Opticruise
Kvinna ·
06 mar, 2012
Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!
BröstförstoringSnart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂
Vart ska ni operera er?
Vilken typ av operation?
När?
1:a op /om.op??
Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !
Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..
Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..
Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ tjejer att dela tankar och funderingar med..
Kram på er!!
Sortera efter
LittleMom
Kvinna ·
13 apr, 2012
Lovelylily
Kvinna ·
15 apr, 2012
Casiopeia
Kvinna ·
15 apr, 2012
Också den 7e maj, dock på citadellkliniken. 3 veckor och timmar... känns både för nära och för långt bort i tiden på en och samma gång.
chili_85
Kvinna ·
15 apr, 2012
Ska på konsulation nu den 25 april på citadell och oprationstid den 28 maj på citadell av tuve längtar
av att få fina stora bröst!
Lumi
Kvinna ·
15 apr, 2012
Heej =)
Jag ska göra ett Lyft och lägga in Implantat, Allergan 405 & 450 blir bakom muskel, men blir lite nervös då man läser massor om detta🙁
Detta blir gjort hos Göran Elmerstig på Citadell kliniken i Landskrona den 1Maj, kan lägga till att jag är sjukt nervös då detta är min första operation någonsin 😕
Boobie88
Kvinna ·
15 apr, 2012
Går med här jag också eftersom min optid som är om 3 dagar den 18 april egentligen, blev ändrad pga örjan fick barn. Så jag fick en tid 30e MAJ!!! Inge kul å vänta 6 veckor till emn kan inget gö åt de eftersom ja inte vill ha nån annan kirurg än örjan på prforma. =)
Ska gö lyft+ förstoring.
Trinna
Kvinna ·
16 apr, 2012
Brunett87
Kvinna ·
16 apr, 2012
Elfangel
Kvinna ·
16 apr, 2012
Lovely Lily
Kvinna ·
16 apr, 2012
Hej tjejer! Nu är jag tillbaka efter ett bakslag med den ekonomiska biten, men det är löst! =) MEN nu börjar istället jag fundera på om det verkligen är värt all smärta och ev komplikationer (som jag i huvudet redan fått) tror ni detta bara är nervositet eller ska jag backa ur? Jag har varit helt säker innan och förväntansfull och glad och sen fick jag avslag på lånet och blev jätteledsen och nu när det löst sig har jag börjat nerva... Blä, ska betala nåsta tisdag och då är det "på riktigt" ¨så det är hög tid att ta ett beslut. =/ Hjälp! Är det någon som känner likadant av er?
Trinna
Kvinna ·
16 apr, 2012
Lovely Lily
Kvinna ·
16 apr, 2012
Trinna, precis så tänkte jag oxå ikväll, att ag kanske har fått för mycket info och att man är rädd att "göra fel" jag kan ju ingenting och lät kirurgen bestämma vad som passade, men nu läser man om profiler, bröstmått, komplikationer, bakom vs framför, trasiga muskler som aldrig mer kan användas etc etc. Blä jag mår illa och samtidigt är det ju bra att veta vad man ger sig in i. Trodde jag var mer än redo för detta men jag har en klump i magen. Men när min man sa att det bara är att avboka så vill jag verkligen inte det heller. Inte rädd för ärr eller smärta, men jag är livrädd för alla andra komplikationer och att lyftet ska hekt förstöra min känsel i brösten och att jkag ska gå upp i vikt igen och allt har varit förgäves. Det är jag nog mest rädd för, att gå upp i vikt och få meeeeeega bröst =)
Lovely Lily
Kvinna ·
16 apr, 2012
Trinna
Kvinna ·
17 apr, 2012
Anonym användare
17 apr, 2012
Också den 7e maj, dock på citadellkliniken. 3 veckor och timmar... känns både för nära och för långt bort i tiden på en och samma gång.
jag måste bara fråga, har du fått beskosta alla operationer själv?
Casiopeia
Kvinna ·
17 apr, 2012
jag måste bara fråga, har du fått beskosta alla operationer själv?
Kort svar, nej.
Lovely Lily
Kvinna ·
17 apr, 2012
Trinna, du har rätt! jag ska oxå njuta, känner mig nästan deppig redan innan för jag ser bara det negativa men HERREGUD jag ska ju få fina små tuttar som sitter på plats istället för mina "gamla tant bröst". Nu ska det bli kul att se hur det går för dig, när opas du? Jag opas 15/5 men ska ju göra ankarlyft oxå så det blir väl lite annat än din op. Delvis bakom? jag ska ha helt bakom... Vad e skillnaden?
Trinna
Kvinna ·
17 apr, 2012
Trinna
Kvinna ·
17 apr, 2012
Opticruise
Kvinna ·
17 apr, 2012
Tror inte det är någon här på forumet som påstår att det är idiotiskt att lägga implantaten bakom muskeln. Men har man som jag fått se baksidan med bakomplacering vill jag ju såklart upplysa om vad som kan hända,hur jag upplevt det. Tråkigt om någon tar det så som du beskriver det.En placering passar inte alla, så är det ju helt enkelt :)
Självklart kirurgerna är ju affärsmän,ska man sälja en vara talar man ju inte om det negativa med varan,utan framhäver det positiva.Eller tänker jag fel? :)
Ang. Tuve har jag inte sett någon här på forumet som fått framflytt, så är du orolig tycker jag du ska be att få det nedskrivet på papper,att han flyttar fram om du skulle få problem. Ett tips bara :)
Önskar dig ett stort lycka till och så får vi Maj tjejer uppdatera varann hur det går.. Börjar närma sig nu ju :)
Hehe, ja, det va ju synd!
Men skönt att du fått ihop det praktiskt... Jag vet fortfarande inte hur vi ska lösa vissa delar, då jag brukar lämna barnen på dagis på morgnarna (mannen börjar jobba rätt tidigt) o vi tex bara har en bil för tillfället.
Så cykla med barnen fram o tillbaks nån dag efter känns INTE aktuellt! ;-)
Op den 15e (jag hinner lämna), hem den 16e (mannen tar lite ledigt, lämnar dem o hämtar mig), sen är det röd dag dem 17e, sen den 18e o framåt får vi se hur vi löser... :-o
Ja jag hae en stor på 4år som går på dagis men en promenad med han är bara skönt. ca 10min till dagis och tio hem. det är den lilla på 10mån som är problemet. Han som vill bli buren m.m. men sambon får nog vara hemma, sista minuten vård av barn pga att jag e sjuk :P Hans chef är inte så positiv till ledighet då det bara är chefen och sambon på jobbet så att vara ledig är skit jobbigt för min sambo :(