Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

Citadellisa

Kvinna ·

03 maj, 2012

Trinna skrev:
Haha, nu fick du ju mig att tänka på att göra det längre... ;-)[/ Hihi..
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

04 maj, 2012

Daeva skrev:

Ang massagen ni pratar om, är det något speciellt just för de som använder band? För detta fick inte jag någon information om när jag opades 😲 (har inte band).

Jag ska inte heller massera, det är olika klinik till klinik.

Gilla

LittleMom

Kvinna ·

04 maj, 2012

Citadellisa skrev:
Daeva skrev:

Ang massagen ni pratar om, är det något speciellt just för de som använder band? För detta fick inte jag någon information om när jag opades 😲 (har inte band).

Alla kliniker kör olika. Men jag tycker massagen e super viktig. Fördelar e att brösten blir mjukare å mer formbara, att implantaten inte ska växa fast å eventuell kapselbildning bildas m.m På bara två dagars massage tycker jag redan de e mjukare =)

Det låter bra! Att brösten blir mjukare. Just nu så känns det lite skumt haha, opades i måndags så här e rätt hårt. dock lagt sig lite i alla fall :) Vill få mjuka goa snart ;)

Gilla

Anonym användare

04 maj, 2012

fann vill sova en hel natt,är så less på att sova på rygg.

nu är det 9 dagar sedan op

hur går det för er andra.

Gilla

Trinna

Kvinna ·

04 maj, 2012

Jag tycker det känns bra att massera, känner skillnad i mjukheten redan. Men ska öka från mina 4-5 min till 8-10, så jag gör som ni andra Citadellare!! Haha!! Lindha: Åh, förstår dig! Jag sov nån natt i en solstol (sådan man trycker/reglerar med benen) för att kunna ändra på tyngdpunkten under natten... De enda nätterna jag sov gott va dock när jag tog morfin...
Gilla

mräv

Kvinna ·

04 maj, 2012

Har för mig att man inte ska massera om Man har texturerade implantat. Någon som vet säkert?
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

04 maj, 2012

mräv skrev:
Har för mig att man inte ska massera om Man har texturerade implantat. Någon som vet säkert?

Jag ska inte massera och jag har texturerade implantat.

Gilla

Maxoanna

Kvinna ·

04 maj, 2012

Jag har släta och ska heller inte massera.

Gilla

Wendy

Kvinna ·

04 maj, 2012

Min kirurg sa att man ska massera släta medans textuerande skall lämnas ifred! Blev op 16/4 och kan sova fint på sidan nu! Har tagit rätt lång tid innan det slutade göra ont:)
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

04 maj, 2012

mräv skrev:
Jag har texturerade bakom å jag ska massera.
Gilla

Maxoanna

Kvinna ·

04 maj, 2012

Wendy skrev:
Min kirurg sa att man ska massera släta medans textuerande skall lämnas ifred! Blev op 16/4 och kan sova fint på sidan nu! Har tagit rätt lång tid innan det slutade göra ont:)

:-) Märkligt eftersom vi har samma kirurg!

Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

04 maj, 2012

Det e skrämmande olika vad olika kirurger säger. Men vad min (Tuve) säger låter sjukt rimligt å sant. Å jag känner redan skillnaden efter 2 dagars massage.
Gilla

LittleMom

Kvinna ·

04 maj, 2012

Vad säger Tuve? Jag ska tillbaka på måndag, får se om jag får samma direktiv. Men jag kan tänka mig att det är olika från person till person med, egna brösten och olika inplantat. Alla faktorer ska in
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

04 maj, 2012

Ja, det e ju viktiga baser lixom. Men att man ska massera för att brösten ska bli mjukare å mer formbara. T.ex att man ska kunna pressa ihop en klyfta. Massagen gör även att implantatet inte växer fast å minskar chansen till kapselbildning. Ja, självklara anledningar i mina öron. Å dom jag nämnt, 2 dagars massage har gett resultat av lite mjukare bröst.
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

04 maj, 2012

LittleMom: vad har du för typ av implantat?
Gilla

LittleMom

Kvinna ·

04 maj, 2012

Jag har perthese 440cc high. dock vet jag inte om dom e texturerade eller inte men ska fråga tuve på måndag :)
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

04 maj, 2012

Gör det ;) jag gissar på texturerade. Tror han föredrar det mest, men vad vet jag ;)
Gilla

Sweedie

Kvinna ·

04 maj, 2012

En fråga till Er som är opererade. Har Ni sjukskrivit Er allihop? Eller tagit semester?

Det är väl förstås en samvetsfråga. Vill inte lägga semester om jag inte måste - för som min läkare sa, dom som sysslar med risksporter och skadar sig är ju också sjukskrivna...

Men samtidigt kan jag gissa att det blir knorr från kollegor om dom får reda på varför man varit borta. Fast man kan ju kanske säga till dom att man har semester :)

Gilla

LittleMom

Kvinna ·

04 maj, 2012

Man får sjukintyg av kliniken om man behöver :)
Gilla

mräv

Kvinna ·

04 maj, 2012

Blir så frustrerad över att läkarna kör med olika metoder!tack för att ni svarade tjejer ska maila minnirurg och höra om hans syn på saken. Jag känner föresten inte av ngt obehag alls nu. Har kunnat sova på mage sen 5 dagar tbx. Hoppas ni som har besvär Får sova gott ni med snart.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem