Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
GoldenHeart profilbild

GoldenHeart

Kvinna ·

20 jan, 2012

Vi som ska opereras i februari 2012!

Bröstförstoring

Hur många är vi som ska opereras i februari?

Var ska ni operera er?
Hos vilken kirurg?
Och vilka implantat ska läggas in?

Själv ska jag operera mig hos Jörg Bohn på Citadellkliniken. Det är visserligen en korrigering, men jag är lika förväntasfull ändå :) Ska försöka få bort min DB genom att lägga in större implantat med högre projektion. Ska byta till Mentor 590cc Ultra hög profil. 

384

Sortera efter

gasp

Kvinna ·

16 feb, 2012

Måste bara fråga er, är det nån mer än jag som knappt vågar se fram emot/längta till operations dagen prg av enorm rädsla för att det inte blir av? Hur många har fått sin op avbokad/inställd av kliniken ? Jag vill verkligen och längtar sönder mig, men är rädd att det blir inställt. Nervös för opereras är jag inte! 1v 4 dagar kvar , blir så ledsen av o vänta och grubblar på de värsta:(
Gilla

PowerS

Kvinna ·

16 feb, 2012

gasp skrev:
Måste bara fråga er, är det nån mer än jag som knappt vågar se fram emot/längta till operations dagen prg av enorm rädsla för att det inte blir av? Hur många har fått sin op avbokad/inställd av kliniken ? Jag vill verkligen och längtar sönder mig, men är rädd att det blir inställt. Nervös för opereras är jag inte! 1v 4 dagar kvar , blir så ledsen av o vänta och grubblar på de värsta:(

Nädå, varför skulle det ställas in?

Gilla

gasp

Kvinna ·

17 feb, 2012

Jag vågar väl inte tro att det är sant, att jag äntligen ska igenomgå min op. Vågar inte glädjas förens jag är på plats och kirurgen är där, då är det liksom på riktigt:)
Gilla

PowerS

Kvinna ·

17 feb, 2012

Fyra dagar kvaaaaar :-D

Gilla

Anonym användare

17 feb, 2012

Nu är det två dagar sedan op. mår rätt så bra, men har ganska ont :P Bästa jag någon sin gjort iaf :) uppdaterar med bilder senare idag!

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

17 feb, 2012

sunshine_88; Hoppas att det onda går över snart :) Ska bli spännande att se bilder.

Gilla

fruzäll

Kvinna ·

17 feb, 2012

Kul att det gått så bra för alla. jävligt orättvist=(

Ska iallafall operera om mig på måndag igen=(

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

17 feb, 2012

fruzäll; Så himla tråkigt när sånt händer :( Behöver du ta ut implantaten igen? KRAM!!

Gilla

Sjörövare

Kvinna ·

17 feb, 2012

Såja, då sitter man här nyopad :) mår lite illa och har ont, men långt ifrån som förra gången. 
Har Abecitan på mig och den är ju gudomligt skön! 
Storleken verkar bra, har inte tittar så noga faktiskt haha, men det känns stort 🤭

Sugoi; SKOJ :D Nöjd med storleken? :)
fruzäll; Men fy fan... usch vad sorgligt 😢 tycker så synd om dig.. ska tänka på dig på måndag. 

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

17 feb, 2012

Sjörövare; Äntligen! Vad skönt att allt gått bra och att du ändå mår skapligt. Tänkte faktiskt på dig i morse :) Härligt att storleken verkar bra också!

Gilla

Anonym användare

17 feb, 2012

Sjörövare- Härligt att det gick bra 🙂

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

17 feb, 2012

Sjörövare skrev:

Såja, då sitter man här nyopad :) mår lite illa och har ont, men långt ifrån som förra gången.
Har Abecitan på mig och den är ju gudomligt skön!
Storleken verkar bra, har inte tittar så noga faktiskt haha, men det känns stort🤭

Sugoi;SKOJ :D Nöjd med storleken? :)
fruzäll;Men fy fan... usch vad sorgligt😢tycker så synd om dig.. ska tänka på dig på måndag.

Jag ser fram emot bilder och GRATTIS, hoppas smärtan avtar snabbt och smidigt. 👍

Gilla

Sjörövare

Kvinna ·

18 feb, 2012

TACK alla😀skönt att inte ha så ont faktiskt, kan nästan röra mig normalt ;)
Haha vill lägga upp bilder, men tycker de ser ut som två myrslokar så väntar ett tag till :P

En annan sak som gjorde mig lite sådär var när jag fick tillbaka mina PIP i handen. Gissa hur hårda de var?! ska lägga upp bilder på dem sen så ska ni få. Inte en grop eller något alls i dem,försökte pressa med fingrarna igenom, men det gick typ inte alls. Väldigt stumma.

Så inte undra på att jag upplevt dem som klot... har väldigt svårt att tro att dessa ska vara en liknelse till Mentors coh1. Mer coh2 isf..

Gilla

triiiixi

Kvinna ·

18 feb, 2012

Sjörövare - Härligt att du mår bra och att du verkar nöjd med storleksval osv :)

Mina bröst har verkligen blivit kanonfina, de är mjuka och goa också och har fått en fin form. Men jag mig lite att jag inte tog lite större!😐Men förutom det så är jag skit nöjd.. Men det är ju stor skillnad om man jämnför med innan, och de är ju inte färdiga än så vet vem, jag kanske tycker de känns lite större om nåra månader?

Annars mår jag hur bra som helst, har inte ont någonting och kan sova på sidan utan problem. Var på återbesök i torsdags och tog bort stygnen, allt såg bra ut förutom att jag har fått en liten blåda utav tejpen, men som tur är så nuddar inte blåsan ärren! :)

Efter jag fick mina två barn så orkade jag inte bry mig så jätte mycket om att sminka mig och vad jag hade på mig för kläder, men nu har jag fått tillbaka suget att vara fin igen!! Det känns så himla bra!👍Min man tycker att jag har förändrats lite sen operationen, på ett mycket positivt sätt, känner mig mycked gladare och nöjdare med min kropp, (förutom magen då) ;)

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

18 feb, 2012

SjörövareJa, det hade varit intressant att se dina PIP implantat 😀

Nu har det gått 13 dagar sedan jag opererade mig, har varit nöjd men haft fruktansvärt ont i bröstvecket och ut på sidorna speciellt... Tog bort tejpen igår och satte inte på någon ny då jag ville lyfta lite. På båda sidor speciellt den ena sidan har "sårkanten" "hudkanten" hamnat omlott, alltså har jag kvar en sårkant! Det kommer inte bli några jämna släta ärr!! Men det värsta av allt, jag har åkt på feber! Jag väntar på ett samtal sedan ska jag ringa sjukvårdsupplysningen. Men hur länge kan man gå mé feber och måste den överstiga en viss gränns innan det kan blir farligt?

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

18 feb, 2012

via_dolorosa; Fint att du känner dig nöjd med brösten. Inte lika kul med feber dock :(  Hur menar du med att du har kvar en sårkant? Är det öppna sår? Ju högre feber och ju längre tid du har det desto sämre.. men sjukvårdsupplysningen kan säkert råda dig bättre gällade det. Hoppas att febern går ner snart! KRAM 

Gilla

Anonym användare

18 feb, 2012

Sjörövare-  Jag har ju pip (inte länge till) och det kanske är pga själva inläggen som jag upplever tuttarna  så tunga, nästan som ett obehagligt tryck över bröstkorgen. Hur har ni som sparat inläggen lagt fram det till kirurgen? Kan man bara be honom spara dem till en? Känns knasigt men ändå inte, det är ju mina 😉

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

18 feb, 2012

Det är inget ovanligt att man får de gamla implantaten med sig hem. Säg till kirurgen bara, så fixar han säkert det :)
Gilla

Lifelivet

Kvinna ·

18 feb, 2012

Heeej :D

jag har i princip precis opererat mig, lagt in 320cc mp + hos Peter Cosmo på Citadellkliniken och kan säga att jag är sjukt nöjd än så länge :) !! Har knappt ont heller, så det är ett plus haha :)

Gilla

Sjörövare

Kvinna ·

18 feb, 2012

triiiixi; Dina är så nya ff så det kommer att hända mycke! Du kommer säkert uppleva dem större sen när de väl sjunkit på plats och så att säga :) skoj att höra att du fått lusten tillbaka att känna dig fin :D 
Bara för att man har två barn så behöver man ju inte säcka ihop helt ;) gillar när man ser mammor komma gående på stan hur fixade som helst! 

via_dolorosa; nu finns dem att kika på i mitt galleri 😎 två små betongklumpar haha. Ser de inte hårda ut liksom när jag håller upp dem?

Catjas; Ja, jag vet inte.. men jag visste inte att de var så hårda. Alltså jag kom inte ihåg det från när jag var på min första konsultation och fick känna på dem :/
Jag sa bara till kirurgen att jag ville ha med dem hem, och det var inga problem ;) de är ju trots allt dina. 
När ska du opas?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem