Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Minna22 profilbild

Minna22

Kvinna ·

10 jan, 2013

Vi som ska göra bröstoperation i april 2013

Bröstförstoring
Detta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
677

Sortera efter

Bröstfix

Kvinna ·

30 apr, 2013

Siri: Hemkomsten var nog det skönaste :D

hahaha, absoolut xD har aldrig varit med om en dyrare frukost och fika ;D Jo, hade med lite problem med frukosten. som sagt så kom allt kaffe upp igen efter bara ca 30 sekunder, haha! men härligt du mådde bättre efter frukost i alla fall :D

Morfinet är just nu min bäste vän x) skönt att du inte har sån smärta. vilade precis och när jag vaknade efter 1.5 timme så spännde det som fasiken, kom knappt upp ur sängen. Så avundas dig om du mår bättre än så :P

Det var en kille till någon som höll upp dörren till mig, tjejen hade svart tröja, så möjligheten att det var du kan vara stor :) mörkt hår? fasiken att jag inte sa hej i så fall :P
Gilla

Bröstfix

Kvinna ·

30 apr, 2013

La Luna: Hej du! :D Har dina förändrats något på 5 dagar? eller du tycker de ser likadana ut fortfarande? har ju iofs inte gått lång tid.
Kul och höra att du är nöjd med ditt val av pattar xD

Kram 
Gilla

vesslan

Kvinna ·

30 apr, 2013

La Luna- Jag gjorde framför för 20 dagar sedan nu och igår kunde jag klia mig på ryggen för första gången. :-D Slutade att hugga i dom för några dagar sedan, hade slarvat lite med att använda sporttop men nu när jag skött det känns det mycket skönare. Kan sova på sidan igen, wihoo! De är fortfarande väldigt hårda och drar ihop sig ibland, speciellt när det är kallt. Nerverna som hittar tillbaka känns som myror i benen typ, lite obehagligt när någon annan tar på dom. Men så sexig man känner sig ;-D Hur går det för dig? Skönt att du är nöjd! :-D
Gilla

La Luna

Kvinna ·

30 apr, 2013

Hej Bröstfix!Tycker kanske att dom är liite mindre svullna. Och det stramar inte o är så spännt på bröstbenet.Men är lite gul där även på sidorna😀
Gilla

La Luna

Kvinna ·

30 apr, 2013

Hej Vesslan!
Kan klia mig på ryggen redan jag🤭 Tack!!Går riktigt bra nu. Slutat med morfinet. Bara alvedon nu👍Det känns som man har ett hårt bälte runt bröstkorgen, fattar du hur jag menar? Fast det gör inte ont liksom.
Använder min sport bh dygnet runt, enligt läk. rekomendationer. Ska göra det i 4 v. Sen får jag använda lite andra bh ar.😀 men INTE bygel bh på 6 mån!👎
Ska äntligen få duscha hela mig ikväll👍 min man får hjälpa mig med mitt långa hår😀han vill säkert hjälpa mig o tvätta hela mig oxså🤭
Gilla

Bröstfix

Kvinna ·

30 apr, 2013

Tack för svar La Luna :D
Gilla

Siri00

Kvinna ·

30 apr, 2013

Bröstfix: Hmm e nog lite snurr i bollen så fick frågade killen här om han höll upp dörren, men han sa nej så det var nog inte jag :( O blond kalufs har jag med :P Haha men vi kanske säger hej på återbesöket? När har du fått tid?

Känner du dig nöjd med brösten i övrigt? 

Vet att man inte ska stirra sig blind på dom i början men det e ju svårt o inte granska varje millimeter :P Jag tycker och tror nog mina blir fina i utseendet dock är det storleken som gnager mig :( Direkt när jag vaknat o lyfte på täcket kände jag bara "GAAAAH, jag tog för små :(" Ville ju inte ha ett jätteresultat utan så naturligt som möjligt. Men nu känns det nästan för naturligt, att jag inte känner nån skillnad mot innan (fast det såklart putar mer) Hoppas det kommer kännas bättre frampå, när man kan prova mer kläder och ta av sig bh o tejp o se sig ordentligt!

Ni andra aprilbröstare, hur har ni upplevt brösten från dag ett till idag? Har de ändrat sig? Känsla av större? Mindre? Bättre eller sämre?
Gilla

Bröstfix

Kvinna ·

30 apr, 2013

Siri: Nej, då var det inte dig  jag såg :) fler lyckosamma människor som begav sig :D
Jag har fått återbesök den 8/4 kl 11:15. Du då?

Jag känner mig absolut nöjd :) visst, oron att det inte blir som man tänkt sig i slutändan finns ju alltid där. 
Jag tyckte i början när jag såg dem att jag kanske hade tagit för stort men med tanke på den stora svullnaden så kommer de nog bli super när de fått lägga sig :)
Jo, man oroar sig nog lite för mycket i början. Jag tror du kommer bli supernöjd i slutändan. Jag tänkter lite negativa tankar jag också så som att mina bröstvårtor är ganska svullna så det ser lite strutigt ut. Men det är som du säger Siri, när man väl får testa sig fram vad gäller kläder osv när allt lagt sig så tror jag vi blir jätte nöjda :) Brösten är trots allt inte färdiga på ett bra tag av vad man läst!

Nu mår jag minsann lite illa xD ska nog vila!
Gilla

Siri00

Kvinna ·

30 apr, 2013

Bröstfix: Haha, ja det var det då :) Okey, då blir det inget hejjande i real life då heller... Ska tillbaka på tisdag kväll (7/5).

Nej du har rätt, gäller att ha lite is i magen tror jag :) Vi blir nog sommarfina trots allt :D

Ja gå o lägg dit, bums med detsamma :D Ska ta mig en liten powernap jag med :) Sussa gott och hoppas din natt kommer gå lindrigt undan  utan för mycket illamående o smärta!! Zzzz på dig :)

Gilla

Bröstfix

Kvinna ·

30 apr, 2013

Siri: givetvis menade jag 8/5 xD '

nahe, det var tråkigt :( annars hade det varit roligt att ses. menmen, vi har våra tuttar att luta oss mot xD

sov så gott och ta väl hand om nykomlingarna ;D
Gilla

buttie

Kvinna ·

30 apr, 2013

Hej tjejer! Skönt att höra att det gått så bra för de flesta :) Jag hade ju mina utslag som fortfarande inte försvunnit, så nu börjar jag min andra kortison-kur så får jag min sju hoppas att det går över snart! För övrigt är brösten på dag 9 nu och de börjar se riktigt bra ut! Idag var första dagen jag inte kände någon smärta alls varken när jag reste mig i morse eller någon annan gång under dagen. Trodde verkligen inte det skulle gå så snabbt! Hur glad som helst :)

Nu måste ju alla aprillare vara klara också? Vi klarade det girls ;)

Gilla

Flisan69

Kvinna ·

30 apr, 2013

Härligt @ buttie att du mår bättre tråkigt med dina utslag! Verkar som om dag 9 är den magiska gränsen. ;)
Gilla

buttie

Kvinna ·

30 apr, 2013

Jag hoppas det är en milstolpe och att det inte kommer gå upp och ner!:) Jag kan inte ens känna att jag opererats, har fått påminna mig själv några gånger idag! Hur skönt som helst:) Börjar bli otålig med att skaffa ny bh, när är det dags tro? Vill inte köpa online efterson det är så svårt att veta med storlek och så. Nån som vet var i Helsingborgsområdet man kan gå? PUSS
Gilla

nattispattisbus

Kvinna ·

01 maj, 2013

Ngn mer som tycker det kliar så förbaskat på brösten ibland ? Mest mellan brösten, ovanpå och vid ärren ? Kan det vara för det håller på och läker ?
Gilla

Tuffs

Kvinna ·

01 maj, 2013

Att ärren kliar är nog helt normalt. En del av läroprocessen. Det kliar som fanken på mig med.
Gilla

Tuffs

Kvinna ·

01 maj, 2013

Äsch, läkeprosessen ska det stå ju! Min autokorrekt har åsikter :-P
Gilla

La Luna

Kvinna ·

01 maj, 2013

När vågar man sig på o köra bil, va tror ni? Hur har ni gjort?
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

01 maj, 2013

La Luna skrev:
När vågar man sig på o köra bil, va tror ni? Hur har ni gjort?

Så länge man tar starka smärtisar ska man inte köra. Men sen är det fritt fram, känns det bra är det ok. Jag körde efter två veckor. Det underlättar om man har servostyrning. Lite jobbigt med rattningen annars. 😉
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

01 maj, 2013

@buttie har samma undran som du när det gäller kläder. Behöver lite nytt både av dena och andra. Provade en ny jacka men nja vågade inte investera. De förändras ju fortfarande. Får slänga ut frågan under kläder. @La Luna. Undrar samma. Tror det fanns några som körde ganska tidigt här inne på forumet. Man får nog känna hur det känns när man greppar och vrider ratten liksom. Jag tycker att det fortfarande är påfrestandes att öppna dörrar som är självstängandes och kyl- o frys fortfarande. @Tuffs. Kliar här med. Igår hade de rena knasdagen. De var konstant stenhårda även på natten speciellt mitt högra och gav ifrån sig en mysko brännande känsla som påminner lite om lätt solsveda. Fick sitta och småsmeka hela dagen. Får tyvärr inte massera mina. Tror som du att det är läkningsprocessen.
Gilla

nattispattisbus

Kvinna ·

01 maj, 2013

Kan bli galen ibland att det kliar så mkt ! Och när det spänner så och inte slutar !
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem