Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Minna22 profilbild

Minna22

Kvinna ·

10 jan, 2013

Vi som ska göra bröstoperation i april 2013

Bröstförstoring
Detta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
677

Sortera efter

vesslan

Kvinna ·

24 apr, 2013

Tuffs- Assnygga! :-D
Gilla

Lykklig

Kvinna ·

24 apr, 2013

buttie skrev:
Babs skrev:
buttie skrev:
Jag opades också igår, känns ok men tålde inte den satans antibiotikan så hela kroppen kliar av utslag. Jätteont i ryggen också men annars är det faktisk inte så jobbigt som jag trodde:). Är det någon av er tjejer som vet om man ska byta tejp på stygnen nån gång? Glömde fråga på kliniken. Puss på er!
Hej Buttie :) Det var jag, du träffade i receptionen i morse innan vi äkte hem :) tack for tipset til denna fantastiska hemsida :) Min rygg gör också himla ont. Jörg sa, att jag kan sova på sidan om jag vill. Jag sov halvt på sidan i natt med en kudde i ryggen och det aflastede min rygg mycke. Jag glömte också fråga om tejpen.. Tror de byttar ut den til återbesöket, men vet faktisk inte. Jag har också jätte ont i magen av alla tabletterna :( Känns nästen som jag är gravid i 6 månad :( Noggan tips for det tjejer? Kram fra Babs :)
Vad kul hej på dig! :D oh jag får nog också prova det inatt. Mitt största problem är att jag fick byta antibiotika igår för att utslagen blev värre, men nu är det fruktansvärt:/ är röd på hela kroppen och utslagen stramar, kliar och svider. Är jätteledsen och vet inte vad jag ska göra. Op-smärtan kan jag ta, men detta är hemskt obehagligt. Är det någon som varit med om detta också? Lycka till Babs och alla ni andra <3
Jag fick oxå utslag men mest runt höften. det tog nog ca 5 dagar innan jag fick dom. fast jag slutat äta alla tabletter så är utslagen kvar, men dom har minskat :-)
Gilla

Tuffs

Kvinna ·

24 apr, 2013

Tack vesslan! Hur gåre med dina? Det här ju gått ett par dagar nu för dig.
Gilla

Honungsmåne

Kvinna ·

24 apr, 2013

Tuffs skrev:
Hemma och mör. Det gjorde inte lika ont i går när jag endå opades. Kan det ha att göra med att man vart uppe och rört på sig hela dagen? Ni andra som opat er, har ni också "luftbubblor" i bröstet? Jag lutade mig just fram och trodde jag skulle smälla av! Känns om det brinner i bröstvårtan! helt skumt!!!

"hemligönskan" hur är det med dig? Har resten av dagen gått bra?
Jag har med luftbubblor!! Undrade vad det var när jag vände mig om på sidan för att gå upp ur sängen :) Det gör inte ont utan låter konstigt/roligt Hoppas att ditt onda går över fort . Det är bra att vara uppe korta stunder, då får du igång cirkulationen vilket skynda på läkningen och lindrar smärtan en aning.
Gilla

hemligönskan

Kvinna ·

24 apr, 2013

Tuffs skrev:
Hemma och mör. Det gjorde inte lika ont i går när jag endå opades. Kan det ha att göra med att man vart uppe och rört på sig hela dagen? Ni andra som opat er, har ni också "luftbubblor" i bröstet? Jag lutade mig just fram och trodde jag skulle smälla av! Känns om det brinner i bröstvårtan! helt skumt!!!

"hemligönskan" hur är det med dig? Har resten av dagen gått bra?

Jora, vill typ dö!!
Haha nej men asså fy fan..det känns som jag blivit överkörd av en traktor ibland haha
Jag älskar mina citadon tillfällen <3 ME LOVE!!

Asså jag undrar fortfarande varför vi alla får så olika direktiv ang. sport BHn osv ..hmm!!
Gilla

nattispattisbus

Kvinna ·

25 apr, 2013

Ligger på proforma nu ! Skit nervös ! Nyss diskuterat med Örjan vad jag ska ha ! Snart så !
Gilla

hemligönskan

Kvinna ·

25 apr, 2013

nattispattisbus skrev:
Ligger på proforma nu ! Skit nervös ! Nyss diskuterat med Örjan vad jag ska ha ! Snart så !
Lycka till :)
Gilla

Babs

Kvinna ·

25 apr, 2013

Önska också lycka till :)
Gilla

hemligönskan

Kvinna ·

25 apr, 2013

Tog mina två citadon imorse tillsammans med min antibiotika och sedan slog det till...världens illameånde, yrsel och allt.
Någon annan som haft så?
Gilla

Camy77

Kvinna ·

25 apr, 2013

Citadon=illamående, kräkningar för mig, kan absolut inte ta dessa!!! Mår fruktansvärt av de tabletterna, är väldigt glad över att jag fick andra mediciner som jag slapp att må illa utav. Det är väldigt vanligt att må så utav dessa, tyvärr. Hoppas det blir bättre! Kram
Gilla

Tuffs

Kvinna ·

25 apr, 2013

Hemligönskan, jag har också mått pyton idag efte att ha tagit smärtstillandet. Tror att Citodonet är boven. Känns lite bättre dock efter att ha druckit cola (!?)

Nu ska man ju ha is i magen till ens bröst fått "mogna till sig". Är det någon som har en susning om hur lång tid det tar innan svullanden lägger sig? 3 veckor? 6? 3 månader?
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

25 apr, 2013

hemligönskan skrev:
Tog mina två citadon imorse tillsammans med min antibiotika och sedan slog det till...världens illameånde, yrsel och allt.
Någon annan som haft så?
Fick så på lördag em. Tuppade till och med av en stund. :( Sen har jag haft det så från och till. Så ta det mycket lugnt för när nervsignalerna dyker upp och kittlar dig :P kommer det som ett brev på posten igen! Om du har tur slipper du smärtan! Det är ju naturligtvis inte så för alla men...
Gilla

Siri00

Kvinna ·

25 apr, 2013

Någon som vet om man kan vara förkyld under operationen?
Börjar känna att det är förkylning på gång i kroppen och ska opereras på måndag!! Har ni några bra huskurer för att förebygga förkylning? vill inte ta för mycket smärtstillande nu innan op (fast alvedon är väl ok?) 
Gilla

hemligönskan

Kvinna ·

25 apr, 2013

Tuffs skrev:
Hemligönskan, jag har också mått pyton idag efte att ha tagit smärtstillandet. Tror att Citodonet är boven. Känns lite bättre dock efter att ha druckit cola (!?)

Nu ska man ju ha is i magen till ens bröst fått "mogna till sig". Är det någon som har en susning om hur lång tid det tar innan svullanden lägger sig? 3 veckor? 6? 3 månader?

Mmm, fy fan. Jag har ju lite klåda också av morfinet i citadonen men det är okej.
Jag har ingen cola :(

Jag vet inte, tar nog ett tag.

Kram

Gilla

Minna22

Kvinna ·

25 apr, 2013

Varför äter vissa antibiotika?är det förebyggande eller? Tycker det är konstigt att vissa verkar äta en massa citation också. Själv fick jag med mig fyra oxynorm tabletter som jag åt två av men den ena kräktes jag upp och sen fick jag med mig panodil som jag skulle äta i ca två veckor.
Gilla

Ploppet

Kvinna ·

25 apr, 2013

Wiktoria84 skrev:
Varför äter vissa antibiotika?är det förebyggande eller? Tycker det är konstigt att vissa verkar äta en massa citation också. Själv fick jag med mig fyra oxynorm tabletter som jag åt två av men den ena kräktes jag upp och sen fick jag med mig panodil som jag skulle äta i ca två veckor.
Antar att det är för att förebygga inflammation. Jag fick antibiotika i 3 dagar. Tyckte det kändes tryggt. Undrar över en annan sak. Min bröstvårtor är tejpade. Någon annan som fått det och är det nån som vet varför de är tejpade. Ska även fråga kirurgen i morgon på mitt återbesök.
Gilla

Patti

Kvinna ·

25 apr, 2013

Wiktoria84 skrev:

Vart gjorde du din op?
Gilla

Patti

Kvinna ·

25 apr, 2013

Siri00 skrev:
Någon som vet om man kan vara förkyld under operationen?
Börjar känna att det är förkylning på gång i kroppen och ska opereras på måndag!! Har ni några bra huskurer för att förebygga förkylning? vill inte ta för mycket smärtstillande nu innan op (fast alvedon är väl ok?) 

Jag ska med opereras på Måndag och känner av lite halsont, kanske är det bara hjärnspöken för att man verkligen inte vill::)

Gilla

Skruuf

Kvinna ·

26 apr, 2013

Jag har fått några olika preparat med mig hem emot smärtan - samt antibiotikakur iofs har jag genomgått en stor bukplastik och implantat :)
Gilla

leira00

Kvinna ·

26 apr, 2013

Siri00 jag vårt orolig med då ja började bli förkyld. Om du inte har feber, tjockt snor eller slemmig hosta tror jag det är lugnt. Lite snorig och ont i halsen kan man nog ha! Var dom direktiven ja fick iaf! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem