Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Sweedie

Kvinna ·

24 maj, 2012

Opticruise skrev:

Sweedie skrev:

OPTICRUISE!

Oj vad fina dom ser ut! Mina står rakt ut - men det kanske är för att jag har bakom? Har ju även gjort vårtgårdsplastik, men inte ankarlyft, och tog av mig bandet och bh-n för första gången idag, och kan redan se att jag inte kommer bli 100% nöjd med brösten, för att ena bröstvårtan sitter lägre än den andra, men nu var ju mina bröst tyvärr så från början. Har man perfekta fina uppnosiga bröst, fast små - ja då är det ju lätt att få snyggt resultat. Men Dina ser verkligen jättesnygga ut!

Jag är dock mest orolig över mina kinder. Gjorde ju tre saker samtidigt, brösten, ögonen och injektion med eget fett, och kinderna är jättesvullna. Vill minnas att läkaren innan någon gång berättade att bara max 60% av det fett man sprutar in fäster (har man otur 0% men då får man en chans till inklusive i priset). Men jag har inget minne av hur länge innan dom andra 40%-en "rinner ut" så att säga. Just nu ser jag alldeles hemsk ut och kan inte visa mig bland folk. Får ta en scarf runt ansiktet i morgon när jag ska till vårdcentralen och ta bort stygnen på ögonen.

Tack söta du! Jag är SÅÅÅ nöjd! Visst är det skillnad jag gör ju min andra op,efter min första när jag lagt bakom såg mina HEMSKA ut i åtminstone 5 veckor sen började de se ut som bröst.Så ha tålamod dina kommer ändra sig mkt med tiden,vet att man vill ha perfa resultat direkt men tyvärr😕ha tålamod! Det kan rätta till sig med tiden osymetrin du ser nu med tiden..

Kan säga att jag trodde mina bröst var ett ömöjligt fall att få fina då jag var så missnöjd efter förra open(hade definitivt inget bra utgångsläge,men efter 1 år här på forumet trodde jag mig vetavad som behövdes,vilken kirurg,implantat osv..och jag fick de bröst jag ville..

Jag är verkligen jätteglad för Din skull! Du har ju inte haft det helt lätt och jag är verkligen glad att det blev bra denna gång. Jag hoppas Du kommer att fortsätta kunna vara nöjd med dom livet ut 🙂

Jag kommer i alla fall kunna leva med mina är jag säker på utan att behöva skämmas för dom som jag gjort hela mitt liv, även om jag kanske inte tycker dom är perfekta. Men jag tror i alla fall att jag kommer gilla dom tillräckligt mycket för att trivas med dom 🙂

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

24 maj, 2012

Punchrulle skrev:

Tack alla för stött!

Vill bara säga att dagen har rullat på och jag mår mycket bättre än igår/inatt! Lite trög och trött i knoppen bara!

Hoppas det håller i sig nu, vill försöka mig på en dusch och helkroppsinspektion idag:D

Tror att alla får sina svackor emellanåt. Jag kan bli alldeles kall när jag just nu ser mig i spegeln och undra vad HAR jag gjort med mitt ansikte. Men sen försöker jag att bara inte tänka på det... titta på TV, lyssna på ljudbok eller surfa på nätet i stället och bara glömma bort det - då känns det bättre 🙂

Hoppas Du fortsätter känna Dig bättre också!

Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

24 maj, 2012

Skönt att du mår bättre PR! Jag har upptäckt att mitt skelett e snett efter på, Mona nyckelben sitter i olika höjd... Går det över och är det muskeln som drar eller? Någon som vet?
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

24 maj, 2012

Efter op ska det stå och mina nyckelben...
Gilla

micka

Kvinna ·

24 maj, 2012

Nyfikan: Va det har inte jag hört något om :S Kollat mail och telefon inget skickat eller någon som har ringt :S När fick du reda på detta?

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

24 maj, 2012

Mia ringde i förrgår. Jag ringde upp henne i går för jag var helt förstörd över att min plan raserats och dessutom får jag höra att han ska operera i morgon:-(( hon hade inget svar på det så något är mysko:-(( efter mycket tårar och böner kunde hon fixa en tid åt mig den 8:e. Så nu har jag helgen på mig att vila innan barnen ska till skolan osv. Hoppas verkligen det räcker. Lycka till i morgon!!!
Gilla

micka

Kvinna ·

24 maj, 2012

Ja jag ska opereras i morgon 25eoch de har varken ringteller mejlat något om de..jag ringde nu jätteorolig pratade in i telefonsvararen och fick just nu svar som tur va! Han hade något fel på handen som skulle opereras nästa vecka eller om de va senare (minns ej)och kommer då efter de under en tid inte kunna operera. De skulle inte vara några problem under morgondagen.. Så nu kan jag pusta ut :)

Gilla

micka

Kvinna ·

24 maj, 2012

Tycker synd om dig.. Jag förstår att de känns jättetråkigt att behöva ändra.. Man planerar ju allt efter operationen, och dessutom ha barn. Men de va iallfall tur att de kunde hitta en tid ganska snart:)

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

24 maj, 2012

Kommer tänka på dig i morgon. Vilken storlek blir det? Framför eller bakom?
Gilla

micka

Kvinna ·

24 maj, 2012

Vad snällt jag behöver många som kan hålla tummarna för att allt ska gå bra i morgon :) det blir 375cc mentor, runda mp delvis bakom med muskeltrådar över efter som jag är tunn upptill.. Vad ska du ha? bestämt dig?

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

24 maj, 2012

Jag funderar på 350cc hp, men har inte pratat med Gunnar om det än. Och om det blir musketrådar över eller helt framför väntar jag oxå med att bestämma mig för tills jag hört hans resonemang.
Gilla

Anonym användare

24 maj, 2012

Lovely Lily skrev:
Skönt att du mår bättre PR! Jag har upptäckt att mitt skelett e snett efter på, Mona nyckelben sitter i olika höjd... Går det över och är det muskeln som drar eller? Någon som vet?

Det kan inte ha vart så innan utan att du tänkt på det?

Jag är sned i överkroppen och varenda läkare jag vart i kontakt med har påpekat det men aldrig någon annan. Jag ser det själv om jag står rakt framför spegeln och tittar inte annars!

Gilla

boobboob

Kvinna ·

24 maj, 2012

allt gick jätte bra idag. lite illamående och tryck men inte olidligt. kämpar,på med gymnastiken ;) väntar på lite piller nu sen blir det sova :) jätte nöjd över hur de. ser ut än sålänge o de blev 425 cc
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

25 maj, 2012

grattis boobboob! Och PR, jag var inte så innan. :)
Gilla

Anonym användare

25 maj, 2012

Punchrulle skrev:

Lovely Lily skrev:

Det kan inte ha vart så innan utan att du tänkt på det?

Jag är sned i överkroppen och varenda läkare jag vart i kontakt med har påpekat det men aldrig någon annan. Jag ser det själv om jag står rakt framför spegeln och tittar inte annars!

Och jag är sned om man mäter (för jag har konstaterad mild skolios) men det syns inte på mig eftersom resten av kroppen har kompenserat på något sätt. Sen har jag brutit ena nyckelbenet och det gör också att jag är lite osymmetrisk på överkroppen. Det är vanligare att man är lite sned än att man är rak. Tror väl också spontant att det finns en viss risk att det även var så innan men att du inte lagt märke till det förrän du granskat överkroppen riktigt noga?

Gilla

Anonym användare

25 maj, 2012

Upplevde något konstigt inatt som jag kopplar samman med narkos/operation/läkemedel men jag är inte helt säker. Under hela dagen igår var jag mer eller mindre golvad och orkade inte göra många knop alls. I natt vaknade jag någon timma efter att jag hade somnat med värsta krypningarna i armar och ben. Det var nästan olidligt!!! Det tog lååång tid innan jag lyckades somna igen men nu på morgonen känns allt som vanligt och jag känner mig full av energi igen. Någon som upplevt något liknande? Jag har ju inte ätit så många av de starkare medlen, men kan de vara de som "gick ur kroppen" eller vad kan det ha varit?
Gilla

bewbssoon

Kvinna ·

25 maj, 2012

Jag opereras 31 Maj på Pro Forma Clinic. Supernervös. Har börjat toktvivla på storleken (igen, jag tror Örjan hatar mig). Eftersom att jag är så liten så kan jag inte ha mer än 450/500 men jag tycker inte att jag är såå liten. Haha. En vecka kvar nu och jag har redan skrivit upp sjuttioelva saker som ska köps, göras och packas. Och så på tal om inget - får jag ha mina akrylnaglar? Någon som vet? Örjan sa att jag "har ju tår också" men många här verkar anti. Ps. Mitt första inlägg här, tjoho!
Gilla

micka

Kvinna ·

25 maj, 2012

Pirrigt nu! Ca 2,5 timme kvar! Håll tummarna!
Gilla

sandruw

Kvinna ·

25 maj, 2012

Proforma clinic blir de for mig

Gilla

Chip

Kvinna ·

25 maj, 2012

Jag operedades igår, blev lång väntan för mig, var där 07.45 och fick inte opereras före vid 11, så var måttligt trött och hungrig när det var min tur men allt gick bra och nu är jag hemma och vilar, jag åkte hem redan samma dag! :) Väntar med spänning på resultat! :))

Hoppas allt har gått bra för er andra också!!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem