Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
skytt profilbild

skytt

Kvinna ·

12 mar, 2017

Vi som ska opereras i april 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte göra en copycat av tråden "alla vi som ska opereras i mars 2017". Är ni taggade?! Jag kan säga att jag är det! Jag opereras 11 April hos Johan Nordquist på bellakliniken. Jag har velat detta så otroligt länge, har aldrig riktigt haft några bröst utan går omkring med hm's super push up hela tiden, inte skönt... känslan att kunna gå i sport-bh t.ex kommer bli helt obeskrivlig. För att inte tala om hur otroligt skönt det ska bli att kunna BADA i sommar utan och skämmas eller ligga hemma på föräldrarnas soldäck hela sommaren och äntligen, äntligen kunna ha ett fungerande sexliv där både jag och min partner känner sog bekväma... Jag är 22 år, 161 cm lång och väger 54 kg. Berätta lite om er själva vet jag! Någon som ska op samma dag som mig kanske? Låt tråden glöda! :)

159

Sortera efter

Missanna

Kvinna ·

03 apr, 2017

Nu är jag hemkommen från min operation har gått väldigt bra och smärta kan jag inge påstå att jag har det är ett enormt tryck över brösten bara. Där emot mådde jag riktigt dåligt efter narkosen så spydde ganska mycket men nu mår jag bra igen
Gilla

Petraa

Kvinna ·

04 apr, 2017

Åh, nu är det inte långt kvar, kul att läsa här, de börjar bli nära för flera stycken. För mig är det 14 dagar kvar tankarna går i ett, har fortfarande inte bestämt mig för vilken storlek jag ska ta. Och sen har jag en 1åring hemma (är fortfarande föräldrar ledig) funderar ju på hur mycket jag kommer klara av att de första dagarna, hur många dagar mannen måste vara hemma och hjälpa mig innan den värsta smärtan är över :)
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

04 apr, 2017

Så kul att läsa att det gått bra för så många:) imorn kl 9 är det min tur!! Börjar bli nervös & funderar på om jag verkligen ska göra det här;) haha så många blandade känslor!
Gilla

Linnea

Kvinna ·

04 apr, 2017

Nu har jag också fått två nybakade tuttar! :D Har varit en fantastisk upplevelse på alla sätt och vis med underbara människor som tagit hand om mig. Jag har känt mig ganska lugn hela tiden konstigt nog, även om jag - liksom du Fjoff82 - tänkte "vad sjutton har jag gett mig in på?" innan det var dags... Är nog rätt naturligt! Men nu äntligen är det gjort efter många månaders skrivande och forskande här. :) Jag har knappt haft ont någonting, så det kan jag inte klaga på. Nästan så jag väntar på att bomben ska släppas - när kommer smärtan?? Dock knappt sovit en blund inatt, haft en sån overklighetskänsla inom mig så jag varit helt uppspelt! :) Plus att jag tror narkosen påverkar! Tänk att det är över liksom! Men till er som är nervösa vill jag bara säga; var inte det! :) Det kommer gå sååå bra! Man blir så väl omhändertagen och allt bara flyter på! Nu hoppas jag på ett bra resultat när allt läkt färdigt och att inga komplikationer tillstöter. Fick tjuvkika lite en snabbis och det såg redan bra ut trots att de var illblå och svullna ... Finns nog hopp om det..! ;-) Och det bästa av allt - storleken kändes perfekt!! Är så lättad - SOM jag har velat fram och tillbaka må ni tro!! XD Önskar er som opat er en god återhämtning och ni som har det framför er stort lycka till! :) Kram
Gilla

Missanna

Kvinna ·

04 apr, 2017

#Linnea, kul att höra att det gått bra för dig också, min upplevelse var likvärdig fick sånt himla bra bemötande så jag blev så lugn när jag väl skulle lägga mig på operationsbordet,alla förklarade vad dom hette och vad dom skulle göra. Och sen vips så låg man där nedstoppad men med TUTTAR, fantastisk känsla.
Gilla

EricaD

Kvinna ·

04 apr, 2017

Är i samma situation. Ska opas 19/4 och har en 3åring och en 1åring. Min man ska vara hemma en vecka. Längre kan han inte även om jag skulle vilja ha två. Funderar också på runt 500cc.
Gilla

Linnea

Kvinna ·

04 apr, 2017

Missanna skrev:

#Linnea, kul att höra att det gått bra för dig också, min upplevelse var likvärdig fick sånt himla bra bemötande så jag blev så lugn när jag väl skulle lägga mig på operationsbordet,alla förklarade vad dom hette och vad dom skulle göra. Och sen vips så låg man där nedstoppad men med TUTTAR, fantastisk känsla.

Så härligt att du också upplevde det positivt och smidigt! Grattis till dina nya tuttar! :) Nu väntar en liten tid då de helt ska falla på plats, hoppas vi kan stötta varann längs vägen! Ser att vi valt exakt likadana implantat! :D
Gilla

Linnea

Kvinna ·

04 apr, 2017

EricaD skrev:

Är i samma situation. Ska opas 19/4 och har en 3åring och en 1åring. Min man ska vara hemma en vecka. Längre kan han inte även om jag skulle vilja ha två. Funderar också på runt 500cc.

Har också en liten nybliven 1-åring hemma, och två lite större barn. Oroar mig också,men mannen är hemma i två v iaf sen får jag klara mig själv... Kan ej lyfta hen upp på skötbord, in i bil, upp i matstol, samsova, köra vagn/vagna mm på ett tag och Lillis sover alltid i vagnen på dagen.... :O Men jag tror faktiskt det ordnar sig när man väl är där, man MÅSTE ju bara lösa det! Det kommer säkert gå bra, det är många som opar sig under föräldraledigheten! Bara man lyfter tätt intill kroppen om man måste lyfta, och gör så mkt så möjligt nere på golvet och ser till att ha allt inom räckhåll så du ej behöver lyfta armarna ovanför axelhöjd! Lycka till!
Gilla

Thessi

Kvinna ·

04 apr, 2017

Nu ligger jag här färdigopererad. Allt har gått bra, smärtan är ok och jag har precis ätit lite mat och druckit lite cola. Väntar på min make som snart kommer på besök. Måste säga att min upplevelse av Citadellkliniken är så positiv. Väldigt fin personal! Kommer inte ihåg något från uppvaket, kräktes inte och inget illamående. Fick medicin mot det före op och det funkade bra. Hann inte ens räkna till två innan jag var sövd. Nu sitter jag i sängen och funderar Hur länge jag behöver ha dropp. Stelt i armen. Inser ju att det kommer göra mer ont i brösten när smärtstillande släpper men just nu är det som sagt ok. Har lagt in 400 Cc bakom. Jag har gjort lyft + förstoring .
Gilla

Missanna

Kvinna ·

04 apr, 2017

Ny har jag lagt upp en bild på mina nya brön idag, dagen efter op är verkligen supernöjd än så länge.
Gilla

EricaD

Kvinna ·

04 apr, 2017

Jag börjar bli nervös tror jag. Eller om det är skräckblandad förtjusning? Har två veckor kvar och hoppade in på Proforma och betalade idag. Skönt att det är gjort men nu känns det verkligen på riktigt. Mer verkligt. Min livslånga dröm ska faktiskt bli sann. Stressen börjar också komma krypande. Vill hinna storstäda ordentligt och typ köra ytdesinfektion över hela huset! Haha!
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

04 apr, 2017

Härligt att allt gått så brs för dig! Stort grattis! Får se om man lyckas somna inatt!;) men som du säger man blir väl bemött & förhoppningvis nöjd efteråt;)
Linnea skrev:

Nu har jag också fått två nybakade tuttar! :D Har varit en fantastisk upplevelse på alla sätt och vis med underbara människor som tagit hand om mig. Jag har känt mig ganska lugn hela tiden konstigt nog, även om jag - liksom du Fjoff82 - tänkte "vad sjutton har jag gett mig in på?" innan det var dags... Är nog rätt naturligt! Men nu äntligen är det gjort efter många månaders skrivande och forskande här. :) Jag har knappt haft ont någonting, så det kan jag inte klaga på. Nästan så jag väntar på att bomben ska släppas - när kommer smärtan?? Dock knappt sovit en blund inatt, haft en sån overklighetskänsla inom mig så jag varit helt uppspelt! :) Plus att jag tror narkosen påverkar! Tänk att det är över liksom! Men till er som är nervösa vill jag bara säga; var inte det! :) Det kommer gå sååå bra! Man blir så väl omhändertagen och allt bara flyter på! Nu hoppas jag på ett bra resultat när allt läkt färdigt och att inga komplikationer tillstöter. Fick tjuvkika lite en snabbis och det såg redan bra ut trots att de var illblå och svullna ... Finns nog hopp om det..! ;-) Och det bästa av allt - storleken kändes perfekt!! Är så lättad - SOM jag har velat fram och tillbaka må ni tro!! XD
Önskar er som opat er en god återhämtning och ni som har det framför er stort lycka till! :) Kram

Gilla

Linnea

Kvinna ·

04 apr, 2017

Fjoff82 skrev:

Härligt att allt gått så brs för dig! Stort grattis! Får se om man lyckas somna inatt!;) men som du säger man blir väl bemött & förhoppningvis nöjd efteråt;)

Linnea skrev:

Nu har jag också fått två nybakade tuttar! :D Har varit en fantastisk upplevelse på alla sätt och vis med underbara människor som tagit hand om mig. Jag har känt mig ganska lugn hela tiden konstigt nog, även om jag - liksom du Fjoff82 - tänkte "vad sjutton har jag gett mig in på?" innan det var dags... Är nog rätt naturligt! Men nu äntligen är det gjort efter många månaders skrivande och forskande här. :) Jag har knappt haft ont någonting, så det kan jag inte klaga på. Nästan så jag väntar på att bomben ska släppas - när kommer smärtan?? Dock knappt sovit en blund inatt, haft en sån overklighetskänsla inom mig så jag varit helt uppspelt! :) Plus att jag tror narkosen påverkar! Tänk att det är över liksom! Men till er som är nervösa vill jag bara säga; var inte det! :) Det kommer gå sååå bra! Man blir så väl omhändertagen och allt bara flyter på! Nu hoppas jag på ett bra resultat när allt läkt färdigt och att inga komplikationer tillstöter. Fick tjuvkika lite en snabbis och det såg redan bra ut trots att de var illblå och svullna ... Finns nog hopp om det..! ;-) Och det bästa av allt - storleken kändes perfekt!! Är så lättad - SOM jag har velat fram och tillbaka må ni tro!! XD
Önskar er som opat er en god återhämtning och ni som har det framför er stort lycka till! :) Kram

Tack snälla! Det kommer gå jättebra! :) Du vet ju iofs vad det handlar om, känns lite tryggare då va? :) Hoppas du får sova gott inatt och att du blir nöjd med din nya storlek! :) Lycka till!!
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

04 apr, 2017

Ska man ta descutan i ansiktet? Jag har lätt akne kommer ju höra svinont?!
Gilla

Thessi

Kvinna ·

05 apr, 2017

Första bilden utlagd på min sida. 400 cc med ankarlyft. Dagen efter op.
Gilla

Linnea

Kvinna ·

05 apr, 2017

Fjoff82 skrev:

Ska man ta descutan i ansiktet? Jag har lätt akne kommer ju höra svinont?!

Jag behövde inte ta det i ansiktet (och håret) men det är ju lite olika restriktioner från klinik till klinik!
Gilla

Linnea

Kvinna ·

05 apr, 2017

Thessi skrev:

Första bilden utlagd på min sida. 400 cc med ankarlyft. Dagen efter op.

Fina! :) Grattis! Hur känns det? Jag har inte vågat ta av mig behån för att fota, haha...om man inte sätter dit den rätt sen eller nåt... Är det svårt att få på den själv sedan igen?
Gilla

Petraa

Kvinna ·

05 apr, 2017

EricaD skrev:

Jag börjar bli nervös tror jag. Eller om det är skräckblandad förtjusning? Har två veckor kvar och hoppade in på Proforma och betalade idag. Skönt att det är gjort men nu känns det verkligen på riktigt. Mer verkligt. Min livslånga dröm ska faktiskt bli sann. Stressen börjar också komma krypande. Vill hinna storstäda ordentligt och typ köra ytdesinfektion över hela huset! Haha!

Haha känner precis som du, har man massa barn hemma måste allt fixas innan, städa och fixa för att sen kunna lägga sig i vilo läge ett par dagar efter operationen. jag tänker att mellan mina tidigare barn är de ca ett och ett halvt år och då släpade man ju runt på 1 åringen höggravid och direkt efter förlossning. De här kan ju inte vara värre än de :D
Gilla

Thessi

Kvinna ·

05 apr, 2017

Linnea: Det var ingen fara att ta av bh:n. Be om hjälp att knäppa baktill och glöm inte sätta i padsen.
Gilla

Linnea

Kvinna ·

05 apr, 2017

Thessi skrev:

Linnea: Det var ingen fara att ta av bh:n. Be om hjälp att knäppa baktill och glöm inte sätta i padsen.

Tack för svar! Jag är själv på hotell och kan inte be om hjälp med att knäppa, tror du man fixar det själv? :) har inga pads, det kanske man skulle börja med! Har du dem vid bygeln?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem