Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
skytt profilbild

skytt

Kvinna ·

12 mar, 2017

Vi som ska opereras i april 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte göra en copycat av tråden "alla vi som ska opereras i mars 2017". Är ni taggade?! Jag kan säga att jag är det! Jag opereras 11 April hos Johan Nordquist på bellakliniken. Jag har velat detta så otroligt länge, har aldrig riktigt haft några bröst utan går omkring med hm's super push up hela tiden, inte skönt... känslan att kunna gå i sport-bh t.ex kommer bli helt obeskrivlig. För att inte tala om hur otroligt skönt det ska bli att kunna BADA i sommar utan och skämmas eller ligga hemma på föräldrarnas soldäck hela sommaren och äntligen, äntligen kunna ha ett fungerande sexliv där både jag och min partner känner sog bekväma... Jag är 22 år, 161 cm lång och väger 54 kg. Berätta lite om er själva vet jag! Någon som ska op samma dag som mig kanske? Låt tråden glöda! :)

159

Sortera efter

Fjoff82

Kvinna ·

31 mar, 2017

Nästa vecka på onsdag är det dags att korrigera en kapsel, byta implantat & göra ett lyft! Opererades för 4 år sedan & la in Mentor HP 375cc, nu har jag valt Motiva corse 510cc & ett lyft. Hoppas på runda bröst med mycket volym & fina ärr;)
Gilla

EricaD

Kvinna ·

31 mar, 2017

Här är en till "april-flicka". 19/4 gör jag min efterlängtade uppgradering hos Anna von Platen på Proforma. Storlek är inte bestämd men det blir ca 400-500 HP Mentor coh I el II. Storlek före graviditeter ca 75 C Storlek efter 2st grav. ca 80 A-B trötta och uppätna. Storlek efter OP: ? Oklart. Hoppas på ca E
Gilla

Sixdeuce

Kvinna ·

31 mar, 2017

Hakar också på här :) 25/4 Citadellkliniken, Peter Cosmo. Korrigering av op gjord sept -16 då det ena implantatet fastnat för högt upp, passar även då på att göra ett implantatsbyte från motiva ergonomix 355cc hp till motiva ergonomix 590cc corsé ( • )( • )
Gilla

Vivill

Kvinna ·

01 apr, 2017

EricaD skrev:

Här är en till "april-flicka".
19/4 gör jag min efterlängtade uppgradering hos Anna von Platen på Proforma. Storlek är inte bestämd men det blir ca 400-500 HP Mentor coh I el II.

Storlek före graviditeter ca 75 C
Storlek efter 2st grav. ca 80 A-B trötta och uppätna.
Storlek efter OP: ? Oklart. Hoppas på ca E

Vad roligt! Jag har också op hos Anna von Platen. Längtar tills det blir dags för henne att fixa även mina trötta och "uppätna" stackars tuttar.
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

01 apr, 2017

Du kommer märka fin skillnad tror jag:) Min läkare sa att 590 i corse skulle bli för stort på mig, så 510 får det bli, hoppas man blir nöjd! Så svårt att förutspå skillnaden. Idag har jag mentor HP 375cc & byter till Motiva corse 510. Vad kan man förvänta sig tro? :)
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

01 apr, 2017

[ sixdeuce :) quote=Fjoff82]

Du kommer märka fin skillnad tror jag:) Min läkare sa att 590 i corse skulle bli för stort på mig, så 510 får det bli, hoppas man blir nöjd! Så svårt att förutspå skillnaden. Idag har jag mentor HP 375cc & byter till Motiva corse 510. Vad kan man förvänta sig tro? :)

Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

01 apr, 2017

Vad innebär ergonomix i corse? Jag ska oxå ha corse round. Finns olika modeller i corse?
Sixdeuce skrev:

Hakar också på här :) 25/4 Citadellkliniken, Peter Cosmo. Korrigering av op gjord sept -16 då det ena implantatet fastnat för högt upp, passar även då på att göra ett implantatsbyte från motiva ergonomix 355cc hp till motiva ergonomix 590cc corsé ( • )( • )

Gilla

Sixdeuce

Kvinna ·

01 apr, 2017

Fjoff82 skrev:

Vad innebär ergonomix i corse? Jag ska oxå ha corse round. Finns olika modeller i corse?

Sixdeuce skrev:

Det är projektionen på implantaten, corsé är en ultrahög profil :)
Gilla

Sixdeuce

Kvinna ·

01 apr, 2017

Fjoff82 Tror vi kommer bli helnöjda!! ;)
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

01 apr, 2017

Men ergonomix? Har jag det? Ja vi kommer bli suoernöjda:) hoppas jag;)
Gilla

Thessi

Kvinna ·

01 apr, 2017

Jag har en ganska tunn kroppsbyggnad och är bara 160 cm, men alltid haft D-kupa innan barn och amning. Vill ha tillbaka en full D-kupa, väljer droppformade inlägg för naturligare look. Vill inte ha två meloner. Men som sagt, svårt att välja. Vill ha ett naturligt resultat.
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

01 apr, 2017

Jag hade rikigt ångest första operationen för att jag jag bara hade blir sövd en gång tidigare, precis en vecka innan bröstoperationen. Jag grät massor samtidigt som jag åkte in på operation & där var det världens party ned musik. Haha ingen Big deal för dom lixom:))) quote=Malin Nilsson]

Någon mer än jag som är mest oroad över själva ingreppet? Jag är väldigt nervös inför narkosen. Fått någon dille på skallen att jag är rädd att vakna under självaste op. Eller inte vakna alls!

Gilla

Bell

Kvinna ·

01 apr, 2017

Malin Nilsson skrev:

Någon mer än jag som är mest oroad över själva ingreppet? Jag är väldigt nervös inför narkosen. Fått någon dille på skallen att jag är rädd att vakna under självaste op. Eller inte vakna alls!

Samma här, jättenervös för allt! Får lite dödsångest när jag tänker på att det KAN hända att man inte vaknar upp (även om det är väldigt ovanligt).. känns lite egoistiskt om man skulle dö på grund av att man vill operera tuttarna... dessa tankar hade jag nog inte haft innan jag fick barn :p
Gilla

Emsve

Kvinna ·

01 apr, 2017

Fjoff82 skrev:

Men ergonomix? Har jag det? Ja vi kommer bli suoernöjda:) hoppas jag;)

Ergonomix är droppformade
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

02 apr, 2017

Det dom jag bävade för mest har hänt!! Dottern har blivit magsjuk!! Jag ska ju opereras på onsdag!! Kanske bäst att skjuta upp oprerationen en vecka så lär ju epidemin vara över. Eller hur gör man? Lär ju vara svårt att klämma in mig sådär med kort varsel, vill ju inte vänta över en månad till:((
Gilla

Dagflickan

Kvinna ·

02 apr, 2017

Jennii skrev:

Hejsan!
Jag opereras 3 april. Jag var på konsultation i måndags (20/3) och kom egentligen inte fram till mycket förutom att jag ska ha runda implantat bakom muskeln men velar mellan 425cc och 450cc. För min del lutar det mest mot Motiva just nu. Jag ska även ha high profile. Funderar på att åka till kliniken nästa vecka och testa implantaten igen så jag känner mig 100% säker! Jag har redan betalat så det är skönt att ha gjort det :)
Har så många frågor jag kommit på i efterhand så känner mig som en riktig börda som ska ställa 10000 frågor på op dagen , hihi :p
Är 19 år, 162cm och väger 52kg.
Lycka till allesammans

´ Jag ska också opereras 3 april på Polarkliniken :) Jag hoppas att det går bra för oss :)
Gilla

Dagflickan

Kvinna ·

02 apr, 2017

Haha ska jag ju inte alls det, 4 april ska jag opereras. Jag är nervös och virrig uppenbarligen :-)
Dagflickan skrev:

Jennii skrev:

Hejsan!
Jag opereras 3 april. Jag var på konsultation i måndags (20/3) och kom egentligen inte fram till mycket förutom att jag ska ha runda implantat bakom muskeln men velar mellan 425cc och 450cc. För min del lutar det mest mot Motiva just nu. Jag ska även ha high profile. Funderar på att åka till kliniken nästa vecka och testa implantaten igen så jag känner mig 100% säker! Jag har redan betalat så det är skönt att ha gjort det :)
Har så många frågor jag kommit på i efterhand så känner mig som en riktig börda som ska ställa 10000 frågor på op dagen , hihi :p
Är 19 år, 162cm och väger 52kg.
Lycka till allesammans

´
Jag ska också opereras 3 april på Polarkliniken :) Jag hoppas att det går bra för oss :)

Gilla

Linnea

Kvinna ·

03 apr, 2017

Snart dags, wohooo! Wish me luck, pleeease! :} :D
Gilla

skytt

Kvinna ·

03 apr, 2017

Sådär ja! Då var vi inne i april, gud så efterlängtat! Vissa av er kanske redan har opererats? För min del är det hela 8 dagar kvar, spännande! Lycka till tjejer, fortsätt gärna posta här efter operationen så vi andra kan följa era resultat! :) kram!
Gilla

Tessk

Kvinna ·

03 apr, 2017

Nu är jag klar. Känns fantastiskt än så länge. Bilder kommer :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem