Minna22
Kvinna ·
10 jan, 2013
Vi som ska göra bröstoperation i april 2013
BröstförstoringDetta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
Sortera efter
vesslan
Kvinna ·
01 maj, 2013
Körde bil efter 5 dagar men vänstra armen hade inte riktigt full förmåga då än så om olyckan hade varit framme skulle jag inte kunnat gira fort... så rekommenderar det väl inte direkt.
Gilla
vesslan
Kvinna ·
01 maj, 2013
Förresten, 21 dagar sedan op nu. Vågar man sig på att köpa bh nu tro, rent storleksmässigt? Får börja använda så smått nu nästa vecka. :-)
Gilla
La Luna
Kvinna ·
01 maj, 2013
Tack Taxöra:) känns som det är rätt vettigt o vänta tills 2 v har gått. Vill inte riskera nått i onödan! Lite drygt bara men det får gå!;)
Gilla
Siri00
Kvinna ·
02 maj, 2013
Hej alla aprilare!!
Hur går det för er? Är ni nöjda med era nya vänner? Tycker ni de ändrat sig mycket sen första dagen? Större/mindre? :)
Idag (3 dagar gamla) tog jag min första och ack så efterlängtade dusch!! Sååå skönt med samtidigt lite läskigt. Kändes som brösten skulle falla av :P Så konstigt att ha någonting där plus att de är lite halvbortdomnade på sina ställen så kändes lite skumt att tvåla in dom :)
Har ni också känt av att de har mindre känsel på sina ställen, alltså på sidorna av brösten och så? Bröstvårtan har jag full känsel i som tur e. Tror ni man kommer få tillbaka mer känsel på sidorna av brösten efterhand?
Grattis till er alla och vet ni?? Vi e sååå jääääkla grymma som gjorde våran dröm till verklighet, Gooo oss!!! :)
Gilla
mufflan
Kvinna ·
02 maj, 2013
Hej!! Jag är nöjd än sålänge :) finns en bild på min sida om någon är nyfiken!
Jag är idag inne på dag 10. Dom är fortf lite svullna, ömma. Men känns som att jag har kommit indan ganska så lindrigt jämfört med andra här på forumet.
Kan hålla med om att man inte har så mycket känsel på viss ställen, hoppas den kommer tillbaka, för det är en ganska olustig känsla!
Hoppas du klarar dig undan lindrigt du med :)
Gilla
Bröstfix
Kvinna ·
02 maj, 2013
Hej :D
Jag är mycket nöjd en så länge :) känns kanske en aning stora men tror det beror mycket på svullnaden också. Tror jag blir super nöjd när allt är i sin ordning :)
det är sååå härligt och ställa sig i duschen och få av sig bhn för en stund. Jag har mega stora blåmärken under brösten xD finns även ingen känsel där heller. Men i övrigt har jag känsel. Har över huvudtaget ingen smärta när jag trycker på brösten, däremot gör byglarna på bhn sitt ;) Men är super glad att jag varken igår eller idag behövt ta någon behovsmedicin :)
Vi är bäst ;D
Gilla
mufflan
Kvinna ·
02 maj, 2013
Ja duschen är gudomlig, haha! Jag har också blåmärken under brösten, vilket gör jävligt ont då bhn trycker på blåmärkena....
Skönt att du sluppit undan behovsmedicinerna :)
Gilla
Bröstfix
Kvinna ·
02 maj, 2013
Jo, jag är förvånad själv att jag sluppit ta. Men det skulle inte förvåna mig om jag skulle behöva ta framöver bara för att jag nämner det ;) Så nu är jag tyst xD
Jo, bhn är ju något av det värsta i min mening. Och som du säger med. Har man feta fina blåmärken så klämmer det ganska bra :P
Gilla
Siri00
Kvinna ·
02 maj, 2013
Så skönt att höra att det är fler än jag som klarat sig undan den värsta smärtan *peppar peppar* :D Hade verkligen förväntat mig sååå mycket värre så det här känns ju super :) Fast håller dock med om den däringa bh:n ;) Inte skön alls vill jag lova :P O revebenen känns ju rätt mörbultade om man säger så :D
Känner ni er svullna? Min mage e som en ballong minst sagt, men beror väl säkert på antibiotika o sånt eller vad tror ni?
Ni som gjorde tidiga aprilbröst, har eran mage kommit tillrätta nu? tog det lång tid?
Gilla
mufflan
Kvinna ·
02 maj, 2013
Ja, det gör svinont på revbenen..
Jag med! Ser ut som jag gått upp flera kg, BARA på magen, haha. Ser nästan gravid ut!! Hoppas det försvinner snart. Sjukt jobbigt att vara helt uppblåst..
Gilla
nattispattisbus
Kvinna ·
02 maj, 2013
Är det någon mer här som opererats på proforma ? Enligt pappren får man vara "topless" på dagarna efter en vecka men sova med bhn på natten ? Jag var utan bhn i kanske en timme idag och nu har jag så himla ont att jag gråter !!! Det drar i hela brösten och jag har skit ont i ryggen känns som mina ärr ska spricka !! Ngn mer som känt så när man tagitbprt stödet ?? Satte på mej det direkt tänker inte ta av det mer !
Gilla
Bröstfix
Kvinna ·
02 maj, 2013
Jo, känns nästan som om mina magmuskler ömmar och är uppsvälld jag med. Min mage är både svälld och dallrig och jag som är mycket vältränad annars :S känns helt fel XD
Kul att det gått bra för dig med Siri! Kanon! :)
Gilla
Siri00
Kvinna ·
02 maj, 2013
Haha precis Bröstfix och Mufflan, magen dallrar helt plötsligt och jag som kände mig så fit innan operationen haha :D Skönt att man har varandra här så man kan prata av sig och höra att man inte är ensam om allt som händer :)
Var orolig om jag gjort för små och mått lite dåligt av det (särskilt när man nu inte känner sig så snygg i övrigt med kroppen pga. uppblåstheten) men idag känns det som att det nog kommer bli bra i slutändan, sååå skönt. Men antar att man kommer tycka de är små/stora/lagom fram o tillbaka ett par ggr ;) Och än är de ju som sagt inte färdigbakade än på länge :)
Ska bli kul med återbesöket nästa vecka och höra vad Peter tycker o tänker :)
Gilla
Elita88
Kvinna ·
02 maj, 2013
Usch, jag ser också gravid ut!! Nu när min värsta smärta har lagt sig är magen det värsta! Skönt att jag inte är ensam - då vet jag att jag inte kan ha blivit tjock på riktigt :-) Jag slutade med mina tabletter i tisdagskväll, tror ni att magen snart blir platt igen? Typ snart liksom? Har inte ens kunnat göra nummer två på en vecka.. Ingenting hjälper och jag blir galen! :'-)
Gilla
mufflan
Kvinna ·
02 maj, 2013
Men gud, stackare! Det borde väll ge sig snart förhoppningsvis :)
Har kännt mig uppblåst sen operationsdagen. 10 dagar med träningstights med andra ord ;) haha...
Men på måndag börjar jag jobba igen, då får det gärna ha försvunnit, haha..
Gilla
buttie
Kvinna ·
02 maj, 2013
Min mage var också jättetjock och svullen men dag 9 började det bli markant mycket bättre. Nu dag 11 känns magen helt som vanligt!
Gilla
mufflan
Kvinna ·
02 maj, 2013
Hoppas mitt släpper med snart. Äter ju dock fortf mina smärtstillande, kanske är dom som spökar?!
Gilla
hemligönskan
Kvinna ·
02 maj, 2013
Synd att man inte kan lägga in filmer här, annars hade jag visat er min komplikation :( SÅ jobbig :(
Gilla
buttie
Kvinna ·
02 maj, 2013
@hemligönskan vad har hänt?:(
Gilla
nattispattisbus
Kvinna ·
02 maj, 2013
Ngn mer än jag som knappt kan gäspa ??
Gilla