Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Minna22 profilbild

Minna22

Kvinna ·

10 jan, 2013

Vi som ska göra bröstoperation i april 2013

Bröstförstoring
Detta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
677

Sortera efter

Sessan

Kvinna ·

26 mar, 2013

Någon som ska opereras hos Jan Wieslander nästa vecka här i Malmö? Plastikirurgiska institutet :) Ska göra nästa onsdag :) Börjar kännas lite pirrigt, lite fjärilar i magen ;)
Gilla

Liin_da

Kvinna ·

26 mar, 2013

En fråga.. var det så att kirurgen skriver intyg på sjukskrivning första veckan efter operationen? och sedan får jobbet göra det en vecka tex. Är det till jobbet man lämnar intyget då? Aldrig varit sjukskriven med intyg :p
Gilla

knorren

Kvinna ·

26 mar, 2013

Idag betalade jag in till min op och är 55000 kr fattigare, men det kommer det vara väl värt =)))) 2v och 5d kvar....
Gilla

Sessan

Kvinna ·

26 mar, 2013

knorren skrev:
Idag betalade jag in till min op och är 55000 kr fattigare, men det kommer det vara väl värt =)))) 2v och 5d kvar....
Det är mycket pengar men du kommer vara så glad när du fått dina "kompisar" så då känns de genast mycket bättre ;) Då är det en helt annan grej :)) Lycka till med allt!
Gilla

Sessan

Kvinna ·

26 mar, 2013

Liin_da skrev:
En fråga.. var det så att kirurgen skriver intyg på sjukskrivning första veckan efter operationen? och sedan får jobbet göra det en vecka tex. Är det till jobbet man lämnar intyget då? Aldrig varit sjukskriven med intyg :p
Du får ju vara hemma från jobb i en vecka utan läkarintyg, går du in på din andra vecka måste du ha ett läkarintyg som du ger till din chef :)
Gilla

knorren

Kvinna ·

26 mar, 2013

Tack sessan det ska bli underbart:-)
Gilla

PrinsessanBaby

Kvinna ·

27 mar, 2013

Violetta jag ska lägga in 550cc...! Tjoleholehoo... Försöker att inte tänka på det så mkt nu då op dagen närmar sig snabbt, är nervös och så taggad samtidigt!
Gilla

Despret

Kvinna ·

27 mar, 2013

wiiee, 6 dagar kvar nu men örjan har fortfarande inte hört av sig så vi kan ha telefon kunsultationen :/ var tvungen att ringa in igår och hör så de fått in mina kort på brösten och betalningen då de inte svart på ett endaste mail sen i onsdags... är proforma verkligen en seriös klinik? eller har de bara missat mina mail? usch börjar vela angående klinik nu :/
Gilla

PrinsessanBaby

Kvinna ·

27 mar, 2013

Hahaha ser att det bara är jag som är inne hör vid denna okristliga tid på morgonen..så är det när man börjar jobba kl 6 varje morgon..bäst att börja dock.. ;) kram sålänge blivande tuttfior!! :D
Gilla

Despret

Kvinna ·

27 mar, 2013

är oxå vaken men på väg till jobbet :) näst sista dagen innan op :P
Gilla

Despret

Kvinna ·

27 mar, 2013

på jobbet alltså :)
Gilla

PrinsessanBaby

Kvinna ·

27 mar, 2013

Spännande...!! Och skönt! ;)
Gilla

maowen

Kvinna ·

27 mar, 2013

Despret: Precis så va de för mig med, han ringde aldrig upp förrän jag ringde in och sa att om han inte ringer innan jag ska betala ( skulle betalas imorgon egentligen) så ville jag avboka allt, 2 h senare ringde han mig.. så för min del så fick jag ringa in och prata med tjejerna i telefonen flera gånger innan han ens kunde ringa upp mig.
Tyvärr så ska jag ringa in idag och avboka min tid med örjan, så får nu vänta med att skaffa nya bästisar tills sommaren är slut.
Gilla

Despret

Kvinna ·

27 mar, 2013

örjan har fortfarande inte ringt idag :/ och inte heller svarat på mitt mail.... han har ju bara imorgon på sig att ringa då det är röd dag på fredag och måndag sen blir det ju operation direkt :/ massa dåliga vibbar just nu :(
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

27 mar, 2013

Despret skrev:
örjan har fortfarande inte ringt idag :/ och inte heller svarat på mitt mail.... han har ju bara imorgon på sig att ringa då det är röd dag på fredag och måndag sen blir det ju operation direkt :/ massa dåliga vibbar just nu :(

Låter inte roligt! Du får väl ringa imorgon och höra efter om de fått dina mail och fråga varför de inte har svarat?
Själv har jag oxå mailat mitt ställe igen och ställt lite frågor..har inte heller hört något på en vecka! 😡
Sist tog det ett tag innan svar kom, men jag tycker att det minsta de kan göra är att bekräfta mitt mail.
Det finns ju trots en receptionist på kliniken! Tror nog att du har valt en bra kirurg med tanke på allt man har läst här inne om honom.
Lycka till!

Gilla

Despret

Kvinna ·

28 mar, 2013

21,37 igår kväll fick jag ett sms av örjan att jag kunde ringa han, så nu har jag iallafall fått prata med han. vilket gjorde mig ännu räddare :/ han sa efter som de skiljer 50-75cc på mina bröst från början så kommer det att skilja i höjd på bröstvårtorna och även att jag hade en risk att få bd men ändå rekomendera han bakomplacering då jag är så tunn upp till. och skulle bröstvårtona va nått jag störde mig på senare kunde jag göra ett ankarlyft eller halvmåde lyft :/ 
de ända positiva va väll att vi var överems om storleken 400 eller 450 hög profil :P
Gilla

bröststörst

Kvinna ·

28 mar, 2013

Jag ska opereras den 11 april :D
Gilla

Sessan

Kvinna ·

28 mar, 2013

Kan kanske vara så att dom är lediga denna veckan, påsken och så i antågande? :) min klinik har stängt denna veckan för dom skulle iväg på semester. Så det kanske är så att dom är lediga och därför inte svarar? :) Jag visste detta tack vare att vi prata om påsk när jag var där, tror inte dom skrivit något om det på sin sida. Kanske att dom sagt det på sin telefonsvarare.
Gilla

bröststörst

Kvinna ·

28 mar, 2013

Vi operera oss samma dag :)
Gilla

Michella1

Kvinna ·

28 mar, 2013

vilken klinik ska du opereras på :)?
Gilla
Community