Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

smålandstös

Kvinna ·

01 maj, 2012

Jag sov första halvan av natten i sängen, liggandes ner! Kändes skönt igår att få ligga ner som man inte gjort på en vecka. Vaknade vid 4-tiden och lyckades ta mig upp själv efter några minuters kämpande och tog med mig täcke och kuddar och la mig i soffan istället.

Trinna hoppas du fått sova lite och att din värsta värk snart gå över.

Gilla

Wendy

Kvinna ·

01 maj, 2012

Ja det gjorde mig lite illa berörd och jag önskar att jag inte kikat.... ska ju inte kolla innanför tejpen ännu igentligen. Den höll ju på att lossna och jag tejpade extra vid kanterna bara....Hoppas hoppas att det blir bra av sig själv. Har inga tecken på infektion så får väl slå mig tillro med att det ska läka innifrån och ut som alla andra sår. Extra läskigt med bröstvårtor bara....

mräv: Min minsta är 2,5 så har springer glatt runt som tur är.... Jag har dock framför och kan lyfta utan problem nu efter 2 veckor!!

Gilla

Trinna

Kvinna ·

01 maj, 2012

Jag sov halva natten i sängen o halva i solstolen ;-) Nu ska jag snart iväg på återbesök, ska bli skönt att byta tejpen i armhålorna... Wendy: Låter riktigt obehagligt, men säkert ingen fara. Hade jag kunnat titta på mina snitt i armhålan hade det nog sett likadant ut. När ska du på återbesök?
Gilla

Trinna

Kvinna ·

01 maj, 2012

Ja, då har man varit på besiktning! Det såg bra ut, men fick byta till en stl mindre i tortyren (till 65F)... Bandet en vecka till o massage-instruktioner. Ska bli skönt om de mjuknar till sig o får tillbaka lite känsel... Hur har ni det med känsel?
Gilla

Anonym användare

01 maj, 2012

Jag har känsel överallt men det sticker ju lite i dem när man tar i dem. Nästan samma känsla som när mjölken rann till efter förlossningen :p Ingen vidare känsla alltså :) I morgon har jag återbesök. Gjorde det ont att ta stygnen?
Gilla

Anonym användare

01 maj, 2012

när kan man ha sex efter op?

Gilla

Trinna

Kvinna ·

01 maj, 2012

Blimedbröst: Tog bara av tejpen o klipte stugnsknuten... Så förmodar att de löses upp? Skulle inte ha ny tejp, men jag satte på ny när jag kom hem då jag har lätt för att få fula ärr... :-( Lindha: Ja, det är väl så fort du inte får ont av rörelserna/gugningarna?? Jag är iaf för orörlig o öm i kroppen än...
Gilla

mräv

Kvinna ·

01 maj, 2012

Nu har jag oxå varit på efterkontroll. Han löste upp trådknuten så de kan självupplösas. Sen tejpade han med nu tape. Fick med mig en tejprulle hem. Ska byta tejp ungefär var 10:e dag i 3 månader. Vad har ni fått för instruktioner? Snittet såg jätte fint ut. Stygnen satt visst på insidan så jag såg knappt att det var ngt snitt. Jag fick ok på att jag får lyfta min 10 månaders. Inte gå runt och bära runt henne men lyfta henne ur sängen, matstolen etc. Känns skönt. Jag har knappt ont längre men det stramar fortfarande en hel del och brösten känns tunga. Precis som proppfulla mjölktuttar. Känner ni oxå så? Hoppas ni får sova gott i natt!
Gilla

Juli11

Man ·

01 maj, 2012

Jag ska tejpa i minst 6 månader. Gjorde det sist och tänker göra det nu med för att få fina ärr Ang sex efter op är det ok när man själv känner för det. Ta det lite lugnt bara ;-)
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

01 maj, 2012

Trinna skrev:
Ja, då har man varit på besiktning! Det såg bra ut, men fick byta till en stl mindre i tortyren (till 65F)... Bandet en vecka till o massage-instruktioner. Ska bli skönt om de mjuknar till sig o får tillbaka lite känsel... Hur har ni det med känsel?
Jag var oxå på återbesök idag. Allt såg fint ut. "tvättat" armhålorna ikväll. Jag baddade mer än tvättade. Har ingen tejp ni men ser det inte ut att läka fint sätter jag på. När var du där idag? Jag var där 16. Har mer känsel i ena bröstet. Ena vårtan e helt utan känsel, lite äckligt. Ser fram emot mjukheten å att de inte e så svullna men tycker massagen e lite läskig. Men bara att bita ihop tills man vant sej.
Gilla

kakmonster

Kvinna ·

02 maj, 2012

jag ska på återbesök på torsdag. Jag har fortfarande ingen känsel från bröstvårtornas början ner. Jag bli orolig att den aldrig ska komma tillbaka. Dessutom kan jag inte få styva bröstvårtor längre. Jag tycker de är så fula nu.

Jag vet att de kommer snygga till sig men jag blir ändå lite orolig över att brösten är för långt isär, som det är nu kan jag inte få något ens i närheten av en klyfta..

Citadellisa och Blimedbröst, tog han av tejpen under bhn för att kolla vecket eller så, eller lät han den sitta kvar?

Är massagen hårdhänt?

Gilla

LittleMom

Kvinna ·

02 maj, 2012

Halloj.

Jag ska tillbaka på måndag :) opades i förrgår och än så länge så känns det jätte bra :) Lagt ut både före och efter bild på min sida :)

Stel som en filbunke idag när jag vaknade, kan bero på att jag faktiskt sov HELA natten! från kl 23-06 när sambons telefon ringde :D Så ingen smärtstillande inatt, så lite därför jag var så öm :)

Frågar som kakmonster, hur är massagen?

Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

02 maj, 2012

Han tog bort tejpen i armhålan. Tog stygnsknuten. Ingen ny tejp. Massagen e lätt. Man ska massera lätt. Lite konstig känsla när man känner implantaten röra sej. Tejpen i vecket tog han inte bort. Han kollade bara så det satt rätt med bhn å att vecket satt på rätt plats. Nyttigt återbesök även om det bara handlade om 15 min.
Gilla

Anonym användare

02 maj, 2012

Han lät tejpen sitta kvar på mig med. Allt såg så bra ut men det förstod jag nästan då de formats bra och jag inte har ont längre. Slipper bröstbandet förutom på natten nu så då kan man ju börja använda lite mer kläder!! :-) Såå nöj med Cosmo på alla sätt och vis. Hur går det för er andra?
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

02 maj, 2012

Jag har jobbat halva dagen idag, sen hade jag återbesök för att ta bort stygnen, eller tråden rättare sagt.

Det ena ärret hade varat sig lite men det var inte tecken på någon infektion. Det var inte lika fint som det andra, lite svullet men det skulle rätta sig till sa hon.

Idag kunde jag resa mig utan större problem ur sängen, men jag var väldigt stel i natt och fick ta en kudde till för att kunna somna om.

Jag hoppas snart brösten börjar mjukar för de är väldigt stela ännu.

Jag ska ha bröstbandet i två veckor till....

Gilla

Trinna

Kvinna ·

02 maj, 2012

Citadellisa: Jag va där 16.30.... Så precis efter dig då!! Så det kanske va du som kom ut o gick till en annan tjej o kille som satt i väntrummet? (jag hade blå jacka, blå/röd-rutig sjal. Brunt hår) :-)
Gilla

Trinna

Kvinna ·

02 maj, 2012

Massagen är väl mer som tryck o kläm, för att mjuka upp dem. Efter en dags knådande, så tycker jag de redan känns mjukare. Men jag håller på att få panik på nya BHn, den är såå hård! Kunde inte sova i den inatt utan fick ta min första... Hoppas den töjer sig liiite, så jag kan andas... :-(
Gilla

Anonym användare

02 maj, 2012

jag har gått en vecka efter op idag och har jobbar 4timmar och kört bil till jobbet.

men undrar när man får byta ut denna hemska bh och köpa en ny sportbh som är kupad??

ska man byta tejpen själv något? eller om den sitter bra ska man låta sitta kvar då?

Gilla

Trinna

Kvinna ·

02 maj, 2012

Lindha: Hur tyckte du det va att köra bil? Jag körde för första gången idag o tyckte det va både jobbigt o gjorde ont i bröstmusklerna... :-(
Gilla

Anonym användare

02 maj, 2012

det va helt okej,jo vist kändes det men det va ingen fara

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem