Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Minna22 profilbild

Minna22

Kvinna ·

10 jan, 2013

Vi som ska göra bröstoperation i april 2013

Bröstförstoring
Detta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
677

Sortera efter

Bröstfix

Kvinna ·

29 apr, 2013

LYCKA TILL SIRI :D
Gilla

Bröstfix

Kvinna ·

29 apr, 2013

Tackar så mycket Tuffs ;D
Gilla

mufflan

Kvinna ·

29 apr, 2013

Lycka till nu alla sista tjejer i april. Hoppas allt går bra och att ni blir nöjda :)
Gilla

Siri00

Kvinna ·

29 apr, 2013

Tack :) Ligger här o väntar o väntar på Peter. O nu e du också på plats Bröstfix så lycka till själv :D
Gilla

Siri00

Kvinna ·

30 apr, 2013

Tack snälla!! Hur har det gått Bröstfix? Själv e brösten på plats o efter en helt ok natt o frukost känns det helt uthärdligt :) Endast lite tryck, illamående o svimfärdig nu på morgonen. Morfin e bra grejjor ;) O snart kommer Peter o sen blir de hemgång, wee!! Tänk att man genomförde det!! Lycka!!
Gilla

Tuffs

Kvinna ·

30 apr, 2013

En vecka sedan op nu. Ni som haft era ett tag, upplever ni också att brösten liksom krampar ihop? Framförallt när man går ut?
Gilla

Elita88

Kvinna ·

30 apr, 2013

6 dagar sedan min op och jag upplever också att brösten krampar ibland. Och speciellt utomhus. Eller om jag typ fryser/blir kall tror jag.. Kan det ha något med musklerna att göra?? Kanske vet någon annan som upplevt samma när det försvinner?
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

30 apr, 2013

Upplever samma sak...blir så less faktiskt -.- när jag står upp ett tag så känns det som att dom ska explodera - Hoff !
Gilla

mufflan

Kvinna ·

30 apr, 2013

Känner igen mig i det där krampandet. Får också det när det är kallt?
Har även en ilande smärta i sidan av höger bröst när jag t.ex. reser mig upp.. Någon annan som känner igen sig?
Gilla

Bröstfix

Kvinna ·

30 apr, 2013

Heeeeeeeeej xD Jodå Siri, det har gått bra och tack för din lycka till hälsning :D är hemma nu och försöker ta det lugnt. 
Frukosten i morse gick ner förutom att kaffet kom upp igen xD kroppen ville icke ha koffein ;)
känner tryck och är hyffsat svullen.
Hur känner du dig nu Siri? Är du på hemmaplan ännu? var det dig jag såg på parkeringen i morse vid citadell??

Tack alla som önskat lycka till. Hoppas även för er att allt går som det ska :)
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

30 apr, 2013

Känner igen mig i era berättelser. 
Helt plötsligt uppstår en krampande hårdhetskänsla i brösten som om de var påklistrade på utsidan. 
Två sugkoppar! 😲

Gilla

nattispattisbus

Kvinna ·

30 apr, 2013

Har precis likadant om jag stått eller gått en stund börjar det krampa i bröst musklerna det gör inte ont men det är obehagligt och blir lite ihop krumpen typ. Likadant om jag ska lägga mej kan det krampa en stund. Om jag bara ska gå ner i källaren för trappen till toan blir jag jätte lätt andfådd ? Ngn mer som upplever det ? Har Ingen smärta kvar men det kan dra precis över ärren och på sidan av ärren ibland och det hugger till typ det kan göra lite ont ibland bara. jag opererades i torsdags förmiddag. Min mage är fortfarande som en balong och jag kan inte riktigt räta på ryggen än börjar bli trött på att Känna mej lite handikappad haha !
Gilla

Elita88

Kvinna ·

30 apr, 2013

Mufflan - Jag har också en ilande känsla i sidan av ena bröstet, fast i det vänstra. Värst är det när jag ska stiga upp på morgonen. Jag tycker att det gör jätteont! Ibland känns det liksom nästan som att det hugger till också..
Gilla

mufflan

Kvinna ·

30 apr, 2013

Elita88 skrev:
Mufflan - Jag har också en ilande känsla i sidan av ena bröstet, fast i det vänstra. Värst är det när jag ska stiga upp på morgonen. Jag tycker att det gör jätteont! Ibland känns det liksom nästan som att det hugger till också..
Ja precis så är det för mig med! AJ! Men den smärtan försvinner nästan lika fort som den kommer?!
Gilla

Elita88

Kvinna ·

30 apr, 2013

Mufflan - Det gör sååååå ont, men som du skriver försvinner smärtan typ lika fort som den kommer.. Tur är väl det! :-) Men jag hoppas att man snart kommer att kunna resa sig upp utan att det gör så förbannat ont..
Gilla

Siri00

Kvinna ·

30 apr, 2013

Bröstfix: Åh så skönt! Är också hemkommen nu, härligt :)

Haha ja, igår var jag glupsk som en häst och vräkte i mig fyra mackor o två skålar yoggi efter operationen :P Hihi, för 42000 får man minsann få en redig fika tänkte jag ;)
Idag var dock frukosten mindre attraktiv. Mådde illa och var yr och svimfärdig. Men när jag tvingat ner maten så mådde jag prima igen :)

Nu mår jag faktiskt helt ok :) Vågar inte ropa hej ännu men än sålänge så hade jag föreställt mig att min smärta skulle vara betydligt värre så jag e så glad o struttar omkring här med mina strutisar ;)
Hur mår du nu? Mycket ont? Morfinet e ju rätt trevligt att ha till hands, suselisus :)

Ja men det kanske? Gick med min käre pojkvän som kånka o bar på min väska. O jag gick utan jacka men hade en svart ziptröja o leggings? Kommer dock inte ihåg om jag såg dig... gick så bestämt i mina tankar mot hemgång :P

Gilla

La Luna

Kvinna ·

30 apr, 2013

Ligger i soffan o har nyss vaknat
Gilla

La Luna

Kvinna ·

30 apr, 2013

Ligger i soffan o har nyss vaknat
Gilla

La Luna

Kvinna ·

30 apr, 2013

Varför kommer inte allt som jag skriver med?! STÖRANDE!!!
Gilla

La Luna

Kvinna ·

30 apr, 2013

JO! Eftersom jag inte sover så jättebra på nätterna ,så är det skönt o sova lite på dagarna 🙂Det har 5 dagar sen op. O jag är sååå himla nöjd med stl valet o på hur dom ser ut. Vet att dom kommer att förändra sig såklart. 
Ni med framförplacering! Hur känns det för er,ont,stelt ömt? När kände ni att dom "hängde"till sig? MIna känns rätt hårda än o så har jag lite luftbubblor i dom,men det frsvinner tydligen av sig själv. Någon som vet ungefär när?
PS Det är så jädra häftigto ha ett par snygga brön!!👍🤭känner mig så fin😀
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem