Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Sweedie

Kvinna ·

31 maj, 2012

Micka... prova att bara ta Alvedon om det gör ont. Dom är mycket skonsammare för kroppen :)

LittleMom... Allvarligt?? Magsjuka? Vilken nedrans otur! Stackarn! Och då hjälper det ju inte ens att ta smärtstillande för dom spyr man ju bara upp. Är INTE avundsjuk!

Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

31 maj, 2012

Littlemom magsjuka lät inte skoj, jag kan relatera då jag fick magsjuka dagen efter mitt kejsarsnitt... Inte kul. Jag mår bra iaf men r lite nojjig över att vinster bröst är helt oöm i princip och höger gör ont hela tiden, när jag promenerar, tar på det eller bara ändrar ställning. Upplever det värre för varje dag men min egen teori är att jag är högerhänt och anstränger den muskeln mer. Hoppas alla mår bra därute! Kram
Gilla

Pixi

Kvinna ·

31 maj, 2012

Sitter och väntar på Tuve :) Se vad han tycker om resultatet på mina 9dagars bröst :)
Gilla

LittleMom

Kvinna ·

31 maj, 2012

Nä, alvedon mår jag nästan alltid sämre av när jag kräks. Så fort jag är illamående så räcker det attt jag tittar på en alvedon så hänger jag över WC. Kunde ju kanske fått det  i alla fall 1 månad senare. Men men

Gilla

boobboob

Kvinna ·

31 maj, 2012

Tänkte bara fråga om någon av er har känt det jag känner.

När jag trycker på ett ställe bara ett liiitet ställe på ena bröstet och när jag släpper så känner

man att det klickar till. Alltså typ inplantatet som trycks in och ut men jag känner det bara på ett så litet ställe?? det är på kanten vid klyftan längst upp ungefär

Gilla

kicki79

Kvinna ·

31 maj, 2012

boobboob

Nej, men det kan kanske vara luftbubblor??

Gilla

kicki79

Kvinna ·

31 maj, 2012

boobboob

Nej, men det kan kanske vara luftbubblor??

Gilla

kicki79

Kvinna ·

31 maj, 2012

Idag fick jag kallelsen till min första mammografi. Bör jag ringa och säga att jag har silikon tro? För jag kommer ju behöva ultraljud, eller?
Gilla

kicki79

Kvinna ·

31 maj, 2012

Idag fick jag kallelsen till min första mammografi. Bör jag ringa och säga att jag har silikon tro? För jag kommer ju behöva ultraljud, eller?
Gilla

boobboob

Kvinna ·

31 maj, 2012

Nej ingen luftbubblor det känns som att det är inplantatet jag kan trycka in och som 'klickar'' ut igen när jag släpper. Men det är bara just att det är på ett enda litet ställe

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

31 maj, 2012

Kicki... Min läkare sa bara att jag skulle ta med ett litet kort om implantaten som jag fick och ta med mig och visa vid mammografi.

Men jag har ingen aning...

Gilla

Pixi

Kvinna ·

31 maj, 2012

Då har vi alla gjort det :) Stort grattis till alla Maj tjejer! Hoppas vi alla slipper komplikationer och får fina boobs!!
Gilla

Sweedie

Kvinna ·

31 maj, 2012

Pixi... hade samma tanke tidigare idag :) Grattis från mig till alla Er andra oxå :)
Gilla

Emime

Kvinna ·

31 maj, 2012

Otroligt skönt att det gått ett tag nu och trycket över brösten har nästan släppt helt på mig;) Mitt ena bröst verkar lite mer envetet än det andra och vill inte mjukna lika fort men det kommer väl! Skönt att det gått bra för oss maj tjejer och hoppas det förblir så!! Trevlig helg på er alla.. Kramiz
Gilla

Sweedie

Kvinna ·

01 jun, 2012

Idag ska jag ta stygnen i brösten ❤️Ser inte fram emot det.

Men jag har tagit bilder på mina.... och tycker att dom trots bröstband ser EXAKT likadana ut idag som dom gjorde dag 1. Dom känns likadana också förutom att blåmärkena har gått bort och dom inte är lika ömma längre.

Är det individuellt när det händer något? Har ju delvis bakom placering (dual plane)... händer det mindre då, eller tar längre? Någon med erfarenhet?

Gilla

Anonym användare

01 jun, 2012

Snygga!

Idag håller jag på att bli tokig. Det kliar! I övrigt är jag mycket nöjd.Vänster ligger doch lite efter och är fortfarande lite hård. Men det ger sig nog när allt har lagt sig. Kirurgen sänkte bröstvecket ett par mm där så att jag skulle bli symetrisk så den sidan har kanske fått mer stryk.

Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

01 jun, 2012

Grattis från mig med alla! Jag har inte alla ont i vänster men får bara ondare och ondare i höger, sköterskan sa att det var vanligt så jag antar att jag kan avvakta. Man går ju och förväntar sig komplikationer hela tiden nästan. Sjukt. Men grattis grattis till alla och hoppas alla e nöjda :)
Gilla

Vickan

Kvinna ·

01 jun, 2012

Modiga maj-tjejer! Grattis till er alla!

Gilla

Maj2012

Man ·

01 jun, 2012

Grattis alla majbruttor! Hur mår ni andra 21or? Jag känner av stygnen på insidan där det skaver lite och börjar bli lite trött på sportbhn som jag bor i, men annars går allt bra. Gör tredje dagen på jobbet idag. Har ni börjat jobba än?
Gilla

Maj2012

Man ·

01 jun, 2012

En annan reflektion är storleken. Först var jag livrädd att de skulle bli för stora. Sen var de svullna o nu när svullnaden börjat gå ner känns det som de försvinner o att de är samma storlek som innan. Haha. Antar att det är bhns fel.....O att det fixar sig sen när man kan ha en vettig bh igen. Hur länge har ni fått "bygelförbud"?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem