Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Boobie88

Kvinna ·

23 maj, 2012

Ser kanonfint ut! :)
Gilla

Emime

Kvinna ·

23 maj, 2012

Opticruise: Ser jättefint ut.. Snyggt!!!!!
Gilla

Maj2012

Man ·

24 maj, 2012

Funkade katrinplommonjuicen mot svullnaden? Blir galen på detta snart. Funderar på vätskedrivande från hälsokost. Hela jag är svullen och det är inget roligt alls.....
Gilla

boobboob

Kvinna ·

24 maj, 2012

Ligger och väntar på min tur nu. dock inte bestämt storleken helt än.. Lycka till ni andra idag :))
Gilla

Pixi

Kvinna ·

24 maj, 2012

Opticruise skrev:

Nu har jag lagt ut 3 bilder i mitt galleri på mina nya vänner för den som är intresserad! Kolla skillnaden med nu 550 HP och tidigare 300 LP...     Gillar dom skarpt nu,dessa bröst är mer jag 👍

Kanon fina redan ju!! Grattis!!
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

24 maj, 2012

Pixi skrev:
Opticruise skrev:

Nu har jag lagt ut 3 bilder i mitt galleri på mina nya vänner för den som är intresserad! Kolla skillnaden med nu 550 HP och tidigare 300 LP...     Gillar dom skarpt nu,dessa bröst är mer jag 👍

Kanon fina redan ju!! Grattis!!
Tack Pixi ! :)  Jag älskar FYLLIGHETEN!! Dom e riktigt mumsiga🤭

Gilla

Anonym användare

24 maj, 2012

Lovely Lily skrev:
PR, nej, två dagar efter att jag slutat m tabletterna. Nu e mitt största bekymmer denna jättestora mage jag fått! Hatar att känna mig tjock och livrädd att den inte försvinner! Men jag håller tummar och tår. Försök fokusera på roliga saker och var ute i solen, tänk på att d snart e semester och sol och bad och DU kommer ha snyggast tuttar av ALLA! ;) kram!!!

Jag somnade på soffan inatt vid tolv, vaknade vid 02.00 och kom i säng, fick fullständig mental strejk(allt känndes nattsvart) och sambon fick prata med mig en halvtimme.

Vi diskuterade varför kroppen och psyket reagerar så här och kom fram till att det måste ha med stenåldersinstinkter att göra:) Först får man energi till att sätta sig i säkerhet efter skadan, sedan så stänger hjärnan ned så att man inte ska vilja ha lust att göra något för att kroppen ska kunna läka, vad tror ni om det?

Nä, mådde riktigt sunkigt inatt men somnade om med flit imorse så efter tot 10 tim sömn så känner jag mig skaplig. Kommer väl en sänka under dagen här men å andra sidan så känner jag stora framsteg i rörlighet.

Ju sämre jag mår psykiskt ju snabbare verkar det läka ihop sig, har ännu inte tagit någon värktablett idag men kommer nog ta en för svullnadens skull!

Gilla

Skräddaren

Kvinna ·

24 maj, 2012

Hej Hoppas allt gått bra för dig. Har du fått betala de korrigeringarna själv eller står kliniken för det? Sandy.72
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

24 maj, 2012

Punchrulle skrev:

Lovely Lily skrev:
PR, nej, två dagar efter att jag slutat m tabletterna. Nu e mitt största bekymmer denna jättestora mage jag fått! Hatar att känna mig tjock och livrädd att den inte försvinner! Men jag håller tummar och tår. Försök fokusera på roliga saker och var ute i solen, tänk på att d snart e semester och sol och bad och DU kommer ha snyggast tuttar av ALLA! ;) kram!!!

Jag somnade på soffan inatt vid tolv, vaknade vid 02.00 och kom i säng, fick fullständig mental strejk(allt känndes nattsvart) och sambon fick prata med mig en halvtimme.

Vi diskuterade varför kroppen och psyket reagerar så här och kom fram till att det måste ha med stenåldersinstinkter att göra:) Först får man energi till att sätta sig i säkerhet efter skadan, sedan så stänger hjärnan ned så att man inte ska vilja ha lust att göra något för att kroppen ska kunna läka, vad tror ni om det?

Nä, mådde riktigt sunkigt inatt men somnade om med flit imorse så efter tot 10 tim sömn så känner jag mig skaplig. Kommer väl en sänka under dagen här men å andra sidan så känner jag stora framsteg i rörlighet.

Ju sämre jag mår psykiskt ju snabbare verkar det läka ihop sig, har ännu inte tagit någon värktablett idag men kommer nog ta en för svullnadens skull!

Åh nej, stackars dig... Tur att du har en stöttande sambo. Hoppas du mår bättre snart och du kanske kan gå o prats m någon eller liknande? Styrkekramar!
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

24 maj, 2012

Opti! Wow snygga!
Gilla

Mullemulle

Kvinna ·

24 maj, 2012

Lägger till listan som halkat långt bak igen så vi inte glömmer bort vilka som är kvar. Snarthar vi alla fått våra nya bröst! :-)

Lycka till idag loopi och Boobboob! Hoppas allt går bra!

Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning

1 LittleMom. Tuve Mårtensson, Citadellkliniken. Perthese 440cc High, bakom
2 Brunett87. Örjan Gribbe, Proforma Clinic. Lutar åt Mentor 375cc mp+ delvis bakom samt vårtgårdslyft ev ankarlyft på ett bröst.
3 Starlet. Jörg Bohn Citadellkliniken. lyft? + inlägg kanske 350cc
7 Casiopeia. Dr Peter Cosmo. Citadellkliniken. 375cc Mp+ släta, bakom muskeln
7 Miha. Dr Anders Nilsson. Polarkliniken. 350cc,400cc fortfarande inte bestämt mig om ja ska ta anatomiska hp eller runda.
8 Vickan. 320 el. 360cc, MF Anatomiska Allergan. Framför muskeln.
9 Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom
9 Kicki79 Carlanderska Dr Tarnow 260ccMP ut 350ccHP in + ankarlyft Subglanulär
9 Boobiesmaj Addoc Hospital Dr Lars Bölander Mentor, runda, släta HIGH PROFILE 375cc eller 400cc
10 Encisen Läkarhuset Uppsala. 400 HP. runda. delvis bakom. coh 2 :)
10 bus, proforma, Örjan Gribbe, ut PIP in Mentor 400cc HP tror jag :)
14 Gatina, Improva, Magnus Hober, byte av gamla implantat, nu Allergan Anatomiska MX 445 cc eller MX 520 cc, delvis bakom bestäms under op. Storlek ändrad från 410/445 cc.
15 Himmel, Carlanderska Dr Clas Lossing ,450 cc 500 cc HP, runda, delvis bakom.
15. Mzie Citadellkliniken - Johan Nordquist- 450cc HP runda bakom muskeln
15. Miss_Twisted, Proforma Calle. 550 HP. Runda, texturerade, Framför. Coh 2
15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh?
15 Frida_star, Dr.Lossing, Carlanderska, 700cc HP eller 750cc HP, runda, textuerade, bakom.
15 Sharon, Proforma Gribbe lyft och påfyllning 400cc m+ runda

15 Sibylla, Art Clinic, Pelle Sahlin, korr. av kapsel 330 cc PIP High Profile ut - 275 Mentor Round Moderate Plus Profile in framför muskeln
16 anon78 - Läkarhuset - Marianne Beausang-Linder - 200cc/275cc anatomiska implantat, framför (Allergan 410 MM, troligtvis coh 3)
21 Opticruise, Dr Michael Olenius. Proforma. 500cc, framför muskeln
21 varfor, Dr Bo Cederqvist, Clinic Strömstad.anatomiska, 300-350 ml, framför
21 Maj2012. Dr Karl Bremer. Art Clinic. Ut 240 runda in 390 anatomiska? Framför.
21 Emime, Peter Cosmo. Citadell.com 320 runda bakom
21 Sweedie, Dr Gerlee, Mentor 300cc bakom
21 Sara_Honey, Johan Nordquist Citadellkliniken.se, Mentor 445/485 MP. Bakom+Lyft.
21Pixi, Tuve Mårtenson, Citadell 380mp framför

22 soffe hermelinen luleå 375 cc bakom muskeln

22 Roos - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - Förstoring 400cc bakom muskeln :)
22 Elfangel -Proforma Clinic - Örjan Gribbe - Förstoring och ev lyft. Funderar på 400cc bakom, har dock inte bestämt mig ännu :)

24 loopi - Laser & Estetik - Patrik Höijer - Förstoring Allergan runda 445g M, delvis bakom.

24 Boobboob - Proforma clinic Örjan gribbe. Förstoring mentor runda hp 425 eller 450 cc bakom muskeln
25 Dlokz - Plastikkirurgi i Blekinge AB, 325cc Mentor HP bakom muskeln :)
25 Micka- plastikakaddemin linköping addoc hospital, bröstförstoring 375-425cc
28 Donnan Proformaclinic Dr Calle Gustafson 350cc HP runda coh1 :)
30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc
31 LipziL - Proforma clinic - Örjan Gribbe - flytta fram och gå upp till Allergans släta soft touch 610cc uhp.

32. Miss.B - Citadellkliniken/Dr. Johan Nordqvist - 485 cc, Allergan, MP, bakom + minilyft och fettsugning.

Gilla

Emime

Kvinna ·

24 maj, 2012

Varfor: Katrinplommonjuicen funkade bra mot förstoppningen efter narkosen iaf.. Det var det som gjorde mig mest svullen.. Finns i matbutiken(glasflaska).. Övriga svullnaden går nog inte över förrän man slutat med alla mediciner.. Hoppas det blir bättre snart! Punschrulle: jobbigt att du inte mår bra! Har hört att det är vanligt! Ta en dag i taget och försök att tänka på allt positivit som kommer framöver;) Kram till dig
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

24 maj, 2012

Lovely Lily skrev:
Opti! Wow snygga!
  Tack snälla är såå nöjd!!

Gilla

Anonym användare

24 maj, 2012

Sandy.72 skrev:
Hej Hoppas allt gått bra för dig. Har du fått betala de korrigeringarna själv eller står kliniken för det? Sandy.72

Kliniken stod för operation på ena bröstet, så hade jag inte velat byta implantat så hade de inte kostat något, då hade de bytt och korrigerat gratis!

Nu ville jag passa på att byta till runda och lite större när jag ändå var igång så då drog de av en del på det totala beloppet för en normal operation!

Gilla

Thess J

Kvinna ·

24 maj, 2012

Jag va på min konsultation hos Tuve igår, ska opereras nästa vecka redan. Va en tjej som avbokat sin tid. Så just nu svävar jag på moln! Ska lägga in 440 cc hp. :)

Gilla

Anonym användare

24 maj, 2012

Hej Majtjejer :)

I Tisdags gjorde jag min operation hos Johan Nordqist på citadellkliniken.

Allt känns hittills bra förutom SMÄRTAN! Aaaaaaajj.. men vill man va fin får man ju lida pin.. ;) Hoppas ni mår bättre än mig :)

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

24 maj, 2012

OPTICRUISE!

Oj vad fina dom ser ut! Mina står rakt ut - men det kanske är för att jag har bakom? Har ju även gjort vårtgårdsplastik, men inte ankarlyft, och tog av mig bandet och bh-n för första gången idag, och kan redan se att jag inte kommer bli 100% nöjd med brösten, för att ena bröstvårtan sitter lägre än den andra, men nu var ju mina bröst tyvärr så från början. Har man perfekta fina uppnosiga bröst, fast små - ja då är det ju lätt att få snyggt resultat. Men Dina ser verkligen jättesnygga ut!

Jag är dock mest orolig över mina kinder. Gjorde ju tre saker samtidigt, brösten, ögonen och injektion med eget fett, och kinderna är jättesvullna. Vill minnas att läkaren innan någon gång berättade att bara max 60% av det fett man sprutar in fäster (har man otur 0% men då får man en chans till inklusive i priset). Men jag har inget minne av hur länge innan dom andra 40%-en "rinner ut" så att säga. Just nu ser jag alldeles hemsk ut och kan inte visa mig bland folk. Får ta en scarf runt ansiktet i morgon när jag ska till vårdcentralen och ta bort stygnen på ögonen.

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

24 maj, 2012

Och jo... glömde ta bild när jag hade BH'n av - och orkar inte pilla med det en gång till idag...
Gilla

Anonym användare

24 maj, 2012

Tack alla för stött!

Vill bara säga att dagen har rullat på och jag mår mycket bättre än igår/inatt! Lite trög och trött i knoppen bara!

Hoppas det håller i sig nu, vill försöka mig på en dusch och helkroppsinspektion idag:D

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

24 maj, 2012

Sweedie skrev:

OPTICRUISE!

Oj vad fina dom ser ut! Mina står rakt ut - men det kanske är för att jag har bakom? Har ju även gjort vårtgårdsplastik, men inte ankarlyft, och tog av mig bandet och bh-n för första gången idag, och kan redan se att jag inte kommer bli 100% nöjd med brösten, för att ena bröstvårtan sitter lägre än den andra, men nu var ju mina bröst tyvärr så från början. Har man perfekta fina uppnosiga bröst, fast små - ja då är det ju lätt att få snyggt resultat. Men Dina ser verkligen jättesnygga ut!

Jag är dock mest orolig över mina kinder. Gjorde ju tre saker samtidigt, brösten, ögonen och injektion med eget fett, och kinderna är jättesvullna. Vill minnas att läkaren innan någon gång berättade att bara max 60% av det fett man sprutar in fäster (har man otur 0% men då får man en chans till inklusive i priset). Men jag har inget minne av hur länge innan dom andra 40%-en "rinner ut" så att säga. Just nu ser jag alldeles hemsk ut och kan inte visa mig bland folk. Får ta en scarf runt ansiktet i morgon när jag ska till vårdcentralen och ta bort stygnen på ögonen.

Tack söta du! Jag är SÅÅÅ nöjd! Visst är det skillnad jag gör ju min andra op,efter min första när jag lagt bakom såg mina HEMSKA ut i åtminstone 5 veckor sen började de se ut som bröst.Så ha tålamod dina kommer ändra sig mkt med tiden,vet att man vill ha perfa resultat direkt men tyvärr😕ha tålamod! Det kan rätta till sig med tiden osymetrin du ser nu med tiden..

Kan säga att jag trodde mina bröst var ett ömöjligt fall att få fina då jag var så missnöjd efter förra open(hade definitivt inget bra utgångsläge,men efter 1 år här på forumet trodde jag mig vetavad som behövdes,vilken kirurg,implantat osv..och jag fick de bröst jag ville..

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem