Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
GoldenHeart profilbild

GoldenHeart

Kvinna ·

20 jan, 2012

Vi som ska opereras i februari 2012!

Bröstförstoring

Hur många är vi som ska opereras i februari?

Var ska ni operera er?
Hos vilken kirurg?
Och vilka implantat ska läggas in?

Själv ska jag operera mig hos Jörg Bohn på Citadellkliniken. Det är visserligen en korrigering, men jag är lika förväntasfull ändå :) Ska försöka få bort min DB genom att lägga in större implantat med högre projektion. Ska byta till Mentor 590cc Ultra hög profil. 

384

Sortera efter

PowerS

Kvinna ·

14 feb, 2012

via_dolorosa skrev:

PowerS skrev:

Efter en del funderande... så bestämde jag mig idag för att minska storleken på mina implantat. Det var tänkt att jag skulle ha 750/800.

Men nu blir det 700/750. Inte jättestor skillnad men ändå. Fick lite storleksnoja. Att det kanske blir för stort... Men vill inte ta FÖR lite heller. Jag gillar ju stora bröst. Nu gick jag iaf ner några millimeter. Ringde kliniken idag och det var helt OK att ändra mig :-) Så det blir 700 i vänstra och 750 i högra :-D

Det tror jag du gör helt rätt i, man dras gärna mé i storlekshetset som faktiskt finna här på forumet. Lycka till!

Tack! Du har gjort din op va?

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

14 feb, 2012

PowerS skrev:

via_dolorosa skrev:

PowerS skrev:

Efter en del funderande... så bestämde jag mig idag för att minska storleken på mina implantat. Det var tänkt att jag skulle ha 750/800.

Men nu blir det 700/750. Inte jättestor skillnad men ändå. Fick lite storleksnoja. Att det kanske blir för stort... Men vill inte ta FÖR lite heller. Jag gillar ju stora bröst. Nu gick jag iaf ner några millimeter. Ringde kliniken idag och det var helt OK att ändra mig :-) Så det blir 700 i vänstra och 750 i högra :-D

Det tror jag du gör helt rätt i, man dras gärna mé i storlekshetset som faktiskt finna här på forumet. Lycka till!

Bildbevis finns i min logg 👍

Gilla

Drömtuttar

Man ·

14 feb, 2012

Jag ska göra en bröstförstoring 27/2, har inte bestämt inplantat än, ska på en till konsultation 17/2.

Gilla

Cilja84

Kvinna ·

15 feb, 2012

PowerS skrev:

Jag ska operera mig 21/2. På Tereskliniken i Malmö. Min andra op. Ska korrigera db och muskelpåverkan.

Blir att lägga större implantat, framför muskeln :-)

Hej :)

Du har råkat ut för de saker jag fasar mest! Har du ifrågasatt varför just du fick det? Är det bara otur, el kan man påverka det på något vis? Får du betala om operationen nu?

Gilla

Cilja84

Kvinna ·

15 feb, 2012

Catjas skrev:

Följer er alla med förväntan och är glad att höra att ni som är "avklarade" mår bra. På måndag är det min tur. Halvnarkos (?) och byte av pip till Mentor. Rädd eftersom jag varit sövd tidigare gånger. Är inte rädd för att ha ont efteråt. Sist vaknade jag, tog igen mig lite och gick på restaurang med gubben, sen tillbaka till kliniken för att sova över. Kändes lite onödigt :)

Man har inte kunna läsa så mycket om personer som har haft implantat under så lång tid & du som oxå har gjort fler operationer...Jag skulle vilja veta lite mer om dina erfarenheter. Är det bakom/delvis bakom som du rekommenderar? Du har inte upplevt muskelpåverkan , mm mm?

Vad menar du med din text:via bröstvecket som även utvidgades?

Tack för svar🙂

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

15 feb, 2012

Tulip; Lycka till!! :)

fruzäll; Men usch, stackars! :( Hoppas verkligen att det blir bättre och att det löser sig på bästa sätt! Skönt att du har så fint stöd hemifrån iaf.

Gilla

Anonym användare

15 feb, 2012

via_dolorosa skrev:

Catjas skrev:

Följer er alla med förväntan och är glad att höra att ni som är "avklarade" mår bra. På måndag är det min tur. Halvnarkos (?) och byte av pip till Mentor. Rädd eftersom jag varit sövd tidigare gånger. Är inte rädd för att ha ont efteråt. Sist vaknade jag, tog igen mig lite och gick på restaurang med gubben, sen tillbaka till kliniken för att sova över. Kändes lite onödigt :)

Med halvnarkos!? Menar du enbart lugnande då? Alltså lokalbedövning i vaket tillstånd eller "hel veck tållstånd" 😉

Helväck. Alltså jag hoppas dom öser på för om jag ska vara vaken vill jag åtminstone vara väck! Gud nu blev jag osäker men dom måste väl i herrans namn veta vad dom gör? Eller hur??

Gilla

Anonym användare

15 feb, 2012

Cilja84 skrev:

Catjas skrev:

Man har inte kunna läsa så mycket om personer som har haft implantat under så lång tid & du som oxå har gjort fler operationer...Jag skulle vilja veta lite mer om dina erfarenheter. Är det bakom/delvis bakom som du rekommenderar? Du har inte upplevt muskelpåverkan , mm mm?

Vad menar du med din text:via bröstvecket som även utvidgades?

Tack för svar🙂

Jag kan börja med att inte rekommendera eftersom jag aldrig haft framför ;)) Alltså bakom muskeln måste ju alltid bli en viss påverkan eftersom dom lossar muskeln från sitt fäste lägger något bakom och man sedan har muskeln mellan implantat och sin egen vävnad. Om jag står som en bodybuilder, öh hehe alltså medvetet spänner bröstmusklerna så syns det. Vore det 1a gången skulle jag gå på mängd egen vävnad och kirurgens råd.

1a op gick dom via armhålan. Ett mini ärr som bara syns om man vet exakt vad man letar efter. 2a op, via vecket under bröstet och när jag säger utvidgades då menar jag att kirurgen gjorde fickan djupare för att skapa mer underpol.

Tack och lov har jag inte haft några komplikationer förutom i egen mening rent estetiska och hade jag inte velat ha bort mina pip- implantat hade jag nöjt mig nu, dock passar jag på att byta till mindre cc, lägre profil osv men det är ju oxå bara för att denna storlek kanske inte passade just mig. :)) Lycka till!

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

15 feb, 2012

Catjas skrev:

Helväck. Alltså jag hoppas dom öser på för om jag ska vara vaken vill jag åtminstone vara väck! Gud nu blev jag osäker men dom måste väl i herrans namn veta vad dom gör? Eller hur??

Det ska nog gå bra, det är inget konstigt mé "enbart" lokalbedövning och lugnande. Ring din klinik och fråga hur det går till och om man kommer vara vaken eller väck 😉

Gilla

Anonym användare

15 feb, 2012

Ja det får jag nog ta och göra :p
Gilla

pojkmorsan

Kvinna ·

15 feb, 2012

PowerS skrev:

pojkmorsan skrev:

imon e de bara 8 dagar kvar tills min op :D jag längtar men de känsn lite surrealistiskt på nåt sånt som att de inte kommer hända. Men de får vi ju verkligen hoppas de gör :D är inte orolig alls för op utan bara att jag ska ha sjukt ont efteråt.. och att brösten skall bli för små, men nu går de ju inte o lägga in större på mig så de e inte mycket att fundera på och de kommer nog bli göör bra :)

Går det inte att lägga in mer på dig än 325? På mig lade dom in 500/550 direkt...

Vi är ganska snarlika i längd och vikt också, men det spelar kanske inte så stor roll... :-P

Tror de har mest med min hud att göra och att jag inte har någon egen vävnad kvar i brösten efter amning och viktnedgång.. Men tror eg de blir lagom iaf.. :)

Gilla

pojkmorsan

Kvinna ·

15 feb, 2012

hur går de för stackars fruzäll ?? :(
Gilla

PowerS

Kvinna ·

15 feb, 2012

via_dolorosa skrev:

PowerS skrev:

via_dolorosa skrev:

PowerS skrev:

Skitfina! Både nu OCH innan faktiskt :-)

Gilla

PowerS

Kvinna ·

15 feb, 2012

Cilja84 skrev:

PowerS skrev:

Jag ska operera mig 21/2. På Tereskliniken i Malmö. Min andra op. Ska korrigera db och muskelpåverkan.

Du har råkat ut för de saker jag fasar mest! Har du ifrågasatt varför just du fick det? Är det bara otur, el kan man påverka det på något vis? Får du betala om operationen nu?

Fasar du detta mest borde du nog inte lägga bakom muskeln. Jag ångrar det som fan. Det är ju bara framflytt som kan ställa det till rätta, vad jag vet. Det enda jag betalar för är implantatsbytet, 15.000:-

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

15 feb, 2012

PowerS skrev:

via_dolorosa skrev:

Skitfina! Både nu OCH innan faktiskt :-)

Tackar, jag har aldrig själv varit missnöjd mé hur de ser ut, tyvärr den elaka smärtan och muskelpåverkan...

Gilla

Anonym användare

16 feb, 2012

Örjan Gribbe verkar super! Opererades av honom i förrgår, än så länge är jag nöjd. ;)

Dock har jag lite ångest av implantstorleken har runda mentor moderate plus profile bakom muskeln 325cc, innan hade jag liten Bkupa alltså lite egen vävnad.. Så vad tror ni? kommer det här se jätte litet ut? :(

är 1.67 cm lång, väger ca 50 kg. Tänkte dock gå ner 4 kg (sakta) typ 1 halvt kg i veckan snart. Kan detta påverka mina implantat negativt? jag frågade sjuksköterskan där och hon sa nejdå! Det kommer bara göra så att dina bröst ser större ut?

va?? trodde dom skulle bli mindre? och större om man gick upp i vikt? aja om de stämmer att dom ser" större ut" av lite viktnedgång är jag bara glad =)

Gilla

boobilicious

Kvinna ·

16 feb, 2012

cocoicecream skrev:

Örjan Gribbe verkar super! Opererades av honom i förrgår, än så länge är jag nöjd. ;)

Dock har jag lite ångest av implantstorleken har runda mentormoderate plus profile bakom muskeln 325cc, innan hade jag liten Bkupa alltså lite egen vävnad.. Så vad tror ni? kommer det här se jätte litet ut? :(

är 1.67 cm lång, väger ca 50 kg. Tänkte dock gå ner 4 kg (sakta) typ 1 halvt kg i veckan snart. Kan detta påverka mina implantat negativt? jag frågade sjuksköterskan där och hon sa nejdå! Det kommer bara göra så att dina bröst ser större ut?

va?? trodde dom skulle bli mindre? och större om man gick upp i vikt? aja om de stämmer att dom ser" större ut" av lite viktnedgång är jag bara glad =)

Ja på riktiga bröst är det ju så, men siliconen påverkas ju inte av din viktnedgång. Mindre kropp = visuellt större bröst! :)

Gilla

Sugoi

Kvinna ·

16 feb, 2012

Mina älsklingar är 10 dagar gamla nu! Och jag ÄLSKAR dem! :D Kan verkligen rekommendera Gunnar Kratz på Plastikakademin i Linköping! :)

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

16 feb, 2012

Sugoi; Grattis! Underbart att du redan är så nöjd! :D

Gilla

Cilja84

Kvinna ·

16 feb, 2012

PowerS skrev:

Cilja84 skrev:

PowerS skrev:

Fasar du detta mest borde du nog inte lägga bakom muskeln. Jag ångrar det som fan. Det är ju bara framflytt som kan ställa det till rätta, vad jag vet. Det enda jag betalar för är implantatsbytet, 15.000:-

Men här är det så vanligt men jag känner inte någon som drabbats i verkligenheten. Örjan som jag valt som min läkare rekommenderar verkligen att lägga delvis bakom då jag har så tunn hud efter amningarna...Men hur fan ska man veta egentligen??!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem