Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Opticruise

Kvinna ·

17 apr, 2012

Lovely Lily skrev:
Sen kan jag tillägga att jag nojjar om storlek, jag vill ha en snygg c kupa och kirurgen rekommenderade 200-250 cc, men räcker det? Och är high profile snyggare än low etc etc jag kan ingenting!!!

Jag är 160/60 kg. Har nu 350/300cc Low profile och har en visuell B-kupa..Så 200-250 låter litet om du vill ha en c..

Vad har du för bröstbredd? Ska du har runda eller anatomiska? High profile ger ju mera put,jag har själv LP nu och upplever dem som platta..  Vad har ni bestämt för implantat?

Gilla

Trinna

Kvinna ·

17 apr, 2012

Nä inte så jag menade alls. Jag är jätteglad att jag har kunnat sätta mig mer in i för o nackdelar med olika implantat, placeringar osv, men menar oxå att man kan oroa ihjäl sig. Att om man läser för mycket om ett visst problem, så kan det framstå som större än vad det kanske innebär för en själv... Kanske va dumt av mig att använda de orden, men missförstå mig rätt. Jag själv mår dåligt av att oroa mig för mycket. Nu har jag tagit mina beslut o vill inte vela för mycket fram o tillbaks. Jag vill vara glad o positiv o sen får jag ta ev komplikationer sen. Visst, det låter kanske naivt, men just nu har jag mått dåligt i en vecka av en massa tankar ang storlek, alla pengarna o hur mycket som kan gå fel... Vill se fram emot snygga bröst o det är vad jag hoppas jag kommer få... :-)
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

17 apr, 2012

Opticruise, fasen vad konstigt detta med storlek är och jag är så tacksam om du orkar förklara och råda eftersom du verkar ha mycket koll =), jag har testat med rispåsar 2,5 dl och "plattat ut dom över tuttarna och använt sportbh. Toknöjd! Sen fick jag svar här på forumet att 0.5 dl försvinner vid bakom, så då testade jag påsar med 2 dl ris för att se om det var ok och jadå fortfarande nöjd (insåg då att detta blir en Bkupa) MEN sen läser jag att 1 hel dl försvinner samt att ristestet ofta ger ett "större" resultat och då blev jag fundesam och ringde syster på kliniken som sa att ca 0.25 dl försvinner och det är ju inte ens märkbart och att ristestet var mycket nära sanningen. Men sen tittade hon i journalen och där hade kirurgen skrivit max 250cc pga av bröstbredd (vet inte mina mått, men jag kan fråga) och om jag ville ha större så fick jag ta high profile då dom "får plats", men normal profil är max 250. sen lade hon till att kirurgen gjort en notering om att det finaste skull vara 200cc men att gå upp till 250 är max. Jag blev osäker och hon bokade in mig på en extra konsultation (imorgon) så vi kan prata. Problemet är väl att jag vill inte ha tillbaka mina stora bröst (för då hade jag kunnat strunta i lyftet) utan jag älskar mina små minisar jag har nu men vill inte ha "tant tuttar" (du fattar om du kollar mina bilder) Så hur vet jag? High profile känns som att dom kommer att sitta högt med mycket put och jag vill inte ha mycket put, bara snygga små tuttar som är tighta, men samtidigt vill jag ju ha en liten förändring, som sagt 2,5 dl ris hade varit toppen. Så hjälp, ger 2,5 dl ris i sporttop tillplattat ett realistiskt resultat? Eller försvinner typ allt? Jag ska ju ta bort hud också och lite egen vävnad i ena bröstet (för att dom skulle bli mer lika) Oj, vad långt detta blev =) Mentor runda eftersom kirurgen var rädd att anatomiska skulle snurra, jag gillar nog att det blir runda för jag vill "ha upp dom" inte nya hängisar =) Sen en fråga till när jag ändå håller på, när jag var på AK sa dom att man skulle vänta med joggimg tre månader och nu fick jag svar att jag kan börja efter 4-6 veckor... Blev bara lite fundersam men jag älskar att springa och vill börja så fort det bara går samtidigt lägger jag ju 72000 på operationen och vill ju inte förstöra nåt =( Kram och vad härligt det är att ni finns därute!!!

Gilla

tjejen

Kvinna ·

17 apr, 2012

Hej! Jag ska operera mig hos Paulo Montemurro på Akademikliniken i Stockholm den 14 maj!Har varit på konsultation på Proforma tidigare men de vill bara sälja känns det som. Ak bryr sig om en som en individ, fokuserar verkligen på just den patienten de har i den stunden. De är dyrare men använder sig av ett bättre och längre hållbart implantat. Jag ska lägga in MX 325 cc anatomiska. Kommer bli en naturligt resultat. På ak får man se hur brösten kommer bli i en 3d simulator, man kan ju inte lita på den till 100% men det ser riktigt verkligt ut.

Är ni nervösa?

Jag är nervös för narkosen..

Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

17 apr, 2012

Tjejen, jag gillade oxå AK när jag var där, men sen när jag ville ha svar på frågor efteråt kom det bara halvhjärtade svar och sen ingenting. Kändes inte kul alls faktiskt. Dessutom blev jag ens aldrig erbjuden 3D. Och vad menar du med att deras implantat håller längre? Mentor har ju också livstid (även fast man alltid ska ta det med en nypa salt). På AK sa dom att implantaten har livstidsgaranti men att om säger 15 år ändå och där jag ska opas nu så sa kirurgen att jag inte behövde ta ut mina implantat ever (mentor) om jag inte ville det själv, vid komplikationer eller liknande. (jag är 33 år så det kanske beror på det?) Återkom gärna med vad du menade/har hört för jag ska nämligen på återbesök hos min kirurg imorgon och kan då ifrågasätta detta.

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

17 apr, 2012

tjejen skrev:

Hej! Jag ska operera mig hos Paulo Montemurro på Akademikliniken i Stockholm den 14 maj!Har varit på konsultation på Proforma tidigare men de vill bara sälja känns det som. Ak bryr sig om en som en individ, fokuserar verkligen på just den patienten de har i den stunden. De är dyrare men använder sig av ett bättre och längre hållbart implantat. Jag ska lägga in MX 325 cc anatomiska. Kommer bli en naturligt resultat. På ak får man se hur brösten kommer bli i en 3d simulator, man kan ju inte lita på den till 100% men det ser riktigt verkligt ut.

Är ni nervösa?

Bättre och hållbarare implantat??? Nu tror jag du är ute och cyklar🤭Vad har du fått det ifrån??Mentor har livstids garanti och Proforma använder sig av just Mentor, du kan även få Allergan mot tillägg.. och just Mentor &Natrelle(Allergan) + ett till märke är de enda som är godkända av FDA som är läkemedelsverket i USA, och där är dom väldigt petiga när det gäller bröstimplantat.

Varför skulle inte Proforma vara måna om sina kunder?Jag själv harfått ett väldigt dåligt bemötande av min tidigare kirurg och detta talade jag om för Michael när jag kom till han påProformaJag själv har bara blivit mkt bra bemötthitintills på Proformaoch de flesta andra tjejerjag träffat påhär på POF. Känner mig väldigt trygg med både klinik och kirurg. Tråkigt att du inte gjorde det, men hoppas du blir nöjd med Ak då.

Gilla

bus

Kvinna ·

17 apr, 2012

Jag har följt denna tråd (och många andra) ett tag nu i det tysta. Men idag fixade även jag ett medlemskap här :) Den 10 maj ska jag äntligen byta ut mina PIP och samtidigt fixa lite större bröst. Längtar så otroligt mkt men det är nervöst. Jag har inte ens träffat Örjan som ska operera mig utan vi har bara haft mailkontakt.
Gilla

kicki79

Kvinna ·

17 apr, 2012

Lovely lilly

Jag är 165 och hade liten B kupa innan min första OP då jag lade in 260. Då jag väger runt 60 har jag D kupa. Fast mina inlägg ligger helt ovan muskeln.

Riktigt ovanligt att de lägger helt bakon muskeln på dig, det är ovanligt. Kanske har missat något inlägg, men varför är det bäst för dig?

Och har din kirurg sagt hur de ska minimera risken för dubbelbröst, på min vänninna gjorde de ett snitt i muskeln, hade inte jag varit med på konsultationen hade han aldrig nämnt det.

Hon valde att fullfölja enligt kirurgens rekomendationer och har jättefina bröst och inga problem så, men har tappat mycket i styrka.

Jag är så djäkla glad att jag råkade gå till en pro framför kirurg när jag gjorde min första OP. Idag hade jag aldrig tilllåtit dem att mixtra med mina muskler, men då hade jag gjort det min kirurg sa, vad han än sade.

Gilla

Vickan

Kvinna ·

17 apr, 2012

Kicki79

Va skönt att höra en "trygg själ" som genomgått en framförop! Är så jäkla nervös över mitt beslut, men står fast vid det. Det känns rätt men är så nojjig över rippling. Är smal så jag kommer nog åka på det. Men jag ska tänka positiva tankar... :) En fråga, är det helt kört att amma när man lägger ovan uskeln? Jag har två barn och är också redo att reclaima min kropp, he,he.. Men man vet ju aldrig tänker jag.

Gilla

Anonym användare

17 apr, 2012

Hej! 9 maj ska Jag få göra min efterlängtade bröstförminskning på victoriakliniken! Så oerhört spännande och nervöst. :D ska bli så skönt att lättare hitta bhar och kläder som sitter ordentligt, och framför allt avlasta ryggen!
Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

17 apr, 2012

Emime skrev:

Hej Frida!

Jag provade bara 305cc när jag var hos Peter och ångrar mig så.. Har dock 20 mil att åka så åker inte dit igen innan op! Dock skrev Peter upp att 380cc hp var ett alternativ för mig men han hade inte detta implant hemma eftersom det var en ovanlig storlek.. Så att du provat 380cc men var det mp eller hp? Jobbigt att vela:) Mailade och frågade om jag fick prova 380 innan min op men eftersom det inte är en standard stl så måste jag bestämma innan att jag vill ha den:( Rädd att det blir för stort men ändå nyfiken! Känner som du efter att ha läst lite för mycket här på pof att jag börjar tveka!!

Lycka till!

Hej Emime.

Jag ska också operera mig av peter =) Jag testade också bara ett implantat när jag var på konsultation (dumt nog) jag provade då 380 MP. Men jag har ändå bestämt mig för att gå upp till hög profil.. Och då måste jag också gå upp i volym så det kommer bli 440cc.. Peter är ju jätte bra på att maila tillbaka svar och även ringa när man ber om det =) jag hade velat prova ett implantat av det jag ska sätta in innan operation men jag har tyvärr inte heller möjligheten att prova de implantaten igen. Men jag litar ändå på det han säger att det kommer att se naturligt ut. =)

När ska du opereras?

Gilla

kicki79

Kvinna ·

17 apr, 2012

kicki79 skrev:

Lovely lilly

Jag är 165 och hade liten B kupa innan min första OP då jag lade in 260. Då jag väger runt 60 har jag D kupa. Fast mina inlägg ligger helt ovan muskeln.

Riktigt ovanligt att de lägger helt bakon muskeln på dig, det är ovanligt. Kanske har missat något inlägg, men varför är det bäst för dig?

Och har din kirurg sagt hur de ska minimera risken för dubbelbröst, på min vänninna gjorde de ett snitt i muskeln, hade inte jag varit med på konsultationen hade han aldrig nämnt det.

Hon valde att fullfölja enligt kirurgens rekomendationer och har jättefina bröst och inga problem så, men har tappat mycket i styrka.

Jag är så djäkla glad att jag råkade gå till en pro framför kirurg när jag gjorde min första OP. Idag hade jag aldrig tilllåtit dem att mixtra med mina muskler, men då hade jag gjort det min kirurg sa, vad han än sade.

Riktigt KONSTIGT att de lägger ska det stå...

Gilla

kicki79

Kvinna ·

17 apr, 2012

Hej :-)

Du är ju inte heelt platt, du har ju en del vävnad, jag har sett urammade bröst med mindre vävnad än du har med jättelyckade framför placeringar. Jag tror att ditt resultat kommer bli grymt!

Och vad jag har upplevt irl så att säga är att rippling INTE är vanligare hos framförplaceringar.

Vickan skrev:

Kicki79

Va skönt att höra en "trygg själ" som genomgått en framförop! Är så jäkla nervös över mitt beslut, men står fast vid det. Det känns rätt men är så nojjig över rippling. Är smal så jag kommer nog åka på det. Men jag ska tänka positiva tankar... :) En fråga, är det helt kört att amma när man lägger ovan uskeln? Jag har två barn och är också redo att reclaima min kropp, he,he.. Men man vet ju aldrig tänker jag.

Gilla

kicki79

Kvinna ·

17 apr, 2012

tjejen skrev:

Är ni nervösa?

Vad är det för superinlägg? 😉Märke?

Så nyfiken.

Gilla

Vickan

Kvinna ·

17 apr, 2012

kicki79 skrev:

Du är ju inte heelt platt, du har ju en del vävnad, jag har sett urammade bröst med mindre vävnad än du har med jättelyckade framför placeringar. Jag tror att ditt resultat kommer bli grymt!

Och vad jag har upplevt irl så att säga är att rippling INTE är vanligare hos framförplaceringar.

Vickan skrev:

Kicki79

😀 Tack för lite positivt! Såg du min a 3D bilder? Vad tror du om att välja det större alternativet på min smala kropp? Sitter med storleksnojja😕

När jag testade det större implantatet kändes det för brett och klumpigt. När jag sedan kollar på 3D bilderna så tycker jag de är jättefina (360cc). Det som gör mig osäker är hur det kommer att öka risken för rippling och synliga kanter. Samt om det kommer bli för stort på mig då jag är smal. Samtidigt tänker jag att 40 cc inte blir så stor skillnad, men om jag är rädd att 320 är för lite så borde 40 cc till kanske göra mig mer nöjd?? Måste bestämma mig en vecka innan op senast o tiden går.... gaaaa!

Gilla

Boobiesmaj

Kvinna ·

17 apr, 2012

Hej

Jag ska operera mig den 9/5 hos Addoc Hospital på Ekoxen i Linköping av Lars Bölander.

Ska lägga in Mentor runda high profile. Men valet står mellan 375cc eller 400cc.

Men det är ju pytteliten skillnad så det blir nog 400cc, enligt Lars så tycker dom flesta att dom lagt in för LITE

och inte tvärtom så därför väljer jag nog 400cc.

Har provat ristestet men tycker det är svårt att bilda sig en uppfattning om hur det kommer bli.

Känner mig skitnervös över att jag ska tycka de har blivit för STORA och tänk om jag inte kan visa mig ute sen.

Mycket konstiga tankar just nu.

Jag har även 3 döttrar och känner inför dom, här pratar man om att man duger och ska vara nöjd över hur man ser ut

sen går jag gamla morsan på 43 bast och förändrar sitt utseende genom att göra större tuttar...det rimmar ju inte precis.

Man blir ju helt nojig på det här, gör jag rätt och tänk det kostar ju massor av pengar som jag lägger på MIG.

Ja nu har jag skrivit av mig lite...det är ett bra forum detta :-)

Gilla

kicki79

Kvinna ·

17 apr, 2012

Vickan skrev:

kicki79 skrev:

Vickan skrev:

Kicki79

😀 Tack för lite positivt! Såg du min a 3D bilder? Vad tror du om att välja det större alternativet på min smala kropp? Sitter med storleksnojja😕

När jag testade det större implantatet kändes det för brett och klumpigt. När jag sedan kollar på 3D bilderna så tycker jag de är jättefina (360cc). Det som gör mig osäker är hur det kommer att öka risken för rippling och synliga kanter. Samt om det kommer bli för stort på mig då jag är smal. Samtidigt tänker jag att 40 cc inte blir så stor skillnad, men om jag är rädd att 320 är för lite så borde 40 cc till kanske göra mig mer nöjd?? Måste bestämma mig en vecka innan op senast o tiden går.... gaaaa!

Kollade på bilderna och det var ingen jätteskillnad på bilderna, men jag tyckte att 3 och 4 såg aningen fylligare ut? Pliis säg att jag har rätt :) I vilket fall så gillade jag dem bäst. Säg nu inte att det är olika inlägg i 3 och 4. 😕

Jag tror att du kommer få top noch tuttar :)))

Gilla

kicki79

Kvinna ·

17 apr, 2012

Boobiesmaj skrev:

Hej

Jag ska operera mig den 9/5 hos Addoc Hospital på Ekoxen i Linköping av Lars Bölander.

Ska lägga in Mentor runda high profile. Men valet står mellan 375cc eller 400cc.

Men det är ju pytteliten skillnad så det blir nog 400cc, enligt Lars så tycker dom flesta att dom lagt in för LITE

och inte tvärtom så därför väljer jag nog 400cc.

Har provat ristestet men tycker det är svårt att bilda sig en uppfattning om hur det kommer bli.

Känner mig skitnervös över att jag ska tycka de har blivit för STORA och tänk om jag inte kan visa mig ute sen.

Mycket konstiga tankar just nu.

Jag har även 3 döttrar och känner inför dom, här pratar man om att man duger och ska vara nöjd över hur man ser ut

sen går jag gamla morsan på 43 bast och förändrar sitt utseende genom att göra större tuttar...det rimmar ju inte precis.

Man blir ju helt nojig på det här, gör jag rätt och tänk det kostar ju massor av pengar som jag lägger på MIG.

Ja nu har jag skrivit av mig lite...det är ett bra forum detta :-)

Jag fattar vad du menar. Först säger man att du duger som du är, fall inte för omöjliga idéal etcoch sen så gör man tvärt om själv 😕

Jag löser det genom att inte säga nått...

Dubbel, nej trippelmoralens väktare!

Gilla

kicki79

Kvinna ·

17 apr, 2012

Papillon skrev:
Hej! 9 maj ska Jag få göra min efterlängtade bröstförminskning på victoriakliniken! Så oerhört spännande och nervöst. :D ska bli så skönt att lättare hitta bhar och kläder som sitter ordentligt, och framför allt avlasta ryggen!

Spännande! Hur mycket ska du minska ner?

Gilla

Donnan

Kvinna ·

17 apr, 2012

Har bokat operation 28 maj hos Carl-Johan Gustafson på Proforma :) mycket att ta reda på innan fick jag reda på idag..framför eller bakom muskeln,coh 1,2 eller 3, låg,mellan eller hög profil etc etc..haha vilken djungel men nu är det bara att läsa på allt ;) Ska bli så kul att känna sig nöjd över tuttarna!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem