Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Emime

Kvinna ·

22 maj, 2012

Ang våra gravida magar .. Har köpt mig katrinplommon juice och ska se om det kan göra underverk:) Sweedie skönt att allt gått bra för dig oxå :)
Gilla

Anonym användare

23 maj, 2012

Pixi - skall lägga ut bilder vad det lider. Idag är de lite blåslagna och ömmar som bara den - men de är mjuka och fina så det är nog inget att oroa sig för. Har bara sett dem två gånger än men jag gillar dem skarpt. Hoppas bara svullnaden lägger sig så de slutar att stå rakt ut.
Gilla

Anonym användare

23 maj, 2012

Man skall väl inte klaga på vädret men lite svettigt mellan tuttarna blir det. Gällande illamående så blir jag de av de starkare tabletterna. Tog en igår inför sänggåendet och jag kunde inte äta kvällsmaten.
Gilla

micka

Kvinna ·

23 maj, 2012

Vad kul att det har gått bra för så många. Det känns overkligt för mig som de är dags för om två dagar. Jag har varit så nervös och illamående några veckor innan eftersom jag har kännt storleksångest och inte kunnat bestämma mig. Men efter att ha pratat med Gunnar i telefonen igår så känns allt så bra. De blir 375cc, metor, runda co 2och de känns bra!

Så på fredag får ni hålla tummarna för mig! Så när ni lunchar ligger jag på operationsbordet, Nedsövd förhoppningsvis :) haha!

Gilla

Maj2012

Man ·

23 maj, 2012

Godmorgon! Här sitter vi (iallafall 21tjejerna) med svullna tuttar, gravidmagar och otvättat hår! Längtar ihjäl migefter en dusch! Får duscha i morgon men vad kan det spela för roll om man gör det idag bara man är försiktig. Vad fick ni andra för regler ang dusch? Fjärde dagen sa de till mig, men det är ju såååå varmt!
Gilla

Maj2012

Man ·

23 maj, 2012

Godmorgon! Här sitter vi (iallafall 21tjejerna) med svullna tuttar, gravidmagar och otvättat hår! Längtar ihjäl migefter en dusch! Får duscha i morgon men vad kan det spela för roll om man gör det idag bara man är försiktig. Vad fick ni andra för regler ang dusch? Fjärde dagen sa de till mig, men det är ju såååå varmt!
Gilla

Anonym användare

23 maj, 2012

5:e dagen fick jag. Vad fick ni för restriktioner gällande lyft och träning samt tejp?
Gilla

Emime

Kvinna ·

23 maj, 2012

Jag fick duscha redan igår men jag har ju mitt snitt i armhålan! Mannen fick tvätta håret på mig men annars var det mycket nice:) Lycka till nu ni som har eran op framför er.. Det kommer att gå super bra!!
Gilla

Mullemulle

Kvinna ·

23 maj, 2012

Jag fick duscha redan dagen efter om jag ville. Vågade ändå inte utan väntade tre dagar sedan blev det dusch, helt underbart var det!!! Snitt i bröstvecket, tejpen får jag inte röra, den tar de bort på återbesöket som är på fredag, 16 dagar efter op.

Gilla

LittleMom

Kvinna ·

23 maj, 2012

Jag har snitt i armhålan och fick duscha dagen efter redan. Samma här, sambon fick tvätta håret :)
Gilla

MissDecember

Kvinna ·

23 maj, 2012

Hej tjejer!

Opererades igår och måste baraberättaatt jagär supernöjd!

Stort TACK till den underbara personalen på Strandkliniken som som såg till att hela min upplevelse blev enbart behaglig och positiv!!

Trodde jag skulle vara supernervösoch må dåligt, må illa, svimma ochallt det där, men jag var kolugn hela tiden(är en person som väldigt lätt stressar upp mig i jobbiga situationerannars)och gick in och la mig på operationsbordet med ett leende på läpparna! :-D

På konsultationen kom jag och Dr.Oya fram till storleken 450cc High Profile,men 1 minut innan jag skulle in på operation ändrade jag mig till 500cc, vilket jag är väldigt glad för då jag tycker de ser rätt småut nu (!) ;-)

Antar att de "hänger" till sig lite så kommer nog bli nöjd i slutändan.

Mådde fantastiskt bra igår och var redo att åka hem efter ca en timme! :-)

Idag mår jag bara ännu bättre och har knappt ont alls.

Lycka till alla ni som inte har opererat er ännu och hoppas att erresa blir likagrym som min!

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

23 maj, 2012

Micka: blev inte din operation inställd?! Eller snarare framskjuten? Det blev min Gunnar har skadat sig så från den 1:a till den 9:e. Riktigt kaos:-(((( hade ordnat barnvakt en vecka, nu kommer fixar det sig inte alls med det, så vet i fan hur det ska gå:-(((
Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

23 maj, 2012

Micka: blev inte din operation inställd?! Eller snarare framskjuten? Det blev min Gunnar har skadat sig så från den 1:a till den 9:e. Riktigt kaos:-(((( hade ordnat barnvakt en vecka, nu kommer fixar det sig inte alls med det, så vet i fan hur det ska gå:-(((
Gilla

Pixi

Kvinna ·

23 maj, 2012

Hahaha gravid ja med! Jösses hoppas det försvinner fortare än 2-3 veckor!! Tack så mycket Emime!!
Gilla

Anonym användare

23 maj, 2012

Även den här 14/5 är tyvärr fortfarande gravid, svullen ÖVERALLT... känner mig som en strandad säl! suck o stön... börjar längta efter min slankare jag .. :-)

Gilla

Emime

Kvinna ·

23 maj, 2012

Nu har jag lagt upp en bild på min nya bröst.. Svullna men fina ändå:)

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

23 maj, 2012

Jag har fått order om att inte duscha förrän nästa helg tidigast, alltså efter en vecka. Men kan ju även som sagt bero på att jag även gjort ögonlocksplastik. Ska inte ta av tejpen (som är i plast så den tål dusch) förrän jag ska ta stygnen i brösten. På grund av tidigare ärrvävnad kunde han inte sy med sådana stygn som ska sitta kvar.

Han sa att det lät jättebra att jag spärrat mitt gymkort i 6 veckor. Efter 3 veckor kan jag börja träna lite mer som powerwalks etc, men då ha bröstbandet på. Heltid med bröstband 3 veckor. Skulle också sova högt i 4-5 nätter (kan även det bero på ögonen). Det är dock det värsta, får jätteont i ryggen (i brösthöjd) av att halvligga. Däremot bilresan hem igår i 6 timmar gick kanonbra. Funderar på om jag inte ska sova i bilen i natt *fniss*

Slutade ta tramadol efter första kvällen, och sen i morse mår jag inte illa längre. Har idag bara tagit en alvedon. Det trycker och spänner visserligen i brösten, men det är ju inte olidligt.

Jag frågade också (det var visserligen inte i denna tråd som den diskussionen var, men ändå) om när jag kunde börja äta omega3 igen, dvs krossat linfrö och mycket fisk, och det tyckte han jag skulle vänta tre veckor med. Kan ju också vara bra att veta.

Generellt... jag skulle ta det väldigt lugnt dom första 4-5 dagarna och inte lyfta armarna över huvudet etc i onödan.

Gravidmage har jag alltid på grund av min övervikt... så där jag kan tyvärr inte ge några tips *fniss*

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

23 maj, 2012

Emime skrev:

Finns flera som är svullna kan jag säga.. Mina ser ut som 2 bomber ;)

Tycker du fått ett bra resultat och kommer ju bara bli bättre..

Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

23 maj, 2012

Härligt att läsa om era operationer! Men Gatina, jag är skitjobbig som tjatar men upplever du magen som mer svullen på kvällen? Kram
Gilla

Pixi

Kvinna ·

23 maj, 2012

Emime skrev:

Ser jätte bra ut, ska bli spännade att förhoppningsvis få se fler bilder sen =)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem