opererades för ungefär en vecka sedan, hur tycker ni att brösten ser ut? Alltså formen? :) är dom tex helt runda om ni har det, olika på något vis eller helt enkelt väldigt bra såhär tidigt? Vet att man inte ska titta alltför mycket såhär i början men blir lätt så ändå! Mitt ena är lite högre upp fortfarande och det andra har en liten grop/inåtbuktning på insidan som jag blir lite orolig över :/ ser lite "kantigt" ut där, skuggning.
Gilla

Minna22

Kvinna ·

18 apr, 2013

Tuffs skrev:
Hej jag oroade mig för 14 dagar sedan och har fortfarande ganska ont, det spänner och bränner faktiskt en del men nu kan jag i alla fall sova på natten. MEN den som vill bli fin får lida pin :-)
Gilla

buttie

Kvinna ·

18 apr, 2013

Hoppas allt har gått bra tjejer! Min tur på måndag! Är lite kluven över sport-bh, det är ju lite svårt att köpa när man inte vet vilken storlek man kommer att behöva? Hur har ni gjort? :) Och vilken sort är bäst för ändamålet? Pusss på er!
Gilla

knorren

Kvinna ·

18 apr, 2013

Camy77 skrev:
knorren skrev:
Camy77 skrev:
Mår mycket mycket bättre :) och är så nöjd med mina boobs. Fick precis en komplimang av en annan tjej här som sa att jag har "fått en 20 årings" tuttar ;) hi hi
skönt att det känns bra. Känner mig väldigt nöjd. Återbeök och omplåstring nästa vecka så då får man se hur de ser ut helt=)
Hur mår du?! Själv får jag väldigt ont in emellan, vaknade precis och är stel som en pinne, och vissa rörelser gör jätteont. Tur man har värktabletterna. Annars känns allt toppen :)
Tack, jag mår fint dock väldigt trött på kvällarna. Det spänner lite då och då. Har bara ätit en morfin tablett sedan jag kom hem i tisdags så har inte haft då ont. Alvedonen och en annan värktablett har jag ätit regelbundet och det gör ju sitt. Är fortfarande väldigt nöjd men längtar efter att de ska läka lite mer, men det tar väl några veckor till. Klias rätt mycket emellanåt, blir kanske mer iom ankarlyftet. Har lite bubbel i ena bröstet, känns precis som när det kurrar i magen fast då i bröstet. Ska tydligen vara luft och vatten och ska försvinna.
Gilla

Linsen

Kvinna ·

19 apr, 2013

Wiho! Nu är jag hemma, jag opade mig igår! Allt gick bra, dock vaknade jag lite för tidigt ut narkosen men det kommer jag inte ihåg! Det var väldigt svårt att andas när man vaknade då det var sånt tryck över bröstet, men armövningarna man skulle göra har hjälpt så sjukt mycket! Örjan fick in 500 men även fast de är svullna känns dem konstigt nog små! Men nöjd är jag!
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

19 apr, 2013

Linsen skrev:
Wiho! Nu är jag hemma, jag opade mig igår! Allt gick bra, dock vaknade jag lite för tidigt ut narkosen men det kommer jag inte ihåg! Det var väldigt svårt att andas när man vaknade då det var sånt tryck över bröstet, men armövningarna man skulle göra har hjälpt så sjukt mycket! Örjan fick in 500 men även fast de är svullna känns dem konstigt nog små! Men nöjd är jag!

Tycker jag med att de är som har lagt framför.. och då 450cc.
Dina är väl som muffins...först lite lagom i formen för att sen toppa till sig och bli riktigt goda och fina. 💡
Du får helt enkelt ha lite tålamod och inte öppna ungsluckan för tidigt! 😉
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

19 apr, 2013

Är oförskämt pigg och är uppe och springer. Har min rara mamma här så jag får allt tvinga mig till ryggläge eftersom  jag får ont i ryggen om jag är uppe och går förlänge. Ligger jag förlänge blir jag oxå stel i ryggen och när jag då behöver resa mig upp kommer spänningar i boobsen. Men det kanske är normalt eftersom det tidigare inte har funnits någon som hänger ner mot marken. 😀

Tar mina tabletter enligt ordination 2 citodon var 6e timmer och en celerbra var 12e timme. Ska imorgon byta ut en citodon till en pamol.
Men om man tycker att det spänner lite extra emellan kan man ta alvedon då eller blir det för mycket tabletter?
Iofs sa sköterskan att en smärtgräns på upp till 4 är ok att stå ut med på en skala mellan 0-10.
Smärtan är iofs runt 3-4 nu. Värst är när man ska resa sig upp den sk sista knycken. Då känns det som värst! 🙁

Det var ngn tjej som hade en tråd med att tutten liksom pruttade. I natt när jag gick upp för att lägga mig bar jag med mig vattenglas och tabletter och då pruttade mitt vänstra bröst till. Har någon annan utav er upplevt samma ska? 😕
Gilla

Linsen

Kvinna ·

19 apr, 2013

Man får hoppas att slutresultatet blir så som man tänkt sig! ;) var det länge sedan du gjorde dina? :) hah ja dem är nog lite så, alla säger ju att man ska vänta på det omtalade "ploppet" som kommer! Läängtar tills dess!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem