Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Minna22 profilbild

Minna22

Kvinna ·

10 jan, 2013

Vi som ska göra bröstoperation i april 2013

Bröstförstoring
Detta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
677

Sortera efter

Vicka

Kvinna ·

21 apr, 2013

Fundera på vad som vore värst för dig, att vakna med för stora bröst eller för små bröst! Välj det minst dåliga alternativet! Jag var rädd att få för stora så jag valde ett mindre alternativ. Nu ade det nog inte gjort så stor skillnad vilket som! Generellt verkar fler önska att de valt lite större! Lycka till på torsdag!
Gilla

nattispattisbus

Kvinna ·

21 apr, 2013

har bara haft telefon konsulation än så han sa att vi skulle kolla det när jag kommer dit på torsdag så kommer ha konsulation precis innan operationen!
Gilla

nattispattisbus

Kvinna ·

21 apr, 2013

har hört att man ska ta några cc mer än man tänkt för kroppen kan sluka lite + att man blir lite storleksblind!
Gilla

nattispattisbus

Kvinna ·

21 apr, 2013

Vicka skrev:
Fundera på vad som vore värst för dig, att vakna med för stora bröst eller för små bröst! Välj det minst dåliga alternativet! Jag var rädd att få för stora så jag valde ett mindre alternativ. Nu ade det nog inte gjort så stor skillnad vilket som! Generellt verkar fler önska att de valt lite större! Lycka till på torsdag!

vaknar nog hellre upp med för stort än för litet! smart där att man kan välja det som är det minst dåliga alternativet! 
Gilla

Liin_da

Kvinna ·

22 apr, 2013

Lykklig skrev:
Liin_da skrev:
Ni som opererades för ungefär en vecka sedan, hur tycker ni att brösten ser ut? Alltså formen? :) är dom tex helt runda om ni har det, olika på något vis eller helt enkelt väldigt bra såhär tidigt? Vet att man inte ska titta alltför mycket såhär i början men blir lätt så ändå! Mitt ena är lite högre upp fortfarande och det andra har en liten grop/inåtbuktning på insidan som jag blir lite orolig över :/ ser lite "kantigt" ut där, skuggning.
Jag opade mig den 10 och har hela tiden haft mer problem med högra bröstet Men jag är högerhänt så därför tänkt att det är därför. Nu när jag stog och tittade i på dom i spegeln så tycker jag att jag ser precis som du en liten grop på det bröstet. Blev skit nojjig :-\ hoppas att det inte är något konstigt. Dammsög och torkade golven i dag har haft lite känning efter de.
Ok :/ Ja min lilla kant/grop är kvar men när jag ligger på sidan tex så fylls den ut, antar att när brösten sjunkit ner helt så kanske det försvinner, hoppas det! Men tror inte vi ska vara oroliga ändå, dom kommer nog ändras en hel del innan dom är helt färdiga, många verkar ha lite konstig form en längre tid. Skrev en tråd om detta och fick svar av en tjej som Hade lika och skulle tillbaka på återbesök idag och fråga om just detta, får se vad hon får till svar :)
Gilla

buttie

Kvinna ·

22 apr, 2013

Ligger på mitt rum och väntar på op! Är fortfarande inte nervös... lycka till alla ni tjejer som också ska få drömmen uppfylld idag!
Gilla

Minna22

Kvinna ·

22 apr, 2013

Jag hade bestämt mig för 325 cc men när Doktorn väl opererade mig så såg han att det inte skulle bli bra, jag skulle få för mycket häng så han a i 350cc men såg då att han behövde ha olika storlekar i mina bröst eftersom att dom var så olika stora så slutresultatet blev i vänster 350cc och höger 375cc. Jag var först jätte ledsen för att dom blev större än jag ville men idag känns det ganska bra och jag tycker dom ser naturliga ut och det är precis så som jag ville ha det. MEN jag har fortfarande efter 18 dagar skit ont i höger bröst, det värker som fan och på natten är det hemskt. Jag har svårt att växla när jag kör bil och svårt att hacka grönsaker. Borde inte värken gå över snart?

Kram på er och lycka till, till alla er som är kvar är i april
Gilla

vesslan

Kvinna ·

22 apr, 2013

wiktoria- Fick kirurgen göra så? :-S Ni kanske hade kommit överens om det innan? Jag hade blivit väldigt upprörd om sånna beslut tagits utan min vetskap.
Gilla

Minna22

Kvinna ·

22 apr, 2013

vesslan skrev:
wiktoria- Fick kirurgen göra så? :-S Ni kanske hade kommit överens om det innan? Jag hade blivit väldigt upprörd om sånna beslut tagits utan min vetskap.

Jo han sa till mig innan operationen att han inte kunde lova storlek innan utan han var tvungen att se och det sa jag var ok så han gjorde inget utan min vetskap.
Gilla

vesslan

Kvinna ·

22 apr, 2013

Skönt att höra blev lite orolig där! :-)
Gilla

Linnnea

Kvinna ·

22 apr, 2013

Hoppas det har gått bra för er alla. Idag är det 6 dagar sen jag opererades och börjar se ett ljus i tunneln. Kan säga som så att jag tyckte dag 3 var värst. Hade sån smärta och när jag skulle massera brösten trodde jag att jag skulle spy av smärta, samtidigt började ögonen rulla runt och jag höll på å svimma. Men sen dag fyra kände jag att det hade vänt. Har varit ute på korta promenader och masserar brösten tre gånger om dagen. Dom är jätte ömma och känsliga men det blir bättre och bättre, känns som det högra bröstet läker fortare än det vänstra. Har mer ont i det vänstra och det är mer svullet.. Nu håller jag alla tummar som finns att det inte ska bli några komplikationen och att dom ska bli fina, för just nu ser dom hemska ut :).
Gilla

Ploppet

Kvinna ·

22 apr, 2013

Linnnea skrev:
Hoppas det har gått bra för er alla. Idag är det 6 dagar sen jag opererades och börjar se ett ljus i tunneln. Kan säga som så att jag tyckte dag 3 var värst. Hade sån smärta och när jag skulle massera brösten trodde jag att jag skulle spy av smärta, samtidigt började ögonen rulla runt och jag höll på å svimma. Men sen dag fyra kände jag att det hade vänt. Har varit ute på korta promenader och masserar brösten tre gånger om dagen. Dom är jätte ömma och känsliga men det blir bättre och bättre, känns som det högra bröstet läker fortare än det vänstra. Har mer ont i det vänstra och det är mer svullet.. Nu håller jag alla tummar som finns att det inte ska bli några komplikationen och att dom ska bli fina, för just nu ser dom hemska ut :).
Va skönt att höra! Idag är jag på dag 3. Det är hemskt idag. Har skitont i vänster medans höger känns ok. Jag är orkeslös och antibiotikan har slagit ut min mage... Riktig skitdag! Hoppas på bättring i morgon! :-)
Gilla

Minna22

Kvinna ·

22 apr, 2013

Ploppet skrev:
Linnnea skrev:
Va skönt att höra! Idag är jag på dag 3. Det är hemskt idag. Har skitont i vänster medans höger känns ok. Jag är orkeslös och antibiotikan har slagit ut min mage... Riktig skitdag! Hoppas på bättring i morgon! :-)

En fråga. varför får vissa antibiotika, jag fick det inte

Mvh Wiktoria
Gilla

Ilovebigboobies

Kvinna ·

22 apr, 2013

Hej tjejer! ! Ligger här med mina nya tuttar...otroligt nöjd med mitt val! :D varit lite groggy till å från..men vaken och pigg nu..fick nyss en cola ;) är så himla glad..äntligen har man tuttar! :D
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

22 apr, 2013

Ilovebigboobies skrev:
Hej tjejer! ! Ligger här med mina nya tuttar...otroligt nöjd med mitt val! :D varit lite groggy till å från..men vaken och pigg nu..fick nyss en cola ;) är så himla glad..äntligen har man tuttar! :D
Grattis tjejen! :))
Gilla

Linnnea

Kvinna ·

22 apr, 2013

Wiktoria84 skrev:
Ploppet skrev:
Linnnea skrev:

En fråga. varför får vissa antibiotika, jag fick det inte

Mvh Wiktoria
Snart vänder det, lovar. Jag fick oxå antibiotika som jag ska äta i tio dagar. Du ska se att imorgon börjar du förhoppningsvis att må bättre. Jag har varit förstoppad efter operation så fick köpa plommon å trycka i mig och idag släppte det och känner mig som en ny människa efter det. Det är bara att hålla ut, det blir bättre å bättre. Sitter fortfarande å sover och att ta sig upp på morgonen är fortfarande ett projekt, men det går tillslut..
Gilla

nattispattisbus

Kvinna ·

22 apr, 2013

idag har jag köpt descutan ! bara tisdag och onsdag kvar sen drar jag till stockholm onsdag natt till torsdag kl 04.30 ! är sjuuuukt nervös !!
Gilla

Ilovebigboobies

Kvinna ·

22 apr, 2013

En fråga tjejer...är det vanligt att de ena bröstet är mer svullet än de andra? Mitt vänstra ser större ut än de högra atm..och det var lika stora innan op..skiljde kanske nån milimeter men inget synbart..samma storlek i båda :)
Gilla

Linsen

Kvinna ·

22 apr, 2013

Vad jag vet är det vanligt, mina är också ojämna och mitt högra bröst är mer svullet och gör mer ont än det vänstra. Men det rättar till sig sen :) (har också samma storlek i båda)
Gilla

Ilovebigboobies

Kvinna ·

22 apr, 2013

Okej :) jo sköterskan sa det är fullt normalt. ..tycker bara de ser konstigt ut lixom ><
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem