Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

Juli11

Man ·

28 mar, 2012

blimedbröst skrev:
Fick faktura och op tid idag... Nu blev jag nervös på riktigt! Men samtidigt förväntansfull... Snart dags! Tror ni man ser skillnad på 350 cc eller 385cc??? Beslutsångest..... :-)

Det blir ingen direkt jätteskillnad. Det låter så mkt innan men det är inte det. 35 cc är typ 3,5 msk.

Gilla

Juli11

Man ·

28 mar, 2012

Jaha, om en vecka är jag opad. Tiden går himla fort. Måste inhandla Descutan, Locobase och se om jag hittar en Abecita Kimberly top på Twilfit i en större storlek. :)
Gilla

goorgeous

Kvinna ·

28 mar, 2012

Soffansso skrev:
Samma här, jag fick 11:45. När ska du vara där?

ska vara där 13 :)

Gilla

Maxoanna

Kvinna ·

29 mar, 2012

Har Op tid den 26/4 hos dr Gerlee. E inte så nervös, längtar bara! Jag vet det kommer göra ont, jag hade ett helvete första gången jag opererade mig, kunde inte ens gå på toa de första dagarna utan min sambos hjälp. Men det e ju som man säger - vill man bli fin får man lida pin! Hoppas det inte gör lika ont denna gången - fickorna finns ju redan. Ser fram emot mina nya större boobisar :-)
Gilla

LittleMom

Kvinna ·

29 mar, 2012

Åhh vill också ha snart, jag får vänta till sista April.. Betalade när jag va där så allt verkligen blir helt verkligt :)

Lite nervös nu för kompisen som skulle hjälpt mig med sonen i 1-2 dagar har fått jobb nu så nu måste jag gå på barnvakts letande, inte så lätt med tanke på att alla jobbar. Sambon kan inte vara ledig så mycket mer för två veckor innan op så har jag praktik och då är sambon hemma. Så hans chef är inte jätte glad. men men hoppas jag hittar barnvakt till i alla fall första veckan, annars är det rätt kört :(

Gilla

Wazp91

Kvinna ·

29 mar, 2012

Har OP den 2 April hos Anders Nilsson på Polarkliniken, Umeå. Det blir 375 eller 400 cc, bakom muskeln. Börjar på bli smått nervös nu, bara drygt 4 dagar kvar. Har aldrig varit sövd förut så det är mest det jag oroar mig över, men det ska nog gå bra. :)
Gilla

Anonym användare

29 mar, 2012

Då ses vi när du är klar då kanske :) Stort lycka till!!
Gilla

LER

Kvinna ·

29 mar, 2012

hallåj här hänger jag på :D  jag ska opas på måndag (2 april ) på kkab falköping av stefan modin  !   omfg vad spännande detta är :D:D det värsta är att jag sitter just nu och är Dyng förkyld men ingen feber så det hinner säkert styra upp sig, inte så kul om man ligger där nedsövd och snoret bara rinner ;P haha men det får man bjuda på isf! lycka till alla modiga bruttor :D

Gilla

LER

Kvinna ·

29 mar, 2012

2- Ler , kkab falköping (stefan modin) lyft 350-400 cc (cc ej spikat)

Gilla

Juli11

Man ·

29 mar, 2012

Wazp91 skrev:
Har OP den 2 April hos Anders Nilsson på Polarkliniken, Umeå. Det blir 375 eller 400 cc, bakom muskeln. Börjar på bli smått nervös nu, bara drygt 4 dagar kvar. Har aldrig varit sövd förut så det är mest det jag oroar mig över, men det ska nog gå bra. :)
Det kommer gå bra. Lite medel och vips vaknar man på uppvaket och minns inte hur länge man varit "borta"
Gilla

Anonym användare

29 mar, 2012

Nä är väl sant... Men ska man ta det större då då kanske :P 

Var helt säker på 380cc när jag gick därifrån men nu när man sett bilder på vissa ser de ju så stora ut :D

Hahah... Det blir nog bra. Nu vill jag bara tiden ska gå så man får det här "överstökat" och mår bra :D

Gilla

Anonym användare

29 mar, 2012

Citadellisa skrev:
blimedbröst skrev:
380cc ska det stå :-)
Om det e samma typ av implantat dvs mp, hp osv så nej det gör man inte direkt, enligt vad jag fått höra. Skiljer det mycket i bredd?

N' skiljer inte mkt bredd så är väl säkert ingen skillnad som ögat kan se då kanske :)

Gilla

goorgeous

Kvinna ·

30 mar, 2012

Soffansso skrev:
Då ses vi när du är klar då kanske :) Stort lycka till!!

Taack! ja det kanske vi gör :D lycka till själv!

Gilla

Wazp91

Kvinna ·

30 mar, 2012

Ja! :) jag har hört att man inte förstår det för än man vaknat :)
Gilla

Brunett87

Kvinna ·

30 mar, 2012

Nu har jag precis vart på konsultation inför op den 24april hos Örjan. Va helt inne på 350/375 och inte större! Men dom kändes så platta i den bredden jag måste ha och i hp blev dom för smala så det blev 400/425 hp med vårtgårdslyft på vänster bröst. Tror ni det blir för stort?!Örjan sa att antingen 400/425 eller 425/450 men 450 kändes enormt!!
Gilla

LittleMom

Kvinna ·

31 mar, 2012

Brunett87 jag kände som du. Jag tyckte att 300cc lät lagom och mellan profil men när jag kom dit så fick jag först prova 200nåt (utan att veta alls vad jag provade) men för litet så jag fick en ny att testa som kändes bra och snyggt. Men OJ tänkte jag, och sa, när jag såg hur stor den va 440cc High... Men jag litar på Tuve och det blir nog bra. Tror bara man skräms av det höga antalet cc men så länge det såg bra ut i spegeln så lita på spegelbilden :)

Gilla

smålandstös

Kvinna ·

31 mar, 2012

Jag ska också operera mig i april, den 25:e på Art Clinic i Jönköping av Per Windh.

Drömde tom i natt om att jag operat mig och vaknade upp ur nakosen med bandage runt bröstkorgen...

Jag ska inte ha så stora, 300cc/370cc, gå ni inte på min sida ser ni att jag är helt platt så jag tror dessa kommer bli lagom, vill inte se opererad ut.

Gilla

Sillis

Kvinna ·

31 mar, 2012

Det känns verkligen ännu mer verkligt när pengarna är dragna från kontot = betalt (!) och snart dags.... Nervös!

Gilla

Brunett87

Kvinna ·

31 mar, 2012

Jag hade ju en c-kup innan jag blev gravid och en d-kupa när jag ammade och har idag knappt en b så jag minns ju knappt hur jag såg ut förut så kanske därför storöeken skrämmer mig då jag är van med det lilla jag har samtidigt som jag trivdes bättre med hur dom såg ut när jag ammade. Jaja man ska gå på första magkänslan så nu kör jag på det här och hoppas på det bästa. 350mp kändes platt och 375hp är för smalt för min bröstbredd egentligen va 450 bäst i bredd men så stora vill jag inte ha iaf! Kände mig som Dolly Parton haha
Gilla

LittleMom

Kvinna ·

31 mar, 2012

Men tänk på att lite försvinner. Kan tänka mig att 440 blir ca 420 (ni som kan rätta mig gärna) så ta det som käns bäst. Slänger in en fråga som jag läst tidigare: Vill du hellre vakna upp och känna att du tagit för lite eller vill du vakna upp och känna att du tagit för mycket?

Jag personligen vaknar hellre och känner att jag tagit lite för mycket för jag tror att man stör sig mer på om man går runt och känner att man spenderat 42 000kr på för små bröst...

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem