Minna22
Kvinna ·
10 jan, 2013
Vi som ska göra bröstoperation i april 2013
BröstförstoringDetta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
Sortera efter
hemligönskan
Kvinna ·
23 apr, 2013
Säger bara - Aj som fan !
Gilla
buttie
Kvinna ·
23 apr, 2013
Jag opades också igår, känns ok men tålde inte den satans antibiotikan så hela kroppen kliar av utslag. Jätteont i ryggen också men annars är det faktisk inte så jobbigt som jag trodde:). Är det någon av er tjejer som vet om man ska byta tejp på stygnen nån gång? Glömde fråga på kliniken. Puss på er!
Gilla
Siri00
Kvinna ·
23 apr, 2013
Grattis till era nya vänner :D
Idag hämtade jag ut mina antibiotikatabletter!! Bara 6 dagar kvar för mig!!! Nervös? Öh, JAPP! :)
Jag kan inte fatta det... nästa tisdag är det jag som sitter här och har en "härlig" tortyrbh på mig, smärta, blåmärken och förhoppningsvis ett par fantastiska bröst :D Tänk, jag ska få bröst!! Weeehooo, tänk o få bli kvinna på riktigt! :D
Ta hand om er tjejjor!!
Gilla
Babs
Kvinna ·
23 apr, 2013
Ilovebigboobies skrev:
Babs: åh vad skönt :) natten var inga problem för mig jag lyckades sova 5 timmar :) har precis gjort mat och allt...kan röra mig till en vis del redan, känns skönt..precis som du säger..det är revbenen och magmusklerna som gör ont som fasen :( men det är bättre med ett lyckat resultat!! så vi får stå ut med tortyren i några veckor till :D Lycka till med dina nya vänner du med 😀
Gilla
Babs
Kvinna ·
23 apr, 2013
buttie skrev:
Jag opades också igår, känns ok men tålde inte den satans antibiotikan så hela kroppen kliar av utslag. Jätteont i ryggen också men annars är det faktisk inte så jobbigt som jag trodde:). Är det någon av er tjejer som vet om man ska byta tejp på stygnen nån gång? Glömde fråga på kliniken. Puss på er!Gilla
Ilovebigboobies
Kvinna ·
23 apr, 2013
Jag frågade om tejpen!! han sa RÖR inte det..tills återbesöket...dem tar av det på återbesäket och kollar ärren...sätter kanske nya då..men när man duschar skulle man bara "badda" försiktigt under armen...så sa peter till mig :)
Gilla
Babs
Kvinna ·
23 apr, 2013
Tack så mycket! Härligt du frågade och nu kan hjälpa oss med svar :)
Svårt att komma i håg alla dom frågarna man har - tur vi kan få svar här :)
Gilla
Ilovebigboobies
Kvinna ·
23 apr, 2013
Javisst :) vi är allihopa här för att hjälpa varandra <3🙂
Gilla
Flisan69
Kvinna ·
24 apr, 2013
Tips på ryggövningar när ni ligger ner.
Dra upp benen med fötterna mot lakanet.
1. Rör enbart rumpan från sida till sida. Spänn magen = sug in navel
2. Jucka upp och ner = sug in naveln och lyft rumpan upp och ner mot taket
3. Gunga benen lite lätt ihop från sida till sida.
Detta mjukar upp ländryggen utan att göra ont.
Normalt pass är 1 x 20, 1 x 30 o 1 x 40 rörelser
Gör så många du kan bättre 1 än 0.
Gilla
Flisan69
Kvinna ·
24 apr, 2013
Små lätta rörelser!
Gilla
Babs
Kvinna ·
24 apr, 2013
Tack så mycket for tips på lite säng gympa ;) Dom övningar vill jag testa!
Gilla
buttie
Kvinna ·
24 apr, 2013
Babs skrev:
buttie skrev:
Jag opades också igår, känns ok men tålde inte den satans antibiotikan så hela kroppen kliar av utslag. Jätteont i ryggen också men annars är det faktisk inte så jobbigt som jag trodde:). Är det någon av er tjejer som vet om man ska byta tejp på stygnen nån gång? Glömde fråga på kliniken. Puss på er!Gilla
Flisan69
Kvinna ·
24 apr, 2013
Buttie@ fy så tråkigt! Hoppas att det försvinner snart!
Gilla
hemligönskan
Kvinna ·
24 apr, 2013
Nu är jag hemma.<3
Gilla
Babs
Kvinna ·
24 apr, 2013
buttie skrev:
Babs skrev:
buttie skrev:
Honungsmåne
Kvinna ·
24 apr, 2013
Nu är min op klar!
Gilla
Siri00
Kvinna ·
24 apr, 2013
Honungsmåne: Grattis :D Hur mår du nu? Mycket ont? Hur upplevde du citadell? På måndag är det min tur :D Weee, börjar bli nervöst!!
Gilla
Honungsmåne
Kvinna ·
24 apr, 2013
Siri00; Jag mår faktiskt bra!! Har inte mycket ont, de är frikostiga med smärtstillande. Men det lär väl kännas rejält nu när svullnaden kommer och pressen från tortyren på det!
Tycker Citadell är professionella och omhändertagande. Jag har en underbar sköterska som skämmer bort mig.
Lycka till på måndag!!! :)
Gilla
Tuffs
Kvinna ·
24 apr, 2013
Hemma och mör. Det gjorde inte lika ont i går när jag endå opades. Kan det ha att göra med att man vart uppe och rört på sig hela dagen? Ni andra som opat er, har ni också "luftbubblor" i bröstet? Jag lutade mig just fram och trodde jag skulle smälla av! Känns om det brinner i bröstvårtan! helt skumt!!!
"hemligönskan" hur är det med dig? Har resten av dagen gått bra?
Gilla
Tuffs
Kvinna ·
24 apr, 2013
Har lagt in före och efter bilder i mitt galleri. Kunde inte låta bli! Känns helt overkligt att dom faktiskt finns där nu! :D
Gilla