Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Minna22 profilbild

Minna22

Kvinna ·

10 jan, 2013

Vi som ska göra bröstoperation i april 2013

Bröstförstoring
Detta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
677

Sortera efter

hemligönskan

Kvinna ·

23 apr, 2013

Säger bara - Aj som fan !
Gilla

buttie

Kvinna ·

23 apr, 2013

Jag opades också igår, känns ok men tålde inte den satans antibiotikan så hela kroppen kliar av utslag. Jätteont i ryggen också men annars är det faktisk inte så jobbigt som jag trodde:). Är det någon av er tjejer som vet om man ska byta tejp på stygnen nån gång? Glömde fråga på kliniken. Puss på er!
Gilla

Siri00

Kvinna ·

23 apr, 2013

Grattis till era nya vänner :D

Idag hämtade jag ut mina antibiotikatabletter!! Bara 6 dagar kvar för mig!!! Nervös? Öh, JAPP! :)
Jag kan inte fatta det... nästa tisdag är det jag som sitter här och har en "härlig" tortyrbh på mig, smärta, blåmärken och förhoppningsvis ett par fantastiska bröst :D Tänk, jag ska få bröst!! Weeehooo, tänk o få bli kvinna på riktigt! :D

Ta hand om er tjejjor!!

Gilla

Babs

Kvinna ·

23 apr, 2013

Ilovebigboobies skrev:
Babs: åh vad skönt :) natten var inga problem för mig jag lyckades sova 5 timmar :) har precis gjort mat och allt...kan röra mig till en vis del redan, känns skönt..precis som du säger..det är revbenen och magmusklerna som gör ont som fasen :( men det är bättre med ett lyckat resultat!! så vi får stå ut med tortyren i några veckor till :D Lycka till med dina nya vänner du med 😀
Tack så mycket! Ta hand om dig :)
Gilla

Babs

Kvinna ·

23 apr, 2013

buttie skrev:
Jag opades också igår, känns ok men tålde inte den satans antibiotikan så hela kroppen kliar av utslag. Jätteont i ryggen också men annars är det faktisk inte så jobbigt som jag trodde:). Är det någon av er tjejer som vet om man ska byta tejp på stygnen nån gång? Glömde fråga på kliniken. Puss på er!
Hej Buttie :) Det var jag, du träffade i receptionen i morse innan vi äkte hem :) tack for tipset til denna fantastiska hemsida :) Min rygg gör också himla ont. Jörg sa, att jag kan sova på sidan om jag vill. Jag sov halvt på sidan i natt med en kudde i ryggen och det aflastede min rygg mycke. Jag glömte också fråga om tejpen.. Tror de byttar ut den til återbesöket, men vet faktisk inte. Jag har också jätte ont i magen av alla tabletterna :( Känns nästen som jag är gravid i 6 månad :( Noggan tips for det tjejer? Kram fra Babs :)
Gilla

Ilovebigboobies

Kvinna ·

23 apr, 2013

Jag frågade om tejpen!! han sa RÖR inte det..tills återbesöket...dem tar av det på återbesäket och kollar ärren...sätter kanske nya då..men när man duschar skulle man bara "badda" försiktigt under armen...så sa peter till mig :)
Gilla

Babs

Kvinna ·

23 apr, 2013

Tack så mycket! Härligt du frågade och nu kan hjälpa oss med svar :) Svårt att komma i håg alla dom frågarna man har - tur vi kan få svar här :)
Gilla

Ilovebigboobies

Kvinna ·

23 apr, 2013

Javisst :) vi är allihopa här för att hjälpa varandra <3🙂
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

24 apr, 2013

Tips på ryggövningar när ni ligger ner. Dra upp benen med fötterna mot lakanet. 1. Rör enbart rumpan från sida till sida. Spänn magen = sug in navel 2. Jucka upp och ner = sug in naveln och lyft rumpan upp och ner mot taket 3. Gunga benen lite lätt ihop från sida till sida. Detta mjukar upp ländryggen utan att göra ont. Normalt pass är 1 x 20, 1 x 30 o 1 x 40 rörelser Gör så många du kan bättre 1 än 0.
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

24 apr, 2013

Små lätta rörelser!
Gilla

Babs

Kvinna ·

24 apr, 2013

Tack så mycket for tips på lite säng gympa ;) Dom övningar vill jag testa!
Gilla

buttie

Kvinna ·

24 apr, 2013

Babs skrev:
buttie skrev:
Hej Buttie :) Det var jag, du träffade i receptionen i morse innan vi äkte hem :) tack for tipset til denna fantastiska hemsida :) Min rygg gör också himla ont. Jörg sa, att jag kan sova på sidan om jag vill. Jag sov halvt på sidan i natt med en kudde i ryggen och det aflastede min rygg mycke. Jag glömte också fråga om tejpen.. Tror de byttar ut den til återbesöket, men vet faktisk inte. Jag har också jätte ont i magen av alla tabletterna :( Känns nästen som jag är gravid i 6 månad :( Noggan tips for det tjejer? Kram fra Babs :)
Vad kul hej på dig! :D oh jag får nog också prova det inatt. Mitt största problem är att jag fick byta antibiotika igår för att utslagen blev värre, men nu är det fruktansvärt:/ är röd på hela kroppen och utslagen stramar, kliar och svider. Är jätteledsen och vet inte vad jag ska göra. Op-smärtan kan jag ta, men detta är hemskt obehagligt. Är det någon som varit med om detta också? Lycka till Babs och alla ni andra <3
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

24 apr, 2013

Buttie@ fy så tråkigt! Hoppas att det försvinner snart!
Gilla

hemligönskan

Kvinna ·

24 apr, 2013

Nu är jag hemma.<3
Gilla

Babs

Kvinna ·

24 apr, 2013

buttie skrev:
Babs skrev:
buttie skrev:
Vad kul hej på dig! :D oh jag får nog också prova det inatt. Mitt största problem är att jag fick byta antibiotika igår för att utslagen blev värre, men nu är det fruktansvärt:/ är röd på hela kroppen och utslagen stramar, kliar och svider. Är jätteledsen och vet inte vad jag ska göra. Op-smärtan kan jag ta, men detta är hemskt obehagligt. Är det någon som varit med om detta också? Lycka till Babs och alla ni andra <3
Åh! Jag tycker så synd om dig Buttie :( Hoppas verkligen du snart mår bättra! Krya på dig og lycka til med brösterne :) <3
Gilla

Honungsmåne

Kvinna ·

24 apr, 2013

Nu är min op klar!
Gilla

Siri00

Kvinna ·

24 apr, 2013

Honungsmåne: Grattis :D Hur mår du nu? Mycket ont? Hur upplevde du citadell? På måndag är det min tur :D Weee, börjar bli nervöst!!
Gilla

Honungsmåne

Kvinna ·

24 apr, 2013

Siri00; Jag mår faktiskt bra!! Har inte mycket ont, de är frikostiga med smärtstillande. Men det lär väl kännas rejält nu när svullnaden kommer och pressen från tortyren på det! Tycker Citadell är professionella och omhändertagande. Jag har en underbar sköterska som skämmer bort mig. Lycka till på måndag!!! :)
Gilla

Tuffs

Kvinna ·

24 apr, 2013

Hemma och mör. Det gjorde inte lika ont i går när jag endå opades. Kan det ha att göra med att man vart uppe och rört på sig hela dagen? Ni andra som opat er, har ni också "luftbubblor" i bröstet? Jag lutade mig just fram och trodde jag skulle smälla av! Känns om det brinner i bröstvårtan! helt skumt!!!

"hemligönskan" hur är det med dig? Har resten av dagen gått bra?
Gilla

Tuffs

Kvinna ·

24 apr, 2013

Har lagt in före och efter bilder i mitt galleri. Kunde inte låta bli! Känns helt overkligt att dom faktiskt finns där nu! :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem