Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Anonym användare

25 maj, 2012

varfor skrev:
Upplevde något konstigt inatt som jag kopplar samman med narkos/operation/läkemedel men jag är inte helt säker. Under hela dagen igår var jag mer eller mindre golvad och orkade inte göra många knop alls. I natt vaknade jag någon timma efter att jag hade somnat med värsta krypningarna i armar och ben. Det var nästan olidligt!!! Det tog lååång tid innan jag lyckades somna igen men nu på morgonen känns allt som vanligt och jag känner mig full av energi igen. Någon som upplevt något liknande? Jag har ju inte ätit så många av de starkare medlen, men kan de vara de som "gick ur kroppen" eller vad kan det ha varit?

Jag uplevde det den tredje dagen, var så sjukt låg och trög i kroppen och huvudet fast jag har inte ätit av de starka alls, endast alvedon och de andra inflamationsdämpande som jag dessvärre fick en alergisk reaktion av.

Kika på min teori som jag skrivit en bit upp! Kan vara narkos som går ur helt och att kroppen försätts i ett slags viloläge efter att den har vart i någon slags skade/flykt mode[][]]!

Jag hade en svacka på andra dagen och sedan som sagt super låg hela tredje, somnade på soffan och vaknade mitt i natten och mådde pyton, konstigt i hela kroppen. Sedan igår så var det bättre igen och igår kväll så återkom krafterna och jag börjar att känna mig normal! Tror det har med läkningen att göra för när jag mådde som sunkigast mentalt i förrgår så kände jag störst framsteg i smärtan och rörligheten. Idag har jag hoppat Alvedonen helt och har inga smärtstillande längre och känner mig stark igen. Lite seg är man såklart och jag tar det mycket lugnt!

Gilla

kicki79

Kvinna ·

25 maj, 2012

Varför. Myrkrypningar i kroppenhar jag fått några gånger efter OP. Jag har läst att det inte är helt ovanligt. Men jag vet inte vad det beror på. OPTICRUISE: snygga! Förstår att du är nöjd PR: fan vad kämpigt du har det :( Hag hoppas att det går över snart. En stor kram från mig!!! Sweedie: det kommer säkert bli kanonsnyggt med kinderna! Fast jag har tyvärvinget svar till dig hur lång tid det tar innan du ser ungefär hur det kommer bli. Marina har ju gjort injektioner med kropseget fett. Hon vet nog! PM? Ni andra stor fet kram
Gilla

kicki79

Kvinna ·

25 maj, 2012

Ah PR du mår bättre :) gött!
Gilla

Anonym användare

25 maj, 2012

kicki79 skrev:
Ah PR du mår bättre :) gött!

:D Ja tack och lov!

Gilla

Chip

Kvinna ·

25 maj, 2012

När kommer brösten att sjunka ner? Valde bakom muskeln och just nu siter de ju precis under hakan :p

Gilla

Skräddaren

Kvinna ·

25 maj, 2012

Hej, hoppas att din op gick bra. Har oxå funderat på Citadell fast en liten buk. Hur tyckte du att klinken va?
Gilla

Sweedie

Kvinna ·

25 maj, 2012

Kicki 79 - tack - kan ju prova att höra med henne också.

Kan lägga upp en bild så får Ni se hur det ser ut. Tog faktiskt bilder på mina nya tuttisar i morse också :)

Var tvungen att lufta dom ett tag - rätt mycket tryck från BH och bröstband.

Är det någon mer än jag som på typ 4e - 5e dagen plötsligt fått stickningar (ganska starka) i själva "såren"? Hände första gången för mig idag.

Har även varit för att ta bort stygnen på ögonen idag - men se det gick inte alls. Det gjorde så ont så att både sköterskan (som inte kom åt för att min kirurg sytt så små fina stygn) och jag (för att det gjorde för ont) gav upp. På måndag ska jag ta dom starka smärtstillande jag fick från kliniken innan jag går dit igen, och sköterskan ska ta hjälp av en läkarkollega som även är kirurg.

Hoppas alla Ni andra mår bra och är pigga också!

Gilla

boobboob

Kvinna ·

25 maj, 2012

Chip skrev:

När kommer brösten att sjunka ner? Valde bakom muskeln och just nu siter de ju precis under hakan :p

Tycker mina också sitter högt upp men sjunker nog snart :)

Var där 07,15 men jag fck vänta enda tll kl 12 så opades efter dig!

Mådde dock jätte illa sen och svimmade nästan av så jag valde att stanna ölver natten.

Men idag har jag varit ute en massa och inte tagt något annat än alvedon sen 6 imorse.

Hur mår du nu =)?

Gilla

Anonym användare

25 maj, 2012

Sweedie! Du har min sympati! Jag var med om en trafikolycka för ca 10 år sedan då mitt nedre ögonlock fick sys ihop. Sen skulle jag gå till distriktsköterskan för att få stygnen borttagna. Den stackars distriktsköterskan brukade inte alls göra sån finmekanik hennes hand darrade med saxen alldeles intill mitt öga. Jag fick gå hem med de sista stygnen kvar (och även mitt öga i behåll tack så mycket).

Det slutade med att jag tog de sista två stygnen själv framför spegeln. Men det var ingen vidare upplevelse.

Hoppas det går bättre för dig imorgon!

Gilla

loopi

Kvinna ·

25 maj, 2012

Gjorde min operation igår, är verkligen verkligen SUPER NÖJD!

Bilder från dag 1 och dag 2 finns på min blogg - http://endenise.vimedbarn.se. Kommer tyvärr inte lägga ut några nakna bilder på detta forum då jag hittat massor av folk jag känner genom att se på bilder men på bloggen finns det "bronsbilder" :) Kommer komma flera för var dag som går :) Finns före bilder också i kategorin bröstförstoring.

Vad tycker ni om resultatet? Jag älskar dom redan! Dom ser precis ut som jag önskat och jag kan verkligen rekommendera Laser & Estetik! Mer finns iallafall att läsa på bloggen :)

Jag la in 485g, runda, hög, delvis bakom.

Hur mycket är detta i cc? Har hört att det bli lite mer om man gör om det till cc ( från gram), skulle vara typ 510-520cc sa dom på kliniken. Kan det stämma? Nåväl, 485 grams pattar är det iaf!

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

25 maj, 2012

varfor skrev:

Sweedie! Du har min sympati! Jag var med om en trafikolycka för ca 10 år sedan då mitt nedre ögonlock fick sys ihop. Sen skulle jag gå till distriktsköterskan för att få stygnen borttagna. Den stackars distriktsköterskan brukade inte alls göra sån finmekanik hennes hand darrade med saxenalldeles intill mitt öga. Jag fick gå hem med de sista stygnen kvar (och även mitt öga i behålltack så mycket).

Det slutade med att jag tog de sista två stygnen själv framför spegeln. Men det var ingen vidare upplevelse.

Hoppas det går bättre för dig imorgon!

Jösses!!! Tog Du bort dom SJÄLV? Herregud - låter som något ur en film eller serie 😲

Du är modig Du!😎 Jo - jag är glad att läkaren lovat hjälpa till på måndag måste jag säga! Skulle ju gått till min egen kirurg, men det är lite långt att åka till Helsingborg från Stockholm för att ta stygnen.

Hoppas Du mår bra annars. I kväll har jag för första gången mått "konstigt". Känner mig lite som i en bubbla och min puls är nästan dubbelt så hög som vanligt. Kanske min kropp nu först har insett att den ändå har en hel del skador både här och där 😀

Gilla

boobboob

Kvinna ·

25 maj, 2012

Jag tror min bh man fått av kliniken är för liten för den trycker verkligen åt och jag får märken på axlarna av den :/

Men hur ska jag göra nu när det är helg jag måste ju ha den i en vecka och jag kan ju inte få tag i dom på kliniken???

Gilla

Rosenknopp

Kvinna ·

25 maj, 2012

MAJ OPERATIONSTRÅD
Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning
1 LittleMom. Tuve Mårtensson, Citadellkliniken. Perthese 440cc High, bakom
2 Brunett87. Örjan Gribbe, Proforma Clinic. Lutar åt Mentor 375cc mp+ delvis bakom samt vårtgårdslyft ev ankarlyft på ett bröst.

3 Starlet. Jörg Bohn Citadellkliniken. lyft? + inlägg kanske 350cc
7 Casiopeia. Dr Peter Cosmo. Citadellkliniken. 375cc Mp+ släta, bakom muskeln
7 Miha. Dr Anders Nilsson. Polarkliniken. 350cc,400cc fortfarande inte bestämt mig om ja ska ta anatomiska hp eller runda.
8 Vickan. Charles Randquist. Victoriakliniken. 320 el. 360cc, MF Anatomiska Allergan. Framför muskeln.
9 Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom
9 Kicki79 Carlanderska Dr Tarnow 260ccMP ut 350ccHP in + ankarlyft Subglanulär
9 Boobiesmaj Addoc Hospital Dr Lars Bölander Mentor, runda, släta HIGH PROFILE 375cc eller 400cc
10 Encisen Läkarhuset Uppsala. 400 HP. runda. delvis bakom. coh 2 :)
10 bus, proforma, Örjan Gribbe, ut PIP in Mentor 400cc HP tror jag :)
15 Himmel, Carlanderska Dr Clas Lossing ,450 cc 500 cc HP, runda, delvis bakom.
15. Mzie Citadellkliniken - Johan Nordquist- 450cc HP runda bakom muskeln
15. Miss_Twisted, Proforma Calle. 550 HP. Runda, texturerade, Framför. Coh 2
15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh?
15 Frida_star, Dr.Lossing, Carlanderska, 700cc HP eller 750cc HP, runda, textuerade, bakom.
15 Sharon, Proforma Gribbe lyft och påfyllning 400cc m+ runda
21 Opticruise, Dr Michael Olenius. Proforma. 500cc, framför muskeln
21 varfor, Dr Bo Cederqvist, Clinic Strömstad.anatomiska, 300-350 ml, framför
21 Emime, Peter Cosmo. Citadell.com 320 runda bakom
22 soffe hermelinen luleå 375 cc bakom muskeln
22 Roos - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - Förstoring 400cc bakom muskeln :)
25 Dlokz - Plastikkirurgi i Blekinge AB, 325cc Mentor HP bakom muskeln :)

25 Micka- plastikakaddemin linköping addoc hospital, bröstförstoring 375-425cc
28 Donnan Proformaclinic Dr Calle Gustafson 350cc HP runda coh1 :)
30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc
31 LipziL - Proforma clinic - Örjan Gribbe - flytta fram och gå upp till Allergans släta soft touch 610cc uhp.

32. Rosenknopp- Citadell cosmo team-korrigering framflytt med samma implantat

Gilla

Anonym användare

25 maj, 2012

MAJ OPERATIONSTRÅD

Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning
1 LittleMom. Tuve Mårtensson, Citadellkliniken. Perthese 440cc High, bakom
2 Brunett87. Örjan Gribbe, Proforma Clinic. Lutar åt Mentor 375cc mp+ delvis bakom samt vårtgårdslyft ev ankarlyft på ett bröst.

3 Starlet. Jörg Bohn Citadellkliniken. lyft? + inlägg kanske 350cc
7 Casiopeia. Dr Peter Cosmo. Citadellkliniken. 375cc Mp+ släta, bakom muskeln
7 Miha. Dr Anders Nilsson. Polarkliniken. 350cc,400cc fortfarande inte bestämt mig om ja ska ta anatomiska hp eller runda.
8 Vickan. Charles Randquist. Victoriakliniken. 320 el. 360cc, MF Anatomiska Allergan. Framför muskeln.
9 Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom
9 Kicki79 Carlanderska Dr Tarnow 260ccMP ut 350ccHP in + ankarlyft Subglanulär
9 Boobiesmaj Addoc Hospital Dr Lars Bölander Mentor, runda, släta HIGH PROFILE 375cc eller 400cc
10 Encisen Läkarhuset Uppsala. 400 HP. runda. delvis bakom. coh 2 :)
10 bus, proforma, Örjan Gribbe, ut PIP in Mentor 400cc HP tror jag :)
15 Himmel, Carlanderska Dr Clas Lossing ,450 cc 500 cc HP, runda, delvis bakom.
15. Mzie Citadellkliniken - Johan Nordquist- 450cc HP runda bakom muskeln
15. Miss_Twisted, Proforma Calle. 550 HP. Runda, texturerade, Framför. Coh 2
15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh?
15 Frida_star, Dr.Lossing, Carlanderska, 700cc HP eller 750cc HP, runda, textuerade, bakom.
15 Sharon, Proforma Gribbe lyft och påfyllning 400cc m+ runda
21 Opticruise, Dr Michael Olenius. Proforma. 500cc, framför muskeln
21 varfor, Dr Bo Cederqvist, Clinic Strömstad.anatomiska, 300-350 ml, framför
21 Emime, Peter Cosmo. Citadell.com 320 runda bakom
22 soffe hermelinen luleå 375 cc bakom muskeln
22 Roos - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - Förstoring 400cc bakom muskeln :)
25 Dlokz - Plastikkirurgi i Blekinge AB, 325cc Mentor HP bakom muskeln :)

25 Micka- plastikakaddemin linköping addoc hospital, bröstförstoring 375-425cc
28 Donnan Proformaclinic Dr Calle Gustafson 350cc HP runda coh1 :)
30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc
31 LipziL - Proforma clinic - Örjan Gribbe - flytta fram och gå upp till Allergans släta soft touch 610cc uhp.

32. Rosenknopp- Citadell cosmo team-korrigering framflytt med samma implantat

33. Punchrulle - Akademikliniken, Jan Jernbeck - Korrigering, byte från anatomiska 310 till runda 385.

Gilla

Anonym användare

25 maj, 2012

Sweedie skrev:

Är det någon mer än jag som på typ 4e - 5e dagen plötsligt fått stickningar (ganska starka) i själva "såren"? Hände första gången för mig idag.

Jag fick mig en lugn promenad idag medan sambon uträttade ärenden.

Efter ca 20min promenerande så började det sticka i själva såret så som små nålar eller knivar, det liksom högg gång på gång, försökte förklara för sambon hur det kändes och hur ont det gjorde, trodde på allvar att nu har trådarna börjat släppa och allt kommer att trilla ut(jag är tyvärr lätt hypokondrisk och skitnödig för komplikationer runt brösten och får tyvärr gärna lätt överdrivna tankekedjor när något känns fel:D).

Det hela ebbade dock ut och nu sticker det inte längre, något enstaka stick könde jag förett par timmar sedan!

Har förmodligen med läkningen att göra då det knappast gör ondare nu utan tvärt om känns det bättre och bättre hela tiden!

Gilla

Anonym användare

25 maj, 2012

Stavar som en kratta gör jag med:)

Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

26 maj, 2012

Oxå stickningar lite hela tiden och ibland kommer det en kniv oxå ;)
Gilla

boobboob

Kvinna ·

26 maj, 2012

Blir det en jäääätte skillnad på brösten när svullnaden lagt sig?? För jag är nöjd med storleken nu så vill inte att dom ska bli jätte mycket mindre :// Opades i torsdags

Gilla

Chip

Kvinna ·

26 maj, 2012

boobboob skrev:

Chip skrev:

Tycker mina också sitter högt upp men sjunker nog snart :)

Var där 07,15 men jag fck vänta enda tll kl 12 så opades efter dig!

Mådde dock jätte illa sen och svimmade nästan av så jag valde att stanna ölver natten.

Men idag har jag varit ute en massa och inte tagt något annat än alvedon sen 6 imorse.

Hur mår du nu =)?

Jag som satt och tänkte att du säkert opererades före mig, eftersom jag fick vänta så länge :D Men jag hade väldigt långt att resa och när inte min pojkvän fick sova på kliniken så ville jag hem :) Så några av sköterskorna var nog lite fundersam över det, eftersom jag fick världens blodsockerfall efter att jag varit upp första gången och kissa. men en sköterska och min pojkvän lyfta mig i sängen och benen upp i luften bara så löste det sig efter en stund! :) Jag mår ganska bra tycker jag, hemskt stel och ont på morgonen men bara jag kommer upp och får börja röra mig lite så blir det bättre! Skulle bara vilja att spänningen över brösten skulle släppa och mindre ont i muskeln, så jag skulle kunna börja prova lite av mina kläder för att se hur det ser ut :D

Hoppas det går bra för dig nu! :)

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

26 maj, 2012

Tack tjejer - då behöver jag inte oroa mig när det sticker till 🙂 Man läser ju en del riktiga hemskheter här så man blir ju lätt lite nojig.

Och Du PR..... Du är rolig Du 😀

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem