Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Lovely Lily

Kvinna ·

26 maj, 2012

Chip, jag kände oxå att jag ville prova kläder med mina nya fina tuttar men VAD händer? Magen är svullen så jag får återgå till mina gravidkläder! Två veckor snart och det verkar bara bli värre. HOPPAS du slipper gravidmagen! Kram och grattis till boobsen ;)
Gilla

micka

Kvinna ·

26 maj, 2012

Jag opererades igår.. När jag vakande så kunde jag först inte se så mkt av brösten. Jag har fortfarande förband på mina bröst men uppplever nästan att de kunde vara större? Upplevde ni att brösten såg stora ut när ni vaknade? Finns de någon som kände; de blev visst inte så stora men sen blev överaskad när bandaget kom bort?

Gilla

Anonym användare

26 maj, 2012

Duktigt många dagar i Maj det har blivit... 😉

Ikväll eller imorgon bitti skall jag duscha.

Gilla

Chip

Kvinna ·

26 maj, 2012

Lovely Lily skrev:
Chip, jag kände oxå att jag ville prova kläder med mina nya fina tuttar men VAD händer? Magen är svullen så jag får återgå till mina gravidkläder! Två veckor snart och det verkar bara bli värre. HOPPAS du slipper gravidmagen! Kram och grattis till boobsen ;)

Lite uppstoppad är jag allt, men de ska nog lägga sig snart så jag får börja slänga sånt som inte passar och köpa nytt! :D

Och desamma, stort grattis till boobsen och lycka till! :D

Gilla

boobboob

Kvinna ·

26 maj, 2012

Jaha okej va tråkigt att han int fick stanna! Jag fick också sockerfall 2 gånger och däckade i sängen hehe men sen så gick det bra :) Jag har bara ätit alvedon sen jag var på kliniken för jag är så rädd för att må illa och spy av dom starkare smärtstillande. Men jag har varit ute och handlat. köpt lite nytt och faktiskt testat kläder :) Dock gick jag upp en storlek när jagh köpte nya kläder men det hade jag inte behövt!

Min mage är jääätte svullen också men tror det börjar släppa nu när jag inte tagit andra tabletter en alvedonen som sagt :))

Lycka till alla i fortsättningen :D

Gilla

Chip

Kvinna ·

26 maj, 2012

OJ! Verkligen?! Uppe så mycket? :O Jag är jätte trött och bara ligger på soffan och tittar på tv serier, och måste pausa mitt i avsnitten för en liten "sovpaus" :P Och mellan varje avsnitt måst jag kämpa mig upp för att göra lite bröstgympa, jag hoppas att jag blir lika rörlig som dig om nån dag! :) Skulle verkligen vara skönt! :)
Gilla

boobboob

Kvinna ·

26 maj, 2012

ja men jag tror jag är lite för ''snabb'' för ibland får jag så ont att ja knappt kan andas så då får jag ta en paus hehe. Men jag tar ju bara alvedon så ja blir ju inte lika trött heller. Men det kommer ska du se de e ju bra att vila också :))
Gilla

Sweedie

Kvinna ·

26 maj, 2012

varfor skrev:

Duktigt många dagar i Maj det har blivit... 😉

Ikväll eller imorgonbitti skall jag duscha.

Min läkare sa en vecka... och sa att söndag är okej. Men jag KUNDE inte vänta längre... håret gjorde ont 😀

Så jag duschade förut idag! Guuuuud så skönt det var 👍Men det tog ju betydligt längre änvanligt - trots att jag fick hjälp med både hårtvätt, intvålning av svåråtkomliga delar och avtorkning 🙂

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

26 maj, 2012

Så en del får bröstgympa, och en del ska helst inte röra sig alls i början... väldigt olika bud. HUR ska man veta vad som är bäst? Men alla lyssnar väl på sin egen läkare, det är väl det man får hålla sig till. Mycket förvirrande!
Gilla

Anonym användare

28 maj, 2012

Igår var familjen hemma hos mamma. Hon märkte ingenting och det var skönt. Det känns som om storleken fungerar att dölja utan problem - skönt!

Idag har det gått en vecka och jag känner inte av någonting och har inte tagit några värktabletter på några dagar nu. Det jag känner är svårt är att hålla sig till restriktionerna. Restriktionerna som jag har fått är VILA i 14 dagar. Sen ingen träning eller lyft på FYRA veckor. Det kommer ju rimligtvis inte att hålla eftersom jag redan nu "glömmer mig" hela tiden. Hoppas bara inte jag kommer att förstöra resultatet för just idag känner jag mig väldigt nöjd.

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

28 maj, 2012

Varfor - grattis! Jag glömmer mig ytterst sällan, för även om jag inte har ont så trycker och skaver BH'n och bröstbandet konstant och påminner mig. Jag har ju lite mer hull än dom flesta här - och under armarna trycker bröstbandet in speciellt mycket och skaver. Tycker även att det gör ont på brösten där bröstbandet trycker.

Men allt det är INGENTING egentligen. Däremot är jag så nervös och orolig för stygnen i eftermiddag att jag mår illa. Dom syns ju knappt längre. Hur ska läkaren få bort dom utan att skada ögonlocken? På bilderna från första dagarna var det stygn (i blått) med tydliga långa trådar. Nu ser dom ut som små fästingar som precis har satt sig och nästan ännu mindre. Fattar inte vart tråden har tagit vägen, och framför allt inte hur dom ska få bort dom.

Gilla

Anonym användare

28 maj, 2012

Sweedie - Lycka till! Jag vet ju hur känslig man är runt ögonen och jag avundas dig inte. Hoppas att det går bättre den här gången!

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

28 maj, 2012

Bytte tejpen för första gången i går och kikade på ärren.. Vart mäkta förvånad,är ju bara 1 v sen open,hade förväntat mig sår men shit vad det läkt fint inte en gnutta blod eller något sår,måste läkt i rekordfart:-) Bara positivt i läkningsprocessen, kan ligga på sidan igen och sova med..Inget ont inte tagit smärtstillande sen natten efter op.. och det bästa är ju att dom är såå grymt snygga, fylliga och klämvänliga.. Min man kallar dom "porrtuttar" :-D
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

28 maj, 2012

Sweedie, lycka till! Och opticruise, lyckliga du och grattis! Jag har upptäckt att ett av mina ärr börjat vätska, men jag hoppas jag slipper penicillin och att det ger sig ändå. Kram på er alla maj bruttor!!!
Gilla

Salla

Kvinna ·

28 maj, 2012

Hur ska jag tänka ang. storlek? Jag har då, efter många års betänketid, bestämt mig för att fixa till de urammade brösten. Har ingen önskan om några jättebröst utan tycker att det ska se naturligt ut, vara bekvämt och att man ska kunna idrotta utan besvär. Ja har idag 75 b (små) och funderar på att lägga in 300 i ena 325i den andra bakom bröstmuskeln. Jag provade en storlek större men det kändes istället jättestort men frågan är hur det känns när dem sitter på plats, dvs bakom muskeln. Jag är 40 år, 166 lång och väger 57kg. Vill gärna ha tips på vad jag ska tänka på och ska jag våga ta större?
Gilla

Anonym användare

28 maj, 2012

Nyss hemkommen efter återbesök!

Idag börjar jag känna mig normal igen men fick order om att ta det lugnt med lyft och dammsugning en vecka till!

Tydligen hade jag självupplösande stygn så hon skulle bara titta att allt såg ok ut och det gjorde det:)

Mår helt ok psykiskt igen!

Gilla

Pixi

Kvinna ·

28 maj, 2012

Ni 21 tjejer! Hur mår ni? Idag är jag tillbaka på jobbet, har lämnat barnen på dagis och kört bil. Blivit några lyft på min 19 månaders och är lite orolig att jag gör för mycket.. Jag har ju lagt framför så jag har inte direkt ont, bara stel typ som träningsvärk. Är det okey så länge man inte får ont eller tror ni att det kan påverka läkningen av ärren? (armhålan) 

Hoppas ni alla mr bra och lycka till alla som opereras idag!!

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

28 maj, 2012

Grattis till dina nya bröst, ärligt så tror kag inte di ska vara rädd, kroppen säger ifrån, pm du inte tar värktabletter förståss för så känner du ju inte samma smärt gräns. En liten fråga. Du skriver att du är 168cm och vill ner till 65 kg lyckades du med det innan operationen eller ska du ta kilona nu efter? Hur kommer det påverka dina bröst. Jag har samma mål nämligen har gått ner 22kg men väger nu 72 vill ner minst 5 kg men gör min operation om en och en halv vecka och är rädd att kag får acceptera min vikt för brösten blir förstörda om kag går ner efter operationen?!
Gilla

Pixi

Kvinna ·

28 maj, 2012

Tack för ditt svar! Jag gick ner till 70kg och visst kan det påverka mina bröst om jag går ner 5kg till, men jag var lite ivvrig att göra operationen innan sommaren. Jag har haft svårt att bli av med mina grav kilon och går ner väldigt sakta. Skulle jag märka att det påverkar brösten så får jag helt enkelt acceptera att jag är lite "kurvig" brösten passar väldigt bra till resten av kroppen och jag tror att jag nu inte kommer känna samma mål med att gå ner i vikt utan vill mest strama up det som finns ;)

Ska du lägga framför eller bakom?

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

28 maj, 2012

VARFOR o LOVELY LILY! Tack! Drogade mig ordentligt med 100 mg Tramadol och 2 Alvedon (enligt instruktion från min klinik) och tog ett Calma tuggummi (mot åksjuka) så än så länge har jag inte mått illa, och hade inga problem att gå till vårdcentralen (15 min gångväg) och hem.

Stygnen lyckades sköterskan få ut denna gång. En del gjorde fortfarande ganska ont, men inte olidligt tack vare medicinen. Jag är SÅÅÅÅ lättad att dom är ute. Och fint blir det oxå :) Brösten har jag ju inte sett än, min läkare sa att jag INTE skulle ta bort kompresserna förrän stygnen ska tas (på fredag).

Pixi - är också opad 21:a. Vågar inte åka kommunalt till jobbet än - men jobbar hemifrån denna vecka (har tur att jag har den möjligheten). Annars mår jag jättebra. Kan dock inte råda Dig eftersom jag har bakomplacering själv.

NYFIKAN - jag frågade min läkare, och han sa att dom 7 kg jag behöver gå ner inte kommer påverka mina bröst. Men som sagt jag har bakomplacering - vet inte vad Du ska ha.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem