Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
GoldenHeart profilbild

GoldenHeart

Kvinna ·

20 jan, 2012

Vi som ska opereras i februari 2012!

Bröstförstoring

Hur många är vi som ska opereras i februari?

Var ska ni operera er?
Hos vilken kirurg?
Och vilka implantat ska läggas in?

Själv ska jag operera mig hos Jörg Bohn på Citadellkliniken. Det är visserligen en korrigering, men jag är lika förväntasfull ändå :) Ska försöka få bort min DB genom att lägga in större implantat med högre projektion. Ska byta till Mentor 590cc Ultra hög profil. 

384

Sortera efter

boobilicious

Kvinna ·

06 feb, 2012

Är så förväntansfull samtidigt som man är livrädd, hur går det för alla?! :D Tips på förberedelser innan op?
Gilla

Anonym användare

06 feb, 2012

Ut och gå mycket- Försök att stärka din fysik allmänt så att du "har råd" att bli svag ett tag. Mitt bästa tips... Sen kolla in kläder bh;ar sånt man inte kan ha nu ;))

Gilla

boobilicious

Kvinna ·

06 feb, 2012

altså jag tycker det är så himla kul o kolla runt;) Men altså hur lång tid tar det ungefär innan man kan börja röra på sig efter op?
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

06 feb, 2012

Jag har skrivit listor med allt som ska fixas och köpas innan op. Och en lista på det som jag ska ha med mig till kliniken på min op-dag.
Raka benen osv.. 2 dagar innan. Inte dagen innan för har hört av andra tjejer att tvålen man ska duscha i svider som attan om man är nyrakad. Tvätta håret dagen innan, då det kanske dröjer några dagar innan man får duscha ordentligt sen.

Gilla

triiiixi

Kvinna ·

06 feb, 2012

boobilicious skrev:
altså jag tycker det är så himla kul o kolla runt;) Men altså hur lång tid tar det ungefär innan man kan börja röra på sig efter op?

Ju fortfare du börjar röra på dig efter operationen ju bättre är det! :) Nu 5 dagar efter operationen så är jag helt som vanligt, förutom att jag inte lyfter tunga saker då :)

Gilla

pojkmorsan

Kvinna ·

06 feb, 2012

Är det här ni gömmer er tjejer ;) jag ska operera mig den 22 på gpc här i Göteborg. Runda gelehallon 325 cc bakom muskeln samt göra ett lyft. Jag är inte de minsta nervös för själva operationen, däremot e jag sjukt nervös för hur ont de kommer göra efteråt, typ ångest.. Men andra klarar ju de så då ska väl ja med göra det... Hua :)
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

06 feb, 2012

pojkmorsan; Ja, här är vi! :P  Förstår att du är orolig, men jag är helt säker på att du kommer att klara det alldeles galant. Du kommer ju att få smärtstillande med dig från kliniken, så att du inte ska behöva ha så ont. Klart att du också fixar det! :)

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

06 feb, 2012

Då har man kommit hem, fyyyy vad jag har ont. Allt har gått bra, yttligare två implanntat till min skåps samling aha... Trodde det skulle bli lättare mé framför muskeln. Men jag kan röra armana i alla fall 😉 Jag avlider snart, men hoppas morgondagen blir bättre. Tack alla söta för era lyckoönskningar.

Gilla

Cilja84

Kvinna ·

06 feb, 2012

Fluffy: Jag är oxå påväg att operera mig hos Örjan. Såg att du ska göra en framför placering. Hur kom ni fram till det? Han verkar tycka bättre om bakom...?!

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

06 feb, 2012

via_dolorosa skrev:

Då har man kommit hem, fyyyy vad jag har ont. Allt har gått bra, yttligare två implanntat till min skåps samling aha... Trodde det skulle bli lättare mé framför muskeln. Men jag kan röra armana i alla fall 😉 Jag avlider snart, men hoppas morgondagen blir bättre. Tack alla söta för era lyckoönskningar.

Va skoj att läsa det gått bra.. Tråkigt du har så ont :( Hoppas det blir bättre snart.. Hehe kul du kolla mitt nick.Då såg du kanske att det är namnet på en växellåda som finns i Scanialastbilar.. Har en man som är inbiten lastbilschafför och man har blivt lite skadad;) hehe.. Ta hand om dig nu.. kram
Gilla

Sjörövare

Kvinna ·

06 feb, 2012

via_dolorosa skrev:

Skönt allt gick bra och att du är hemma igen! Ojdå, jag trodde man kanske hade mindre ont när man la framför..
då får du lägga dig på soffan nu o vila upp dig <3 

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

06 feb, 2012

via_dolorosa; Åh, stackars! Får verkligen hoppas att du har mindre ont imorgon. Skönt att allt gått bra iaf! :)

Gilla

triiiixi

Kvinna ·

06 feb, 2012

via_dolorosa skrev:

Vad skönt att allt har gått bra! Tråkigt att du har så ont, hoppas att det snart blir bättre :)
Gilla

Nyaballonger

Kvinna ·

06 feb, 2012

Ska opa mig den 14 februari på Citadellkliniken i Landskrona hos Peter Cosom! Imorgon är de en vecka kvar. Börjar bli riktigt nervös. Ska lägga in 475MP:)
Gilla

Scoobiboobi

Kvinna ·

07 feb, 2012

Nu börjar operationsnerverna visa sig. Har 3 veckor kvar till OPdagen. Drömde en riktigt läskig mardröm, där allt som kan gå fel under och efter en OP gick fel. Jag vaknade helt kallsvettig och var helt inne på att avboka. Efter 10 minuter så hade jag lugnat ner mig och det finns inget som kan hindra mig från att fixa mina bröst :-D
Gilla

Scoobiboobi

Kvinna ·

07 feb, 2012

Nu börjar operationsnerverna visa sig. Har 3 veckor kvar till OPdagen. Drömde en riktigt läskig mardröm, där allt som kan gå fel under och efter en OP gick fel. Jag vaknade helt kallsvettig och var helt inne på att avboka. Efter 10 minuter så hade jag lugnat ner mig och det finns inget som kan hindra mig från att fixa mina bröst :-D
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

07 feb, 2012

Opticruise skrev:
via_dolorosa skrev:

Då har man kommit hem, fyyyy vad jag har ont. Allt har gått bra, yttligare två implanntat till min skåps samling aha... Trodde det skulle bli lättare mé framför muskeln. Men jag kan röra armana i alla fall 😉Jag avlider snart, men hoppas morgondagen blir bättre. Tack alla söta för era lyckoönskningar.

Va skoj att läsa det gått bra.. Tråkigt du har så ont :( Hoppas det blir bättre snart.. Hehe kul du kolla mitt nick.Då såg du kanske att det är namnet på en växellåda som finns i Scanialastbilar.. Har en man som är inbiten lastbilschafför och man har blivt lite skadad;) hehe.. Ta hand om dig nu.. kram

Haha ja, fintasin sprudlar 😉

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

07 feb, 2012

Tack alla söta för era värmande ord, som sagt så uppskattas de varm! Jag kommer aldeles strax lägga upp bilder på mina superömma bröst och även bilder på mina implantat som jag tror suttit i kroppen i nästan 2år. Dock é jag inte lika oroligt för rippling just nu heller då min kirurg för första gången igår nämnde att han var mest orolig för symastia, ska kolla på apoteket om de har sådana bumulls finnar man får i käften hos tandläkaren för o avlasta där i mellan, tror inte att det kan skada i alla fall =)
Gilla

Anonym användare

07 feb, 2012

Dolorosa, bilden där implantaten visas, så ligger ett Mentor 475cc i mitten. Vilken profil är det på det? Kommer du ihåg?

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

07 feb, 2012

Catjas skrev:

Dolorosa, bilden där implantaten visas, så ligger ett Mentor 475cc i mitten. Vilken profil är det på det? Kommer du ihåg?

Det är mellanhöjd &högprofil (put)på det implantatet 😉

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem