Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

Anonym användare

02 maj, 2012

Jag har inga problem att köra bil alls (körde till Landskrona idag från Göteborg själv) men efter återbesöket sa Peter att jag skulle ta av tortyren ca 1 timme morgon och kväll och massera brösten mm. Massagen (eller klämmandet är okej) men nu märkte jag att jag har FRUKTANSVÄRT ont under vänster bröst. Känner inget när tortyren är på men det är verkligen hemskt att vara utan. Någon som kan veta vad det kan vara och varför??

Gilla

Trinna

Kvinna ·

02 maj, 2012

Ja, då har jag lagt ut mina bilder i egen tråd... Känns jättebra när man ser dem på bild.

blimedbröst:

Är det som det drar tro? Ser de likadana ut? Är den mer svullen än den andra? Varmare?

:-(

Gilla

LittleMom

Kvinna ·

02 maj, 2012

Jag har oxå ont under vänstra bröstet. Spänner mer än i högra.

Då kilar jag in och tittar Trinna. visst känns det skönt, jag har på min profil och älskar att se före/efter :D

Gilla

Anonym användare

02 maj, 2012

Nä inget varm eller mer svullet. Gör ont om jag sträcker mig lixom. Hmm hoppas det släpper snart. Dock den enda smärtan jag har kvar så kanske inte så konstigt :)
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

02 maj, 2012

blimedbröst skrev:
Han lät tejpen sitta kvar på mig med. Allt såg så bra ut men det förstod jag nästan då de formats bra och jag inte har ont längre. Slipper bröstbandet förutom på natten nu så då kan man ju börja använda lite mer kläder!! :-) Såå nöj med Cosmo på alla sätt och vis. Hur går det för er andra?
Slipper du bandet redan efter en vecka dagtid? Oj... E du ute efter mer runda bröst kanske?
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

02 maj, 2012

Trinna skrev:
Citadellisa: Jag va där 16.30.... Så precis efter dig då!! Så det kanske va du som kom ut o gick till en annan tjej o kille som satt i väntrummet? (jag hade blå jacka, blå/röd-rutig sjal. Brunt hår) :-)
Det var jag det =) å jag såg dej med. Såg allt bra ut?
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

02 maj, 2012

Ni som opats av Tuve (även ni av cosmo) å som varit på återbesök. Hur länge sa han att ni skulle massera vid varje tillfälle? Till mej sa han 3 gånger om dagen- morgon, middag, kväll. Var helt uppslukad av massagen att jag helt missade tid han sa, eh...
Gilla

Trinna

Kvinna ·

03 maj, 2012

Citadellisa: Haha, så konstigt ändå! :-) O ja, allt såg bra ut. Fick byta till mindre Tortyr dock, då jag behöver mer tryck undertill... Gick det bra för dig? O ja, massagen 3 gånger per dag. Men tills när?? Vet ej? Några veckor??
Gilla

Anonym användare

03 maj, 2012

Nä inte ute efter rundare look men de Hattestad sjunkit ner så bra att det räcker att jag har den på mig nattetid. Fick samma här ang massagen men hur lång tid? Skulle iaf ta av tortyren ca 1 h morgon och kväll men sen hur länge massagen skulle vara vet jag inte :-S Får skicka iväg ett mail och fråga om ingen här inne vet?
Gilla

Trinna

Kvinna ·

03 maj, 2012

Jag skulle ha bandet en vecka till o sen inget... Men kanske fortsätter på natten sen, mest så de hålls på plats ;-)
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

03 maj, 2012

Skönt för er, avis. Jag får klämmas ihop några veckor till.
Gilla

Trinna

Kvinna ·

03 maj, 2012

Jag ska tillbaks på jobb på mån o då känns det skönt att slippa bandet. Lättare att klä sig utan det. ;-)
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

03 maj, 2012

Jag vet! Hade gärna sluppit det med. Men men vill ju ha bästa resultat så bara att kämpa på. Angående massagen, hur länge masserar ni vid varje tillfälle?
Gilla

Trinna

Kvinna ·

03 maj, 2012

Jag gör 3 olika (trycka ihop dem, klämma underifrån på vardera samt ovanifrån) Gör varje del gånger 3. Så tar väl ca 4-5 min...
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

03 maj, 2012

Jo jag masserar på samma sätt som dej. Jag masserar dem väl totalt 5-10 min varje gång (alla övningar), var mest osäker på om jag höll på tillräckligt länge. Men då gör jag nog det bra. =)
Gilla

Trinna

Kvinna ·

03 maj, 2012

Haha, nu fick du ju mig att tänka på att göra det längre... ;-)
Gilla

Daeva

Kvinna ·

03 maj, 2012

Ang massagen ni pratar om, är det något speciellt just för de som använder band? För detta fick inte jag någon information om när jag opades 😲 (har inte band).

Gilla

Anonym användare

03 maj, 2012

Jag klämmer en 5-10 minuter varje gång. :) Det borde ju räcka. :P

Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

03 maj, 2012

Daeva skrev:

Ang massagen ni pratar om, är det något speciellt just för de som använder band? För detta fick inte jag någon information om när jag opades 😲 (har inte band).

Alla kliniker kör olika. Men jag tycker massagen e super viktig. Fördelar e att brösten blir mjukare å mer formbara, att implantaten inte ska växa fast å eventuell kapselbildning bildas m.m På bara två dagars massage tycker jag redan de e mjukare =)
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

03 maj, 2012

blimedbröst skrev:

Jag klämmer en 5-10 minuter varje gång. :) Det borde ju räcka. :P

Vi bestämmer det ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem