Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fluffigtt profilbild

fluffigtt

Kvinna ·

25 jul, 2015

Vi som ska operera oss i Oktober 2015

Bröstförstoring

Hej lite tidigt kanske men är så taggad på OP och är nyfiken vilka som ska operera sig samma månad! Så skriv gärna här så kan vi peppa varandra :D

Jag har min operation den 29 oktober hos Örjan Gribbe på proforma clinic!

158

Sortera efter

Lova

Kvinna ·

11 okt, 2015

hej tjejer! hur långt tid hade ni mellan konsultation och op? funderar på att göra det så snart som möjligt men har inte tid för konsultation förrän om några veckor....

Gilla

Funderar78

Kvinna ·

11 okt, 2015

Nervöst nu!!!!!! Operation på fredag.......
Gilla

katta79

Kvinna ·

11 okt, 2015

Hej ska också xöra op den 29 hos Patrik kl 14 fick jag tid vilken tid har du? Har också bestäm mig för Motiva Round Full 625 och har skickat mil till honom idag angående fettsugning på magen hoppas få svar imorgon av honom. Va kostar det för dig att fettsugning sig? Jag ska göra både förstoring och lyft.
Gilla

katta79

Kvinna ·

11 okt, 2015

katta79 skrev:
Hej rundhunden ska också göra op den 29 hos Patrik kl 14 fick jag tid vilken tid har du? Har också bestäm mig för Motiva Round Full 625 och har skickat mil till honom idag angående fettsugning på magen hoppas få svar imorgon av honom. Va kostar det för dig att fettsugning sig? Jag ska göra både förstoring och lyft.
Gilla

Rundhunden

Kvinna ·

11 okt, 2015

katta79 skrev:
katta79 skrev:
Hej rundhunden ska också göra op den 29 hos Patrik kl 14 fick jag tid vilken tid har du? Har också bestäm mig för Motiva Round Full 625 och har skickat mil till honom idag angående fettsugning på magen hoppas få svar imorgon av honom. Va kostar det för dig att fettsugning sig? Jag ska göra både förstoring och lyft.
Hej! Åh vad spännande, och kul att vi ska göra samma dag. Du är nog precis efter mig då, jag har tid 11.30! Min fettsugning kostade 7500, tycker det var ett bra pris, men kan ju bero på att det är ett så litet område!! Bara 18 dagar kvar för oss, så spännande! Har du små barn hemma också? Jag är nästan mest nervös för hur jag ska kunna ta hand om min bebis efter.
Gilla

blomman93

Kvinna ·

12 okt, 2015

Hej!! Jag ska opas av Per den 28e på Art clinic!! Fick min op tid 3 veckor efter min första konsultation:) skall tillbaka 1 v innan op dagen bara för att testa igen å vara helt säker på strl:) Hoppas du får en tid snabbt efter din konsultation:)
Gilla

Zensi

Kvinna ·

13 okt, 2015

Om två timmar bli mina bröst 1 dygn ! :) kan inte riktigt fatta de ! När jag vaknade igår tyckte jag de så super små ut kunde inte se ngn skillnad men de va nog medicinerna haha för idag känns de allt annat än små. Hade de ganska tungt efter op o fram till sen kväll men natten har varit riktigt bra o har fått i mig mackor nu på morgonen som kan varit de godaste jag ätit ! Lycka till alla som har gjort/ ska göra sin operation :)
Gilla

Glader87

Kvinna ·

13 okt, 2015

Hej alla! Jag ska göra min operation på tisdag. (20/10) men börjar fanken få kalla fötter och oroa mig. Sjukt sjukt nervös!!!!
Gilla

hannaj

Kvinna ·

14 okt, 2015

Sitter i väntrummet på väg in på stygntagning. Spännande :D
Gilla

millsan

Kvinna ·

14 okt, 2015

Gjorde min op 2 oktober och är nu inne på dag 13, börjar äntligen bli människa igen! :)
Gilla

fluffigtt

Kvinna ·

16 okt, 2015

Glader87 skrev:
Hej alla! Jag ska göra min operation på tisdag. (20/10) men börjar fanken få kalla fötter och oroa mig. Sjukt sjukt nervös!!!!

Samma här är så jäkla nervös nu, någon fler?😕 är det fler som op:ar sig den 28?

Gilla

fluffigtt

Kvinna ·

16 okt, 2015

Funderar78 skrev:
Nervöst nu!!!!!! Operation på fredag.......

Lycka till imorgon! Uppdatera oss när du är på bättringsvägen 👍

Gilla

Smulis11

Kvinna ·

16 okt, 2015

fluffigtt skrev:

Glader87 skrev:

Jag opererar mig den 28e på L&E vart ska du göra? :)
Gilla

blomman93

Kvinna ·

16 okt, 2015

Jag opas den 28e!! Längtar så otroligt mycket men självklart är man samtidigt lite nervös...

Gilla

booobisar

Kvinna ·

16 okt, 2015

Hej vad kul att de är flera samlade som är lika nervösa. :) jag ska opereras den 29; e oktober. 500cc är det tänkt men börjar fundera på att välja större om de går :) tror ni de blir stort på nån i min storlek? Ser jättebra ut på vissa o på andra ser det litet ut.
Gilla

katta79

Kvinna ·

16 okt, 2015

Ja det är spännande och kul men också nervöst tycker jag, Har börjat vela lite om storleken och det är mitt största bekymmer just nu vet inte om jag ska ta större än 625 eller inte, jag fick reda på att jag har 17 i bröstbredd och ett häng på ca 32 cm därför ska jag göra lyft också är inte så lång 158 cm och väger ca 74 kilo så jag vet inte vad som passar men jag vet att jag vill ha stora bröst då jag hade dt förut också fast hängiga inte roligt det här. Jo jag har 1 son på 4.5 år sen tvillingar som är 2 år. Ja du ta hand om en bebis på 5 månader det kan bli kämpigt för dig hoppas du har hjälp hemma dom första 2 veckorna ialla fall pga av smärtan om man nu har det sen får man väll inte lyfta så mycket heller, jag oroar mig mest för tvilling tjejen då hon ofta vill komma upp och bli buren. Trevlig helg !!!

Gilla

fluffigtt

Kvinna ·

17 okt, 2015

Smulis11 skrev:
fluffigtt skrev:

Glader87 skrev:

Jag opererar mig den 28e på L&E vart ska du göra? :)

Jag op:ar mig på proforma av örjan!! är så jäkla nervös inför narkosen någon som kan lugna mig?!?! är vi fler nervösa?

Gilla

booobisar

Kvinna ·

17 okt, 2015

Jag har blivit sövd en gång vid ett planerat kejsarsnitt som gick fel. Hej då hann de säga o så fick jag masken framför ansiktet o sen var jag helt plötsligt på uppvaket. Jag var lite förvirrad o gapig när jag vaknade. Låg tydligen o slog i sängsidorna o skrek om morfin o bebisen. Narkosen är inget att oroa sig för :)
Gilla

fluffigtt

Kvinna ·

17 okt, 2015

booobisar skrev:
Hej vad kul att de är flera samlade som är lika nervösa. :) jag ska opereras den 29; e oktober. 500cc är det tänkt men börjar fundera på att välja större om de går :) tror ni de blir stort på nån i min storlek? Ser jättebra ut på vissa o på andra ser det litet ut.

jag funderar också på att välja större men jag har nu valt 450cc men är rädd det ska bli "litet" ut på mig

Gilla

booobisar

Kvinna ·

17 okt, 2015

fluffigtt skrev:

booobisar skrev:

jag funderar också på att välja större men jag har nu valt 450cc men är rädd det ska bli "litet" ut på mig

Hur stor är du o vad har du för bröstbredd? Konvex eller konkav form på bröstkorgen? De är ju tusen grejer att tänka på. Jag hade inte läst på ett smack innan jag gick på min konsultation haha
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem