Minna22
Kvinna ·
10 jan, 2013
Vi som ska göra bröstoperation i april 2013
BröstförstoringDetta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
Sortera efter
leira00
Kvinna ·
26 apr, 2013
Idag small de för mig! Nya tuttarna på plats å inpackade i en sportbh! Ligger på hotellrummet nu å har svårt å sova :) och ont!! Men de går framåt iaf! :D lite rädd att dom ska va strutar bara. Men som ja läst och sett här så ska ja nog inte dömma ut dom i förhand då dom ändrar sig med tiden :)
Gilla
Flisan69
Kvinna ·
26 apr, 2013
leira00 skrev:
Idag small de för mig! Nya tuttarna på plats å inpackade i en sportbh! Ligger på hotellrummet nu å har svårt å sova :) och ont!! Men de går framåt iaf! :D lite rädd att dom ska va strutar bara. Men som ja läst och sett här så ska ja nog inte dömma ut dom i förhand då dom ändrar sig med tiden :)Gilla
Tuffs
Kvinna ·
26 apr, 2013
Grattis Leira00!!
En fråga, nu är det dag 3 för mg (opades i tisdag) och jag mår verkligen skit! Inte så ont men jag är totalt urlakad! Svag yrslig, kan knapp hålla ögonen öppna. Det är nästan läbbigt! Det känns som om jag ska svimma hela tiden :( Jag slutade äta citodon igår kväll eftersom det bara gjorde att jag mådde illa och hjälpte dessutom inte. Är det verkligen normalt att känna såhär? :(
Gilla
Siri00
Kvinna ·
26 apr, 2013
Grattis Leira00 :D
Åh men vad bra, försöker vila som bara den nu så det inte ska bli värre än vad det är... men visst är det typiskt. Frisk som en nötkärna i flera månader och nu bara för det närmar sig så känner man av förkylningssymtom :P
Patti: Åh, då får vi hålla handen i tankarna på måndag :D Börjar du bli nervös?? Det börjar jag, weeee!!
Ja, det kanske är de där dumma hjärnspökena bara, hoppas verkligen de :) Bort med förkylning och goo tuttisar :D
Gilla
leira00
Kvinna ·
26 apr, 2013
Tuffs jag tror det är normalt! Jag har ju bara en dag på nacken men mår illa å är yr också, va hemskt å åka rulltrappa Idag.
Tack hörrni. Jag har sett brösten å börja nästan gråta. Dom säger de ska gå till sig. Men jag tycker de ser ut som db eller överhäng eller nåt. Men får ge det tid! Smärtan är ju inte så trevlig heller. Går sakta som en gammal tant. Men man lever över det med. Bara dom blir fina!
Gilla
Babs
Kvinna ·
26 apr, 2013
Tuffs: Jag opererarede mig i måndags og känner mig oxå lite snurrig i dag. Jag äter bara Alvadon+Ipren nu 3 ggr dg.
Tänker det är normalt eftersom kroppen har värt igjennom en operation. Det tar tid for kroppen att återkomme sig igjen.
Tänk på att få massor med vatten o näringsrik kost, så kroppen har det bästa förutsättninger for att komme sig.
Hoppas du snart mår bättra! Krya på dig :)
Gilla
exotiic
Kvinna ·
26 apr, 2013
Babs skrev:
Tuffs: Jag opererarede mig i måndags og känner mig oxå lite snurrig i dag. Jag äter bara Alvadon+Ipren nu 3 ggr dg.
Tänker det är normalt eftersom kroppen har värt igjennom en operation. Det tar tid for kroppen att återkomme sig igjen.
Tänk på att få massor med vatten o näringsrik kost, så kroppen har det bästa förutsättninger for att komme sig.
Hoppas du snart mår bättra! Krya på dig :)Gilla
nattispattisbus
Kvinna ·
26 apr, 2013
Usch hur ont ska man behöva ha ? Har man mer ont när det är större implantat ?
Gilla
Babs
Kvinna ·
26 apr, 2013
exotiic skrev:
Babs skrev:
Hoppas du snart mår bättra! Krya på dig :)Gilla
Elita88
Kvinna ·
26 apr, 2013
Opade mig i onsdags och smärtan blir bara värre och värre. Hur lång tid tar det innan den värsta smärtan lägger sig och "huggen" i brösten avtar? Usch, jag mår dåligt! Men upplevelsen på citadellkliniken var bra, alla i personalen är verkligen underbara!! Jag vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med detta inlägg - bara att jag äntligen har fått bröst efter tolv års längtan efter ett par :-)
Gilla
nattispattisbus
Kvinna ·
26 apr, 2013
Ngn som vet när man får duscha igen ??
Gilla
Elita88
Kvinna ·
26 apr, 2013
Jag kunde få duscha redan dagen efter sa min kirurg, bara att jag skulle skydda tejpen och stygnen. Hade dock aldrig kunnat duscha igår och inte heller idag :( Men det är nog individuellt när man orkar :)
Gilla
nattispattisbus
Kvinna ·
26 apr, 2013
Okej okej, ngn mer som upplever att smärtstillande inte funkar ? Eller ska det liksom bara ta bort
Lite av smärtan ? Jag menar jag kan inte ens gå själv knappt eller ta på mej kläder eller ta mej i håret utan att jag bara vill skrika av smärta ...
Gilla
leira00
Kvinna ·
26 apr, 2013
Jag tycker ikväll att de är hemskt också! Öppna frysen å kylskåpet va ju inte kul!
Gilla
Tuffs
Kvinna ·
26 apr, 2013
Jag tycker inte heller att smärtstillandet hjälper. Men det är överkomligt. Tuttarna i sig gör inte ont men mellan brösten och revbenen är banne mig inte kul! Alldeles gul-blå är jag! Jag fick duscha redan första dagen men skulle se till att inte tejpen blev genomblöt. Så det blev en turbo dusch. Ringde kliniken ang illamåendet och det var tydligen inte helt ovanligt efter att ha ätit citiodonet. Kan tydligen ta upp till 1½ dygn innan det går ur kroppen helt (!)
Gilla
Elita88
Kvinna ·
26 apr, 2013
Jag tycker inte heller att smärtstillande hjälper.. Har så fruktansvärt ont nästan hela tiden och kan inte ens resa mig upp från soffan utan att det hugger till av smärta.. Någon som vet hur länge man kan räkna med att ha så hemskt ont?
Gilla
Flisan69
Kvinna ·
26 apr, 2013
Yrsel o illamående kan variera. Elstötande känslor oxå. Först idag på min 8:e dag kan jag säga att jag mår bättre!
Åt mina värktabletter enligt ordination. Hjälper mot värk men INTE mot elstötarna som dyker upp när man minst vill. :(
Har fortfarande svårt med att ta mina armar över huvudet ståendes. Att sätta på mig kläder är en utmaning men går framåt.
Torka mig efter dusch får min gubbe göra fortfarande pga stelheten. Nu kommer elstötarna med längre mellanrum och inte lika kraftfulla (alltid). :P
När läkaren sa att jag kunde börja träna om tre veckor tänkte jag -: Visst med luft vikter då? För just nu känner jag mig som en gammal skrumpen dam som inte kan gå upprätt, gå fortare än en rullator med bromsen på...
Men sen finns det tjejer här inne som har haft minst lika ont som vi och är i fullgång!
Det är bara att härda ut! Aj! ;)
Gilla
nattispattisbus
Kvinna ·
26 apr, 2013
Trodde jag var ensam om detta men det är jag tydligen inte ! Nu när jag tog min andra dos med tramadol känns det bättre det hugger bara om jag rör mej men om jag är stil så känns Det bra. Andningen är ganska jobbig dock .. Ibland känns det som jag inte får luft alls ! Men kommit underfund med att bara slappna av räta på ryggen och göra lite övningar så
Brukar det bli bättre , igår på operations dagen gick det bra att göra övningarna men idag tar det emot mer ? Värre andra dagen kanske när nästan all deras läkemedel gått ur..
På mej gör det mest ont i hel bröst muskeln. Emellan brösten kliar det och över bröstvårtorna är det smärta men det värsta sitter i armveckan och neråt mot
Revbenen så precis där överarmen ska ligga gör det väldigt ont är väldigt svullen med och där hugger det mest
Gilla
Elita88
Kvinna ·
27 apr, 2013
nattispattisbus skrev:
Trodde jag var ensam om detta men det är jag tydligen inte ! Nu när jag tog min andra dos med tramadol känns det bättre det hugger bara om jag rör mej men om jag är stil så känns Det bra. Andningen är ganska jobbig dock .. Ibland känns det som jag inte får luft alls ! Men kommit underfund med att bara slappna av räta på ryggen och göra lite övningar så
Brukar det bli bättre , igår på operations dagen gick det bra att göra övningarna men idag tar det emot mer ? Värre andra dagen kanske när nästan all deras läkemedel gått ur..
På mej gör det mest ont i hel bröst muskeln. Emellan brösten kliar det och över bröstvårtorna är det smärta men det värsta sitter i armveckan och neråt mot
Revbenen så precis där överarmen ska ligga gör det väldigt ont är väldigt svullen med och där hugger det mestGilla
nattispattisbus
Kvinna ·
27 apr, 2013
Elita88 skrev:
nattispattisbus skrev:
Revbenen så precis där överarmen ska ligga gör det väldigt ont är väldigt svullen med och där hugger det mestGilla